[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robunny

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:31

dankje ik zal het als tip meegeven voor de volgende keer!

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:28

overdag gaat het gezond eten me goed af, want ja heb toch niet meer bij dan gezonde dingen!

maar na-middag en s'avonds dan kan ik echt niet van het ongezonde afblijven!
als ik al in mn kop krijg van aaah heb zin in koekjes, drop en chips
dan kan ik er ook niet meer vanaf blijven
en daarnaast kan ik mezelf er ook nooit toe zetten om te gaan hardlopen ofz,
ik ben echt zo'n 'ik begin morgen wel' persoon
iemand tips?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:47

was jullie even kwijt stippppp

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:43

Zo, ik had het nieuwe topic nog niet gezien!

Bij mij gaat het goed! Ik weeg voor het eerst terug sinds toch een tijdje (denk toch 3 a 4 jaar geleden) terug in de 62 kg. Ben juist bang dat ik niet genoeg eet en wil zeker geen jojo-effect hebben!

Wat denken jullie van dit schema? (Was van gisteren)

O: weetabix (1,5) met halfvolle melk (volle tas)
T: appel
L: pureepatatjes, vis (gebakken) en spinazi [eten schoolrestaurant] + water
T: appel en paar bruine crackers en fondant chocolade met nootjes
T: yoghurt Vitalinea
A: 2 bruine 'beschuiten' met philadelfia light en zalm

Dit lijkt mss veel voor sommigen maar ik ben altijd iemand geweest die veel at. En bvb mijn middageten was verteerd na 20 min denk ik.

Te veel dezelfde productsoort dacht ik? (De weetabix, de crackers en beschuiten?), allemaal wat hetzelfde dacht ik, maar weet niet of het slecht is?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:43

Nou ik vind dit niet veel hoor, wat zijn die bruine beschuiten?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:53

FINN CRISP multigran, thin crispbread, mehrko, flerkorn

Was gisteren id winkel en dacht, ga het gewoon eens proberen. Denk dat het wat zoals crackers is, maar dan alleen bruin (volkoren?). 25 kcal, 3,9 koolhydraten en voor de rest zeer kleine aantallen

Wat raad je dan aan? Want ik wil best meer eten maar omdat ik niet wee wat, grijp ik maar terug naa wat ik id kast heb liggen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:23

pfoe... gisteren weegdag en er was niets af!

Nu hadden we een invalcoach, en volgens haar moeten we ook heel anders ons puntenaantal indelen. Ik moet er echt even van omschakelen.

Normaal telde ik mijn dagelijkse cappuccino + twee WW toffees (4 punten totaal) mee bij mijn 26 punten dagaantal. Dus ik moest dan nog voor 22 punten eten.

Die invalcoach zegt echter dat je je totale dagaantal aan gezond, normaal eten moet opmaken, en dat alles dat 'snoep' is (dus een koekje, mijn cappuccino, de toffees) van het weekaantal afgehaald moeten worden.

Dat wilt zeggen dat ik dus voor 30 punten moet gaan eten, zodat 4 van de 30 punten naar het weekaantal gaan.

Ze geeft ook aan dat je niet moet proberen om onder het dagaantal te blijven (en dat deed ik nog wel eens) maar dat je je dagaantal écht móet gebruiken. Om de spijsvertering aan de gang te houden zeg maar.

Dit alles maakt dat ik meer moet gaan eten per dag. Dat ga ik deze week proberen. Eens zien of ik dan wél weer afval.

Er waren bijvoorbeeld mensen die gaven toe: ik at wel eens een dag heel weinig, want dan kon ik 's avonds dat stuk chocolade eten. Dat blijkt dus helemaal fout te zijn... en eerlijk is eerlijk... het klinkt wel logisch...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:17

Klinkt idd logisch Amaris, als je het zo bekijkt. WW wil je natuurlijk een gezond voedingspatroon aanleren en niet overdag zo min mogelijk eten zodat je 's avonds kunt snoepen.

Ik ben een beetje iemand van uitersten. Als ik probeer af te vallen neig ik ook weleens naar te weinig eten. Dit heb ik vandaag op/ga ik nog eten:

O: afbakpistolet met ham, cracker met magere pathe
T: niets (was op stal)
L: 2 crackers, met kipfilet en een met halva jam
T: een nectarine
A: mihoen met kipfilet en roerbakgroenten
T: kiwi

Ik heb het idee dat ik best nog wat erbij zou kunnen eten om de motor te laten branden. Bijvoorbeeld tussendoor een extra cracker, of misschien iets van cup a soup? Wat denken jullie?
Overigens drink ik 1,5l water, 4 flinke mokken koffie en 's avonds verse vruchtensap of melk.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:51

Pfoeh, sinds ik meer moet eten om aan 1500/1600 te komen, vind ik het wel echt moeilijk hoor. Kom standaard elke dag wat te kort... En ik eet echt heelveel.. := Iemand tips? Moet ik toch maar lijstjes plaatsen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:52

Ik zit inmiddels op -4 kg :D Ben helaas vannacht ziek geworden, dus ben bang dat ik de komende week een beetje ga schommelen als ik weer 'normaal' ga eten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:04

Marijee schreef:
Pfoeh, sinds ik meer moet eten om aan 1500/1600 te komen, vind ik het wel echt moeilijk hoor. Kom standaard elke dag wat te kort... En ik eet echt heelveel.. := Iemand tips? Moet ik toch maar lijstjes plaatsen?

We kunnen je geen tips geven als je niet aangeeft wat je normaal eet.

Een man bij WW moet in de 40 punten eten. Hij gaf ook aan dit niet voor elkaar te krijgen. Hij zei bijvoorbeeld 'ik moet s' morgens 4 boterhammen eten, maar heb met 3 genoeg'

nou, dan is de oplossing makkelijk: extra plakkje kaas/vlees op de boterham. Eens wat stroop of jam op de kaas. Geen halfvol spul eten, maar volle yoghurt enzenz.

Ik ga nu aan de halfvolle yoghurt ipv 3% spul, en ik ga weer 48+ kaas eten (die 30+ kaas is echt niét te vreten). Zo haal ik mijn 26 goede punten wel.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:05

@Mars: ik vind je lunch erg weinig! Misschien een bakje yoghurt of kwark erbij?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:34

Oke. Lijst van een standaard dag

Ontbijt: Magere yoghurt of halfvolle kwark (250 gr) met muesli( 2/3 eetl) en een stuk fruit, soms eetl lijnzaad
Tussendoor, Ontbijtkoek of fruit of roggebrood.
Middag: 2x volk br brood met 30+ kaas
Tussendoor: fruit en/of een 1x volk br brood 30+ kaas of sandwichspread of handje noten met wat fruit.
Avond: Aardappelen (1 of 2 opschep) groenten (veel, 4,5 opschep) en vlees (ongeveer 100 gr)

Avonds eet ik gewoon wat de pot schaft en dat kan van ovenschotels, stoofpotjes, vis tot gewoon aardappelen met groenten zijn. Heel variërend dus. Over het algemeen neem ik soms ochtends als ik weet dat ik om 10 uur gewoon echt niet kan eten een kapje brood extra. Dit gebeurt niet vaak, maar als het echt niet kan op stage door drukte of doordat we weg zijn doe ik dit even.

Verder eet ik ochtends meestal gewoon kwark of yoghurt. Kan soms ook gewoon roggebrood, brood en crackers zijn. Net waar ik zin in heb.

Verder, eet ik vaak avonds wat augurkjes, komkommer, tomaat of paprika voor de lekkere trek.

Iemand tips?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:47

Mars schreef:
Klinkt idd logisch Amaris, als je het zo bekijkt. WW wil je natuurlijk een gezond voedingspatroon aanleren en niet overdag zo min mogelijk eten zodat je 's avonds kunt snoepen.

Ik ben een beetje iemand van uitersten. Als ik probeer af te vallen neig ik ook weleens naar te weinig eten. Dit heb ik vandaag op/ga ik nog eten:

O: afbakpistolet met ham, cracker met magere pathe
T: niets (was op stal)
L: 2 crackers, met kipfilet en een met halva jam
T: een nectarine
A: mihoen met kipfilet en roerbakgroenten
T: kiwi

Ik heb het idee dat ik best nog wat erbij zou kunnen eten om de motor te laten branden. Bijvoorbeeld tussendoor een extra cracker, of misschien iets van cup a soup? Wat denken jullie?
Overigens drink ik 1,5l water, 4 flinke mokken koffie en 's avonds verse vruchtensap of melk.

Mis je dan niet ontzettend veel stoffen? Je hebt toch brood nodig??

Ik vraag me juist af hoe je minder calorieën binnen kan krijgen zonder trillende handen
en het gevoel dat je flauw gaat vallen?

Dit eet ik ongeveer op een dag, maar op school veel meer eten is voor mij geen optie.

O; Kop koffie en een bruine boter ham met een klein beetje stroop.
T; Thee, boterham met light jam
M; Kop koffie en thee, met een boterham met light jam.

Dan kom ik thuis van school, met het gevoel dat ik flauw val en trillende handen,
en dan wil ik het liefst me helemaal vol eten.

T; - Vleesvervanger, niet gebakken maar in de magnetron.
- Beschuitje met jam en half hagelslag.
- Appel en of nectarine
- Soms nog een klein bakje yoghurt

A; - hooguit 3 scheppen gekookte aardappels of zilvervlies rijst.
- veel groenten
- Half schaaltje yoghurt ( weinig vet en suiker )
- soms nog een appel en wat noten

T; - Crackers of rijstwafels
- kopjes thee.

Nu weet ik heel goed waardoor ik nog aardig wat calorieën binnen krijg,
want dat komt door wat ik eet als ik thuis kom, alleen mijn lichaam gaat
blijkbaar zo over de tilt op school dat zodra ik thuis kom ik gelijk het gevoel
heb van ik MOET NU eten. Dan gevoel is pas over na het avond eten meestal.
Eigenlijk is het erg logisch want zodra je lichaam te weinig krijgt ga je vervolgens
erg veel eten om je suiker om hoog te krijgen. Maar volgens mij eet ik wel genoeg
overdag en ik snap niet waarom dit gevoel zo heftig is.

Heeft er iemand tip's? Ik dacht zelf dat ik mijn fruit mee naar school moet nemen
en onder weg naar huis een appel moet eten. Maar heeft er verder nog iemand tip's?
Laatst bijgewerkt door HorsesWoman op 26-09-12 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:58

dit heb ik laatst geplaatst, maar is niets op gereageerd, iemand tips?

Myrna_Kyra schreef:
overdag gaat het gezond eten me goed af, want ja heb toch niet meer bij dan gezonde dingen!

iemand tips?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:01

Myrna_Kyra schreef:

Myrna_Kyra schreef:

iemand tips?

Misschien heb je wat aan de vraag die ik hier boven stel, misschien heb je ook wel
een suikerdip op school en heb je daarom behoefte aan deze dingen na school!

Over dat hardlopen, ik doe het ook niet altijd, ik begin altijd heel goed en
dan na vijf keer vergeet ik het gewoon. Wat wel een goed idee is is om een keer
je pony los te gooien en er achter aan te rennen, dan vergeet je dat je aan het hardlopen bent.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:04

Myrna_Kyra, zou het kunnen dat je in de ochtend te weinig eet?
Misschien dat je bij deze vraag even een lijstje had kunnen plaatsen, dan is het wat makkelijker beoordelen :)

Hardlopen/Wandelen moet je gewoon doen, spreek iets af met een vriendin en zeg dat je er niet onderuit mag komen. Zo ben ik, op mijn topgewicht, ook met moeite gaan wandelen. Een vriend van me en mijn eigen vriend namen me zeker 1x in de 2 weken mee om een uurtje te wandelen, het klinkt echt heel raar, 1x in de 2 weken is toch niet erg/veel? Maar voor mij was het echt een hele opgave.
Nu vind ik het lekker om buiten te zijn, doe ik fluitend op de fiets boodschappen en wandel ik met plezier. Ga ik morgen nog even de locatie voor een fotoshoot van a.s. zaterdag bekijken en zal ik daar ook wel weer het nodige wandelen. Als je eenmaal op gang bent komt het wel goed, maar daar heb je meestal wel hulp bij nodig.

Start to run is misschien ook een handige tip, daarmee begin je met heel weinig, een paar minuten rennen volgens mij en kun je dit steeds meer opbouwen.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:08

Myrna_Kyra schreef:

Myrna_Kyra schreef:

iemand tips?

Jezelf een schop onder je kont geven! :Y)

Ik ben ook (met enige moeite) begonnen met hardlopen en vind het nu zelfs leuk en enigszins verslavend := Zit helaas een paar dagen bij huis ivm. ziekte, maar kan niet wachten om de loopschoenen weer aan te trekken :)

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:12

wat ik eet op een dag:
O: 2 broodjes, 1tje met appelstroop en 1tje met pindakaas
T: appel
L: 2 broodjes met boterhamworst en een rijstwafel
T: appel en rijstwafel en soms cup a soup
A: eten wat de pot schaft, maar 2 aardappels, 1 schep groente en gewoon een stuk vlees
en dan s'avonds gaat het dus mis :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:16

Oei een hoop zoetigheid. Ik zou het een beetje omgooien.
In de ochtend geen smeersels meer, maar vleeswaren/kaas.
Vind je een rijstwafel zo lekker? Want ik zou gewoon lekker 3 boterhammen eten tussen de middag. Met hooguit 1 gemeerd met zoet.
Ook 2x een appel is erg zoet, uiteraard zijn 2 stuks fruit goed, maar een bakje yoghurt/kwark zou je waarschijnlijk een iets voller gevoel kunnen geven.
Dan je avondeten, 1 schep groente? Ik eet er soms wel 4! Gewoon lekker je bord volgooien met groente.

Boterhamworst zou ik vermijden, je kan beter kiezen voor mager beleg als je wilt afvallen.

Misschien dat je een appel kan verplaatsen naar de avond? Zo dat je weet wat je s avonds mag?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:20

Waarom eten jullie geen eitje op brood? Vult lekker lang.

HorseWoman, nee je hebt geen brood nodig. Wel zie ik dat mars een pistolet nam bij het ontbijt, ipv een pistolet.mag je meerdere boterhammen.

Ik zou geen dongen als stroop enzo eten, alleen maar suiker waardoor je bloedsuikerspiegel een klapper krijgt en je je snel tegen het duizelige aan kan voelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:26

Zoet beleg zou ik ook zo veel mogelijk beperken, dat stimuleert (in mijn geval) vaak tot meer trek in zoetigheid :D

Vanochtend heb ik weer lekker hardgelopen een half uurtje, ging lekker :j

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:29

F_Orumster schreef:
Waarom eten jullie geen eitje op brood? Vult lekker lang.

HorseWoman, nee je hebt geen brood nodig. Wel zie ik dat mars een pistolet nam bij het ontbijt, ipv een pistolet.mag je meerdere boterhammen.

Ik zou geen dongen als stroop enzo eten, alleen maar suiker waardoor je bloedsuikerspiegel een klapper krijgt en je je snel tegen het duizelige aan kan voelen.

Waar haal je je vezels dan vandaag??

Ja dat zou kunnen, dat ga ik dan maar eventjes proberen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:36

Ik eet inderdaad niet elke dag boterhammen, vind het niet goed om elke dag hetzelfde te eten. De ene keer eet ik een pistoletje bij mn ontbijt, dan weer Brinta en dan weer volkoren crackers. Ook daarin zitten vezels :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:44

Zoveel vezels zitten er niet zoveel vezels zitten er niet in brood. Uit groenten (eet veel paprika als tussendoor) lijnzaad... havermout, brinta, weetabix, groenten, noten, zaden, peulvruchten...

Verder kan ik slecht tegen vezels (pds).