Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bromfiets schreef:Ik denk ook niet dat je zo moet kijken hoor. Als je er last van ondervindt heb je een serieus probleem, hoe dan ook. Alleen is het bij de een makkelijker op te lossen als bij de ander en sommigen moeten er mee leren leven omdat het niet beter zal worden, maar dat betekent niet dat je de problemen van een ander mag gaan wegwuiven of bagatelliseren!
Joolien schreef:Jeetje Nele dat is poedersuiker zeg. Wat voor soort therapie krijg je? Is het een optie om verder te kijken voor evt andere soort behandeling?
Ik ben nu 1 keer zwaar depressief geweest, een maand lang. Dat wens ik echt niemand toe, hoe zwaar dat is. Dus ik kan me voorstellen hoe erg het is als je het zo vaak hebt...
DeMolenhoek schreef:Joolien schreef:Jeetje Nele dat is poedersuiker zeg. Wat voor soort therapie krijg je? Is het een optie om verder te kijken voor evt andere soort behandeling?
Ik ben nu 1 keer zwaar depressief geweest, een maand lang. Dat wens ik echt niemand toe, hoe zwaar dat is. Dus ik kan me voorstellen hoe erg het is als je het zo vaak hebt...
Nou, het probleem is dat dit komt door een ongezonde gezinssituatie (zus met zware problematiek) Vanuit centra's is er zich altijd gericht geweest op die zus. Pas sinds een jaar richten ze zich ook op de rest van het gezin. In de tussentijd hebben mijn ouders me op een begeleid internaat gestoken voor kinderen en jongeren met een depressie maar dit heeft alleen maar averrechts gewerkt. Ik heb diverse therapieen gehad maar nog geen 1 gevonden die echt helpt. Nu heb ik als 'therapie' een uur per week gesprek. Dit helpt niet echt maar lucht op het moment zelf wel op. Verder heb ik mijn paarden als therapie, dit doet heel veel! Maar toch... Mijn tegenslag houd precies niet op. Relatie uit, paard dood, paard artrose etc. Elke keer als ik er een beetje uit begin te geraken is er wel weer iets nieuws waardoor ik er weer even diep in val.
Wat ik nu nog moet doen? Geen idee, begin het strijden moe te worden... Ik ben heel onzekerheid en zoek veel bevestiging, maar dit is uiteraard niet evident. Pas op, zelfmoord etc komt niet door mijn hoofd, maar ik begin het gewoon op te geven en geloof niet meer in gelukkig zijn.
bromfiets schreef:Ik denk ook niet dat je zo moet kijken hoor. Als je er last van ondervindt heb je een serieus probleem, hoe dan ook. Alleen is het bij de een makkelijker op te lossen als bij de ander en sommigen moeten er mee leren leven omdat het niet beter zal worden, maar dat betekent niet dat je de problemen van een ander mag gaan wegwuiven of bagatelliseren!