Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Splinter schreef:appelsappie schreef:Mijn moeder en tante hebben beide FM. Mijn moeder heeft de zware variant en mijn tante iets lichter. Nadat bij mijn moeder 6 jaar geleden de diagnose werd gesteld, werd ze ook afgewimpeld met de smoes: Als je rustig aan doet gaat het vanzelf wel beter. En ja, daar zit je dan niet wetende wat je moet doen. Mijn moeder is internet af gaan speuren naar een eventuele oplossing, en al snel kwam ze op de site van Dr. Bauer terrecht. http://www.fms-bauer.com/presse/html/dagblad.html http://www.fibromyalgie-vlaned.nl/Fibro/Welkom.html
Met de gedachte "slechter kan niet meer, het kan alleen maar beter gaan", heeft ze zich in Zwitserland laten operen aan haar linkerarm. Na enkele maanden genezen merkte ze toch al heel wat verschil qua pijn. Het was dusdanig minder geworden dat ze besloten heeft ook haar rechter arm te laten opereren. Weer enkele maanden later ging het nog veel beter! Haar bovenlichaam is nu zo goed als pijn vrijEen jaar geleden heeft ze ook haar rechter enkel laten opereren, hier heeft ze minder baat bij als bij haar armen maar ze merkt zeker verschil. Ze heeft een andere operatie tussendoor gehad waardoor ze haar linker enkel nog niet heeft laten doen, maar ook deze komt zeker nog aan de beurt.
Ik heb mijn moeder echt in een paar jaar tijd zien veranderen van een vrouw die geen levenslust meer had, naar iemand die meer van het leven geniet dan ooit tevoren. Ik ben blij dat ik mijn vrolijke mama weer terug heb, en kan Dr. Bauer dus ook echt aanraden.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Mijn moeder ook! Heeft beide enkels en armen laten doen, sport onder begeleding van de fysio en het gaat echt hartstikke goed! Ze is weer sterker, heeft nagenoeg geen last meer van haar spieren en is weer een stuk ondernemender.
Jammer dat er niks van vergoed wordt terwijl het echt al veel mensen geholpen heeft
vuurneon schreef:Ts, 1 tip; maak je vooral niet druk wat mensen van je denken. Is ook zonde van je energie
Je kan niet de wereld tevreden houden, acceptatie en begrip krijg je ook niet overal en daar hoef je ook echt geen extra energie in te stoppen want dat is zinloos.
Wees gelukkig en tevreden met jezelf, dat telt.
lisa_pluisje schreef:Ik ben pas bij de reumatoloog geweest met erge pijn in heupen en knieën en had wel ontstekingswaarden in mijn bloed, nu blijkt dat ik behalve hypermobiel (wat ik altijd al was) aanleg heb voor peesontstekingen, hierbij slaat kalk neer op de pees, is dus wel aantoonbaar en dus ook een ontstekings aanleg, ik denk dat ze dit bedoelen met fibromyalgie?
cherell0 schreef:CleovG schreef:Zijn er hier mensen die FM hebben gekregen na/ door de ziekte van Pfeiffer?
geen idee ik heb wel pfeiffer gehad (was ong 4jr) en op m'n 6e ong. begon de pijn en op m'n 17e diagnose FM gehad , dus of het is gelinkt ???
lisa_pluisje schreef:Ik ben pas bij de reumatoloog geweest met erge pijn in heupen en knieën en had wel ontstekingswaarden in mijn bloed, nu blijkt dat ik behalve hypermobiel (wat ik altijd al was) aanleg heb voor peesontstekingen, hierbij slaat kalk neer op de pees, is dus wel aantoonbaar en dus ook een ontstekings aanleg, ik denk dat ze dit bedoelen met fibromyalgie?
Maris schreef:LisaLuna, je kan bij de huisarts gewoon je bloeduitslagen opvragen. Dan printen ze het even voor je uit.
cherell0 schreef:wat ik me wel afvraag (het blijft een paardenforum) ,
hebben jullie baat bij het paardrijden ?
ik kan voor mezelf spreken dat het voor mij meestal wel baat heeft , alleen als mijn paard echt vervelend gaat doen kan ik er wel eens slechter af komen .