Lage rug hernia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:57

Tinkerloos: Heel stom om te zeggen misschien maar zo heeft het nadeel dus ook zijn voordelen schijnbaar. Al zou je dan liever wat zwaarder zijn en zonder pijn.

Ik zou blij zijn als het rond kwart over 4 zou zijn. Ik moet kwart over 3 in het ziekenhuis zijn en 15,25uur door de scan. Wat zou ik blij zijn als die tijd om was. mijn ct scan was al om kwart over acht s`morgens en duurde amper 5 minuten.
Nu leef je er de hele dag naar toe.

GeneralFlynn

Re: Lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:10

Ik klaag ook niet over het afvallen.. :D

Mijn mri scan duurde 20 minuutjes, van dat ik ging liggen tot ze me weer kwamen halen uit de mriscan.
Ik zou bijna in slaap gevallen zijn als het niet zo'n enorm lawaai gemaakt zou hebben..

Dit zijn de geluiden die je hoort, het zijn verschillende geluiden, de een nog irritanter dan de andere..
Als je het hele filmpje kijkt weet je precies wat je te horen krijgt :
http://m.youtube.com/watch?v=9GZvd_4ot04

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:29

Nou, ik heb het gelukkig ook achter de rug. Ik heb er ongeveer een kwartier in gelegen.
Ik was blij dat ik eruit kon. Vanaf het moment dat ik in dat ding geschoven werd vloog het me aan.
Wat nauw zeg. Ik had rustgevende muziek mee genomen in de hoop dat ik daar wat van kalmeren zou.
Helaas viel dit tegen. Bovendien kwam de herrie v/d scan er boven uit. En het gekke was dat ik daar juist weer wat kalmer van werd.
Mijn shirt was kledder nat van het zweet (Wat een warmte komt er ook van dat ding af) en ik was helemaal bont op mijn borst toen ik me omkleedde.
Volgens diegene die de scan gedaan heeft moest de dokter er wel wat mee kunnen. Gelukkig heeft alle spanning in mijn lichaam niet veel effect gehad op mijn rugpijn. Dat valt dan gelukkig weer mee. En nu maar afwachten op de uitslag van 4 september.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 20:36

Gelukkig is het achter de rug.
Spannend, nog even wachten tot 4 September.
Wat een lawaai maakt dat ding hé..
Ik had ook muziek mee, maar hoorde er amper iets van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:37

Wat duurt dat lang dan die uitslag 'Claudia78' ?
Ik vond de herrie wel mee vallen toen ik die MRI scan kreeg,miss verschilt dat van ziekenhuis?
Ik ga maandag de H.A./ weer bellen,ik kan niet eens normaal winkelen.Iets te lang lopen en me rug doet zo'n pijn.Ook als ik s'morgens uit bed kom en ik buk voorover,zó pijn.
Ik kan toch niet verder gaan met alleen maar pijnstillers? die niet eens werken.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:07

4 september, das ook lang..... heb je die mri gast niet ff aangesproken? ik heb samen met de persoon die mijn mri deed de foto's bekeken, vergeleken met die van 2006 en besproken...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:34

Ik moest wel gniffelen in mezelf want die man zei: We zetten de muziek wel vrij hard hoor i.m.d herreie v/d scan. Maar de scan kwam er boven uit en ik vond de muziek dus helemaal niet zo hard staan. Maar goed, als ik de koptelefoon op doe zelf dan gaat ie veel harder *Grinnik*

De reden dat ik pas 4 sept de uitslag krijg is dat mijn neuroloog net met vakantie is en die week pas weer begint.

Ik heb niks aan de man van de MRI gevraagd omdat ik dacht dat hij toch niks los laten zou.
We hebben nl toen met de ct scan het ziekenhuis ook een paar keer gebeld maar toen wilden ze ook niks los laten.
Vandaar

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:10

Gelukkig hebben jullie het weer achter de rug, nu nog wachten op de uitslag. Ik heb ook weer heel even een terugslag gehad, waarschijnlijk toch mijn rug weer overbelast, (verhuizen etc) Mijn onderrug is tussen de twee kuiltjes ook weer helemaal opgezet. Diclofenac ingenomen.
Arie hoe is het met jou??
En TS hoe is het inmiddels??

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 22:13

Het staat een beetje stil, het gaat niet beter,ook niet slechter.
27 augustus terug komen in het ziekenhuis bij de pijnpoli.
Ik slik nog steeds oxycontin, kan redelijk rechtop, lang lopen gaat nog niet.
Ik heb vooral snacht pijn, als ik een paar uur gelegen heb, dan word ik echt wakker van de pijn, en moet ik even wat lopen voordat ik weer kan gaan slapen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:18

Jeetje wat rot dat het stil blijft staan :(:) Ik ben benieuwd wat ze in de pijnpoli gaan zeggen...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:05

ik slik trouw mn dyclofenac en snachts tramadol. moet zeggen dat met wat alcohol erbij ik helemaal niks meer voel :=

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 15:06

Misschien moet ik dat ook eens proberen, beetje alcohol erbij... :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:11

werkt als een tierelier :)) :')

nou, ik mag om 15.30 bij de neuroloog gaan buurten. duimen mag :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:12

succes :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:21

Ik duim ook voor je!!

Ik ben gisteren in het ziekenhuis geweest bij de pijnpoli, mijn pijn is echt bijna helemaal weg, ik denk wel voor 95% minder!
Ik ga nu afbouwen met de oxycontin, maar daar ben ik dus echt lichamelijk ziek van.
Ik mag per dag de helft afbouwen.
Ik heb gisteren dus de helft genomen, en ik werd vanmorgen wakker met overal spierpijn, hoofdpijn,een echte snotneus..echt met snot en druppels enzo..
Ik had het vreselijk koud, was echt aan het trillen.
Toen heb ik een pil van 10 mg oxycontin genomen, en na en half uur waren alle verschijnselen weg, als sneeuw voor de zon.
Ik mag vanavond nog een pil van 10 mg, en morgen ochtend ook nog een, en dan moet ik er vanaf zijn.
Nu snap ik wat een junk meemaakt als ie afkickt zeg, je word er echt ziek van.
Ik had niet verwacht dat ik verslaafd zou zijn, maar dat ben ik dus wel.
Jakkes.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:31

Hoe is het gegaan Arie??

Dat is echt beroerd TS, idd, dat het je gewoon afkickverschijnselen geeft :(:)
Ik heb ook de hele week weer diclofenac geslikt, de pijn in mijn rug is weer niet te harden en mijn rug is beneden weer helemaal opgezet ;(

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:51

Ik had vorige week ook weer hele slechte dagen. Ik kon de trap haast niet op of af.
Ik heb lopen vloeken en janken v/d pijn. En ik ben er niet trots op maar zat er zo doorheen dat ik ibroprufen 600 met drank heb in genomen (Na al diverse pillen geslikt te hebben die niet holpen) Reken maar dat de pijn weg was maar ik kon eerst ook niet meer stoppen met janken. (doos)
Ben blij dat ik 4 sept heen mag. Mooi voor de ts dat het nu beter gaat. Jammer dat het afbouwen minder gaat.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:35

tnx voor duimen. ben ff verslagen. inoperabel, pijnpoli en ermee leren leven.
ga nog voor 2nd opinion, maar ziet er niet goed uit.

ik ga me ook volgooien met wijn en pijnstillers, voel ik tenminste niks meer van rug en been.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:40

Oh Arie, wat ontzettend kl*te!!!!! :(:) :(:) Ga iig voor een second opinion!! :* :* Sterkte

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:40

Claudia, van jouw kant ook geen goed nieuws :(:) Moed blijven houden!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:49

Roxymax, claudia, getsie..nare berichten.
Kijk uit met drank en pillen..

Arie,hoop voor je dat een second opinion andere opties geeft..
Inoperabel... Kunnen ze ook niet iets anders doen voor je?
Iets vastzetten, zenuw blokkade,what ever?

Ik ga morgen even de huisarts bellen, vragen hoe lang die afkick verschijnselen gaan duren, want je voelt je echt heel ziek hoor.
Ik heb vanmorgen echt gehuild, stemming was echt gedaald naar het nul punt, ik zag het even niet meer zitten.
Nou moet ik eigenlijk niet klagen, want ik heb tenminste geen pijn meer, dat is al heel positief natuurlijk.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:35

nee, heb gevraagd of vast zetten een mogelijkheid is, maar ze willen het niet doen. tenminste, de neuroloog. 21 sept met neurochirurg. mag gelukkig naar Belgie van de verzekering, als ik maar doorverwijzing heb van de neuroloog/-chirurg waar ik nu loop.

TS, ik weet het van die vershcijnselen, wat kan je je dan beroerd voelen :(:) :(:)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:13

4 sept belafspraak met de neuroloog, ben benieuwd of ik de doorverwijziging krijg

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 13:50

Dat is dinsdag, volgende week.
Ben benieuwd!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 07:24

Tjeeee, wat een rot nacht..
Zweten, rillen, draaien, ik heb amper geslapen.
Ik ben nu wakker, moet echt naar de wc, alles doet me zeer, voelt als zware griep, en dan nog iets erger.
Ben benieuwd wat ik weeg als ik zo op de weegschaal ga staan...