ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:28

Stitch, ik heb een half jaar achter de kassa gezeten 8 uur (wel met pauze)
Nou ik hoorde snachts alles piepen en zag alleen maar cijfers en muntjes voor me :+
Ben er maar snel weer mee gestopt haha!
Nu werk ik ook 2 dagen 6,5 uur achter elkaar zonder pauze en 1 dag 8,5 uur zonder pauze op kantoor ..
af en toe zie ik het niet meer zitten :+

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:37

weet zeker dat ik het niet ga trekken!
ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:24

milo schreef:
Ja! Ik ben er nu achter dat iedereen inclusief ik, mij véél leuker vindt in de gekke, energieke vorm dan mat en afgevlakt door de medicatie. Ik maak braaf deze proefperiode af maar ik ben er nu al klaar mee!
Jeetje wat een saai leven, eigenlijk mogen we blij zijn met onze ADHD en onze grote dosis hoeveelheid oppeppende energie die wij uitstralen! Hatsikidee :)

Hoe lang duurt je proefperiode nu al?

Ik heb de eerste 2 weken 5mg per keer geslikt en was traag en duf.
Omdat datgene wat me altijd liet doorstuiteren er nu niet was, kwam alle vermoeidheid er uit.
Na 2 weken ging ik weer wat stuiteren, ben 10mg gaan slikken en daarmee had ik de balans gevonden.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:08

Ik ben gisteren begonnen met medicatie... een halve Ritalin (5 mg dus)
De werking merkte ik meteen, het was alsof de "mist" in mijn hoofd optrok en ik kreeg dingen voor elkaar zonder meteen moe te zijn en het niet af kunnen maken. Dat was heel fijn :j
Echter bij de tweede pil (na 4 uur) kreeg ik migraineverscijnselen (waar ik bekend mee ben) vlekkerig zicht en hoofdpijn, gelukkig geen migraine, maar wel dat vlekkerige zicht := niet handig als je met de auto naar je werk moet :0
Nu moet ik zeggen dat ik bij de eerste tablet goed had gegeten maar bij de twede had ik niets op omdat we ander half uur later avond zouden eten, echter werd dit iets later :=
Ik hoop dan ook dat het daaraan gelegen heeft, ik ga vandaag de medicatie elke keer innemen met wat eten :j

Ook maak ik elke dag een verslagje,zo kan ik terugzien hoe het ging en wat het met mee deed/doet.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:14

Toen ik de eerste in nam was het alsof ik van een 4 baans weg in de spits een rustig landweggetje inreed, of dat je na een dag buiten in de storm binnenstapt en de deur achter je dicht trekt.

Ik merk overigens dat ik met storm/veel wind sneller geïrriteerd en vermoeid raak, ik sla op zulke dagen het rijden ook vaak over, is vragen om problemen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:16

En geen last van bijwerkingen gehad ?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:17

Ik was de eerste weken duf omdat alle vermoeidheid er uit kwam.
Een enkele keer heb ik hartkloppingen, maar dat had ik voor ik Ritalin slikte ook.
Verder sneller droge mond en als ik wat drink moet ik kort erna al naar de wc.

Oh ja, m'n nagels en haar groeien harder en ik ben van steil haar naar krullend haar gegaan.

Maar voor de rest is het geen troep ofzo hoor :')

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:52

LBLGypsyCobs schreef:
Ik was de eerste weken duf omdat alle vermoeidheid er uit kwam.
Een enkele keer heb ik hartkloppingen, maar dat had ik voor ik Ritalin slikte ook.
Verder sneller droge mond en als ik wat drink moet ik kort erna al naar de wc.

Oh ja, m'n nagels en haar groeien harder en ik ben van steil haar naar krullend haar gegaan.

Maar voor de rest is het geen troep ofzo hoor :')

krijg je ook een eetstop van, ik kan dagen zonder eten tot ik neerval, lijkt zo doodnormaal!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:01

In het begin ging ik wel minder eten, maar heb mezelf toen echt gedwongen toch te blijven eten, ik heb namelijk niet zoveel reserves en wel een paar paarden te onderhouden elke dag.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:17

Ik plas nu ook ineens heel veel... Ik heb echter wel eetlust, geen trek ofzo maar mijn maag begint echt te knorren en ik word niet lekker als ik dan niet eet... nooit gehad, voor de medicatie "vergat" ik te eten en had daar dan weinig last van }:0
Ik heb het idee dat de medicatie veel van je lichaam vergt kwa energie ?

Ook ben ik wat warrig/raar, vraag me af waar ik heb gezeten heel mijn leven... stom voorbeeld, ik zie ineens allerlei details aan dingen die al jaren van mij zijn, of sterker, ik herken ze niet eens :+
Zag net een bril in de kast, dus ik denk, heey van wie is die ? ik denk neem hem mee naar mn schoonouders, misschien is hij van mn schoonvader die vergeet namelijk nog wel is wat... nee niet van hem, raar... ik zet hem op... hmmm mijn sterkte en die kras, huh ? dit is MIJN oude bril :') maar die had toch een veel groffer montuur ???
Zo ook met de thee die ik al een jaar drink, verrek er zit groene en witte thee in, dat zag ik ineens staan op het labeltje...
De auto, ik koom aanlopen, huh wat een leuke gitterttjes zitten er op mijn handvat... nooit gezien 8)7

Heb ik dan in een bubbel geleefd ofzo ? heel vreemd dit.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:21

Ik zit nog steeds met dat gevoel dat ik niet bij mezelf en het moment leef.
Had ik waarschijnlijk al jaren, maar sinds de medicatie ben ik me er ook bewust van.

Probeer wel eens volledig op mezelf en m'n omgeving te focussen, maar dan loop ik helemaal vol, das echt teveel.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:43

ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld... ik ben ook nog een beetje in shock door al die gekkigheid haha gewoon je eigen (oude) bril niet herkennen :+
(ik zal toch nog eens goed naar mijn man kijken, wie weet heb ik daarbij ook van alles over het hoofd gezien) -O- :))
Maar goed, ik heb een open vizier en zie wel waar het schip strand ;)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:58

LBLGypsyCobs schreef:
milo schreef:
Ja! Ik ben er nu achter dat iedereen inclusief ik, mij véél leuker vindt in de gekke, energieke vorm dan mat en afgevlakt door de medicatie. Ik maak braaf deze proefperiode af maar ik ben er nu al klaar mee!
Jeetje wat een saai leven, eigenlijk mogen we blij zijn met onze ADHD en onze grote dosis hoeveelheid oppeppende energie die wij uitstralen! Hatsikidee :)

Hoe lang duurt je proefperiode nu al?

Ik heb de eerste 2 weken 5mg per keer geslikt en was traag en duf.
Omdat datgene wat me altijd liet doorstuiteren er nu niet was, kwam alle vermoeidheid er uit.
Na 2 weken ging ik weer wat stuiteren, ben 10mg gaan slikken en daarmee had ik de balans gevonden.

Dat klinkt bekend ja want ik was enorm moe! Steeds slapen op de bank wanneer ik even tijd had, ik snapte er niks van..wat je zegt klinkt nieteens zo gek..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:06

Ik merk wel dat de medicatie gister echt vrij snel en goed aansloeg, maar vandaag is dat al een stuk minder, ook de bijwerkingen zijn minder heftig, maar ik moet zeggen ik heb het vandaag ook bewust rustig aan gedaan en goed op mijn eetschema gelet :j
De medicatie zal vast een goede week nodig hebben om een beetje te stabiliseren ? Ik heb het idee dat mijn lichaam even moet wennen...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:35

Dat had ik wel ja bij ritalin, soort van spiegel opbouwen. De eerste week spacede ik er heel hard op :d

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:35

melaniepk schreef:
Ik merk wel dat de medicatie gister echt vrij snel en goed aansloeg, maar vandaag is dat al een stuk minder, ook de bijwerkingen zijn minder heftig, maar ik moet zeggen ik heb het vandaag ook bewust rustig aan gedaan en goed op mijn eetschema gelet :j
De medicatie zal vast een goede week nodig hebben om een beetje te stabiliseren ? Ik heb het idee dat mijn lichaam even moet wennen...

In eerste instantie kan je echt 'stoned' raken van de medicatie, maar dat gaat na de eerste (paar) keer over en dan ga je merken hoe het normaal is, dat verschil is wat kleiner dan wat je eerst merkt. Het kan ook zijn dat je dosering wat omhoog moet nadat de eerste 'gewenning' geweest is. 5mg is erg weinig, meeste gaan naar 10mg of hoger per keer, maar als start en gewenningsdosering is het juist erg goed gekozen.
Wat jij omschrijft van ineens dingen zien dat had ik ook. Ik zag ook opeens rommel liggen met Ritalin in het begin, waar ik het zonder niet eens zág, laat staan dat ik op het idee kwam het op te ruimen. Ik had het idee dat doordat de storm ging liggen mijn hersenen eindelijk de tijd hadden om werkelijk te zien wat er allemaal was. Ik vind je verhaal over de bril dus niet zo vreemd. Dat serene gevoel was er wel snel af, maar soms als mijn medicatie fijn werkt heb ik het nog wel een beetje dat het heel stil voelt om me heen omdat alles dus wél gefilterd binnen komt. Hoe mijn medicatie werkt verschilt wat per keer, soms gaat mijn drukte er dwars door en blijft mijn concentratie klote, vooral als ik moe ben/slecht geslapen heb. Ben je er bekend mee dat je het niet moet innemen met thee of sinaasappelsap en dat hoge doseringen vitamine C de werking van Ritalin tegen gaan?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:05

Ik heb dat serene gevoel wat jij omschrijft meestal zo'n 20 minuten nadat ik het inneem.
Tenzij ik het erg druk heb, dan voel ik het niet.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:23

Huh waarom niet met thee of appelsap en wat is dat vitamine c verhaal?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:01

Dat van de vitamine C had ik al eens gehoord inderdaad, schijnt dat dat de werking van de Ritalin verminderd.

Ik neem m'n Ritalin meestal met water in, maar kort daarna drink ik wel thee.
Overigens drink ik meestal thee zonder theïne, ik weet niet of dat uitmaakt.
Ik voel wel gewoon dat de Ritalin gaat werken na zo'n 20 minuten.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:43

Fijn om mensen/lotgenoten te spreken :j
En nee dat wist ik (nog) niet, ben me in alles aan het verdiepen :j
De medicatie neem ik altijd in met water, scheelt weer :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:31

Oooh dat wist ik ook niet haha van de vitamine c!
Weer wat geleerd :P
Ga morgen even die psychiater bellen,
Of me aanmelding binnen is en hoelang de wachttijd is...
Hoop een beetje snel!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 06:56

En weet je al wat meer over je aanmelding ? :)
Met mij en mijn medicatie gaat het goed, vooral op mijn werk en dat is fijn :j thuis ga je toch wat afzitten wachten of je wat voelt en wat je voelt etc en opmijn werk ben ik lekker bezig en denk daar dan niet aan waardoor het lijkt alsof ik dan ookminder bijwerkingen heb. Fijn is ook dat mijn aandacht voor mijn werk nu beter is. Ik zit nu op 3 tot 4 x dgs een half tablet, merk wel dat na 2 en half uur de werking al minder word... Misschien komt dat door de lage dosis...

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:44

Dat gevoel dat jullie omschrijven heb ik eigenlijk nooit gehad van de medicijnen. Hele enkele keer als ik op bed lig en er gaan echt 100.000 stuiterballen door mijn hoofd heen, dan neem ik nog wel eens een pilletje. En dan voel ik dat ik rustiger wordt maar overdag heb ik dat absoluut niet :n . Wat een lage doseringen lees ik hier overigens, op laatste slikte ik 20/25 mm p/k := En der nog niks van merken :')
De enigsten die wat aan me merkten waren me vriend en me moeder, waarna ik dan soms weer opmerkingen kregen heb je je medicijnen wel gehad? Waarna ik nu maar snel met die troep gestopt ben, ach nu gaat het goed zolang het gaat. Ik heb nog een doosje achter de hand mocht het allemaal weer te veel worden.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:40

google maar eens op nieuwetijdskinderen, heel intresant!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:27

Ik denk dat je overdagdosis te laag is Jumpie, misschien eens met je arts overleggen?
Ik ken jonge kinderen die op 50mg zitten, dus 20 á 25 mg is niet eens zoveel.

Als ik dus voor het slapen nog Ritalin slik, stuiter ik de tent uit.
Door dat ik op bed ga liggen ontspan ik waarschijnlijk iets, waardoor ik met Ritalin een soort speed effect krijg, ik heb het dan gewoon niet nodig.