Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:09

Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling dat je baas bij een gesprek met de bedrijfsarts zit. De arts moet uitvinden hoeveel hinder jij ondervindt van je ziek-zijn en hoe lang het zal duren voordat je weer aan het werk kan. Daar hoort je baas niet bij te zitten, aangezien je een vertrouwensband met de arts opbouwt. Die heeft ook nog beroepsgeheim en mag dus niet zomaar alles doorbriefen aan je baas. Ik zou een nieuw gesprek aanvragen met de bedrijfsarts waar je baas niet bij zal zitten.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:10

Sorry hoor, was zo verbaasd over die baas van jou dat ik je gewoon helemaal vergeet heel veel beterschap te wensen :o
Dus bij deze heel veel beterschap en hopelijk ben je gauw weer een beetje de oude zonder gat in je been :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:13

Neem de volgende keer iemand mee naar de controle van de bedrijfsarts, snap dat je baas denkt: daar gaat ze weer, de burnout, daar zul je ook een poos voor thuis zijn geweest en nu dit. Dat geeft hem geen recht om zo te reageren.Onderstaande even doorlezen:

Mijn werkgever wil mee naar een gesprek met de bedrijfsarts, mag dit?
Nee, dat hoeft u niet toe te staan. U heeft recht op privacy en u hoeft de aanwezigheid van uw werkgever bij het gesprek dat met uw bedrijfsarts niet te accepteren. Soms kan het echter verstandig zijn om uw werkgever mee te nemen naar het gesprek met de bedrijfsarts. Bijvoorbeeld om gezamenlijk duidelijke afspraken te maken over de oplossing van een probleem, of over uw reïntegratie. U kunt dit zelf voorstellen, uw bedrijfsarts kan dit voorstellen en ook uw werkgever kan dat aangeven. Tijdens dit gesprek hoeven geen medische zaken besproken te worden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:16

Jou baas mag helemaal niet bij zo'n gesprek aanwezig zijn :n Iig niet als dit een consult is bij de bedrijfsarts. Bovendien mag jou baas helemaal geen mening hebben over jou aan- of afwezigheid en heeft de bedrijfsarts zwijgplicht en mag medische informatie absoluut niet gedeeld worden met jou leidinggevende, tenzij jij daar zelf toestemming toe gegeven hebt..

Jij mag ook gewoon autorijden, indien dit is goedgekeurd door jou behandelend arts. In principe moet je thuis blijven inderdaad, maar aangezien je geen huisbeperkende conditie hebt mag je in principe gewoon je boodschappen doen of een rondje wandelen buiten, etc. Zolang je maar bereikbaar blijft voor de bedrijfsarts :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 13:33

Ja dat dacht ik ook...
Heel erg bedankt voor de informatie, ik zal het allemaal opslaan.
Al is het laatste waar ik zin in heb een gevecht tussen mij en mijn werk maar als het niet anders kan dat moet het maar.
Ik weet van mezelf dat ik niks verkeerds heb gedaan, ik heb hart voor mijn werk maar soms zit ik even met mezelf in de knoop en daar moet ik dan weer uit zien te komen.
En dat is nu eigenlijk niet eens aan de orde als voel ik me nog wel erg down en alles wat er daar bij hoort (duizelig, hartkloppingen, niet kunnen concentreren, het gevoel in een nachtmerrie te zitten, een bal in me buik, niet kunnen eten enz.) ik ben er wel.
En dan krijg je nog een klap na ook...
Ik weet wel van lotgenoten dat het heel erg moeilijk uit te leggen is wat een depressie c.q. burn out is, er is altijd veel onbegrip en dat maakt het allemaal niet makkelijk.
Maar voor nu ga ik er alles aan doen mijn wond weer goed te laten genezen en de rest moet later maar al was het allemaal wel wat makkelijker geweest met wat meer begrip.

CK88

Re: Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:44

Pff wat een gedoe TS! Wat voor werk heb je? Veel zittend? Ik kan me voorstellen dat zo'n open wond pijn doet, maar misschien kun je halve dagen gaan werken?
En wees maar wat brutaler hoor! Kom maar voor jezelf op, doe je broekspijp maar ophoog en laat je wond zien wedden dat ze dan wel anders piepen! Ook aan je collega's want blijkbaar vinden die je ook aanstellerig wat ik begrijp uit je vorige berichten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:50

Als je ziek bent mag je dus helemaal niet de deur uit, zeker de eerste dagen/week niet (voor details: zie CAO oid). Het enige waar je de deur voor uit mag zijn dingen die nodig zijn voor de genezing zoals bezoekjes aan de huisarts en apotheek e.d. en die moeten gemeld worden zodat ze weten dat ze je dan niet thuis treffen. Net zoals je moet melden dat je op een ander adres dan je thuisadres uitziekt.

Neemt niet weg dat jou baas nogal raar reageert. Ik krijg haast het idee dat hij alleen aan zichzelf denkt. Fijn dat je dat er ook nog bovenop krijgt :roll:

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 13:54

CK88 schreef:
Pff wat een gedoe TS! Wat voor werk heb je? Veel zittend? Ik kan me voorstellen dat zo'n open wond pijn doet, maar misschien kun je halve dagen gaan werken?
En wees maar wat brutaler hoor! Kom maar voor jezelf op, doe je broekspijp maar ophoog en laat je wond zien wedden dat ze dan wel anders piepen! Ook aan je collega's want blijkbaar vinden die je ook aanstellerig wat ik begrijp uit je vorige berichten.

Halve dagen werken is helemaal niet ter sprake, ik ben donderdag en vrijdag thuis gebleven omdat de operatie en het gat in mijn been ontzettende impact op me hebben gemaakt.
Ook moest ik 3 keer per dag de wond verschonen en dat ging niet makkelijk.
Nu, maandag, ben ik er gewoon weer en werk ik weer hele dagen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:56

Dan ben je weer snel aan het werk...gaat het een beetje dan? Wat een rotbaas en collega's heb je. Ze snappen toch wel dat je niet kan werken als je een giga gat in je been 3x per dag moet spoelen en eventueel hoog moet houden? En dat ze je hebben gezien met de auto was toch omdat je gaasjes op moest halen ;) kun je wel gewoon lopen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:06

Nou volgens mij piepen ze echt voor niks... maar vind wel dat CK88 wel gelijk heeft... laat collega's het maar zien... als je het niet doet weten ze het echt niet... denk dat ze gewoon niet kunnen voorstellen dat het zo erg is.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:15

Ik heb de foto's die hier in dit topic staan laten zien.
De dokter zei ook dat ik mijn been hoog moest houden maar ik verlies echt mijn baan als ik niet ga werken.
Ze maken al een hele ophef over de donderdag en vrijdag dat ik thuis was.
Ik schrok daar ook heel erg van want dat had ik echt niet verwacht... ik heb nog nooit zo'n pijn gehad.
Maar op de een of andere manier vinden hun het normaal dat je meteen de dag na de operatie en met een groot gapend gat in je been weer komt werken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:19

Wat voor werk doe je eigenlijk?
Als ze al die ophef maken... dan moeten ze de bedrijfsarts sturen... en dan hun mond houden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:19

Wat zeiden ze dan na het zien van de foto's... Pff lekker sfeertje daaro... Maar je hebt dus zittend werk aangezien je zit te bokken? *laat ze er niet achterkomen :))* is het wel of niet uit te houden?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 14:25

Ik ben receptioniste en ik heb dus inderdaad zittend werk.
Meestal zit ik helemaal alleen dus ze weten niet dat ik bok, en daarbij zorg ik wel altijd dat ik mijn werk af heb ;)
De sfeer is hier een beetje "we negeren lekker met ze allen Arrabel" prima hoor.... lekker rustig ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:27

Arrabel, je moet gewoon die ziekte wet in gaan en dan kunnen ze je niet onslaan. Ik denk serieus dat je gewoon de ziekte wet in kan. Mijn man komt net uit de ziekte wet en ze denken daar echt om je gezondheid. Een baas heeft dan niets in te brengen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:28

:r Ten eerste vind ik het al onvoorstelbaar als je collega's zo reageren!!!! Nog meer kan ik geen begrip opbrengen voor mensen die géén medeleven kunnen tonen bij het zien van zúlke foto's.......
Het werk dat jij doet (en ik kan het weten, want ik heb het ook gedaan :D ) is niet bevoordelijk bij het genezingsproces :P
Heb je het nog over zwachtelen/steunkous gehad?? Je zou daar zoveel baat bij kunnen hebben, zeker als je zittend werk hebt!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:32

Als je slim bent vraag je zelf vast een consult aan met de bedrijfsarts. Dan ben je je werk voor en laat je zien dat je zelf ook begaan bent met je herstel. Mocht hij net zo reageren als je werk, vraag dan als de wiedeweerga een deskundigenoordeel aan via het UWV, kost je €50,-, maar zo sta je wel sterker.

Aan het werk gaan is niet bevorderlijk voor het genezingsproces, wat Kentaro ook al zegt. Pas goed op hoor, je hebt maar twee benen en je kunt ze maar beter allebei in goede staat behouden!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:34

Arrabel schreef:
De sfeer is hier een beetje "we negeren lekker met ze allen Arrabel" prima hoor.... lekker rustig ;)

Inderdaad daar gewoon lekker boven staan, je weet zelf wel beter.
Wel goed op jezelf passen, ik vind dat je best snel weer aan het werk bent gegaan, al snap ik goed waarom. Zou ik ook doen hihi.
En ook veel succes morgen in het ziekenhuis, en goed vragen of je de wond nu goed behandelt en of je het eventueel anders moet doen. Niet van hun af laten hangen, voor jezelf opkomen!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:35

Britt de baas moet wel de bedrijfarts betalen bij hubs koste dat per bezoekje 180 euro.

Ik ben het eens met je laatste zin. Je hebt nu nog 2 benen en daar moet je zuinig op zijn!!! Niet om jebang te maken maar het gezondst is dat het snel is genezen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:36

De bedrijfsarts wel, deskundigenoordeel moet je zelf betalen als je dat zelf aanvraagt ;)

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:37

Wat vervelend allemaal joh, en schandalig dat ze zo weinig respect voor je hebben op je werk... ik zou echt met mijn baas gaan praten, zo kan je toch niet werken?!
Denk goed aan je eigen gezondheid hoor!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:39

O oke :P Maar ik zou idd een bezoekje bij de bedrijfsarts aanvragen!
Onze bedrijfarts was een enorm aardige man en hij was realistisch mijn man had zijn pees door midden en is geopereerd. Maar hij heeft zelfs 2 weken extra rust gehad omdat de bedrijfsarts dat aanbevol!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 15:01

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en toch een mailtje naar mijn baas gestuurd met een foto....
Dit heb ik geschreven:
Citaat:
Graag wil ik je toch even een foto sturen van hoe mijn been er nu uitziet aangezien er volgens mij een misverstand bestaat over de ernst.
Het is verre van "een sneetje" mijn been is uit gesneden tot op een spier.
Misschien kan je begrijpen dat dit behoorlijk pijnlijk is, ook moet ik de wond 3 keer per dag spoelen en opnieuw natte gaasjes in de wond drukken.
Uiteraard hoef je de foto niet te openen, het is absoluut geen prettig gezicht maar ik stuur je hem toch omdat ik het gevoel heb dat ik niet helemaal serieus word genomen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:03

Goed zo meid!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:04

Goed van je! +:)+