Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:13

Spirit schreef:
Ik meld me ook even in dit topic. Zit er aan te denken om binnenkort te beginnen met hardlopen, dacht zelf aan Start To Run.

Heb binnenkort weer een maand examens, dus dan kan ik 's ochtendsvroeg wel eens even gaan rennen, doe ik toch nog iets aan bewegen. :P
Als ik het volhoud tenminste, ben echt een slechte hardloper eigenlijk, langere afstanden tenminste. Krijg het snel benauwd (vroeger had ik een soort inspanningsastma). Ga het denk ik maar gewoon proberen. :D

Heb alleen geen hardloopschoenen, maar ik denk dat tennisschoenen ook wel voldoen?

Dat denk ik eigenlijk niet... Het is super belangrijk om goede schoenen te hebben als je geen blessures wil. Tennisschoenen zijn niet gemaakt om hard te lopen lijkt mij.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:16

Nee tennisschoenen voldoen absoluut niet :n En die kappa's die ik hier tegenkwam ook niet..

Mijn hardloopschoenen zijn aan vervanging toe, moet alleen nog even 10 dagen wachten voordat ik weer 150 euro over de balk kan smijten :')

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 18:26

_Rapido_ schreef:
Irene18 schreef:
Nou heb net gelopen. Het ging erg goed ookal heb ik mezelf iets te ver gepushed denk ik ...
heb precies 3 km gedaan in 17:40. alleen in de laatste 20 meter kreeg ik overgeefneigingen, maar heb toch doorgelopen want ik moest en zou 3km :+
nadeel is dus dat ik aan het eind moest overgeven....
gelukkig zat er niet zo veel in mn maag :)

Ben ondanks het overgeef-gedeelte erg tevreden, maar denk dat ik nog wel even een paar keer deze afstand blijf lopen voordat ik er nog weer een schepje bovenop doe :P

Ik wil niet banketstaaf doen, maar overgeefneigingen zijn echt een teken dat je veel te ver bent gegaan. Als je langer zo doorgaat, heb je kans dat je een blessure krijgt. Ook al lijkt het nu goed te gaan, luister naar je lichaam ;)

Ben het met je eens hoor, ben idd te ver gegaan. Maarja, leer voor de volgende keer. Wist ook niet dat het kwam tot het opeens kwam ;)
volgende keer maar even net iets minder ver. voelde me 100 meter ervoor nog prima..

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:26

Spirit schreef:
Ik meld me ook even in dit topic. Zit er aan te denken om binnenkort te beginnen met hardlopen, dacht zelf aan Start To Run.

Heb binnenkort weer een maand examens, dus dan kan ik 's ochtendsvroeg wel eens even gaan rennen, doe ik toch nog iets aan bewegen. :P
Als ik het volhoud tenminste, ben echt een slechte hardloper eigenlijk, langere afstanden tenminste. Krijg het snel benauwd (vroeger had ik een soort inspanningsastma). Ga het denk ik maar gewoon proberen. :D

Heb alleen geen hardloopschoenen, maar ik denk dat tennisschoenen ook wel voldoen?

Welkom! Start to run is dan een hele goede manier, bouwt lekker rustig op :) ik zou wel hardloopschoenen aanschaffen, die dempen meer en dan voorkom je ook blessures, je gewrichten enzo krijgen best veel te verduren bij hardlopen.
Wel lekker hoor om te gaan hardlopen tijdens je examens, ik heb het nu met afstuderen, ik ging altijd maar door voor school en op een gegeven moment had ik gewoon geen concentratie meer... even een half uurtje of uurtje sporten tussendoor maakt je weer ff fris in je hoofd en de endorfine die vrij komt maakt je nog vrolijker ook ;) hihi.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:39

Irene18 schreef:
Ben het met je eens hoor, ben idd te ver gegaan. Maarja, leer voor de volgende keer. Wist ook niet dat het kwam tot het opeens kwam ;)
volgende keer maar even net iets minder ver. voelde me 100 meter ervoor nog prima..

Ik snap dat je de 3km wilt volhouden in een bepaalde tijd. Ik ben ook net zo'n strever, maar op een keer gaat het je opbreken. Je zou ook per training kunnen bepalen waar je je op wilt focussen: op snelheid of afstand? Ga je voor afstand, loop dan iets langzamer dan normaal (het gaat om het uitlopen van bijv. 3km) en vraag je je af of de afstand realistisch is voor het niveau waar je nu bent. Als je voor snelheid gaat, loop je minder ver dan normaal. Dan zit je meestal wel goed. Op snelheid lopen en een bepaald aantal kilometer vergt teveel van je lichaam als je nog in de opbouwfase zit.

Tesssie14

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:09

ik ga nu een klein rondje hardlopen. heb spierpijn dus even kijken hoe het gaat.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:10

Oei, door blijven lopen totdat je zelfs moet overgeven? Volgende keer toch maar niet meer doen.

Mijn hardloopschoenen zijn ook aan vervanging toe, maar heb even de centjes niet om nieuwe te gaan halen helaas.
Eventjes sparen nog !! :j

Wil morgen eigenlijk gaan lopen, maar moet ook werken en mijn fysiotherapeute vind het niet zo'n goed idee om werk & hardlopen op 1 dag samen te plannen, dit omdat dat nog teveel zal zijn voor mijn rug & nek....
Als ik nou een korte dienst had, was het niet zo'n probleem geweest, maar moet de hele dag dus dat wordt hem niet denk ik !

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:25

Waar kun je aan zien dat je hardloopschoenen aan vervanging toe zijn? :) ik maak mijne regelmatig schoon dus zien er nog goed uit, maar heb ook weleens gehoord dat de vering minder wordt naarmate ze meer zijn gebruikt? :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:33

Die van mij zijn op een paar plaatsen aan het scheuren :o
Bovendien lopen ze inderdaad niet meer zo lekker terwijl dat eerst altijd wel was.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:34

En aan de zool :j ik ben ipv hardlopen vanavond een uur wezen lopen met een hyperactieve hond := morgenochtend maar even een rondje rennen.

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:36

ik ook!

alleen heb net gescheurd enkelbanden gehad dus ben weer aan 't opbouwen.
daarvoor heb ik in een hardloopwedstrijd 8km gelopen.
ik vind het echt heerlijk rustgevend om buiten in de natuur te lopen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:43

Zeker weten !!! Ik zou het helemaal niets vinden om binnen op een loopband te lopen :n
Neem mijn hond ook altijd mee, die vind dat prachtig :j
Stukje mee draven, dan weer even ergens snuffelen om vervolgens met een noodgang achter mij aan te komen :') heerlijk!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:02

net een rondje gemaakt van 3 km! vindt het rennen steeds leuker worden

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:21

Ik ren dus momenteel binnen, want buiten is het 35 graden. Dan overleef ik het niet haha. Daarnaast heb je hier nogal steile heuvels, dat is ook wat minder grappig haha.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:38

Ik krijg de bestandjes niet geopend van Evy, ik zou graag de 2011 versie downloaden. Is er iemand die weet hoe ik ze gedownload krijg of ze mij kan sturen? Alvast bedankt

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:53

Suprice schreef:
Ik ren dus momenteel binnen, want buiten is het 35 graden. Dan overleef ik het niet haha. Daarnaast heb je hier nogal steile heuvels, dat is ook wat minder grappig haha.

ik zit momenteel ook ergens waar het die temperatuur is, maar 's ochtends valt het goed mee. als ik 's ochtends om 7:00 de deur uit ga is het nog maar een graad of 23 en opzich best te doen :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:57

SSDesign schreef:
Spirit schreef:

Dat denk ik eigenlijk niet... Het is super belangrijk om goede schoenen te hebben als je geen blessures wil. Tennisschoenen zijn niet gemaakt om hard te lopen lijkt mij.

Jammer. :P
Hoopte dat het wel zou kunnen, want met tennissen ren je natuurlijk ook het grootste deel van de tijd heen en weer. :D

Ga alleen toch nog niet meteen hardloopschoenen aanschaffen, eerst even uitproberen of het hardlopen me wel bevalt. Anders vind ik het zonde van mijn geld als ik ze voor niets koop. :o

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:26

MrUlbe schreef:
Suprice schreef:

ik zit momenteel ook ergens waar het die temperatuur is, maar 's ochtends valt het goed mee. als ik 's ochtends om 7:00 de deur uit ga is het nog maar een graad of 23 en opzich best te doen :)

Dat valt hier dus tegen. Daarnaast is 7:00 voor mij net wat te vroeg haha. Maar rond 9:00 is het dus al 27 graden, wat mij dus echt te warm is. Nu is het bijvoorbeeld nog 29 graden. Dus echt afkoelen doet het niet.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:51

suprice dat afkoelen kan ik me goed voorstellen, dat doet het hier ook niet echt.
en 's ochtends is het inderdaad ook al erg warm (rond de 24-25 graden) maar ik zorg gewoon dat ik eerder mijn bed uit kom. ik heb daar geen enkel probleem mee dus dan is het wel op te lossen :)

vervelend zeg! ik zou juist liever buiten rennen als binnen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:15

Vanmiddag ga ik weer hardlopen, les 2!
Benieuwd wat evy mij nu weer voor een complimentjes geeft :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:20

Ik ben nu ook 3 weekjes aan het hardlopen :) merkte in de proeven op wedsrijd dat ik soms de zwakste schakel ben :o dat wil ik niet dus we zijn een beetje begonnen conditie op te bouwen. Ik loop nu zo'n 3 á 4 keer in de week. Afstand is heel verschillend van 2 tot 6 km ongeveer. Vindt het zelf heel erg leuk! Zit momenteel in de examens dus ik kan in de ochtend mooi een rondje lopen :D

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:57

Leuk! Ik wil me ook graag melden :)

Loop sinds september hard en mijn 'record' staat op 7,75 km. Hierbij loop ik afwisselt stukken van 5/10/20 minuten, dat hangt er vanaf hoe mijn benen aanvoelen.

Mijn probleem is dat ik graag zover mogelijk wil lopen om mijn record te verbeteren en dat ik door een bepaalde grens heen ga, want nu tot een kuitblessure heeft geleid, niet echt slim dus!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:49

welkom iedereen :) inderdaad chrissie, luisteren naar je lichaam is zo belangrijk.
ik ben vanmorgen rondje 2 gaan doen. 20 minuutjes die eigenlijk niks voorstellen, maar ik had me toch een rood hoofd toen ik terugkwam :P morgen dagje ´´rust´´ en alleen wat buikspieroefeningen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:50

Ik heb gewoon zin om te gaan beginnen, het moet niet gekker worden. :D

Ik zal er wel op terugkomen als ik eenmaal een keer heb gelopen. :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:55

succes Spirit!
Toen ik vorigjaar fanatiek hardloopster was had ik ook altijd zin om te gaan. voelde me dan veel fijner en sliep veel beter.
Ik merk dat ik nu nog niet in dat ritme zit en dat dat echt weer even moet komen.