Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:06

Bij mij zijn ze getrokken.. en ja heb 2 gaten in mijn kaken :P en dat is vervelend want daar gaat eten inzitten wat je er dan weer uit moet vissen :P

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:14

Hebben ze de wonden niet gehecht???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:21

Hechten doen ze niet altijd ivm vuil dat dan niet weg kan.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:28

Nee hechten doen ze inderdaad niet altijd.. als het gewoon goed bloed dan stolt het en gaat het vanzelf dicht.. Ik mocht niet spoelen alleen een slokje wat nemen en dan uitspugen voor het bloed ende smaak weg te halen.. Maar ik voelde er niets van daarna.. ja beeje stijve kaak en ik heb wel voor de zekerheid paracetamol geslikt naderhand 1,5 dag en toen niet echt last gehad.. kon gewoon alles doen, maar eerste dag mag je niet sporten vanwege je bloeddruk :P

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:35

Als ik lees: Kaakchirurg, denk ik gelijk aan: Oh my God, die prik in me gehemelte..
Ja, toen hing ik haast in het plafont van de pijn! :')

Verder geen nare ervaringen oid. Ze zijn bij mij alle 4 getrokken, en ik heb ze ook alle 4 mee naar huis gekregen. BAH! :=
Ik was ook een weekje hamster, maar ik luste die Ibuprofen zakjes niet die je met water moest drinken. Dus ik had pilletjes, die ik niet weg kreeg omdat ik bijna niet kon slikken. Oh wat een drama. :+

Heel veel succes!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 11:44

Hahaha, ik kreeg ze te zien zeiden ze, maar heb ze pas gezien toen ik bij mn moeder was :)
Stond daarna beetje te shaken nog..

Maar die prikken zijn niet geheel fijn.. Vooral die in je gehemelte. Verder ist wel oke.

Ik had natuurlijk dit topic gemaakt en wat verhalem gelezen enzo.. Zit ik daar in die stoel, wordt er gezegd.. nou dan gaan we beginnen eerst met een verdoving.. waarop ik zei nee.. Hahaha! Moest op dat moment even aan het topic denken :+

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:33

Achhhhh ik wil wel dat ze de wonden hechten hoor, lijkt me echt vreselijk om met een gat in mijn mond rond te moeten lopen...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:35

antoinetje schreef:
Achhhhh ik wil wel dat ze de wonden hechten hoor, lijkt me echt vreselijk om met een gat in mijn mond rond te moeten lopen...

Als ze het hechten, heb je tijdelijk een soort lavaputje in je mond.
Als je er met je tong inprikt, is de buitenkant hard, en zit er echt een zacht putje kneedgum in. :')

Ook vertelde de kaakchirurg mij dat ze hechting gemaakt zijn van schapendarm, en ze daardoor vanzelf loslaten/oplossen. :roll:

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:38

ahhhh..... ok..... hmmm..... mischien dan toch maar niet...
Ik hoop wel dat ik anti biotica meekreeg. Toen ik de eerste keer belde om een afspraak te maken zeiden ze dat dat geen probleem was. Nu belde ik weer en zei de assistente dat ze dat niet zomaar meegeven.. Ik wil het wel graag meehebben want als het in het weekend gaan ontsteken ben ik echt de ***....

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:21

Je kan ook bij een plaatselijke apotheek een mondspoeling halen. Gewoon met je hoofd achterover een rondje dragen, proberen een beetje te klotsen, en dan uitspugen. Die ontsmet helemaal.

Ik heb hem thuis staan, maar ben nu op me stage dus weet even niet hoe die heet haha.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:34

Perio-aid :) je krijgt idd geen anti biotica als daar geen aanleiding toe is

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:34

dressagelady schreef:
Perio-aid :) je krijgt idd geen anti biotica als daar geen aanleiding toe is

Ja die is het! :D

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:35

Lekker is dat :-( dus als ik in het weekend een ontsteking krijg heb ik gewoon vette pech :-( ik ga wel even voor de spoeling kijken bedankt oor de tips :-)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:37

Bij mij moet trouwens alleen onder gesneden worden dus ik denk (hoop) dat ik geen prikken in mijn verhemelte hoef!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:50

24uur na het trekken gaan spoelen met die Perio-aid antoinetje, dan kan er niet zoveel gebeuren :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:37

En waar kan ik dat wondermiddeltje kopen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:44

Ik kreeg dat middel mee van de kaakchirurg....

ik vind het niet zo gek dat je geen antibiotica krijgt, ook niet als het voor het weekend is. Mocht het wel ontsteken is er ook nog de huisartsenpost bij het ziekenhuis ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:48

Ja maar datis niet zo handig als je vriend weg is, familie in zld woont en ik in Noordwijk :-(

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:51

De huisartsenpost kan ook langskomen als het echt erg is.
Maar ik zou er maar gewoon vanuit gaan dat het zo erg allemaal niet is....

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:54

Bij de apotheek is dat te verkrijgen :j

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:58

Hallo!

Ik ben werkzaam als tandartsassistente! Daarnaast heb ik zelf ook mijn verstandskiezen laten trekken.

Perio-aid is een fijn middeltje. Let echter wel op met het spoelen dat je het niet te lang achter elkaar moet gebruiken (max. 3 tot 4 weken) i.v.m bruine aanslag op de tong en tanden. Je kunt het kopen bij de apotheek.

Daarnaast is het de eerste paar dagen belangrijk dat je niet te krachtig spoelt omdat je dan het bloedstolsel los kunt spoelen. Dit kan dan een nabloeding veroorzaken en dat is daarnaast natuurlijk niet fijn. Ook duurt het helen van de wond dan langer.

Hechten wordt inderdaad niet altijd gedaan. Het helingsproces duurt dan vaak net wat langer. De buitenkant groeit dan het eerst dicht, en daarna pas de binnenkant van de wond. Wordt er niet gehecht, dan groeit de wond van binnenuit dicht.

Als pijnstiller adviseren wij paracetamol, omdat dat ook ontstekingsremmend werkt. Begin met een iets hogere dosis (als de verdoving nog werkzaam is) en vervolgens om de paar uur een normale dosis.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:05

Ik heb sinds kort ook ervaring met verstandskiezen er uit laten halen.

Heb wel een leuk verhaaltje voor je ;)

Ik ben nu 23 en liep al een tijd rond met een rare zenuw en zeurende pijn in mijn linker onderkaak.. deze zeurende pijn trok ook door naar mijn hoofd en ik was telkens zo moe.
Dus hup ik de stoute schoenen aangetrokken en een verwijsbrief gehaald bij de TA.
Ik bellen naar UMCG en Martini Ziekenhuis hier in Groningen.

Ja mevrouw ik heb nog een plek voor u over........................ circa 3 week! Volgende ziekenhuis zei precies het zelfde.
Ik zei snel aan de telefoon dat ik even in mijn agenda zou kijken en wel weer terug zou bellen..... drie week??? waren ze helemaal gek geworden.. ik had echt pijn!!
Maar zo gaat dat altijd heb ik begrepen.
Dus ik had de hoop al opgegeven, echter was er nog één ziekenhuis welke ik nog niet gebeld had... het St. Lucas in Winschoten.
Et Voila.. deze had nog een plek voor mij de volgende dag om 15:00! Nou ik happy.. die zeuren kies ging er uit en ik zou er nooit geen last meer van hebben.
Dus mijn tip: Bel ALLE ziekenhuizen etc. op als de rest geen plek meer heeft!

Ik zag er wel als een berg tegen op....

Ik denk niet dat je verder moet lezen als je niet met een poedersuiker gevoel heen wilt gaan :D

Het ging allemaal zo snel daar in het ST Lucas... eerst werden er foto's gemaakt.
Er bleek dus een fikse ontsteken te zitten en die leuke verstandskies was ook ontstoken. Hij moest er dus ook uit volgens meneer de Kaakchirurg en het was niet verstandig dat ik er nog langer mee rond zou lopen. Ik wou er ook niet aan denken wat voor last ik nog zou hebben als ik er nog drie week mee rond zou moeten lopen.
Nou komt het.. ik werd daar in een stoel gedrukt een dikke spuit er in en ik mocht weer gaan zitten in de wachtkamer.
Na nog geen 2 minuten kon ik weer naar binnen... ( ik dacht nog huh mijn verdoving is nog lang niet ingewerkt)
Nou.. ik moest maar aangeven als ik tijdens de behandeling nog iets voelde.
Jaa uuh dat gaat een beetje moeilijk als je mond wagenwijd openstaan.
Tijdens het wrikken en wrangen had ik toch wel wat last... dus hopla nog een dikke spuit er in!
De ingreep was ook nog heftiger dan anders omdat die van mij flink diep lag en ontstoken was... arme ik! :')

Al met al is het wel snel gebeurd hoor..

Maar toen kwam de ellende..

Ik werd me niet goed in de auto op de terug weg.. ik was zo licht in mn hoofd... kon niet meer normaal adem halen en was benauwd. Mijn wond bleef maar bloeden en bloeden en mijn gaasje was erg snel verzadigd. Dus door de verdoving voelde ik het kwijl en bloed niet langs mijn mond lopen. Gevolg: Ik keek in de spiegel en schrok me dood! Toen werd ik nog benauwder.
Daarna ben ik even in een shock geraakt. Mijn moeder vond t dood eng, heeft de auto langs de kant gezet raam open en op den duur werd ik weer wakker.
Waarsch. is het gekomen door de spanning en de twee fikse verdovingsspuiten die ik er in heb gekregen.

He bah! Wat een negatief verhaal he! :P
Kan je gerust stellen... niet iedereen ervaart het zo heftig :P
Daar ben ik wel achter gekomen.... iedereen zei .. aah het valt reuze mee zo'n ingreep!!

Voor de positiviteit:
Volgens de kaakchirug zou ik nog wel flink napijn en last kunnen hebben enkele weken na de ingreep.
Nou... ik heb werkelijk weinig last gehad.
Eerste twee dagen ibru 600.
Alleen steeds een irritant en gevoelig gevoel op de plek des onheils.

Komt allemaal wel goed meis! :wave:

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:29

Felinde schreef:
Hallo!

Ik ben werkzaam als tandartsassistente! Daarnaast heb ik zelf ook mijn verstandskiezen laten trekken.

Perio-aid is een fijn middeltje. Let echter wel op met het spoelen dat je het niet te lang achter elkaar moet gebruiken (max. 3 tot 4 weken) i.v.m bruine aanslag op de tong en tanden. Je kunt het kopen bij de apotheek.

Daarnaast is het de eerste paar dagen belangrijk dat je niet te krachtig spoelt omdat je dan het bloedstolsel los kunt spoelen. Dit kan dan een nabloeding veroorzaken en dat is daarnaast natuurlijk niet fijn. Ook duurt het helen van de wond dan langer.

Hechten wordt inderdaad niet altijd gedaan. Het helingsproces duurt dan vaak net wat langer. De buitenkant groeit dan het eerst dicht, en daarna pas de binnenkant van de wond. Wordt er niet gehecht, dan groeit de wond van binnenuit dicht.

Als pijnstiller adviseren wij paracetamol, omdat dat ook ontstekingsremmend werkt. Begin met een iets hogere dosis (als de verdoving nog werkzaam is) en vervolgens om de paar uur een normale dosis.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag!

Bedankt voor de tips!

Ik maak me gewoon meer zorgen omdat ik alleen thuis ben. Ik heb natuurlijk wel vrienden maar die wil ik liever niet te veel met mijn sores opschepen ze zijn al zo lief om me naar het ziekenhuis te brengen.

Ik loop hier nu al 13 jaar mee rond (zal de details besparen) dus het moet gewoon gebeuren. Punt. -O-

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:03

Knap dat je die stapt durft te nemen.
Uiteindelijk heb je er alleen maar profijt van! :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:39

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt