Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Je moet het echter niet gaan zien als een redmiddel, want dat is het niet. Het helpt je om dingen anders te kunnen zien, maar als je daar nog niet aan toe bent heeft het geen effect.
Daar kan ik je de link wel van geven, dan kunnen we het hier echt over therapie hebben en kun je daar je ergernissen en andere dingen kwijt. Het is er niet altijd even druk, maar het zijn wel allemaal fijne mensen, vind ik 
Ikzelf noem dat kortsluiting, dan weet je écht niet meer wat je aan het doen bent... Maar positief is het iig niet.
Dan moet je toch behoorlijk diep zitten, als je er zo slecht uit kan komen? Wat voor hulp heb je? bromfiets schreef:Ik denk ook niet dat je zo moet kijken hoor. Als je er last van ondervindt heb je een serieus probleem, hoe dan ook. Alleen is het bij de een makkelijker op te lossen als bij de ander en sommigen moeten er mee leren leven omdat het niet beter zal worden, maar dat betekent niet dat je de problemen van een ander mag gaan wegwuiven of bagatelliseren!
Ik heb een gedragsprobleem, geen stoornis. Dat is makkelijker 'op te lossen' dan gedragsstoornissen... MAar dat wil niet zeggen dat het minder heftig is.
Je moet jezelf altijd serieus nemen hoor. Joolien schreef:Jeetje Nele dat is poedersuiker zeg. Wat voor soort therapie krijg je? Is het een optie om verder te kijken voor evt andere soort behandeling?
Ik ben nu 1 keer zwaar depressief geweest, een maand lang. Dat wens ik echt niemand toe, hoe zwaar dat is. Dus ik kan me voorstellen hoe erg het is als je het zo vaak hebt...
DeMolenhoek schreef:Joolien schreef:Jeetje Nele dat is poedersuiker zeg. Wat voor soort therapie krijg je? Is het een optie om verder te kijken voor evt andere soort behandeling?
Ik ben nu 1 keer zwaar depressief geweest, een maand lang. Dat wens ik echt niemand toe, hoe zwaar dat is. Dus ik kan me voorstellen hoe erg het is als je het zo vaak hebt...
Nou, het probleem is dat dit komt door een ongezonde gezinssituatie (zus met zware problematiek) Vanuit centra's is er zich altijd gericht geweest op die zus. Pas sinds een jaar richten ze zich ook op de rest van het gezin. In de tussentijd hebben mijn ouders me op een begeleid internaat gestoken voor kinderen en jongeren met een depressie maar dit heeft alleen maar averrechts gewerkt. Ik heb diverse therapieen gehad maar nog geen 1 gevonden die echt helpt. Nu heb ik als 'therapie' een uur per week gesprek. Dit helpt niet echt maar lucht op het moment zelf wel op. Verder heb ik mijn paarden als therapie, dit doet heel veel! Maar toch... Mijn tegenslag houd precies niet op. Relatie uit, paard dood, paard artrose etc. Elke keer als ik er een beetje uit begin te geraken is er wel weer iets nieuws waardoor ik er weer even diep in val.
Wat ik nu nog moet doen? Geen idee, begin het strijden moe te worden... Ik ben heel onzekerheid en zoek veel bevestiging, maar dit is uiteraard niet evident. Pas op, zelfmoord etc komt niet door mijn hoofd, maar ik begin het gewoon op te geven en geloof niet meer in gelukkig zijn.
Vind ik leuk, maar kan er helaas geen kracht uit putten
Ik zou binnenkort naar Drenthe gaan voor een weekend met paarden om vertrouwen in paarden terug te krijgen (zware val) en hoop dat het tegelijkertijd ook gaat helpen als therapie
Medicatie helpt bij mij echt niet, integendeel, dan pas krijg ik zelfmoordneigingen... Ik ben ook allergisch aan veel medicatie dus dit helpt niet echt helaas
Drink nu wel af en toe thee met kalmerende kruiden, en hierdoor kan ik tenminste al weer wat slapen
Hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad, en lekker van het weer hebben genoten!
echt zwaar respect voor wat sommige mensen hebben meegemaakt of nog doormaken...
bromfiets schreef:Ik denk ook niet dat je zo moet kijken hoor. Als je er last van ondervindt heb je een serieus probleem, hoe dan ook. Alleen is het bij de een makkelijker op te lossen als bij de ander en sommigen moeten er mee leren leven omdat het niet beter zal worden, maar dat betekent niet dat je de problemen van een ander mag gaan wegwuiven of bagatelliseren!
Ik was echt verbouwereerd en zei haar dat later ook. Haalde ze enkel haar schouders op en begon ze ergens anders over. Heel bizar...
Ook al is het nooit écht helemaal te begrijpen voor een ander... Maar als je keer op keer de deksel op je neus krijgt verlies je idd de hoop. Maar toch zou je moeten proberen om bij jezelf te denken dat dit weer over gaat. Gevoel is een golfbeweging, zowel het positieve als het negatieve en het wisselt elkaar af. Probeer om vast te houden aan het feit dat óók voor jou weer een positieve periode aan zal breken, ook al zie je dat nu nog niet. Als je je vasthoudt aan de negativiteit en de hoop verliest zal het alleen maar moeilijker worden om het positieve te blijven zien. Begin met kleine dingen, je hebt een paard toch? Als je fijn gereden hebt, zeg dan ook dat je fijn gereden hebt en hou je daar aan vast, hoe moeilijk het ook is
Succes met je opleiding! Maar natuurlijk ook met je behandeling, je moet zelf ondervinden wat het beste bij je past. Wat voor de 1 goed werkt kan voor de ander juist slecht zijn. Ga er open in, maar volgens mij doe je dat wel.
Ik zou het niet durven denk ik... Ben benieuwd wat er uit gaat komen!
Mijn eigen paard staat op rust, ze heeft iets wat niet goed is en ik heb haar vakantie gegeven totdat er iemand naar komt kijken. Maar ik heb ook nog een verzorgpaard en ik zou daar zo graag leuke dingen mee doen, maar ik kan het gewoon niet opbrengen. Ik heb geen energie en daar baal ik van