Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:11

Kentaro schreef:
Let wel heel goed op bij magnetiseren, dat je dingen heel goed leert afgeven/los laten!!! Anders gaat het echt ten koste van jezelf!!
Dat vind ik een heel groot voordeel van reiki, je geeft iets/iemand energie, maar niets ten koste van jezelf!

Prijzen voor cursussen en aantal mensen scheelt heel erg! Waar ik het gedaan heb, zijn hele kleine groepjes. Ik heb een keer een cursus gehad met 2, m'n reiki 2 zelfs alleen :D en m'n 3A met z'n drieeen.
M'n 1 was 125,00 (1 dag, inclusief boek, lunch en koffie/thee en lekkers tussen door), m'n 2 150,00 (zelfde verhaal) en m'n 3 dacht ik 255,00 (2 dagen incl.)
Prijzen voor behandelingen varieren ook heel erg.

Femkee, wat leuk dat je je cursus hebt gedaan!!! Je zult er echt geen spijt van hebben en het mooie gevoel wordt alleen maar sterker!! Bij mij kwam mezelf 'echt' behandelen er steeds niet van :o Maar doe het nu iedere avond voor het slapen gaan of bijvoorbeeld als ik eventjes zit. Werkte voor mij beter dan 'verplicht' en behandeling geven, maar dat is natuurlijk voor een ieder anders!

Ik wil dat inderdaad goed bekijken, maar ik vind heel weinig op internet.
Even geduld, dan heb ik mijn cursusmap terug en kan ik kijken hoe of wat.
Als je er zelf moe van wordt is het niet goed is wat ik begrijp.
Dus dat is iets om goed in de gaten te houden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:13

Echt hoor!! Daar moet je heel goed op letten!! Ken zelfs iemand die er echt heel erg ziek van is geworden, omdat hij zeg maar van alles 'over nam', maar er niet op de juiste manier mee om kon gaan!
Anders misschien een idee om eens een behandeling bij iemand te 'boeken' en daar dan eens mee te overleggen!?!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:19

Ik doe er nog niets mee eigenlijk, alleen een beetje pielen op mezelf.
Dat wil ik inderdaad pas gaan doen als ik zeker weet hoe ik bepaalde dingen moet doen. :j
En mocht dat niet lukken met de cursusmap, dan inderdaad zo.
Een kennis van mij kan ook magnetiseren, die heeft nu mijn cursusmap.
Wie weet kan zij ook wel e.e.a. vertellen.

Ik ben wel bekend met bachbloesem, edelstenen en aromatherapie en hun effecten, dus ben me er van bewust dat ik mijn verstand moet gebruiken.
Zelf dacht ik dus altijd dat ik zoiets dus echt niet kon, maar het tegendeel is waar.

_rosita_

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:24

Super, dank jullie wel voor de antwoorden... het is idd lastig een 'goede' master te vinden en de prijs vind ik lastig inschatten door de vele verschillende prijzen..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:27

Hier ook Usui!

Rosita, je hebt echt bijzondere paarden! :) ik heb voor reiki 1 €150 betaald geloof ik, was 4 avonden.
Reiki 2 was ook iets van €140 en ook 4 avonden. Maar precies weet ik het ook niet meer. Kijk niet zozeer naar de prijs maar hoofdzakelijk wat voor jou goed en fijn voelt! Dat is veel belangrijker
Wat mooi dat het telkens op je pad blijft komen. Weet zeker dat het jou heel erg veel goede kan brengen!!

Magnetiseren is ook iets wat ik wel schijn te kunnen (al van verschillende onafhankelijke mensen gehoord, ook therapeuten en mensen die het zelf kunnen) maar eigenlijk nog nooit echt iets mee gedaan.. Toch eens wat meer over lezen enzo! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:33

moonfish, het belangrijkst is je eigen gezondheid, als je dat maar voor oog blijft houden!
Ik bedoel dit absoluut niet banketstaaf... :o Maar als jouw kennis jouw cursusmap nodig heeft, is zij niet veel verder dan jij?! Magnetiseren is absoluut niet slecht, als je er maar goed mee om kunt gaan zodat je zelf geen lichamelijke problemen krijgt!
Kom jij wel eens op een paranormale beurs o.i.d.?? Misschien dat je daar eens bij mensen kunt informeren! Weet dat mijn master af en toe op een (kleine) beurs staat en daar kun je dan heen om eens een behandeling te proberen of info in te winnen.
Lijkt mij ook erg leuk om eens naar zoiets te gaan.

rosita, ik blijf het een goed idee vinden om eens bij iemand een behandeling te nemen (die ook cursussen geeft) zodat je goed kunt kijken hoe je je daarbij voelt en het je wat lijkt om daar een cursus te doen!
mensen die zelf een praktijk hebben, hebben in mijn ogen veel meer ervaring om over te kunnen brengen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:33

Steen: ik heb Usui gedaan :)

Rosita: Je moet je laten inwijden bij de master bij wie jij het beste gevoel hebt... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:34

Hihi, Steen :))

Hadden wij niet nog een afspraak staan Banjer?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:37

Don't worry, komt echt goed! :j
Informatie uitwisselen is nooit verkeerd, of iemand nou ervaren is of niet.
Neemt niet weg dat ik echt voorzichtig ben met mezelf, ik ben net ruim een half jaar op de rit zeg! :=

Steen?
Heeft een van jullie trouwens stenen?
Ik wel, een hele zooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:47

Mijn vorige boktnaam was Rock. :j

Ja ik heb er een aantal :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:50

Ik had het niet eens door.... toen snapte ik het ook niet.... Nu wel :D

Ik heb aardig wat stenen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:56

helaas nog geen afspraak Steentje... ;( Maar je bent altijd welkom hier :P

Ik heb trouwens ook een aantal edelsteentjes... doe er niet zo heel veel mee, ze liggen vooral mooi te zijn in mijn kast... maar als ik "iets" nodig heb, dan doe ik de kast open, ga met mijn handen over de stenen heen en de steen waar ik rustig bij wordt en waar mijn hand gaat "stralen" is de steen die ik op dat moment nodig heb en die ga ik dan reinigen en daarna bij me dragen :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:08

Ik doe het ook op gevoel banjer.
Sommige koop ik op werking, maar ik heb ook wel gehad dat het helemaal niets was.
Maargoed, ik wil ze sowiezo hebben dus dat is geen probleem gezien ik niet de enige ben die met stenen rondloopt. :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:24

Ik heb ook aardig wat stenen, draag er ook bijna altijd 1 bij me.
Ik pak er op gevoel een paar uit het kistje en dan zoek ik de werking erbij op.
Gekke is dat ik vaak een steen zoek voor een bepaald probleem en dan uitkom bij een steen met een heel andere werking, maar dan blijk ik nog een probleem te hebben dat eigenlijk harder om ondersteuning vraagt dan dat waarmee ik in m'n hoofd zat.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:14

Kentaro schreef:
Femkee, wat leuk dat je je cursus hebt gedaan!!! Je zult er echt geen spijt van hebben en het mooie gevoel wordt alleen maar sterker!! Bij mij kwam mezelf 'echt' behandelen er steeds niet van :o Maar doe het nu iedere avond voor het slapen gaan of bijvoorbeeld als ik eventjes zit. Werkte voor mij beter dan 'verplicht' en behandeling geven, maar dat is natuurlijk voor een ieder anders!

Nouja, ik moet het de komende 2 weken (want de laatste dag is over 2 weken) verplicht elke dag doen, omdat ze al aan mij zag dat ik de reiki ga gebruiken voor de dieren en anderen mensen, waardoor ik mezelf een beetje zal gaan verwaarlozen. Ook zag ze dat ik het heel erg nodig heb en aan mezelf moet gaan denken. (maar dat hoor ik tegenwoordig meer, maar dat komt ook zachtjes aan)

Ik heb zelf ook 3 edelstenen, waarvan er 2 voor mijn pony zijn. Eentje heb ik vorige week voor mijn verjaardag gekregen van een vriendin, de celestien, en die hangt nu om mijn nek. Op de cursus vandaag raadde ze mij aan om een rozekwarts te halen om die dan echt op mijn hart te leggen, omdat daar veel zat/zit.

@_rosita_: Ik heb zelf heel internet afgestruint en veel verschillende websites bekeken van reiki masters hier in de buurt. De website waarbij ik het beste gevoel had, had ik een e-mail gestuurd en na wat heen en weer gemaild te hebben, voelde het nog steeds goed en werd er een dag gepland. Al die tijd absoluut geen spijt gehad en na vandaag ben ik alleen maar nog blijer :D ! Het voelde goed en ik heb het over heel veel dingen gehad met haar en dat terwijl ik eerst altijd iemand wil leren kennen en vertrouwen, voordat ik laat zien wie ik werkelijk ben. Qua cursusgeld heb ik €120,- betaald, incl. drinken, lunch etc.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:57

Echt leuk om te horen dat het jou ook zo goed bevallen is!!
Ik bedoel ook zeker dat je het voor jezelf moet gebruiken!!! Maar als het je niet lukt om een 'echte' behandeling te geven, is het al heel goed als je het steeds even doet (bijvoorbeeld als je op het toilet zit, even ergens zit te wachten, in bed)
De rozenkwarts is een hele mooie (zachte) steen!! (ik heb er ook een paar waxinelichthoudertjes van :D ) En heb er toevallig vorige week een pendel van gekocht :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:00

Een pendel heb ik niet, ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:05

mmmmmmmmmmmmmm dat had ik ook en na gister avond heb ik nog meer m'n twijfels................... :o
(krijg heel duidelijk antwoord, dat vond ik al heel mooi, maar beide antwoorden waren wel fout... }:0 )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:39

Ik heb eens lopen pielen met een steen aan een koortje.
Maar de uitslag verandert als ik hem anders vasthoud, dus ik geloof er eerlijk gezegd niet heel veel van.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:51

wat ik heb gehoord van een vriendin van mij die ook een pendel heeft, is dat een pendel je moet liggen. Dus als een pendel niet met je wilt werken, dan doet hij dat ook niet of verkeerd. Zo heb ik ooit haar pendel mogen gebruiken, om te kijken wat deze bij mij zou doen en deze twijfelde bij mij. Zo had zij ooit de pendel van een vriendin mogen gebruiken en deze deed helemaal niks toen zij hem vast had.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:48

Kan, ik weet het niet..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:17

Ik heb meerdere pendels en ze 'willen' niet altijd.
Komt ook bij dat ik zelf vaak te gejaagd ben en dan wil het ook niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:05

Apart.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:27

Dan heb ik liever dat ie geen antwoord geeft dan een antwoord dat niet klopt :=

Je zult natuurlijk nooit weten of het wel of niet door de reiki komt, maar had gister weer een test bij m'n podologe i.v.m. m'n diabetes. Het was gewoon perfect!!!! (en ik heb al 36 jaar diabetes en moet eerlijk bekennen dat ik héél lang niet m'n best had gedaan :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:56

Ik heb ook nog ergens een pendel liggen. Als ik ontspannen en open een vraag stel krijg ik over het algemeen een goed antwoord.

Maar het probleem is dat je vaak zelf al een vooronderstelling heeft.

Een pendel reageert op minieme bewegingen in je vingers. Je stuurt een pendel dus zelf. Als je een vraag heel open stelt dan reageert hij op de onbewuste reactie die je hersenen naar je vingers stuurt. Als je al een vooronderstelling hebt dan stuur je bewuster je onbewuste (volgen jullie het nog?) en geeft hij dus het antwoord wat jij zelf denkt dat goed is, met je bewuste gedachten, en dat hoeft niet altijd het juiste te zijn.

Hij werkte (geen idee waar hij gebleven is) bij mij altijd ideaal voor het uitpendelen van stenen waar ik geen flauw verstand van had. Dan leidde hij me altijd naar een steen die ik op dat moment nodig had.

Ook voor het opzoeken van spullen was het ding ideaal. Vaak heb je ergens nog wel een herinnering waar je iets gelaten hebt maar kan je die niet bewust oproepen. Ik liep dan met m'n pendel door het huis en vroeg in elke kamer of dat was waar ik het gelaten had. 9 van de 10 keer klopte het antwoord. :D

Maar als ik iets wilde weten, een antwoord wilde hebben op een vraag die me erg bezig hield, dan werkte hij vaker niet dan wel omdat ik het zelf in m'n hoofd al zo enorm uitgekauwd had dat ik dus zelf teveel stuurde.