Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:20

Vandaag met paardrijden al last van mijn schenen, ook nu zeurt het dus ik stel 't hardlopen maar even uit :n Echt balen, gister wel een rondje van 12km gefietst (niet zo ver, heb een hekel aan fietsen hihi).

Winged

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:23

Goed bezig allemaal!

Ik heb met les 1 2,8 km gelopen, vandaag les 2 in 3,1. Vraag mij af of ik niet te snel versnel (blessures) maar even goed in de gaten houden en naar mijn lichaam blijven luisteren. Zo nog even een workout lesje en dan lekker douchen :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:24

missfitness; mag ik zo even direct vragen of dat je eigen buik is als avater? :o vind het wel stoer namelijk!
Hoop morgen even langs de winkel te gaan, bij ons heet het Runnersmate trouwens :)
Zaterdag weer lopen!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:27

Dat mag je zeker vragen! Dat is idd mijn buik! Dank je wel voor je complimentje :o

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:52

Liedje schreef:
Hallo! :) Ik ben al een tijdje aan het meelezen en meld me nu ook maar. :) Ik ben Lianne, het vriendinnetje van None hier in het topic en door haar enthousiasme ben ik ook begonnen met STR. :j

Oef, lees toch echt weer dat goede schoenen belangrijk zijn.. Toch maar eens halen dan... :o

Ja echt hoor, dat is heel belangrijk! Was eerst ook zo koppig om te denken dat dat wel mee zou vallen, maar toen ik na 21 minuten rennen opeens niet meer op mijn ene been kon staan en het hele eind nog terug moest lopen, dacht ik had ik maar geluisterd :o..
Gevolg dat ik 4 dagen niet/amper kon lopen en er meer dan een maand last van heb gehad.

Ik zal mij ook even voorstellen: Ik ben Lotte, 16 jaar oud en sinds maandag weer opnieuw begonnen met hardlopen (met goede schoenen uiteraard :D)
voorheen liep ik ongeveer 40 min. hard en mijn record op 21 minuten achter elkaar rennen, en daarna kreeg ik dus mijn blessure :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:05

Zooo ik ben terug! Langs de Plas was het heerlijk rennen!! Toch net geen 4 km gedaan! Weer trots op mezelf!!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:20

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:55

Ik loop op asics, ze zijn alleen oud en ik heb de zool al 2x moeten laten lijmen (oeps) dus nu moet ik ECHT nieuwe hebben. Ik heb die Nike's gepast van hierboven (alleen dan in het grijs met paars) maar die zaten verschrikkelijk, kon daar echt niet op rennen. Ik blijf toch maar bij de asics denk ik.

Lopen jullie trouwens ook wedstrijdjes? Ik zit er serieus over na te denken om me ergens voor in te schrijven zodat ik ergens naartoe kan trainen maar ik durf nog niet zo goed ;-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:57

Ik zou niet kiezen voor een bepaald merk, je voet en je manier van lopen is bepalend voor wat bij je past.

En qua motivatie, de voldoening als ik klaar ben is mijn motivatie. :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:01

Allemaal nieuwe mensen, leuk! :D Alleen maar goed voor de motivatie. :)
Welkom.

Ik heb geen plannen om wedstrijden te lopen eigenlijk. :n Vind het op deze manier ook leuk genoeg en geeft me naar mijn idee niet extra motivatie. Maar dat is nog op dit moment hoor, misschien dat dat met de tijd anders wordt.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 06:40

Pff dit wordt een benauwd dagje vandaag hier in het Zuiden ben ik bang

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:00

In mijn kant van het zuiden ook vrees ik. Scheelt wel dat ik vanavond na de buien wil gaan lopen, dus dan zal het wel wat aangenamer zijn! :j Kan ik éindelijk mijn nieuwe ipod touch uitproberen. :))

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:29

Nee ik loop geen wedstijdjes, maar dat is ook niet mij doel. Ik loop puur voor de cardio.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:49

Ik ga in oktober de 4 mijl lopen. Maar nu heb ik toen ik jong was ook erg fanatiek gelopen (tot NK veldloop aan toe, daarna was de motivatie weg :+ ) Maar dat is tegelijkertijd ook de reden dat ik wel baal dat het voor mijn gevoel nog 'langzaam' gaat.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:52

Missfitness hoe lang heb je voor die buik getraind?
Ik vind het zo irritant, ik ben wel een beetje afgevallen, en als ik rechtop sta lijkt m'n buik best een beetje strak.. Maar als ik ga zitten voel ik me zo blubber :')

En ik heb spierpijn :Y) Van dat 30 day shred :') Had ff een klein stukje gedaan of ik het leuk vond.. .Nou tadaaa zere armen haha

Mensen die gister gelopen hebben: top! Koelde het nog een beetje af?

Voor mij ook geen wedstrijden

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:52

Hoe lang is dat geleden Winged? Jammer dat de motivatie toen weg was!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:56

marionnnn schreef:
Missfitness hoe lang heb je voor die buik getraind?
Ik vind het zo irritant, ik ben wel een beetje afgevallen, en als ik rechtop sta lijkt m'n buik best een beetje strak.. Maar als ik ga zitten voel ik me zo blubber :')

Eigenlijk sport ik mn hele leven al, eerst turnen en daarna fitness. Ik doe nu 10 jaar krachttraining, ik heb trouwens een geheel gespierd lichaam.
Voor ons vrouwen is de buik meestal een probleem, vooral de onderbuik want daar gaan de vetjes zich verzamelen! Door goede voeding, beetje krachttraining en cardio (hardlopen) kan de buik strakker worden hoor!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:57

missfitness schreef:
Hoe lang is dat geleden Winged? Jammer dat de motivatie toen weg was!

Zo'n 10 jaar ondertussen :))

Erg zonde inderdaad, maargoed.. Niks meer aan te doen!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:00

Maar 'dat beetje krachttraining'.. kan ik dat ook thuis, zelf? Sportschool is echt niks voor mij, dat red ik ook gewoon niet qua tijd. En dan is het prioriteiten stellen he
Die onderbuik is inderdaad het probleem.. :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:01

Maar goed het is wel weer een leuke uitdaging voor de 4 mijl in oktober!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:02

Marionnn ik Pb je wel even.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:08

AAAAARGH... Ik ben teleurgesteld in mijn lichaam.
Heb net les 6 gelopen en al de hele week als ik maar iets van rennen doe, even een stukje achter de hond aan om 'm te plagen achter huis. Even traplopen... Af en aan doet het pijn. Soms helemaal niet. Toen ik woensdag ging lopen bijvoorbeeld heeft het een kilometertje gezeurd, maar nu heeft het geen moment niet gezeurd.
Het zit in m'n beide knieën, het voelt als gewone vermoeidheid. Alsof je elk moment door je benen kunt zakken. Het ligt blijkbaar niet eraan dat ik scheef ben ofzo, want beide knieën doen evenveel zeer.

De weegschaal wil ook niet echt meewerken. Die beweert dus dat ik bijna 86 kilo ben nu, ja let op... Eerst staat dat ding op de vloerbedekking, dan staat er 85,6. Vervolgens zet ik 'm in de badkamer op de tegels en dan weeg ik 86,9.

Ik ga nu sowieso tot 5 augustus niet weer lopen, heb de tweede week van STR af en vertrek woensdag naar Londen tot zaterdag. Dus lijkt me verstandig om even niet te lopen. Kijk daarna wel weer verder.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:29

Dat is niet zo mooi Janine, zo last van je knieën. Die dingen zijn wel belangrijk. Misschien op zoek naar oefeningen om je knieën te versterken. Ik vroeg gisteren mijn zusje (die is fysiotherapeut) naar knieën (die van mij beginnen beetje te zeuren bij het lopen) Zij vertelde dat bij vrouwen de knieën vaak wat naar binnen staan, X-benen... dat komt door hoe het bovenbeen op de heup zit. Squats waarbij je dus goed let op dat knieën niet naar binnen vallen versterken de bovenbenen en dat helpt vaak ook voor de knieën.

Ik ga zo naar de winkel voor nieuwe schoenen.. neem mijn huidige mee.. maar ik vermoed dat mijn pijn in mijn knieën (en beetje enkels) komt uit te slechte demping.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:37

Dat is inderdaad ook wat ik lees op internet, X benen en daardoor sneller een ontsteking aan de aanhechting bovenaan het onderbeen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:38

Idd oefeningen doen Janine! De spieren moeten sterker worden zodat die de krachten op zich kunnen nemen. Squats zij heel goed zoals Evelijn al zegt, maar ook om denken dat je knieën niet voorbij je tenen komen! Want dan is het effect weg.