Ik had er nog nooit van gehoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Het is echt geen astma, want ik reageerde totaal niet op medicatie tegen astma dat ze tijdens een test hebben gebruikt.
Ik krijg nu Ventolin (4 x 200 mcg) en Flixotide (2 x 1000 mcg).
IMJ schreef:Toch vind ik het bijzonder. De medicatie die ze bij zo'n test gebruiken is nl Ventolin... als je daar geen baat bij had (wat je ook praktisch niet hebt bij COPD) waarom gebruik je hem nu dan?
Het ontspant nl de spieren die om de luchtwegen heen lopen (bronchospasme).
Flixo en Ventolin samen zijn ook typische astma middelen.
Spiriva/Atrovent meer de COPD middelen... gek hoor..
Je bent gewoon een bijzonder geval!ben je lekker mee!
IMJ schreef:Cayenne schreef:Het is echt geen astma, want ik reageerde totaal niet op medicatie tegen astma dat ze tijdens een test hebben gebruikt.
Ik krijg nu Ventolin (4 x 200 mcg) en Flixotide (2 x 1000 mcg).
Toch vind ik het bijzonder. De medicatie die ze bij zo'n test gebruiken is nl Ventolin... als je daar geen baat bij had (wat je ook praktisch niet hebt bij COPD) waarom gebruik je hem nu dan?
Het ontspant nl de spieren die om de luchtwegen heen lopen (bronchospasme).
Flixo en Ventolin samen zijn ook typische astma middelen.
Spiriva/Atrovent meer de COPD middelen... gek hoor..
Je bent gewoon een bijzonder geval!ben je lekker mee!
IMJ schreef:Maar jij bent echt astmatisch toch Mor? Of heb jij er ook bronchitis bij?
fargo schreef:Hoe is het hier nu met de rest?
Ik ben inmiddels een paar dagen met de Symbicort bezig en inhaleer net als eerder alleen 'smorgens. Heb op zich een vrij gevoel maar als ik net geinhaleerd heb 'savonds ben ik een beetje gespannen en lag ik niet rustig in bed. Dus alleen op de dagen dat er iets speelt - benauwdheid of verkouden e.d. ga ik ook 'savonds inhaleren net als ik de laatste tijd met mijn 2 inhalers (pulmicort en brycanil) deed. En ik slik nu braaf calcium + vitamine D voor mijn botten en tanden, magnesium voor mijn spieren en voorlopig even Kalium voor mijn vochthuishouding (kijken of dat nog wat doet).
fargo schreef:Kan zijn doordat je 1) dan opwarmt en dus last krijgt van je inspanningsbenauwdheid + warmte 2) als je gaat bewegen komt er slijm en dergelijke los, als dat eenmaal uit de weg is, zou het in theorie makkelijker moeten gaan?