Henna, maar dan voor in je haar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:48

Ja dat donkerrode. Heb nu donkerbruin haar. 24 december voor het laatst geverfd weer naar mijn eigen haarkleur. Maar normaal heb ik altijd mijn haar rood. Maar wil niet blijven verven met chemische haarverf. Maar eerst moet die 25 cm eraf. Want als mijn haar geverfd is met henna, kunnen ze er weinig meer mee. Ben ik bang. En dat zou ik zonde vinden.

Dat het eerst oranje word is geen probleem. Ben wel van de gekke kleurtjes.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:51

Als je van jezelf donkerbruin haar hebt dan hoef je niet bang te zijn dat je haar oranje wordt.
Henna heeft geen blekend effect dus het zal nooit lichter worden dan je eigen haarkleur.
Als ik jou was zou ik auburn nemen. Dat is een intens rodere kleur. Als je een lichtere kleur neemt ben ik bang dat je alleen een oranje gloed gaat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:54

Jolien87 schreef:
Als je van jezelf donkerbruin haar hebt dan hoef je niet bang te zijn dat je haar oranje wordt.
Henna heeft geen blekend effect dus het zal nooit lichter worden dan je eigen haarkleur.
Als ik jou was zou ik auburn nemen. Dat is een intens rodere kleur. Als je een lichtere kleur neemt ben ik bang dat je alleen een oranje gloed gaat zien.

Bedankt, dan zal ik daar tegen die tijd voor kijken. En kun je dit gewoon halen bij de Tuinen? En wat raad je mij aan om het mee aan te maken?

Zit te twijfelen om nu al 25 cm te laten knippen of toch nog even te wachten. Anders word het wel erg kort ben ik bang. Maar andere kant het groeit ook weer aan. En het groeit ook nog eens zeer snel bij mij.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:03

Toen ik nog verfde waren er altijd twee soorten te halen: Hennaplus maar die is niet helemaal puur en aardig aan de prijs. Hier heb je wel verschillende kleuren van.
Daarnaast heb je henna van de Tuinen zelf, dit zit in een zakje met het logo van de Tuinen erop. Deze is een stuk goedkoper. Volgens mij zo'n €3,- per zakje. Hiervan heb je alleen de klassieke hennakleur. Deze ben ik op een gegeven moment standaard gaan gebruiken.

Ik heb mijn henna ook vaak bij een plaatselijk 'zweef-winkeltje' gehad in Zwolle. Deze was van Henné color, hier was ik ook altijd erg over te spreken.
In de Turkse supermarkt is het eigenlijk ook altijd wel te koop en niet zo heel duur.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:06

ik vind de kleur die je hier ziet: http://louland.nl/meer-weten/over-indig ... er-indigo/ echt wel mooi. dat is heel donker bruin met een warme gloed erover, maar niet echt rood.
ik hoop deze kleur ook te krijgen met indigo en henna. ik vind het wel heel spannend hoor!
raden jullie aan om het een nacht in te laten trekken?
wordt het rood dan niet alleen maar roder? (want dat wil ik dus weer niet)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:17

Ik liet het altijd een nacht intrekken. Hierdoor werd het niet hele tinten donkerder, maar wel een stuk intenser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:19

Jolien87 schreef:
Toen ik nog verfde waren er altijd twee soorten te halen: Hennaplus maar die is niet helemaal puur en aardig aan de prijs. Hier heb je wel verschillende kleuren van.
Daarnaast heb je henna van de Tuinen zelf, dit zit in een zakje met het logo van de Tuinen erop. Deze is een stuk goedkoper. Volgens mij zo'n €3,- per zakje. Hiervan heb je alleen de klassieke hennakleur. Deze ben ik op een gegeven moment standaard gaan gebruiken.

Ik heb mijn henna ook vaak bij een plaatselijk 'zweef-winkeltje' gehad in Zwolle. Deze was van Henné color, hier was ik ook altijd erg over te spreken.
In de Turkse supermarkt is het eigenlijk ook altijd wel te koop en niet zo heel duur.

Dan ga ik eens opzoek naar andere winkeltjes. Wil dan wel graag die auburn hebben :j

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:47

whaha ik durf niet!
de henna en indigo (beiden van Jacob Hooy) heb ik nu in huis, wil graag van het weekend verven maar vind t doodeng en dat terwijl ik voorheen over chemische verf dus echt nooit nadacht of het wel mooi zou worden!
net een klein plukje uit m'n haar geknipt op een onzichtbare plek om te kunnen testen, ik heb een hele kleine hoeveelheid henna/indigo aangemaakt in de verhouding 40 henna: 60 indigo, met warm water en een klein beetje appelazijn. (wat meurt het trouwens naar spinazie zeg!)
dit laat ik vannacht liggen in een plastic zakje, morgenochtend dus afspoelen en kijken of ik resultaat zie morgen, ook zaterdag kijk ik de verandering nog even aan, als de kleur me bevalt ga ik zondag mn hele haar doen! spannend!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:22

Spannend. Wel goed dat je voor de zekerheid een testplukje verft.
Wat ook handig is: voor het verven je gezicht, nek en hals insmeren met vaseline of uierzalf. Op deze manier was je de gemorste henna er makkelijk weer af.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:56

het testplukje was goed uitgevallen, ik zag weinig verschil.
gisteravond dan ook mijn haar geverfd met de volgende mix:

-40gr henna rood (jacob hooy) met een klein beetje olijfolie, appelazijn en warm water.
(15min laten rusten)
-60gr indigo (jacob hooy) met een snufje zout en warm water.
indigo en henna door elkaar gemengd en in het haar gesmeerd.

ik heb het goed dik gelaten, echt als een dikke kwark. het verdelen in het haar was daardoor wel wat lastig maar ik heb geen last gehad van lekken. na het aanbrengen 3 lagen plasticfolie om het haar gedaan en 5 tot 5 1/2 uur in laten trekken.
Daarna onder de douche en uitspoelen met heet water en gewassen met aleppo zeep en een beetje verdunde appelazijn.
het resultaat mag er zijn! ik ben er heel tevreden over.
het is donkerbruin geworden, met een warme (maar niet echt rode) gloed. ik vind het heel mooi.
de paar grijze haren die ik had zijn over het algemeen mooi meegekleurd. een paar wat minder maar daar had ik de verf niet goed aangebracht.
ik heb geen irritatie gehad van de verf en het aanbrengen viel me ook alles mee. voor herhaling vatbaar dus!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:13

qua dikte vind ik yoghurt dikte erg fijn werken , dikker is te veel klonten met het er in werken, dunner dan loopt het te makkelijk je nek in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:28

Oud topic.... ;)

Iemand die de kleur ajacou gebruikt heeft op koperblond achtig haar?
Wordt het dan gewoon intenser rood? Ik wil namelijk geen heel donker rood....Maar was bij de koperkleur weer bang voor "bassie kleur"...

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:14

ik ben inmiddels weer terug op gewone haarverf.
erg jammer want de henna/indigo verf zag er goed uit en beviel goed voor mijn haar.
de reden dat ik er vanaf gestapt ben is dat ik tijdens het in laten trekken van de henna, daarna en zelfs de daag daarna nog, een hele zware hoofdpijn kreeg. ik vermoed door de geur. door de zwaarte van de henna + haar kan het denk ik niet komen, aangezien ik kort haar heb...
is er een natuurlijke (henna) verf die ook goed werkt maar niet de sterke henna geur heeft?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:39

Wat apart Veneri.
Henna is plantaardig, dus dit verbaasd me echt!

Ik heb al een week geen douche en zodra hij gefixed is, ga ik de henna er weer lekker insmeren ;)
( Ik was mijn haar wel hoor, maar henna onder de kraan uitspoelen is me teveel gedoe).

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:56

ja ik snap het ook niet, gebruikte henna gemengd met indigo, beiden van Jacob Hooy.

heb zelf echt het idee dat het puur door de indringende geur komt.
ben op zich wel hoofdpijn gevoelig maar heb dit nooit gehad met geuren ofzo. heel apart en heel jammer, want ik was er op zich heel tevreden over.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:21

Ik ben van rood over gestapt op bruin em heb de bruine henna van henne color gebruikt , normaal gebruikte ik idd ook jacob hooy, die idd best sterk ruikt.
De henne color ruikt een pak minder is welnkant en klaar kwa kleur toevoegingen ( ik had geen zin om uit te zoeken hoeveel walnoot ik nodig had voor bruin) maar mengt wook een stuk beter dan de jacob hooi.
Misschien een optie om eena te proberen

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:30

ik heb toch weer Jacob Hooy henna en indigo gekocht en het toch weer geprobeerd.
aangemaakt met warm water, el kokosolie, 1/2 tl zout (dan schijnt het beter te pakken op de grijze haren). ik heb 50% henna en 50% indigo gebruikt.
m'n haar is nu heerlijk zacht, het straalt en heeft volume, het is een warme kleur midden/donkerbruin geworden.

waar de hoofdpijnen denk ik door veroorzaakt werden was een haarband die ik de vorige keren om het hoofd heen had tegen het lekken, deze heeft denk ik iets te strak gezeten.
ik had nu een pedaalemmerzak met een panty over m'n ge-henna-de hoofd, heb het 4 uur in laten trekken en heb geen hoofdpijn gehad. ik ben erg blij met het resultaat!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:51

Ik draai gewoon vershoudfolie om mijn hoofd heen :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:39

veneri schreef:
ik heb toch weer Jacob Hooy henna en indigo gekocht en het toch weer geprobeerd.
aangemaakt met warm water, el kokosolie, 1/2 tl zout (dan schijnt het beter te pakken op de grijze haren). ik heb 50% henna en 50% indigo gebruikt.
m'n haar is nu heerlijk zacht, het straalt en heeft volume, het is een warme kleur midden/donkerbruin geworden.

waar de hoofdpijnen denk ik door veroorzaakt werden was een haarband die ik de vorige keren om het hoofd heen had tegen het lekken, deze heeft denk ik iets te strak gezeten.
ik had nu een pedaalemmerzak met een panty over m'n ge-henna-de hoofd, heb het 4 uur in laten trekken en heb geen hoofdpijn gehad. ik ben erg blij met het resultaat!

haha, ik heb beeld :D

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:55

*D

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:37

topic ligt al even stil en ik heb in geen tijden meer henna gebruikt, maar chemische verf.
ben dat nu weer zat, want het vervaagd na 3 weken alweer en mn haar is een zielig droog bosje.
ik ga dus weer aan de slag met henna en indigo, maar hoe doe je het ook alweer....
gebruikte voorheen 50/50 of 70/30 henna/indigo.

als ik het goed onthouden heb, maak je de henna van te voren en laat je het een nachtje staan, afgesloten op kamertemperatuur.

- heb nu 100gr henna gemengd met wat appelazijn en warm water en afgesloten weggezet.
- morgen wil ik dan een mengsel maken van nog 50gr indigo, met wat zout (betere dekking grijze haren) en dat toevoegen aan de hennamix en dan aanbrengen.
-minimaal 4 uur laten inwerken op afgedekt haar.

er staat me iets van bij dat je ook nog cocosolie kan toevoegen aan de indigo mix, geen idee meer. hoeveel? en dan moet je het van te voren smelten zeker?
ik lees in mijn eigen bericht dat ik voorheen een el cocosolie gebruikte, ik meen ergens te hebben gelezen dat door de olie de henna mogelijk minder goed pakt?

iemand nog aanvullingen op bovenstaande?

ik ga dus morgenochtend mn haar weer verven met henna/indigo.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:15

En geverfd hoor!
Gisteravond 100gr henna gemengd met een scheut appelazijn en warm water.
Nachtje laten staan met deksel erop.
Vanochtend 100gr indigo aangemaakt met warm water, 1 el gesmolten kokosolie en een snufje zout. Goed gemeng met de hennamix en in het haar gesmeerd.
Plastic folie eroverheen en daarover aluminiumfolie. 4 uur laten zitten. Daarna uitspoelen en meerdere malen gespoeld met cremespoeling van inecto. De spinazie henna geur blijft evengoed hangen....nadeeltje...
Het resultaat is mooi.
Mn haar is zacht, glanst en heeft weer wat volume.
Mn eigen kleur is middenbruin. Verfde het alweer een tijdje chemisch en mn haar was erg droog en slap. Laatste keer verf is ong. 3 weken terug.
De kleur nu is bovenop midden/kastanje bruin met warme gloed.in de lengtes is het donkerder.
Hoe kan dat? Ik heb langs mn haarlijn bij mn slapen en voorhoofd wel wat beginnende grijze haartjes...
Zou het helpen om alleen bovenop van het weekend nog een keer te kleuren met 50/50 henna en indigo?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:19

Waarom doe je er kokosolie door?

Ik verf t al 23 jaar met henna en doe er meestal rode wijn bij, en als dat op is, sterke thee. Ik maak t een paar uur van te voren aan.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:28

Antheman schreef:
Waarom doe je er kokosolie door?

Ik verf t al 23 jaar met henna en doe er meestal rode wijn bij, en als dat op is, sterke thee. Ik maak t een paar uur van te voren aan.

Kokosolie heb ik eens ergens gelezen als tip.... het precieze waarom weet ik niet, maar tis in ieder geval verzorgend en goed voor mn droge haar.

Is het verschil in kleur bovenaan en onderaan t haar normaal? Heb een bob tot net over mn oren, dus niet heel lang.

Bovenop zie je duidelijk de roodbruine gloed, onderaan is het haar heeel donkerbruin.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:09

Had je uitgroei van de laatste keer verven?