Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:46

Boras schreef:
Ik had de hoop om goed zwanger te worden eigenlijk al opgegeven na 5 miskramen, vele kilometers naar een Belgisch ziekenhuis, 3 mislukte ivf pogingen, onderzoek dat uitwees dat ik bijna in de overgang zit en een aandoening aan mijn baarmoeder die een goede zwangerschap in de weg kan staan. Oh en mijn leeftijd |( Nu toch weer natuurlijk zwanger geworden. In tegenstelling tot de eerdere zwangerschappen nu een hele goede hcg opbouw. Ik ben nu goed 6 weken en op echo zou nu met mijn hoge hcg waarde hartactie te zien moeten zijn. Morgen een afspraak maken. Doodeng, zou het dan toch nog....

Ik kan jullie melden dat bij 6 weken + 2 dagen een stoer kloppend hartje op echo te zien was.
Het blijft voorlopig nog wel even eng en onzeker, maar volgens de verloskundige is het een stevige basis! :D

Anoniem

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:55

boras heel erg gefeliciteerd! ik duim ontzettend dat het zo goed blijft gaan!

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 08:56

Super Boras, gefeliciteerd. Blijf duimen dat het goed blijft gaan

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:56

Kimberley gefeliciteerd :D
Dramaqueen: ook jij nogmaals gefeliciteerd en fijn dat je nu een verloskundige hebt die je kunt vertrouwen :)

Boras: Super!! Van harte gefeliciteerd!

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:00

Mag ik mij komen melden in jullie topic?? :D

na ongeveer een jaar intensief geklust te hebben zijn wij nu zwanger van ons eerste wondertje!!
volgens de gyn nu 6 weken en volgende week een echo!! :D
echo van vorige week daar was ik een krappe 5 week dus bijna niks op te zien dan enkeld een vruchtzakje met mini klein stipje erin

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:05

Hoi dames, mag ik ook meekletsen? Na twee lossen flodders zijn wij vrij rap in verwachting geraakt, nu 9 weken en 1 dag. Afgelopen vrijdag echo gehad, deze indiceerde dat we toch de eisprong goed berekend hadden. (wisten we niet zeker). Prachtig dat kleine hartje in actie! Ik voel me zelf niet zo toppie, hopelijk trekt dat straks weg...
Noem mij maar daan, doet iedereen. En voor iedereen die probeert: succes, het is jullie gegund, en voor de net zwangeren: gefeliciteerd!

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 09:14

Welkom Sandra694 en Fanci_Mike :) Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:44

Aan alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

Ben zelf inmiddels ruim dertien weken zwanger en ik begin me weer wat beter te voelen. Minder vaak en hevig misselijk en minder moe. Wel fijn want we hebben al een ukkie van net 1 rondkruipen en voor haar is het toch fijner als haar mama lekker fit is.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:45

Wauw gefeliciteerd allemaal! Ik moet vandaag ongesteld worden en voel me niet top...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:16

Iedereen die zwanger is gefeliciteerd!
Boras wat een fijn nieuws, ik duim ook mee voor het verdere verloop.
Joanne bah....
Waar ik vorige maand precies de eisprong kon voelen nu nog helemaal niets.... Ook geen andere symptomen van de eisprong.

En over twee en een halve maand zal ik eindelijk mijn nichtje zien :D heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:24

Ik zou hem vandaag moeten hebben volgens mijn app :')

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:27

Ik voelde dat ook helemaal niet, beetje op de gok berekend en flink geklust, dat deed de truc blijkbaar. Moet ook zeggen, heb van alle "lichaamsveranderingen" die je moet hebben door je cyclus heen niet veel meegekregen...
Zo blijft het spannend ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:29

Ik ben heel regelmatig, 99% van de keren 30 dagen, dus 15 dagen voor de ongidag zou het moeten zijn.
das vandaag :j maar ach, we klussen straks gewoon die hele week rond }:) :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:30

Goei reden voor dan toch, hahaha!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:34

Mijn eisprong is als ik ergens anders blijf slapen 2 nachten dus dat wordt nog wat.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:37

Ik sluit me aan! wij zijn inmiddels 8 maanden bezig. In november helaas een miskraam en sindsdien zijn mijn cyclussen telkens langer geworden (vorige maand 44 dagen ;( )
Nu hebben we 5 juni afspraak met de gyno om te kijken of we het medische circuit ingaan, zo spannend!

Voor alle net zwangeren gefeliciteerd en de nog niet zwangeren succes!! +:)+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:37

Haha ik heb ook zo'n p-tracker app op mijn telefoon, maar ik ben aan de pil, dus dan kloppen die dagen dat je vruchtbaar zou zijn toch niet, misschien wel handig straks als we gaan stoppen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:46

suze_ schreef:
Ik zou hem vandaag moeten hebben volgens mijn app :')

Ik volgens mijn app eergisteren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:20

whahaha saff :)) _O-
en hoeveel dagen is jouw cyclus? want dan gaan we echt gelijk oplopen straks _O- _O-

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:33

suze_ schreef:
Ik ben heel regelmatig, 99% van de keren 30 dagen, dus 15 dagen voor de ongidag zou het moeten zijn.
das vandaag :j maar ach, we klussen straks gewoon die hele week rond }:) :D

De luteale fase ( fase tussen ovulatie en ongesteldheid) hoeft echt geen 15 dagen te zijn! Wel is hij vaak hetzelfde ( maar ook niet altijd). Sommige vrouwen hebben een korte luteale fase van 11 dagen. Sommige een lange van bijvoorbeeld 17 dagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:49

ja alles kan alle kanten op, maar normaal gemiddeld is het 15 dagen.
zoals ik zeg... zou moeten zijn..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:59

suze_ schreef:
whahaha saff :)) _O-
en hoeveel dagen is jouw cyclus? want dan gaan we echt gelijk oplopen straks _O- _O-

De eerste maand zonder pil was mijn cyclus 26 dagen, zit nu op dag 17 van mijn tweede cyclus zonder pil.
Gezien alles al gelijk gaat zou het wel grappig zijn als dit ook gelijk op gaat straks ;)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:04

@ Boras. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ik blijf heel hard voor je duimen dat het allemaal zo goed blijft gaan.
@ Drama. Wauw wat fijn dat het goed gaat en nu hopen dat de hormonen niet te veel blijven opspelen.
@ Sandra. Welkom en heel veel succes met de zwangerschap, 5 weken is toch al 5 week dat er een klein wondertje in je buik groeit.
@ fanci/Daan (makkelijk, zo heet mijn vriend ook). Jij ook welkom en wat mooi dat je zo snel zwanger was.
@ Joanne. Wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Gaat het ondertussen al weer een beetje?
@ Saffier. Bijna tante, spannend en en die eisprong die komt vanzelf of blijft misschien wel met rede weg.
@ Suze. Ik klus gewoon de hele tijd door, nou ja om de dag want anders kan vriendlief het niet meer aan.. lol.. Maar een app die je verteld wanneer je ei sprong komt, de techniek van tegenwoordig ook.
@ amenicora. Ik hoop dat jullie niet het medische circuit in hoeven en dat je straks gewoon weer regelmatig een cyclus mag krijgen en dan heel erg snel zwanger mag worden. Een miskraam is niet niks en helemaal als je lichaam daarna nog zo van streek is.

Ik ben op het moment niet zo actief op bokt, weet niet helemaal wat er met me aan de hand is maar verwijt het aan de hormonen die nog in mijn lijf zitten. Na mijn miskraam (nu ruim 18 dagen geleden) waren alle zwangerschap symtonen heel snel weg, zelf in de week voor mijn miskraam waren die er al bijna niet meer. Maar echt de laatste dagen -O- .
Ben niet te genieten, wordt echt boos om niets, tepels doen weer pijn, eetlust is voor de meeste dingen weg, slaap weer heel erg veel.
Nu maar hopen dat de hormonen snel weg zijn en dat ik snel weer gewoon ongi ga worden zodat ik weet dat mijn lichaam weer op orde is.
Het voelt nu zelfs een beetje aan als toen ik zwanger was toen ik echt 10x feller op alles reageerde, dus heb nu wel weer een beetje medelijden met mijn vriend.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:08

He Zahlina, vervelend dat je je zo klote voelt. Ik duim voor je mee dat je lichaam alles zelf weer snel op orde heeft.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:17

@ Zahlina, Dankjewel!
Is zeker niet niks, heel stom ik wist niet eens dat ik zwanger was tot de mk. moest toen testen to be sure en bam bleek ik 6 weken te zijn.
Ik ben iig positief gestemd, ik weet dat het kan bij mij dus dat scheelt al een hoop ;)

Hopelijk komt jouw lichaam snel weer op de rit! :(:)