Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyree

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:48

Leuk pakket he? Ach en alles wat niets kost en bruikbaar is is welkom.
Ik ben wel een Nederlander...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:06

Mocht er iemand hier graag een blije doos (Prenatal) willen ik heb er een bon voor liggen die kun je nog t/m 29 juli afhalen in een van de Prenatal winkels ;)

Verder even een :wave: van hier vanmorgen met mijn jongen op tijd boodschappen wezen doen. Het was kurkdroog toen we weg gingen maar nadat we de lidl uit gingen plensde het me toch zo erg dat ik al half rennend naar de auto ging, J eerst in auto gezet daarna boodschappen snel in de auto karretje weg zetten en vlug weer droog de auto in..

Toen naar de Deen nog heen gereden en even daar op parkeerplaats voor gewacht of de regen wat minder zou worden maar helaas pffft. Dus besloten J op de arm en snel naar binnen gerend hihi...

Lief was pas om 9.30 zijn bed uit en is ie alvast begonnen met 1 wand in J zijn kamer te stuccen om morgen te beginnen met behangen, straks als J wakker is gaat ie met hem naar de Praxis om juiste verf combi te halen om andere muren in J zijn kamer vast te schilderen.

Hij krijgt een super strakke maar vooral ook stoere jongens peuterkamer :D . Zoals op onderstaand afbeelding zal zijn kamer uiteindelijk ook eruit komen te zien ;) .
Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:21

Leuk kamertje Fiemo!! Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:16

leuk kamertje :))

Fantast, dat tekstje hadden wij ook voor mijn oma :D

voor de ouders hadden wij een veel langer gedichtje
maar mijn pa wist het al een beetje, die was een van de weinigen die al wist dat wij al een jaar bezig waren en dat ik die dag naar de gyn moest hoe verder als ik dus niet zwanger was geraakt, dus hij belde hoe het was gegaan en ik hield het héél kort omdat ik aan het autorijden was (meestal maakt me dat niks uit) dus hij zei later al toen we met die brief kwamen dat hij het gesprek al zo kort vond van 'ik moet gewoon doorgaan met deze medicijnen' :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:34

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:44

nou zeker vreemd en triets bericht dat eerste stukje!!!
vraag me af wat daar gebeurd is dan.....
ben je in één klap de helft van je gezin kwijt....

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:54

Ik heb daar wel in de buurt gewoond, mijn ouders en veel kennissen wonen er nog.
Ik hoop niet dat iemand was die ik kende. Ik heb niet zo heel veel contact meer met de mensen daar.

En ook leuk nieuws! We hebben een hele leuke, lieve, stoere meisjesnaam! *\o/*
Siemen wil dat ik mijn mond houd dus ik het jullie nog niet vertellen (hoe graag ik ook wil).
Maar volgens het namenregister is deze naam nog niet eerder in Nederland gegeven.
Ik was ook de eerste met mijn naam, dus ik hoop dat mijn dochter tegen die tijd ook de primeur heeft.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 14:42

jelledaantje schreef:
iemand een leuk idee om ouders schoonouders en familie te verassen met onze zwangerschap

Wij gaan morgen uit eten met schoonouders en mijn schoonzusje en haar vriend en geven tijdens het eten of tijdens het toetjes de spulletjes uit de openingspost die ik besteld heb via internet. Wellicht een leuk idee om te geven?

Oh en meiden wat gaan jullie weer ongelofelijk hard in dit topic, gezellig!
Met mij gaat het gelukkig weer goed, ben veel positiever en vrolijker *\o/* Hopelijk
blijft dat komende week en daarna heeft mijn ventje 3 weken vrij dus dat is wel fijn <3

Zit nu lekker languit op de bank (loungebank) met laptop op schoot en kop thee, lekker aan het neuzen via
google op thema's voor de babykamer.
Vindt deze 2 in ieder geval wel iets hebben :) Het moet trouwens unisex kamer zijn omdat we het geslacht nog niet
willen weten voor de geboorte :9
Afbeelding http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... AQ&dur=164
Afbeelding
http://www.google.nl/imgres?q=babykamer ... s:18,i:156

Link erbij gezet om het groter te bekijken.

Deze kwam ik net ook nog tegen, ook erg leuk voor in de tuin :D :Y)

Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:01

die eerste!!! heel mooi <3

toen straks ovu testen gehaald... we gaan er maar aan van de week, al is het maar om te kijken hoe mn cyclus loopt, aangezien ik wel een wijntje zal pakken in landal.

net ook op kraamvisite geweest... men wat rammelen die idngen pffff en hoe emo kun je worden met zon mooi kereltje in je armen <3

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:04

Hahaha dat geboortebord _O- .

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:47

Fiemo wat een gave peuterkamer!! Zoiets wil ik graag in meisjesvorm als er bij ons een 2e komt en Fay naar een andere kamer moet.
En wat een triest bericht van dat gezin. Ben dan ook erg benieuwd wat er gebeurd is.

Daisyree heeft een meidennaam. Leuk zeg :D Weten jullie het geslacht?

gogonut: dat 2e kamertje is erg leuk! En wat een grappig geboortebord :+

joanne: om zo achter je cyclus te komen is wel handig als je het erg graag wilt!
Ik kon ook echt emo worden als iemand vertelde zwanger te zijn en ik het toen zo graag wilde!
Maar nu kan ik ook soms een brok in mijn keel krijgen bij bijv het kijken van babyboom :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:10

ik hoef dag 15 pas te beginnen met de ovu testen dus dat ik vrijdag...
voor de zekerheid pak ik donderdag wel alvast mee

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:17

Zo, hehe, bijgelezen. Dik kwartier over gedaan.
Een hoop dingen langs zien komen, een vraag onthouden, waarop het antwoord luid: ja, deze zwangerschap valt zo tegen dat we spontaan 1 kindje genoeg vonden..... :o
Gister een bbq gehad, op een verkeerde stoel gezeten, voel het heel de dag.... Tevens heeft beeb mijn blaas gevonden....wat een k*t gevoel!! En de wc draait overuren. Begin nu langzaamaan te herkennen hoe wat voelt. Af en toe begint er een trappel (bewust) door te komen!
Dus ga ik zo maar weer eens een badje vol laten lopen, even de banden ontspannen.
Leuke verrassing vanmorgen: een pakketje van de verzekering met mamalijn producten (beentonic, borstencreme en striae creme), waarbij ook een bon zat voor een proefles ouder en kind zwemmen. Helaas is deze maar tot december geldig, en ga ik het dus niet redden met die bon. Iemand interesse? Vond het wel een superleuke actie van de verzekering, krijg ik ook zomaar nietsvermoedend een kadootje!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:21

Dat is inderdaad een leuke verassing fanci-mike.
Nell, ja het word een meisje. Een jongensnaam waren we wel al uit, maar omdat mijn vriend en ik compleet verschillend zijn in stijl, smaak en karakter is het wel heel moeilijk om iets te vinden wat je samen leuk vind.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:36

wat een leuke kamertjes GoGo :))
en dat bord heb ik op FB ook voorbij zien komen :D erg leuk
fijn dat je je weer watbeter voelt

in principe kan je van je cyclus 13/14 dagen aftrekken, want je schijnt in principe altijd vanaf je eisprong 13 of 14 dagen te hebben naar je ongi

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:18

Ik heb gelijk al inspiratie als ik dat bord zie (hebbehebbehebbe haha)

Wij zijn net terug van het paardrijden in de Ardennen, dat was gaaf!!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:28

Fanci_mike: hoe komt het dat de zwangerschap tegenvalt? :(:)

Riene had je een beetje goed weer met paardrijden?

Daisyree: leuk zeg een een meisje! Wat fijn toch een naam die jullie beide leuk vinden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:34

Dames, mag ik jullie heel even een vraag mogen stellen? Kun je al bij 31 weken indalingsweeën hebben? Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dus niks geen last gehad mbt mijn zoon ging indalen dus ik weet niet echt hoe dat dus voelt.
Maar doen indalingsweeën zoveel giga pijn en gaat dat gepaard met hevige krampen + kneiter harde buiken? :o

Zo rond uurtje of 16.40 kreeg ik me toch een hevige krampen maar ook kneiter harde buiken kon niet zitten of liggen maar lopen ging al helemaal niet pffft... Zo rond uurtje of 17.15 een warme douche genomen en normaal gesproken is het dan weer helemaal weg maar nu heb ik er dus nog enigsinds last van alleen niet meer zo erg als begin van de avond.

Stuiterbal is/was er ook giga druk om alsof het een fuif aan het afgeven was daar binnen pffft.

Alvast bedankt.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:36

ja indalen gebeurt soms al heel vroeg en soms pas tijdens de bevalling zelf
ik heb er zelf geen last van gehad, maar Jen was ook al ergens rond 32 weken ingedaald

maar begreep dat sommige vrouwen het omschrijven als messteken van onderen :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:37

Ik heb geen idee! Zou gewoon even de verloskundige bellen! Beter het zekere voor het onzekere nemen :j

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:40

Messteken down-under nee zo voelt het niet het zit echt bij mijn buik die krampen en voel dan een kneiterharde buik.

Ik loop niet bij een vk, sta onder toezicht van gynaecoloog zat al te kijken hoe of wat ik dan kan bellen. Gezien afdeling in zknh vast niet te bereiken is nu maar heb geen flauw idee :o

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:42

dan moet je de triage afdeling bellen!
ik liep ook bij gyn, kreeg je geen tasje mee met spulletjes in het begin?? dat had ik toen wel en daar bleek een kaartje in te zitten met nummers

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:45

Daisyree schreef:
Leuk pakket he? Ach en alles wat niets kost en bruikbaar is is welkom.
Ik ben wel een Nederlander...

Hij is echt leuk, en mijn neefje was helemaal gelukkig met zijn nijntje hij begon gelijk te lachen <3 .

Wat dat aan gaat ben ik ook een echte nederlander heb nog een antal pakketten besteld. De felicitas van Etos, de blije doos van prenatal en als je de kruidvat voordeelkaart registreert kun je ook aangeven dat je zwanger bent dan krijg je een shopper met spullen :D.

Cidyuniek ik vond het zo'n leuk gedichtje, en de ouders moesten er zelfs nog even over nadenken
Laatst bijgewerkt door Fantast op 14-07-12 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:48

CindyUniek, nope deze keer kreeg ik helemaal niks mee zo ook geen zwangerschaps map met allemaal info erin etc.. Dat kreeg ik wel bij mijn 1e zwangerschap maar nu nu helemaal niks..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:58