en dat is vervelend want daar gaat eten inzitten wat je er dan weer uit moet vissen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en dat is vervelend want daar gaat eten inzitten wat je er dan weer uit moet vissen

antoinetje schreef:Achhhhh ik wil wel dat ze de wonden hechten hoor, lijkt me echt vreselijk om met een gat in mijn mond rond te moeten lopen...

je krijgt idd geen anti biotica als daar geen aanleiding toe is

Felinde schreef:Hallo!
Ik ben werkzaam als tandartsassistente! Daarnaast heb ik zelf ook mijn verstandskiezen laten trekken.
Perio-aid is een fijn middeltje. Let echter wel op met het spoelen dat je het niet te lang achter elkaar moet gebruiken (max. 3 tot 4 weken) i.v.m bruine aanslag op de tong en tanden. Je kunt het kopen bij de apotheek.
Daarnaast is het de eerste paar dagen belangrijk dat je niet te krachtig spoelt omdat je dan het bloedstolsel los kunt spoelen. Dit kan dan een nabloeding veroorzaken en dat is daarnaast natuurlijk niet fijn. Ook duurt het helen van de wond dan langer.
Hechten wordt inderdaad niet altijd gedaan. Het helingsproces duurt dan vaak net wat langer. De buitenkant groeit dan het eerst dicht, en daarna pas de binnenkant van de wond. Wordt er niet gehecht, dan groeit de wond van binnenuit dicht.
Als pijnstiller adviseren wij paracetamol, omdat dat ook ontstekingsremmend werkt. Begin met een iets hogere dosis (als de verdoving nog werkzaam is) en vervolgens om de paar uur een normale dosis.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag!