Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:00

:(:) meisje ik wil je heel heel veel sterkte toewensen heb net alle blz's gelezen.
Ik ben heel blij dat je een besluit hebt weten te nemen.
Ontzettend goed ook dat je al zo snel hulp kunt krijgen.
Om het je vriendin te vertellen kan je beginnen met ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen en ik hoop dat je me kan helpen/ steunen. Misschien heb je er wat aan.

Je mag mij altijd pb-en maakt niet uit waarvoor.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:10

Wat goed van je! Super knap dat je stappen gaat ondernemen. Heel veel succes morgen, zal een zware dag worden (niet dat je die nu niet al hebt, maar je snapt me vast wel) 's Ochtends eerst je verhaal tegen een psycholoog en dan 's middags met je vriendin.

Misschien kan je je ochtendgesprek wel als opening gebruiken bij je vriendin. Dat je kan vertellen dat je daar geweest bent.

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 16:25

KozieZ schreef:
Wat goed van je! Super knap dat je stappen gaat ondernemen. Heel veel succes morgen, zal een zware dag worden (niet dat je die nu niet al hebt, maar je snapt me vast wel) 's Ochtends eerst je verhaal tegen een psycholoog en dan 's middags met je vriendin.

Misschien kan je je ochtendgesprek wel als opening gebruiken bij je vriendin. Dat je kan vertellen dat je daar geweest bent.

Vind ik een goede tip, dankjewel.
Nu nog een manier vinden om het dan morgenvroeg eerst uit te leggen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:34

MADExLIEFJE schreef:
Nogmaals: DANK JULLIE WEL ! Voor alle lieve reacties, pb, en alle steun!

Ik heb deze middag gebeld dat ik een beslissing gemaakt heb, ik mag maandag tussen 9 en 10 langskomen en ze hebben ook gezegd dat er iemand mag meekomen om mij te steunen.
Morgenmiddag heb ik afgesproken om met mijn vriendin iets te doen, hopelijk is er een geschikt moment om dit te vertellen.

Ik heb ook contact gehad met een psycholoog en mag morgenvroeg om half negen (voormiddag) op gesprek komen. Normaal heeft ze in het weekend geen consultatie maar ze hoorde dat het 5 na 12 was, om het zo te zeggen.

Je hoort me nog wel, ik lees alles mee en probeer van tijd tot tijd eens te reageren.

dappere beslissing. :(:)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:42

MADExLIEFJE schreef:
KozieZ schreef:

Vind ik een goede tip, dankjewel.
Nu nog een manier vinden om het dan morgenvroeg eerst uit te leggen.

Daar hoef je niks uit te leggen. Je mag vertellen wat je wilt. Is er tijdens de afspraak maken al kort over gesproken, of weet de psycholoog nog helemaal niet waarvoor je komt? Ook bij psychologen geldt, dat je dat verteld wat jij op dat moment kwijt wilt. Het is dus echt geen verplichting om morgenochtend het hele verhaal al van voor tot achter te vertellen. Mag natuurlijk wel, maar hoeft niet. Ook bij een psycholoog moet je een beetje een band krijgen, dus daar kijken ze dan echt niet vreemd van op. Vertel dat wat het "makkelijkst" te vertellen is en dan volgt de rest vanzelf wel in de loop van de tijd. :(:)

different1

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:55

Heel veel sterkte gewenst, ik vind je ontzettend dapper!
Ook sterkte morgen, het zal wel even moeilijk zijn om te praten, maar het gaat je echt helpen, daar ben ik van overtuigd.
Je kunt altijd op ons, bokkers, terug vallen, want soms is schrijven net wat makkelijker dan praten...*knuffel*

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:02

Wat super dat je morgen al terecht kan! Komt goed meid, rustig aan en geen druk erachter, gewoon beginnen waar jij wilt beginnen. Succes met het gesprek, ook die met je vriendin!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:08

Ten eerste schrik ik heel erg van twee reacties op de eerste pagina, ik wist dat bokt soms bot kon zijn maar dit.. Een flinke schop onder de hol van deze twee zou gepast zijn in dit geval.
Ik heb alle pagina's gelezen en goddank zijn er verder vooral bokkers die jou steunen, hun mening netjes weergeven en de keuze bij jou laten.
Verder heb ik gelezen dat jij voor abortus gaat, een hele dappere beslissing.
Fijn dat je een vriendin hebt die jou kan steunen en er voor je kan zijn.

Ik hoop voor jou, met heel mijn hart, dat je uit de situatie kan komen waarin je nu zit.
Een aburtus is heftig maar zo te horen gebeurt er nog veel meer in jou leven..

Lieve meid, heel erg veel sterkte, je komt ongelofelijk dapper en sterk over maar ook jij mag huilen en troost zoeken.
Ik wou dat ik iets voor je kon doen, ik hoop dat dit topic je in ieder geval een klein beetje steun geeft.
Je bent een bikkel!!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:15

TS, wat een verschrikkelijke situatie bevind jij je momenteel in en wat een ontzettend dappere en verstandige beslissing heb je genomen... Ook enorm slim om morgen alvast met de psycholoog te praten en ook je vriendin in te lichten. Ik vind je ontzettend sterk overkomen, maar echt, dit hoef je niet alleen te doen! Als je het lastig vindt om morgen te vertellen wat er aan de hand is, print dan je posts hier op het forum zodat je in ieder geval het lastigste stukje al niet meer hoeft uit te leggen: wat er aan de hand is. De psycholoog en ook je vriendin zullen hier dan vanzelf verder op ingaan. Je kunt ook een brief schrijven en ze die geven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:19

Heel veel sterkte, alweer. Je was dus 18 weken zwanger al. Echt veel langer dan je verwacht had dappere beslissing dat je ondanks het beeld van de echo durft door te zetten om abortus te laten plegen. Fijn dat dat in dit geval toch nog kan ondanks de langere zwangerschap al. Zeker als zij al het advies geven is het denk ik een heel ergverstandige beslissing. Zeker omdat je dan niet de rest van je leven een kindje hebt gekregen dat je bewust bij houden of onbewust bij adoptie herrinnert wordt aan het afschuwelijke dat je is overkomen.

Ik hoop dat je vriendin met je meegaat en je ook kan steunen maandag.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:21

Lieve Ts,

Wat zit jij in een verschrikkelijke situatie,waarbij ik hoop dat je hieruit kunt komen.
De beslissing die je moet maken is al heel moeilijk,echter hoop ik ook dat de psycholoog of wie dan ook je kan helpen om te voorkomen dat het nogmaals voor komt.

Ik weet niet van waar je bent in Belgie,maar mocht je je gedachen willen verzetten of afleiding zoeken weet dat je bij mij op stal welkom bent,ook anoniem.

Mocht er iets zijn wat (wij) bokkers kunnen betekenen voor je,laat het asjeblieft weten.Niemand verdient zo'n situatie als waar jij in zit.
Heel veel sterkte!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:26

missanita84 schreef:
pff zwaar voor je
bedenk ook andere oplossingen bv adoptie je hebt er heel veel verschillende varianten van
18 weken is al wel een heel eind persoonlijk zelf vind ik het te laat om het weg te laten halen
suc6 met deze moeilijke keuze

dit is ook mijn mening, sterkte

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:40

girlyggirl schreef:
missanita84 schreef:
pff zwaar voor je
bedenk ook andere oplossingen bv adoptie je hebt er heel veel verschillende varianten van
18 weken is al wel een heel eind persoonlijk zelf vind ik het te laat om het weg te laten halen
suc6 met deze moeilijke keuze

dit is ook mijn mening, sterkte

TS heeft al een afspraak gemaakt voor abortus.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:54

Heel erg veel respect voor jou , vind het zo goed van je dat je nu al zoveel actie hebt ondernomen!
En je afspraak, en je vriendin gaan vertellen en de psycholoog! Het zal alsnog een zware tijd worden ,maar met deze hulp moet het goed komen meid.
Bovendien vind ik de tip van Tamara over het uittypen of je post uitprinten een hele goede tip. Dit maakt het misschien net wat makkelijker.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:14

TS ik heb het hele topic doorgelezen, wat een vreselijke beslissing. persoonlijk had ik ook voor abortus gegaan, maar dat is echt mijn eigen gedachten, ik ben blij dat ik nooit voor die keuze heb gestaan en hoop ook nooit voor die keuze te komen staan. Heel erg veel sterkte.

Ook erg goed dat je hulp hebt gezocht bij een psycholoog. Ik hoop ook vanuit het diepste van mijn hart dat je na deze ellende de moed en de kracht vindt de hufter die je dit heeft aangedaan en je ongeboren kind kan aangeven en kan laten veroordelen, want misschien ben niet alleen jij maar ook anderen het slachtoffer van deze nare man. En misschien ben jij dan wel de enige die het lef heeft deze maniak te stoppen zodat zowel jij als wellicht anderen veilig zijn voor deze persoon. Hoe dicht hij ook bij je staat.... Los laten lopen en ongestraft weg laten komen is eigenlijk geen optie hoe moeilijk en hoe zwaar ook. Hij mag dit nooit meer doen......

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:25

Kanalleen maar zeggen dat ik heel veel respect heb voor je beslissing. Ik wil je heel veel sterkte wensen met alles wat je hebt meegemaakt, en ook met alles wat er nog gaat gebeuren.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:48

Meid, wat heb jij een dappere beslissing genomen.

En wat fijn dat je al zo snel bij de psycholoog terecht kunt. Ik wil je succes wensen bij het vertellen aan je vriendin.

En natuurlijk veel sterkte voor de komende, moeilijke, periode.

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:06

Fijn dat je morgen terecht kunt, hoop dat je je hierdoor geestelijk kunt voorbereiden voor wat er gaat gebeuren, en je een beetje rust vind.. En hoop ook dat je weg kunt uit die verschrikkelijke situatie waardoor dit is gekomen.. Vind wel dat je echt heel veel respect verdient, iemand die zo'n moeilijke keus moet maken, verdient alle steun die er is.. En hoop dat je die in je familie/vrienden kring kunt vinden.. En natuurlijk heb je nog de bokkers die je willen steunen (ook ik)... Heel veel sterkte!

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 19:40

Kan het niet genoeg zeggen, dankuwel, dankuwel, dankuwel!

Ben even kwijt van wie de tip kwam om op voorhand iets op te schrijven of om dit topic uit te printen, maar ik ben bezig met een tekstje, die ondertussen al TEKST genoemd mag worden.
De psycholoog over 'wat' het gaat, meer niet.

Zie hier al een paar keer de vraag voorbij komen over weggaan uit deze situatie, dat lukt niet. Ik kan hier niet uit/weg. Vragen mogen gesteld worden maar vergeef me dat ik niet overal op wil antwoorden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:47

MADExLIEFJE schreef:
Zie hier al een paar keer de vraag voorbij komen over weggaan uit deze situatie, dat lukt niet. Ik kan hier niet uit/weg. Vragen mogen gesteld worden maar vergeef me dat ik niet overal op wil antwoorden.

Lieverd, je kan altijd weg uit de situatie. Wat wil je dan? Als dit blijft doorgaan, gebeurt dit nog een keer. En dan?
Je moet jezelf in bescherming nemen. Ook al is het je vader, dan zal je toch weg moeten.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:41

ik ben het eens met suzanne, ook hier zijn instanties voor die je kunnen beschermen en hulp bieden zoals blijf-van-mijn-lijf enzo!

hele verstandige keuze denk ik verder :j

diep respect voor jou meissie!!! sterkte

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 20:41

Ik wil graag een stukje laten lezen uit mijn verhaal (weet ik niet waarom):
MADExLIEFJE schreef:
...
Donderdagavond, het regent en ik zit op mijn kamer. Ik voel me moe en wil gaan slapen, dus ik sluit mijn computer af. Ik hoor iemand op de trap.
Hij komt mijn kamer in en ik weet dat het verkeerd gaat gaan. Tegenstribbelen heeft geen zin dus ik sluit mijn ogen. Alles is zwart. Donker. Duister. Leeg. Mijn hart is leeg. Ik laat me vallen op de vloer. Hij raapt me op en ‘legt’ me op bed. Als een laffe hond onderga ik gewoon alles.
Hij is eindelijk klaar met zijn gedoe en gaat mijn kamer uit. Ik vraag me af of dit dan eindelijk de laatste keer was. Of hij eindelijk genoeg heeft gehad. Of hij eindelijk beseft dat ik het niet leuk vind.
Ik kijk tussen de gordijnen door naar buiten. Het regent nog altijd. Wat stroomt er nu het snelst, mijn tranen of de regen?
...

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:45

Wat moet jij het moeilijk hebben...

sterkte!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:46

MADExLIEFJE schreef:
Ik wil graag een stukje laten lezen uit mijn verhaal (weet ik niet waarom):
MADExLIEFJE schreef:
...
Donderdagavond, het regent en ik zit op mijn kamer. Ik voel me moe en wil gaan slapen, dus ik sluit mijn computer af. Ik hoor iemand op de trap.
Hij komt mijn kamer in en ik weet dat het verkeerd gaat gaan. Tegenstribbelen heeft geen zin dus ik sluit mijn ogen. Alles is zwart. Donker. Duister. Leeg. Mijn hart is leeg. Ik laat me vallen op de vloer. Hij raapt me op en ‘legt’ me op bed. Als een laffe hond onderga ik gewoon alles.
Hij is eindelijk klaar met zijn gedoe en gaat mijn kamer uit. Ik vraag me af of dit dan eindelijk de laatste keer was. Of hij eindelijk genoeg heeft gehad. Of hij eindelijk beseft dat ik het niet leuk vind.
Ik kijk tussen de gordijnen door naar buiten. Het regent nog altijd. Wat stroomt er nu het snelst, mijn tranen of de regen?
...

O mijn god, ik zou je het liefste nu komen halen echt waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:50

Heeeel veel sterkte ts..
En jij bent hier niet degene die een laffe hond is ;) just saying!