Fanatieke sporters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: Fanatieke sporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:46

:wave:
Mag ik mij oo hier melden? Heb mij vanmiddag ingeschreven bij de sportschool. Had via internet al beetje zitten kijken en uiteindelijk toch voor een andere sportschool gekozen. Morgen heb ik mijn intro les.

Ik wil sowieso 5 a 10 kilo afvallen en meer conditie kweken en bovendien mijn bovenarm spieren meer trainen. Ik merk sinds mijn schouder uit de kom is geweest ik heel veel spierkracht mis.

Dit heb ik ook duidelijk aangegeven bij de sportschool. Werd erg netjes rondgeleid, dus ben erg benieuwd morgen :j Ben van plan om vrijdag meteen zelf te gaan. En dan volgende week maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag :j Even lekker knallen, wel rustig aan beginnen dus wie weet doe ik 2 dagen een groepslesje en andere 2 dagen krachttrainingen en cardio :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:02

Welke sportschool ga je? :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:03

FitnessHealth club :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:05

Hebben een Sauna, dat is zo'n weldaad voor je spieren na het sporten :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:06

De crosstrainer is gearriveerd, direct ook een stepper erbij dus helemaal leuk! :D

Sauna is heerlijk, zonnebank vind ik ook altijd een leuke beloning!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:09

Ik meld me hier ook nog een keer. Heb sinds 2 weken een abbo op de sportschool.
Ik doe vooral cardio (crosstrainer en dan hardlopen met evy) en wat kracht voor de benen en armen. Wel nog op puppy gewichten als ik zie wat andere wegdrukken, maar dat komt vanzelf! Vrijdag weer een rondje.
Edit: wij hebben een crosstrainer thuis, maar daar doe ik dan weer niets mee :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:13

Sauna vind ik ook heerlijk :j al was het de afgelopen week met die warmte en gebrek aan airco sowieso al een sauna in de sportschool :') Zonnebank mis ik bij ons echt nog, dat zal ik eens gaan navragen :j

Ik ben vandaag ook weer geweest :) heb geirriteerde banden in mn linker schouder (door mn werk) dus moest wat rustig aan doen, maar heb uiteindelijk wel 20 minuten op de loopband gestaan, waarvan ruim een kwartier in het zelfde hogere tempo zonder dood te gaan van een te hoge hartslag, dus dat begint nu toch beter te worden (Zat daarna op 160 ipv mijn niet onbekende 185 tot 190 _O- ) ook nog 25 minuten gefiets en buikspier oefeningen gedaan en wat kracht op de benen via dat apparaten waar ik mn armen niet voor hoefde te gebruiken. Je voel je wel gehandicapt hoor, als je je arm niet omhoog kunt doen :')
Nu vrijdag weer. Deze week dan maar 2x geweest omdat ze dicht waren met pinksteren, maar voor mn arm was dat misschien ook zo slecht nog niet.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:59

Marijkjuh schreef:
Romyv schreef:

Geen brood en suiker!! Verder veel eiwit als kip, magere kwark, ei zonder dooier enZ

Ik ben hiermee in 4 maanden 12 kg vet kwijt geraakt en 2 kg spier opgebouwd

Maar ik hou van brood en nog meer van suiker :+: :') Genoeg eiwit eten is hier trouwens echt een ramp, ik eet geen vlees en vis en lust geen kwark :')

Wel netjes trouwens dat je 12kg bent kwijt geraakt :j

Ik ook! Maar ben wel echt afgekickt dus mis het nu niet meer.. En proteïne poeder? Ik ben er geen fan van omdat ik het heel vies vind! Maar is wel goed voor je..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:01

Trouwens, even heel trots zijn op mezelf!!!! Gister voor het eerst 3x20 opgedrukt sinds m'n blessure!!! Was voorspelt dat ik de komende 14 maanden niets met m'n arm en schouder zou kunnen, bewijs dus even 5 artsen het tegendeel nu :D blij blij blij

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:45

Wat goed zeg! Ik kan me door m'n schouder maar 3x5 opdrukken en dan ook nog op m'n knieën :')

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:35

@Romyv: Lekker zeg dat dat allemaal weer goed gaat! Over eiwitten hoef ik me voorlopig trouwens geen zorgen te maken, de blessure in m'n hand is terug :z Maandag maar weer even naar de dokter en voorlopig alleen maar even cardio doen.

Gister ben ik trouwens met paard en al omgegaan, dus klaagt m'n lichaam een beetje. Ik voel me echt zo'n brokkenpiloot :+ :')

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:20

Hier gisteren weer lekker een uurtje pilates gedaan. Ik merk dat ik al stukken sterker en leniger geworden ben. Vanavond ga ik weer lekker fitnessen.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:25

Ik heb behoorlijk fanatiek aan wielrennen gedaan, trainde 6 dagen in de week, waarvan 2 zware trainingen met de club.
Pff, als ik nog aan die periode terug denk, wauw, dat was heftig!

Ben toen vanwege medische klachten ermee moeten stoppen, ook omdat het gewoon een kei zware sport is en mijn hart toch bij de paardensport lag.

Toen ik gestopt was, heb ik 5 dagen gesport in een sportschool, vanalles, bodypump, spinning tot gewoon steppen.

En nu al 1,5 jaar helemaal niks meer... Alleen nog paardrijden.

Mis ik het? Nee :D

Maar ik snap het gevoel en doorzettingsvermogen wel heel goed van de vrouwen die zo fanatiek sporten.

Petje af!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:50

Marijkjuh schreef:
@Romyv: Lekker zeg dat dat allemaal weer goed gaat! Over eiwitten hoef ik me voorlopig trouwens geen zorgen te maken, de blessure in m'n hand is terug :z Maandag maar weer even naar de dokter en voorlopig alleen maar even cardio doen.

Gister ben ik trouwens met paard en al omgegaan, dus klaagt m'n lichaam een beetje. Ik voel me echt zo'n brokkenpiloot :+ :')

Ahhh wat balen!!!! Ken het gevoel, ben ook altijd beetje een pechvogel...

Zit er aan te denken om het snowboarden weer op te pakken, wel duur!! Maar paard gaat naar het land dus...

Btw: heb het ook op m'n knieeen gedaan hoor, even 'rustig' opbouwen... Nu wel beetje spierpijn nu

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:45

Ik heb vandaag even snel een uurtje cardio en buikspieren gedaan, moest extra werken dus was even zonder krachttraining, maar is ook wel eens lekker, alleen maar cardio. Was alleen en had nog een boek op mn telefoon staan, dus heb ondertussen mooi een paar blz gelezen :))

Was ik klaar en zou net weg komt er een man naar me toe dat hij nog nooit een vrouw zo stevig had zien sporten en toch nog rustig een boek kon lezen :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:43

Vandaag 1,5 uur cardio en wat krachttraining gedaan. Net nog springles en totaal 1,5 uur gefietst. Actief dagje dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:47

Onze sauna is wel erg warm.. die kan ik niet uitzitten :=

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:53

Voor de mensen uit Utrecht: waar sporten jullie?
Wij hebben geen sauna en zonnebank geloof ik, ik sport bij Olympos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:54

Ik sport in Bilthoven, bij Sportcity (zit ook in Zeist). Heel fijn :j

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:00

Mijn eerste dag aleen sporten heb ik al verzuimd :=
Mijn paard is erg ziek en komt er niet goed doorheen dus begin van de avond is de DA erbij gekomen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:02

Sportcity ken ik wel, die is wat luxer dan waar ik sport. Wel fijn volgens mij!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:24

Ik ben sinds vorige maand ook begonnen in de sportschool. De manege waar mijn verzorgpaarden stonden is verkocht dus rijd amper meer. Kan niet stilzitten dus wanneer ik even heb, ga ik naar de sportschool.
Vandaag mijn eerste lesje bodypump meegedaan; moet zeggen, het was zwaar, maar wat is dat achteraf toch een lekker gevoel dat je lekker bezig bent geweest :) .
Denk dat ik morgen helemaal dood ga van de spierpijn, maargoed :') .

Tot nu toen heb ik steeds een half uur op de crosstrainer gestaan en daarna een half uur op de loopband.

Vind dat bodypump wel fijn trouwens, je traint echt alle spieren en je bepaalt zelf hoe zwaar je het jezelf maakt.
Laatst bijgewerkt door Miss_DJS op 01-06-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:30

wát doen jullie eigenlijk aan krachttraining? Maandag ga ik sowieso op de cross trainer en roeien, dat vind ik leuk.En dan nog even uit wandelen op e loopband.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:32

Ik doe alles met losse gewichten, ik heb geen abbo op een sportschool :P Ik doe P90X thuis :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:43

Ik doe 5x in de week krachttraining met losse gewichten en apparaten op de sportschool. Voor elke spiergroep doe ik verschillende oefeningen zodanig dat de spier optimaal wordt getraind en na een training ook helemaal op/kapot is. Ik train een spiergroep maar 1 of 2x in de week zodat de spier vooldoende rust krijgt om te herstellen en groeien en dat geeft mij het gewenste resultaat!