Overigens even je duim in z'n bovenarmspiertje zetten aan de binnenkant laat geen blauwe plekken achter

Nou klink ik echt als een kinderhater ofzo
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maar een van m'n collega's die hier ook woont, heeft het nu wel door nu ze hem een paar keer aan heeft moet kleden en af en toe wat met hem moet doen, die is paarden gewend en paarden doen gewoon wat je wil en als ze dat niet doen heb je een zweep. Maarja zweep op 't kind is weer zo.. overdreven 

kind zit toch altijd onder de schrammen en builen dus eentje extra zullen z'n ouders mij ook wel niet meteen verdenken
geweldig om naar te kijken.
peacehorses schreef:WowAmigo: Dat doe ik ook absoluut hoor. Hij kan nog wel eens drama maken over dat hij op de grond ligt, honderd keer roepen dat ik 'm op moet pakken, ik zeg steeds nee. Dan gaat hij over naar "ik wil niet op de grond liggen" en zeg ik "dan sta je op" en dan denkt hij, okee andersom proberen.. "ik wil op de grond liggen", dus zeg ik "dan blijf je daar toch lekker liggen".. uiteindelijk staat hij wel op
Maar het punt met die grenzen is, ze zijn er wel, maar hij blijft er overheen gaan. Honderd keer, elke dag. Als ik zeg dat hij de kat niet mag pesten, doet hij het de volgende dag rustig weer. En ik zeg het weer, en hij doet het de volgende dag weer. Als hij de hond niet mag pesten, is het een halfuurtje over en dan gaan we weer, en weer en weer. En meer voorbeelden, hij heeft imo gewoon geen respect voor grenzen en hij is niet (genoeg) onder de indruk van alle methodes. Want ook na die keer dat hij mij op m'n knie sloeg en ik hem dus schopte, ging hij gewoon de volgende dag door met slaan en schoppen. En dat is imo niet omdat hij geen verbanden legt, want hij weet ook heel goed dat als hij in z'n broek poept, wij het opruimen
peacehorses schreef:Ragdollcat, waar in hemelsnaam lees jij dat ik alles toesta.. Maargoed, goed dat je me slap vindt, ik heb persoonlijk meer aan adviezen dan aan ongeïnformeerde oordelen. En Evelijn, ik heb ook al aan haar aangegeven dat je op deze leeftijd met dit gedrag helemáál niet kunt oordelen of hij adhd heeft, en sowieso niet vanachter een beeldscherm zonder het kind zelf geobserveerd te hebben.
FloortjeM: ik zou dat heel graag willen hoor, en soms doe ik dat ook wel, maar als hij op de naughty step zit en ik in de woonkamer (dat zit er direct naast) en mama komt binnen dan krijg ik op m'n flikker omdat ik geen moeite doe om hem eraf te krijgenHet is er helaas nog niet van gekomen om met mama te overleggen, wil dat wel even doen (hopelijk vandaag als ik het niet vergeet) en gewoon regels opstellen. Papa is er nu een paar dagen niet, die zit in Frankrijk, maar ik denk ook dat mama het belangrijkste is, papa doet toch wel wat mama zegt..
Vanochtend heeft hij warempel een paar happen ontbijt gehad, en toen kwam mama binnen dus was al m'n goede werk meteen ook weer weg want hij rende natuurlijk meteen weg naar mama toe. Nu hebben we lunch net achter de rug, maar het is één grote kliederzooi geworden en hij neemt twee happen en zegt dan "lunchtime is over now" (omdat ik hem zeg, dat hij van tafel mag als lunchtime over is) en toen hij weer met z'n eten ging gooien zei ik dat ik dat niet wil, en dat hij anders op de naughty step moet, en dan zegt hij dat hij dat wel graag wil (want ja, hij weet ook heel goed dat hij dan niet hoeft te eten, als hij daar zit). Hij krijgt ook helemaal niet zulke grote porties want ik heb er een hekel aan om eten weg te gooien, maar het raakt nooit op, moet altijd weer wat weggooien of aan de hond geven.
Dieren 'mishandelen' is ook nog steeds niet over, met de hond gaat het wat beter op het feit na dat hij vanalles naar haar hoofd smijt en haar gewoon absoluut niet met rust laat, achter haar aanrennen, proberen op haar gaan staan etc. Maar nu af en toe gaat hij ook gewoon naast haar zitten om haar even te aaien. De katten werkt nog steeds niet, pakt ze bij hun vel, draait het vel rond, smijt ze aan het vel door de kamer, gaat op ze staan, trekt aan hun oren of gewoon aan hun hoofd, en die stomme katten zijn te lui om eens van zich af te bijten
We willen wel graag binnenkort hem naar een pre-school doen, laat hem maar eens klieren tegen een ander kind en ook dat gekrijs en geschop terugkrijgen..

Hoe dan ook, hij begint met plassen en dan zegt hij dat hij naar het potje moet, dat is dus geen hele tijd na het plassen maar hij is al wel begonnen met plassen voordat hij op het potje gaat zitten, maar nog steeds een deel belandt in het potje. Hij linkt dus in elk geval wel het plassen aan dat hij naar het potje moet, alleen nu moet hij nog op gaan letten dat hij eerst naar het potje gaat en dan plast ipv andersom.
). Maarja ik wist dat dus niet dus ik had gewoon een broekje aangedaan bij hem, met als resultaat dat na een paar minuten de hele vloer, luiertafel en benen en rug van het kind onder de schijt met stukjes pinda zaten.
dus nu maar in een luier want het is voor het kind ook niet te doen om op tijd op het potje te zijn als hij diarree heeft en voor mij niet eerlijk omdat ik alles schoon moet maken
Dus straks even kijken hoe z'n luier eruit ziet en als het wat beter is gaan we vanavond weer verder met potty training en dan morgen, en ik hoop dat de ouders het dit weekend doorzetten. 
dus écht liegen lijkt me sterk. Eerder ofwel de betekenis niet begrijpen of jou proberen te misleiden. In het laatste geval zal hij natuurlijk snel merken dat dat bij jou niet werkt