[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:12

Na een paar weken stiekem mee te lezen, wordt het misschien maar eens tijd om ook eens iets te zeggen?
Weet niet of jullie nog behoefte hebben aan iemand nieuw, anders hou ik wel weer gewoon mijn mond :))
Maar lees hier zo ontzettend veel leuke dingen/tips/gerechtjes, en wil daar ook een keertje 'bedankt' voor zeggen, dus bij deze!

Dreamy

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:13

Iedereen is welkom lijk me! :D Vertel, what's your goal?

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:25

Haha bedankt! :D

Nou, ik ben dus Ansofie, 18 jaar (over 3 maandjes 19) en heb niet echt een doel/streefgewicht.
Ben sinds 1,5 maand wel bezig om gezonder te eten, want als ik niet op mijn voeding let eet ik echt heel de dag door de meest ongezonde dingen en portie's die veel te groot zijn.
Begon dus ook wat uit te zetten en wou het niet verder laten komen.

Ben nu dus bezig met gezondere dingen te eten, veel meer water te drinken en snoepen achterwege te laten.
Ik doe niet aan de weegschaal, om de simpele reden dat ik het gewoon mega deprimerend vind als je een goede week achter de rug hebt, en de weegschaal dan opeens iets anders zegt :D
Maar ben nu een poosje bezig en merk echt wel het verschil in de spiegel en aan mijn kleding,
vind het wel jammer dat ik nu niet kan zeggen hoeveel ik ben afgevallen of hoeveel ik juist weeg,
maar ik hou het op deze manier wel vol en geniet nu echt veel meer van hetgeen wa tik eet,
en dat is het belangrijkste lijkt me! :D

Zo zag mijn dag er vandaag uit:
O: 150gr magere kaas, gemengd met wat muesli en een kiwi
T: Plak peperkoek + peer
L: 2 sneetjes vokoren roggebrood met light philadelphia, appelsien
T: Plak peperkoek + pruim
A: 100gr aardappelen, 120gr vis, slaatje van rucola/tomaat/pijnboompitten
T: En net heb ik nog een mandarijntje gegeten.

Naar mijn mening best oké, maar tips zijn altijd welkom! ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:29

+:)+ Netjes hoor :) Goed bezig!
Ik snap wel dat mensen niet met een weegschaal werken :j Als je maar blij bent met wat je in de spiegel ziet en gewoon gezond bent toch? :)

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:37

Lijkt mij ook! ;)
En hoever is zo'n weegschaal betrouwbaar? Maar kan wel begrijpen dat er mensen zijn die er om de zoveel dagen eens op willen,
zeker als je dan ziet dat de kilo's eraf gaan. Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken! :)

Die appel met kaneel wil ik ook eens maken!
Eten jullie dat als tussendoortje of als aanvulling bij je ontbijt/lunch?
Laatst bijgewerkt door Ansofie_ op 27-02-12 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:39

Tussendoortje <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:00

Ik had het gisteren geprobeerd, maar het was echt te zoet voor mijn smaak.
Ik eet mijn toetje pas rond een uur of half 10 als tussendoortje :)

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:05

Heb nu geen kaneel in huis, maar ga het zsm halen en dan ga ik het zeker eens proberen! ;)
Vind het soms zo moeilijk om afwisselend te zijn met tussendoortjes, dus hopelijk kan ik zo dan wat meer variëren.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:08

Ow wat gaan jullie snel,

Mijn lijstje,

O. Kellogs
T.-
L. 2 eierkoeken
T. Koekje van zonnatura pinda, ding
À, Chili con carne
T. Banaan

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:12

Nooralie, Je ontbijt, geen tussendoortje en lunch vind ik eerlijk gezegd niet heel gezond.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:15

Mootje schreef:
Nooralie, Je ontbijt, geen tussendoortje en lunch vind ik eerlijk gezegd niet heel gezond.

Mee eens. :j

Je kunt beter 'sochtends wat meer eten, ook iets dat voedzamer is.. dan komt je verbrandingsgebeuren ook beter op gang.
Verder zitten er in eierkoeken toch aardig wat suikers niet?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:20

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:23

Eventueel kun je als je een goed ontbijt en lunch hebt, een eierkoek nemen als je je eens wilt verwennen tussendoor.
Maar met 2 eierkoeken zou ik ook niet overeind kunnen blijven :))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:38

Wisten jullie trouwens dat een oliebol gezonder is dan een eierkoek? Minder calorien en meer voedingvezels. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:39

:= Heb ik ze allemaal voor niets afgeslagen (ik vind ze ook niet lekker)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:58

Ja dat weet ik, dat hangt op mijn boekenkast dat artikeltje hahaha.. :D

Trouwens, wat is beter? Grotere tussendoortjes en kleinere maaltijden of wat? Ik eet nu namelijk bijvoorbeeld vandaag als ontbijt havermout pap (250 ml soja melk + 40 gram havermout + een hand rozijntjes) en een boterham. Dan zit ik tegen de tijd dat het tussendoortjes tijd is, zo vol, dat ik alleen een mandarijntje eet of niks. Tegen lunch tijd sterf ik van de honger en eet ik het liefste 3 boterhammen en een appel en een mandarijntje/kiwi, maar dan zit ik rond tussendoortjes tijd nog redelijk vol en eet ik iets als cup a soup of een mandarijntje of zo (of niks), maar rond het avondeten heb ik dan heel erg honger en eet ik bijv. een heel groot toetje :+ om vervolgens rond tussendoortjes tijd weer geen trek te hebben/iets heel kleins.. lijkt mij dan slimmer dat ik die boterham bij het ontbijt afhaal (sowieso is die havermout zoals ik 'm al eet een hele portie := , dus die boterham onnodig), een boterham bij het lunchen afhaal en dan meer tussendoortjes ga eten?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:03

Zoals je zelf idd al aangeeft zou ik inderdaad die boterham 'sochtends weglaten ! :)
Ik doe meestal tussen 9 en 10 ontbijten (grotere volkoren crackers met licht beleg), tussen 11 en 1 ergens een tussendoortje (fruit of paar droge kleine crackertjes), rond 2 uur lunchen (maaltijdsoep, salade, yoghurt met fruit, net waar je behoefte aan hebt), tussen 3 en 5 een tussendoortje (ligt eraan wat ik als eerste tussendoortje heb gehad, maar wel iets in die trant) en rond 6 uur avondeten :)
Heb nooit honger!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:05

Het zou ook kunnen dat je een suikerdip krijgt van het fruit waardoor je sneller trek krijgt. Wat gebeurt er als je een tussendoortje neemt waar geen fruit in zit?

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:10

Hahaha klopt hoor, meestal eet ik braaf brood, er was niks en had er even zin in..
En ontbijt is kellogs gemengd met havermout dus wel gezond, vind ik zelf ik weet niet wat jullie daar van vinden? Havermout vuld erg goed..

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:16

Jeetje wat eet jij laat Dreamy! Om 10u eet ik al mijn 1e tussendoortje, en om 12u mijn lunch. :))
Zit ook op school dus heb niet veel keuze.

Een stevig ontbijt is voor mij noodzakelijk, maar ik heb van 5 sneden brood 's middags kunnen minderen naar 2 sneden rogge volkorenbrood.
Mijn tussendoortjes heb ik wel uitgebreid van enkel een stuk fruit naar een snee peperkoek erbij.
Misschien inderdaad eens kijken hoe het gaat als je je eten wat meer verdeeld?
En kun je ook niet als je geen honger hebt, toch wat kleins eten om te voorkomen dat je later meteen uitgehongerd bent?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:22

Ik eet net zo laat als Dreamy :D

Ik heb in het restaurant maar 1 stukje vlees genomen (maar wel waar een gorgonzolasaus overheen zat, niet zo goed, maar was zo bereid) en verder salade, salade en nog meer salade. Ik had zó graag alle vleessoorten uit willen proberen, maar ja, dan weet ik hoe het gaat, dan overeet ik me weer. En geen toetje, hoewel er errug lekkere dingen op tafel kwamen... pudding, ijs, sauzen... maar ik heb het gewoon niet gedaan. Later kwam de bediening nog met ijsjes langs, ook die heb ik afgeslagen. En alleen maar water gedronken. Ok, en twee koffie, dat moet hoor! :D

Morgen weer, ben benieuwd waar het buffet uit gaat bestaan en of ik me weer in kan houden...

Maar je ziet hoe weinig salade vult, ik had na een uurtje alweer honger.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:23

sjemig ben ik ff een emo eter.... pfff heb vanavond een pizza gegeten. mn maag knorde als een idioot....
Heb eigenlijk een week amper gegeten s avonds.... paardje erg ziek...

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:29

Wat een luxe! :D ik zit om 6u45 al aan het ontbijt!

Super dat je zoveel hebt kunnen afslaan, als je het meer doet wordt het ook gemakkelijker vind ik.
Veel sterkte suuzepuus! :(:) wat heeft je paard juist?

Ik ga richting bed, om 6u30 gaat de wekker weer!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:29

Paard ziek bezorgd stress... al ben ik absoluut géén emo eter, gelukkig.

Ik heb echt honger, maar ik wil zo naar bed dus ik weet niet wat ik nu kan eten. Zonder eten kan ik niet slapen. En fruit gaat er echt niet meer in, ik vind fruit eigenlijk helemaal niet lekker en moet me overdag al dwingen.

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:32

Een tas soep?