Berdien_ schreef:Dat stukje acceptatie, mooi onder woorden gebracht Mistral. 
Ik heb pas geleden mijn vakantie geboekt, naar Mallorca, warm land/periode, uitgaan. Dat zijn wel situaties waarin het voorheen weleens fout ging, benauwd/drukte etc. Maar ben wel heel blij dat ik zulke dingen weer lekker kan in principe nu met mijn icd! Vind het best spannend en een uitdaging, maar heb er wel veel zin in.
Zeker mooi onder woorden gebracht Mistral.. Pfoe!
En Berdien, dapper dat je zo'n vakantie geboekt hebt. Zo ver ben ik nog niet geloof ik. Ga je alleen of samen met anderen? Hoe doe je dat, houd je rekening met je bestemming en waar er dan een ziekenhuis/icd-team oid in de buurt is? 
Bij mij gaven ze aan dat ik dat wel zou moeten doen, maar ik heb een type icd dat nog niet veel gebruikt wordt. In de praktijk komt het er dan op neer dat het enige dat ze kunnen doen uitzetten is. Tsja.. 
x_tico schreef:Ik wil me graag melden! Ik heb sinds 1,5 jaar ongeveer heel vaak last van mijn hart. Eerst wist ik zelf niet wat het was en daarna dacht ik dat het hartkloppingen waren. Maar nu weten ze niet precies wat het is dus moet ik 2 weken met een holterkastje lopen om te kijken wat het is.
Spannend tico! In veel gevallen zijn dingen zoals hartkloppingen onschuldig en ik hoop maar dat zoiets er bij jou ook uitkomt. Wanneer krijg je er iets van te horen?
MISTRAL94 schreef:Ik moet het even kwijt, ik ben begin van de avond opgeroepen voor reanimatie. Uiteindelijk kreeg de man naar meerdere leren gedefibrilleerd te zijn zijn eigen ritme weer terug en is naar het Umcg gebracht.  Was voor mij de eerste keer maar ben blij dat ik wel gegaan ben.Onderweg daar naar toe wel getwijfeld of ik dit wel moest doen.
Heftig, maar wat ontzettend goed dat je gegaan bent. Vind het echt dapper. Gisteravond zag ik bij zo'n 'strandwachtenprogramma' een reanimatie en defibrillatie. Ik zat te huilen op de bank, en dan was ik er niet eens zelf bij. Dan merk ik ineens dat sommige dingen me véél meer raken dan 'vroeger'. Dus vind ik het vandaag dubbeldapper dat je heen bent gegaan. Hoe was je gevoel achteraf?
Ils_K schreef:Alleen de medicijnen wat ik nu slik mogen niet tegelijk met een zwangerschap. En waarschijnlijk wil ik dit jaar stoppen met de pil. Ik kan niet zonder medicijnen, dit heb ik een keer geprobeerd. Dus het komt er opneer dat ik op andere medicijnen moet. Hebben mensen hier daar ervaring mee? 
Ik ben van plan om daar al ver van te voren mee te beginnen voordat ik met de pil stop.
Ik weet wel dat er veel ervaring is met betablockers/andere hartmedicatie tijdens de zwangerschap. Ik heb dit zelf niet omdat mijn hartklachten pas zijn ontstaan aan het eind/na de zwangerschap. Kan me inderdaad voorstellen dat je eerst nieuwe medicatie goed op de rit wilt hebben voor het zwanger worden. Je lichaam gaat toch weer heel andere dingen uithalen mbt hormonen enzo tijdens zwangerschap, kan je maar beter éérst weten dat je goed bent ingesteld. Dan weet je in ieder geval beter wat wáár vandaan komt! Wel een heel leuk vooruitzicht hoor! Mijn zoontje is nu negen maanden, en het is (naast vermoeiend) geweldig om zo'n kleine kerel te hebben!
Bravura schreef:Alleen.....ik ben wat terughoudender geworden, juist door de klachten van toen. En na die operatie houd ik mezelf voor dat daar waar waarschuwingen staan (achtbanen  

) voor hartpatiënten, ik daar maar beter niet in kan gaan zitten. Ik mag alles weer, tussen mijn oren zit het allemaal prima, maar ik ben ietsje minder onbesuisd geworden en dus wat terughoudender dan voorheen met sommige dingen
Ik sta zelf ook veel meer stil bij dingen. Vandaag ben ik gaan schaatsen en heb ik een paar keer gedacht 'hier kan nóóit een ambulance komen!'. Die dingen dacht ik voorheen echt niet!