Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:46

@raponsje
Je huid zal wel altijd wat uitgerekt blijven, het word anders..
Maar ik was gewoon weer strak na de bevalling zelfs helaas nog dunner dan voor de bevalling..

6kg aangekomen tijdens zwangerschap 12 kg afgevallen in korte tijd met als resultaat nog maar 47 kg te wegen..

Mijn buik 2 jaar na mijn bevalling zonder trainen overgens.. ben niet zo een sportfanaat

Afbeelding

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 09:48

Ik geloof dat mijn kind aardig goedkoop zou zijn.

Over een tijd opent mijn eigen sportschool haar deuren maar die heeft kinderopvang hoek dus als eigenaar kan ik daar natuurlijk mijn kind laten.
Fitnessen / zwemmen / ballet / dansen kan dan gratis,
Ik huur nu 3 stallen waarvan er 1 al een jaar leeg staat dus een pony kan er ook nog wel bij,
Zorgverzekering is hier sowieso gratis,
Kleertjes en eten tja dat hoort erbij
Uitjes zoals Disneyland etc? Ik denk dat ik daar meer plezier in heb dan mijn kind. :')

Als ik iets slapper zou zijn dan zou ik dat geen probleem vinden, maar het zou me stiekem toch zeer doen als ik na al die jaren sporten ineens een slap hangbuikje zou hebben, zou me dan ook niet helemaal meer 100% op mijn gemak voelen tijdens lessen geven denk ik.
Maar Lindy, als het er zo strak uit ziet heb ik niks te klagen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:49

Dat mijn dochter overstapte naar ondergoed inmiddels 2 jaar dat ondergoed past ze nog steeds prima..
voetjes groeien ook niet extreem hard..
kleding draagt ze vrij lang.. nu zit ze in 104 en koop ik 110 past ze ook al prima en daardoor kan ze het langer aan want verslijten doet het niet (tenminste die van mij is vrij netjes..)
Ook vrij snel zindelijk :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:50

Raponsje schreef:

Over een tijd opent mijn eigen sportschool haar deuren maar die heeft kinderopvang hoek dus als eigenaar kan ik daar natuurlijk mijn kind laten.
Ik huur nu 3 stallen waarvan er 1 al een jaar leeg staat dus een pony kan er ook nog wel bij,
Uitjes zoals Disneyland etc? Ik denk dat ik daar meer plezier in heb dan mijn kind. :')

Als ik iets slapper zou zijn dan zou ik dat geen probleem vinden, maar het zou me stiekem toch zeer doen als ik na al die jaren sporten ineens een slap hangbuikje zou hebben, zou me dan ook niet helemaal meer 100% op mijn gemak voelen tijdens lessen geven denk ik.

alleen de onderste spieren heb ik niet meer.. zoals je ziet daar zit een "slap"buikje en geen blokjes meer

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:51

Hier ook geen slap hangbuikje, je vel word iets minder elastisch, maar je hebt echt geen schortje zoals iemand die bijvoorbeeld ontzettend veel gewicht heeft verloren. Mits je zorgt dat je een goede gezonde zwangerschap hebt en je niet ontzettend gaat volvreten zoals sommige vrouwen doen.

Blablabla11

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:53

hihi probeer me juist vol te vreten ..
ik kom moeilijk aan en mijn start gewicht was nu lager dan bij de eerste.. en stel mijn zwangerschap en afvallen gaat het zelfde als bij de eerste dan weeg ik na de bevalling nog maar 44 kg..
Ik ben nu bijna op dehelft en nog 0 KG aan gekomen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:55

Lindy, je bent niet echt vergelijkingsmatriaal haha, dat is niet eerlijk!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:55

Tja bevallen doet zeer, dat is een ding wat zeker is.
Maar het voordeel is, je kunt het met niks vergelijken, en bent het dus ook zo weer vergeten.
Het is niet zo dat je kunt zeggen, het doet net zo zeer als een...... gebroken been ofzo.
Ik ben 2 keer bevallen, waardeloze zwangerschappen, bij de 1e 9 maanden overgegeven, en bij beide chagrijnig en veel harde buiken.
Ik ben geen blije zwangere vrouw, laat ik het maar zo zeggen, geen roze wolk o.i.d.
Ik ben heel weinig aangekomen, bij mijn dochter 3,5 kilo, bij mijn zoon 3 kilo.
Dus m.a.w. kind eruit, dag buik, kilo's lichter dan voor de zwangerschappen.
Dochter was 7 pond, zoon was 9 pond.
En ja helemaal zonder scheuren en knippen, gelukkig.
Persen in ong. een minuut of 5, en ze waren er.
Dus ja wat dat betreft viel het allemaal reuze mee.
Ik ging de dag na mijn dochter was geboren al weer in de auto even naar de drogist, maandverband halen, haha.
En toen mijn zoontje geboren is, de volgende dag met dochter en man naar de peuterspeelzaal, omdat mijn dochter het zo leuk vond als ik haar ook even bracht.
Een dag of 5 na de bevalling van mijn zoon, zijn we zelfs op een feestje geweest, bij een oom van mijn man, die 65 was geworden. Feest in grote zaal met heel veel familie, die stomverbaasd waren dat ik er ook al weer was, want ik was ja nog maar net bevallen.
En heerlijk, strak in het vel, want ik was wel zo'n 10 kilo kwijt t.o.v. voor de zwangerschap.
Dus nee weinig horror bij mij, enige horror was het ziekenhuis, die eigenlijk geen tijd had voor nog een bevallende vrouw.
Waardoor mijn dochter zuurstofgebrek kreeg en dus heeeel snel geboren moest worden, omdat ze anders met de keizersnede gehaald moest worden.
Dus dat heb ik toen maar even gedaan :D en ze was er in nog geen 5 minuten. Zoonlief ook in dezelfde tijd, dus gelukkig voor mij geen uren persen.
Mijn zoon is thuis geboren, wel heel fijn zonder de stress van het ziekenhuis.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:57

Lottie84 schreef:
Lindy, je bent niet echt vergelijkingsmatriaal haha, dat is niet eerlijk!

:+ :')

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:15

Lindy1982 schreef:
Raponsje schreef:

alleen de onderste spieren heb ik niet meer.. zoals je ziet daar zit een "slap"buikje en geen blokjes meer

Nee, het is een vreselijk gezicht, wat een hangbuik -O-
Doe mij er dan ook zo een :(

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:18

:))
miss_nadine schreef:
Wat ik me afvraag en dat heeft weer niks met pijn te maken.. Hoe realistisch waren jullie over het ouderschap?

Hmmm, Mijn eerste keer was niet gepland, dus verwachtingen ook niet echt gehad. Zat in het 2e jaar MBO, dus ook druk met school en stages (was wel al 21 en getrouwd, voor iemand begint over tienerzwangerschappen enzo, maar hoger als gemiddelde vooropleiding, jaar HBO/tussenjaar gedaan, dus was iets ouder dan de gemidelde MBO scholier :P ). Ik heb het grotendeels maar over me heen laten komen, hoe het komt komt het. Ik had op dat moment ook eigenlijk niet echt iets met kinderen. Toen bleek dat ik zwanger was, was het ook meer van 'ach, waarom ook niet' dan 'joepie *\%/* , dus ik heb nooit gedacht dat het allemaal fantastisch en leuk en makkelijk zou zijn. Die roze wolk is aan mij niet zo besteed. Ben van mezelf ook vrij nuchter en realistisch. Mijn man vond het wel helemaal geweldig (hij is ook een stuk ouder dan ik), zeker de eerste 2 jaar toen ik nog bezig was met m'n opleiding was het ook echt 'zijn' kindje. Niet dat ik er niet voor zorgde hoor, dat zeker wel. We hebben er ook bewust voor gekozen dat ik 2 dagen per week thuis werkte (in overleg met school), zodat ze geen hele week naar de opvang moest. Alleen tijdens stages was dat niet mogelijk dus ging ze die weken wel vijf dagen.
Verder hebben we vanaf het begin gezegt dat je er als ouder bent om je kind op te voeden, niet oma/juf/opvang of wie dan ook. Hier gaan ze dus ook niet 's middags voor de tv dat ze maar lief zijn en omkopen met snoepjes. We doen ook niet aan deurgrendels en traphekjes. Vanaf het moment dat ze bijdehand genoeg zijn om ergens aan te zitten, kunnen ze ook leren om er af te blijven ~~}> . Hier hebben we allemaal al over gepsproken toen ik nog zwager was, want dan begint natuurlijk iedereen meteen over huis verbouwen, kasten inrichten dat ze er niet bijkunnen, breekbare dingen hoog zetten, enz. Doen we dus niet! Nee is nee, en dat snappen ze echt heel snel als je dat vanaf een maand of 6 aan bijbrengt. We hebben ook nooit drammende of jengelende kinderen op feestjes of in de supermarkt. Die hoef ik van een ander ook niet, dus een ander hoeft ook geen last te hebben van mijn kinderen.
En ja, poepluiers stinken en ze plassen altijd nét als je de luier uittrekt (vooral leuk bij jongetjes). Maar ik denk dat iedereen realistisch genoeg is om dat te beseffen :D .

miss_nadine schreef:
Ook ben ik nieuwsgierig naar de kosten.

Een pak luiers kost bij het kruidvat ongeveer 12.50, daar doe je zo'n week (als ze heel klein zijn) tot 2 weken (als ze wat groter zijn)mee. Billendoekjes gaan per grootverpaking, ben je ong. 2,- per week aan kwijt. Flesvoeding een euro of 7 (jumbo huismerk +:)+ ) per pak, gaat gem. genomen een week mee. Helemaal in het begin wat langer, dan eten ze niet zoveel, en later gaan ze meer andere dingen eten en wordt het ook weer minder. Verder wordt hier gewoon met de pot mee gegeten, dus kosten aan potjes hebben we niet en die anderhalve aardappel en schep groente is niet echt indrukwekkend.
Kwa kleding kun je het zo gek maken als je wilt. Oma shopt graag, zeeman heeft prima (baby)kleertjes en tweedehands is ook goed. De eerste maanden krijg je soms zoveel cadeau van familie/vrienden enz. dat ze sommige dingen niet of nauwelijks aan gehad hebben voor ze er alweer uitgroeien. Worden ze wat ouder dan is marktplaats ook leuk shoppen. Komen ze op de leeftijd dat ze gaan zeuren om merkkleding, dan kunnen ze ook zelf gaan sparen/werken, maar dat is je eigen keuze.
Verder hebben we voor beide kinderen meteen bij de geboorte een spaarrekening geopend. Hierop wordt iedere maand een bedrag gestort en bij verjaardagen/feestdagen gaat daar een bedrag op. Ze krijgen dan niet een groot cadeau, maar een kleiner ding, en de rest gaat op de spaarrekening. Ook een aantal opa's en oma's en vrienden doen dit, dus als ze straks gaan studeren staat daar een leuk bedrag op. Het zal niet alle kosten dekken, maar mocht het zo zijn dat wij niet hun (gehele) studie kunnen bekostigen, dan staat er een ieder geval een buffer zodat ze geen hoge lening hoeven af te sluiten. Is de situatie echter zo dat wij wel de studie kunnen betalen, dan doen we dit ook en krijgen ze het spaarbankboekje als cadeau voor de 18e verjaardag. Ze kunnen dan zelf kiezen of ze het rijbewijs ervan bekostigen, of bijv een scooter, kamerhuur of gaan backpacken en zich op die manier ontwikkelen. Als het maar iets nuttigs is.
Kwa kosten heb je dus heel erg zelf in de hand. Als je je als ouder gek laat maken dat je kind dure kleding en een laptop en een playstation en een nintendo en een dure kamer en en en MOET hebben, dan kost het wat meer ja. Maar als je gewoon realistisch blijft en ook vooraf al geld opzij zet voor latere (onvoorziene) kosten valt het in mijn ogen best mee. Vind kind misschien minder leuk, maar die kan vanaf een jaar of 13 ook gewoon werken voor z'n centjes hoor, gaan ze niet dood van, maar leren ze wel een hoop van, ook voor later.

Voor wat betref de inkomsten: Kinderbijslag moet je je niet rijk aan rekenen, dat is ongeveer 190,- per kwartaal.
Dan heb je nog het kindgebonden budget. Dit is afhankelijk van de inkomen en het aantal/leeftijd kinderen. Als voorbeeld bij ons: Ik ben fulltime huismoeder (dus geen inkomen), mijn man verdient iets boven modaal maar niet veel (net genoeg om geen subsiedies meer te krijgen zeg maar :Y) ). Wij kregen tot vorig jaar ca. 25,- kgb per maand, vanaf dit jaar niets meer.

Raponsje schreef:
Wat ik me afvraag tijdens je bevalling heb je die enorme buik nadat je kindje er uit is, wanneer zakt je buik weer in? Hoe lang duurt zoiets?

Als fitness guru moet ik er wel strak bij lopen natuurlijk.

Mijn buik zakte vrijwel meteen na de bevalling in tot acceptabel formaat en na een week of 3 (je baarmoeder moet ook weer tot normaal formaat krimpen, dit duurt een tijdje) zag je er met kleding aan eigenlijk niets meer van. Dit is ook afhankelijk van hoeveel je aankomt tijdens je zwagerschap en in welke vorm. Als je je de hele dag te basten eet zitten er ook wat vetjes bij natuurlijk, die zul je toch op de reguliere manier weer weg moeten jagen, een bevalling helpt daar niet tegen.
Het moet natuurlijk allemaal nog wel een beetje straktrekken. Zeker op het einde van je zwagerschap verweken je spieren wat om de bevalling mogelijk te maken en dat moet weer allemaal in shape getraind (wat mij dus na 15 maanden nog niet gelukt is wegens chronisch tijdgebrek ^)
Zorg je er gewoon voor dat je gezond eet en voldoende sport (let op, rechte buikspieroefeningen NIET doen, door het groeien van je buik kunnen ze dan scheuren. Schuine mogen wel, die helpen te juist je buik te dragen) dan ben je ook snel weer fit na de bevallling.
En hé, als Madonna het voor elkaar krijgt om 6 weken na de bavalling strak en afgetraind weer in de spoitlights te staan, dan moet jij als guru dat zéker kunnen, makkie joh.... :)) 8-)

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:19

1 troost eruit komen ze sowieso ! haha

ik omschrijf het maar als een meloen met schuurpapier eruit persen

ik ben in 5 uur bevallen en mensen die klagen over lange bevallingen...snel is ook niet alles...ik had meteen een weeenstorm zonder opbouw , ik moest thuis bevallen want het ziekenhuis zou ik niet halen...dus zonder pijnbestrijding...de weeen vond ik vele malen erger dan het bevallen zelf..alleen naar als je dat hoofd eruit hebt...dan brand het echt heel erg...maar dan weet je ergens van goh het zit er bijna op.....die weeen waren killing !!

toch vind ik mezelf wel stoer dat ik zonder pijnbestrijding ben bevallen :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:03

Lottie84 schreef:
Mits je zorgt dat je een goede gezonde zwangerschap hebt en je niet ontzettend gaat volvreten zoals sommige vrouwen doen.

Helaas kun je ook veel aankomen zonder jezelf vol te vreten. Persoonlijk vind ik het altijd jammer als dit zo gesteld wordt. Ik ben nu 37 weken zwanger en eet minder dan ik voor mijn zwangerschap deed. Ik krijg gewoon niet meer naar binnen.
Maar: ik hou dus gruwelijk veel vocht vast. En daar kun je gewoon niks aan doen. Ik kan geen enkele laars of schoen meer aan, waar normaal mijn Birkenstocks op zijn strakst zitten, zitten ze nu op zijn lost, en dan zie je nog de afdruk in mijn voet. Witte en tintelende tenen heb ik ook elke avond. De kilo's vliegen er nu aan helaas. Gelukkig plas je dat na je bevalling weer uit, maar ik wilde even aangeven dat het vaak echt niet door volvreten is....

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:21

ik leefde gewoon gezond niks geks...ik ben normaal een worm van 54 kg. aan het einde woog ik 85 kg ....gelukkig is alles er weer af gegaan haha

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:33

Rinske schreef:
Lottie84 schreef:
Mits je zorgt dat je een goede gezonde zwangerschap hebt en je niet ontzettend gaat volvreten zoals sommige vrouwen doen.

Helaas kun je ook veel aankomen zonder jezelf vol te vreten. Persoonlijk vind ik het altijd jammer als dit zo gesteld wordt. Ik ben nu 37 weken zwanger en eet minder dan ik voor mijn zwangerschap deed. Ik krijg gewoon niet meer naar binnen.
Maar: ik hou dus gruwelijk veel vocht vast. En daar kun je gewoon niks aan doen. Ik kan geen enkele laars of schoen meer aan, waar normaal mijn Birkenstocks op zijn strakst zitten, zitten ze nu op zijn lost, en dan zie je nog de afdruk in mijn voet. Witte en tintelende tenen heb ik ook elke avond. De kilo's vliegen er nu aan helaas. Gelukkig plas je dat na je bevalling weer uit, maar ik wilde even aangeven dat het vaak echt niet door volvreten is....

Uiteraard, maar vocht vasthouden, daar kun jij niks aan doen. Ik doel op vrouwen die zich volproppen omdat ze 'toch dik gaan worden'.
Die heb ik helaas vaak zat meegemaakt. Vrouwen die na een uitgebreid diner manlief naar de Mc sturen om een groot menu te halen etc ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:38

Om zwangerschapsvetjes maak ik me echt niet druk.
Een flinke baby buik krijg je toch wel en ik eet heel gezond dus ik kan me niet voorstellen dat ik tijdens mijn zwangerschap ineens heel erg vet ga eten.

En mocht het zo ver komen dan sport ik dat er weer gewoon van af.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:44

Hahah ik at hele andere dingen Ineens en dingen die ik lekker vond luste ik niet meer hahah
Toen snakte ik echt naar zoetigheid / snoep ik trok het hele huis overhoop naar snoep haha

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:47

Ohnee dat kan echt niet. Ik word echt beroerd van suikers. :')
Augurken met slagroom wil ik nog wel over overhandelen met mijn lichaam.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:00

Hier een onverklaarbare trek in zuivel :+ Melk, karnemelk, chocolademelk of yoghi, maakt niet uit.. Terwijl ik voor mijn zwangerschap écht niet gek op yoghi was. Kan nu zo een heel pak opzuipen :P

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:07

Vulina schreef:
Hier een onverklaarbare trek in zuivel :+ Melk, karnemelk, chocolademelk of yoghi, maakt niet uit.. Terwijl ik voor mijn zwangerschap écht niet gek op yoghi was. Kan nu zo een heel pak opzuipen :P

En dat tikt aan :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:08

Hier enorme drang naar puur eten, zo gezond mogelijk.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:25

Hahah deze zwangerschap heb ik trek in appels :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:28

Vulina schreef:

Ik ook beide keren.....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:31

Moesten jullie gillen, schreeuwen en/of vloeken tijdens de bevalling? :D

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:50

whahaha ja en hoe....mn moeder was erbij en ik schreeuwde : MA *vloek* help me nou eens ! ..mn moeder heel droog...ja maar ja ik kan toch niks doen...waardoor ik nog kwader werd...ik heb ook nog een keer of 50 geroepen trek hem eruit ! trek hem eruit ! :')