Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Als je van jezelf donkerbruin haar hebt dan hoef je niet bang te zijn dat je haar oranje wordt.
Henna heeft geen blekend effect dus het zal nooit lichter worden dan je eigen haarkleur.
Als ik jou was zou ik auburn nemen. Dat is een intens rodere kleur. Als je een lichtere kleur neemt ben ik bang dat je alleen een oranje gloed gaat zien.
Jolien87 schreef:Toen ik nog verfde waren er altijd twee soorten te halen: Hennaplus maar die is niet helemaal puur en aardig aan de prijs. Hier heb je wel verschillende kleuren van.
Daarnaast heb je henna van de Tuinen zelf, dit zit in een zakje met het logo van de Tuinen erop. Deze is een stuk goedkoper. Volgens mij zo'n €3,- per zakje. Hiervan heb je alleen de klassieke hennakleur. Deze ben ik op een gegeven moment standaard gaan gebruiken.
Ik heb mijn henna ook vaak bij een plaatselijk 'zweef-winkeltje' gehad in Zwolle. Deze was van Henné color, hier was ik ook altijd erg over te spreken.
In de Turkse supermarkt is het eigenlijk ook altijd wel te koop en niet zo heel duur.
veneri schreef:ik heb toch weer Jacob Hooy henna en indigo gekocht en het toch weer geprobeerd.
aangemaakt met warm water, el kokosolie, 1/2 tl zout (dan schijnt het beter te pakken op de grijze haren). ik heb 50% henna en 50% indigo gebruikt.
m'n haar is nu heerlijk zacht, het straalt en heeft volume, het is een warme kleur midden/donkerbruin geworden.
waar de hoofdpijnen denk ik door veroorzaakt werden was een haarband die ik de vorige keren om het hoofd heen had tegen het lekken, deze heeft denk ik iets te strak gezeten.
ik had nu een pedaalemmerzak met een panty over m'n ge-henna-de hoofd, heb het 4 uur in laten trekken en heb geen hoofdpijn gehad. ik ben erg blij met het resultaat!
Antheman schreef:Waarom doe je er kokosolie door?
Ik verf t al 23 jaar met henna en doe er meestal rode wijn bij, en als dat op is, sterke thee. Ik maak t een paar uur van te voren aan.