Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:58

Tiffany schreef:
Heel simpel ik heb geen zware botten

Ik moest bij deze zin denken aan Claudia de Breij _O-

Gaat dan wel over zwangerschap, maar dan word je ook dikker:
Citaat:
Moet je je voorstellen: je bent al een jaar of vijf licht hysterisch (want weleens op televisie) met je lijn bezig. Dat doe ik, ja. Toch wel. Ik sport veel, ik eet gezond, ik ben in control. En ik zal wel moeten want ik ben niet dun, van huis uit. Zware bouw. Zware botten. Zwaar haar ook.

Dat 'zwaar haar' vind ik zó mooi :D

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:59

Quellian schreef:
Tiffany schreef:
Heel simpel ik heb geen zware botten

Ik moest bij deze zin denken aan Claudia de Breij _O-

Gaat dan wel over zwangerschap, maar dan word je ook dikker:
Citaat:
Moet je je voorstellen: je bent al een jaar of vijf licht hysterisch (want weleens op televisie) met je lijn bezig. Dat doe ik, ja. Toch wel. Ik sport veel, ik eet gezond, ik ben in control. En ik zal wel moeten want ik ben niet dun, van huis uit. Zware bouw. Zware botten. Zwaar haar ook.

Ja ik ken hem ook, geweldig! :') :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:11

Colway schreef:
Daar zeg je wat inderdaad het commentaar dat ik krijg komt altijd van mensen die een stuk zwaarder zijn dan ik?

Maar ik deel je stuk over gezond willen zijn, zorgen voor een energiek, fit en lenig lichaam en kennis hebben van wat goed voor je is. Uiteindelijk voel je je er ook beter door (door fysiek fit te zijn, dus genoeg bewegen en verantwoord en gezond eten)

Ik let ook erg op gezonde voeding, ik sport veel en daarnaast de paarden, een grote tuin, een kind en een huishouding. Ik zit bijna nooit :D
Het is beter voor mijn lijf, ik word er zelfverzekerder van en ook tussen de oren ruimt het op :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:12

Quellian schreef:

nooit gehoord :') maar dan heb ik ook zwaar haar :') komt bijna tot mijn reet :))

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:25

misschien even een rare vraag tussendoor, maar zijn jullie slanke dames zwanger geweest en kwam je lichaam weer vanzelf in vorm of wat hebben jullie ervoor gedaan om het weer in vorm te krijgen?

ik zelf heb altijd een normaal gewicht gehad, ben 1.70 en woog nooit meer dan 63 kilo.
na mijn eerste zwangerschap 20 kilo eraan, toen 10 kilo afegvallen en bij tweede zwangerschap nu 6 maanden geleden, weer op het gewicht waarop ik bij mijn tweede zwangerschap begon. Weeg nu 74, maar wil graag naar de 70 en eigenlijk minder. Opzich gaat het afvallen heel goed, woog 84 na de bevalling ben dus 10 kilo afgevallen, maar nu komt het.
hoeveel ik ook afval ik walg van mijn lossevelle buik, iemand tips daarvoor?

Anoniem

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:27

Ik ben zwanger geweest en een dikke 22 kilo aangekomen. Ik was 49 kilo, nu 58-60.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:28

zolang er onder dat losse vel vet zit, kan je dat wellicht met veel trainen (dus sporten naast het paardrijden) en gezond eten aanpakken, maar los vel = los vel en dat krijg je nooit meer weg volgens mij

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:31

Colway schreef:
zolang er onder dat losse vel vet zit, kan je dat wellicht met veel trainen (dus sporten naast het paardrijden) en gezond eten aanpakken, maar los vel = los vel en dat krijg je nooit meer weg volgens mij

-O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:32

Weet ik niet Colway.
Mijn zus is van de 95kg onderweg naar de 55kg (momenteel 62kg *trots*) en zij heeft flínk huid over op haar buik, zo'n schort. Haar man heeft aangeboden dat ze een buikwandcorrectie van hem krijgt, maar dat wil ze niet, want haar vel wordt écht minder.
Ik had zelf een flinke buik over gehouden van de zwangerschap (en daarna opgevuld met spek), maar ik heb geen vel meer daar zitten. Ja, een 'velletje', geen vel.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:33

ben nog wel wat te dik en wil zowiezo nog zo'n 6 kilo minimaal afvallen, maar dat vel -O-

hoopte dat hier iemand de training had voor het vel :+

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:35

quililian, tja velletje zou je het ook kunnen noemen, het is niet zo dat het meters vel is ofzo, maar strak is het niet en ik hoopte dat dat wel ooit weer kon komen, maar daar kan ik dus wel naar fluiten....

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:36

ik denk stiekem dat het een stukje afgunst is hoor, ik herken dat zelf wel als ik heel eerlijk ben :o
Ik heb op mijn dieptepunt 122 kilo gewogen en heb vrijwel alleen maar dunne vriendinnetjes en dat is af en toe best moeilijk

Gelukkig gaat het afvallen goed, al 22 kwijt dus ben al op de helft! En dat los vel is iets waar ik wel heel bang voor ben :=
Maar dat is dus goed bij te houden als ik jou verhaal hoor Quellian?
Laatst bijgewerkt door Neroo op 06-03-12 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

_/-\o_
Amen!

Vroeger ook altijd veellast gehad van mensen die zeiden dat ik net een veertje was etc.
Lijkt misschien leuk voor de mensen die een 'normale' bouw hebben, maar op een gegeven moment ben je daar wel zat van!
Goddank weeg ik nu een kilootje meer dan vroeger(nog steeds slank, maar vind mezelf er nu gezond slank uitzien.. Je kunt nog steeds m'n ribben tellen, maar heb een vrij brede ribbenkast).

marianbv

fjordowner18 schreef:
misschien even een rare vraag tussendoor, maar zijn jullie slanke dames zwanger geweest en kwam je lichaam weer vanzelf in vorm of wat hebben jullie ervoor gedaan om het weer in vorm te krijgen?

ik zelf heb altijd een normaal gewicht gehad, ben 1.70 en woog nooit meer dan 63 kilo.
na mijn eerste zwangerschap 20 kilo eraan, toen 10 kilo afegvallen en bij tweede zwangerschap nu 6 maanden geleden, weer op het gewicht waarop ik bij mijn tweede zwangerschap begon. Weeg nu 74, maar wil graag naar de 70 en eigenlijk minder. Opzich gaat het afvallen heel goed, woog 84 na de bevalling ben dus 10 kilo afgevallen, maar nu komt het.
hoeveel ik ook afval ik walg van mijn lossevelle buik, iemand tips daarvoor?

ik ben zo'n slank typje die dus twee kinderen op de wereld heeft gezet.
Ik was bij beide 58 kilo toen ik zwanger werd en 70 bij beide op het eind.
Binnen een week zat ik weer op mijn 58 kilo en kon ik mijngewone broeken weer aan.
De oorzaak een hele snelle spijsvertering.
Ik moet juist eten om op gewicht te blijven en het klinkt misschien stom maar als ik een week ziek ben en niets binnen kan houden (overgeven dus) kan ik met gemak 9 a 10 kilo kwijtraken.
Iets wat voor gezette mensen als muziek in de oren klinkt maar wat voor mij gevaarlijk kan zijn vanwege te veel lichaamsgewichtverlies.
Het is mooi om slank te zijn maar bij mensen die het zelfde al mij hebben kan het een gevecht zijn.
Ik moet namelij keten om op gewicht te blijven en dat is net zo erg als mensen die juist bijna niets kunnen eten omdat ze van het kijken naar weten al kilos aankomen.
DIk zijn is niet altijd leuk maar slank zijn door dit ook niet.
Als ik ziek ben moet ik eten of ik het nou wel of niet binnen kan houden.Eet ik niet dan verlies ik makkelijk 2 kilo op een dag en dat is ook niet goed en kan zelfs voor mij gevaarlijk worden doordat ik te veel en te snel gewicht verlies dan.
Er kan dus ook eenkeerzijde aan slank zijn zitten zonder dat het je eigen schuld is net als dat je te di kkan zijn door medische reden.

O ja om mijnovertollige vel (van de bevallingen) ben ik sinds kort weer nbegonnen met zumba en bij mij werkt dat super

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:39

Ik ben ook best dun, vooral m'n benen. Vriendinnen zijn er altijd jaloers op maar ik vind het eerlijk gezegd maar niks. := Maar ach, ik vind het prima dat ik wat dunner ben, kan lekker eten wat ik wil zonder te sporten. :+

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:39

dat is waar marian, begrijp dat dat ook niet leuk is nee.

wat bij mij wel leuk is, ik kan eten wat ik wil, dan blijf ik op het gewicht wat ik nu zit, volg ik weer een paar weekjes dieet, val ik dus af, ga ik dan weer gewoon alles eten, kom ik niet aan dat is wel fijn....

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:42

fjordowner dat is inderrdaad ook makkelijk maar het probleem bij is dan ook nog eens dat ik er maanden over doe om twee of drie kilo aan te komen.
Bijv ik was tweede kerstdag 2010 ziek geworden.
Een dag lang alles er uit gegooid en woog voor het begon 58 kilo.
De dag erna woog ik nog maar 54 (4 kilo kwijtgeraakt dus in een dag tijd)
ik ben tot juli 2011 bezig geweest om die vier kilo er weer aan te krijgen en schommel nu nog steeds tussen de 57 en 58 kilo.
Het is voor mij ook wel fijn dat ik niet aankomen zolang ik maar op die 58 kilo ong blijf zitten.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:43

Ik dus ook, ik zit al iets van 3 jaar op hetzelfde gewicht terwijl ik toch echt wel wat steviger ben dan 3 jaar geleden. Ik eet aan een stuk door en sporten doe ik amper. Maar doordat ik zo dun blijf heb ik dus ook niet echt motivatie om gezonder te gaan leven. Dus of ik er nou echt blij mee moet zijn..

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:44

Afbeelding
Zo zag ik er na mijn eerste zwangerschap uit en nu dus ook weer alleen iets meer rolletjes op mijn buik

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:50

zo'n buik wil ik ook ikke jaloers :o

ik heb echt een hangbuikje nog, misschien trekt het nog wat weg als die laatste 6 kilo verdwijnen :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:54

ff off-topic

hebben meer mensen die ipv "Slank betekent niet ziekelijk zijn!" " Slank betekent niet zindelijk zijn!" lezen. Ik heb het iedere keer bij die titel :')

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:56

Romana01 schreef:
ff off-topic

hebben meer mensen die ipv "Slank betekent niet ziekelijk zijn!" " Slank betekent niet zindelijk zijn!" lezen. Ik heb het iedere keer bij die titel :')

dat dacht ik eerst ook, dacht dat het aan mij lach :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:02

Citaat:
Mijn zus is van de 95kg onderweg naar de 55kg (momenteel 62kg *trots*) en zij heeft flínk huid over op haar buik, zo'n schort. Haar man heeft aangeboden dat ze een buikwandcorrectie van hem krijgt, maar dat wil ze niet, want haar vel wordt écht minder.

In principe krimpt 'vel' niet, wel vet, dus dan zal het eerder vet nog zijn dan overtollig vel neem ik aan. Maar goed, alles wat eraf kan middels sport/gezond eten is mooi meegenomen...Knap hoor zoveel afvallen :o

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:08

loveidefix schreef:
Eerlijk gezecht ken ik wat jij beschrijft totaal niet TS :(:)
Het is heel vervelend als mensen zeggen als je netjes slank bent dat je zowat anorexia hebt maar zelf heb ik dit echt nog nooit meegemaakt. Eerder dat de wat vollere mensen zeggen''meid wat heb je een pracht figuur'' dan dat ze een vervelende opmerking maken (c en een ronde kont :P). Zelf maak ik ook nooit een vervelende opmerking over het figuur van iemand, alleen als diegene slanker is geworden en ik weet dat diegene er moeite voor heeft gedaan en ik het zie dan zeg ik het wel, en hoe mensen dan stralen is echt super schattig :o Een vriendin van mij probeert juist dikker te worden omdat ze echt bottig is (bijna geen borst en kont) en die support is daar juist weer in :) Maar uiteindelijk, het gaan om the inside :j

Gelukkig dat jij dan nooit raar wordt bekeken als je is gwn geen zin hebt in een stuk taart of dat mensen je zeggen dat je als je zoveel sport (ik heb veel energie dus 3 à 4x in de week sporten vind ik dan niet overdreven) obsessief bezig bent met je gewicht. Ik ben het trouwens ook met je eens, zoals ik al zei iedereen moet in zijn waarde gelaten worden, maar dat geldt dus ook voor de slankere mensen: daarvan mag je niet zomaar aannemen dat ze ziek zijn.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:53

antje_vip schreef:
heb trouwens ook wel eens gehad dat een leraar vroeg: ben jij afgevallen? Ja meneer :) Hij: je hebt zeker 3 weken niks gegeten?
.. daar verbaasde ik me toen best wel over :?

Dat is wel apart ja.
Laatst bijgewerkt door Stamina op 06-03-12 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt