Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
akishino schreef:Ik wordt ook weer gewoon opgeroepen hoor eens in de 3-5 jaar. Heb ik ook helemaal geen problemen mee. Vindt het fijn dat er weer eens gekeken wordt of er nu wel mogelijkheden zijn. Ik mis de sociale contacten die ik had op mijn werk en mezelf nuttig voelen. Eens andere praat dan alleen kinderpraat wat ik nu heb.
Van de andere kant is het wel moeilijk om elke keer weer met m'n neus op de feiten gedrukt te worden, dat het niet lukt en dat werkgevers ook niet op mij zitten te wachten. Ik ging van werken in de zorg naar werken als tandartsassistente (ook mijn opleidng nog afgemaakt), omdat dat toch iets minder belastend was en makkelijkere uren. Uiteindelijk lever je steeds iets in. En dat is soms best moeilijk vooral als je opgevoed bent als ik: niet zeuren, maar werken.
Bassenqua schreef:Is toch juist helemaal niet bedreigend, nu kan ze de juiste info krijgen van een persoon die van de hoed en de rand weet en duidelijkheid kan scheppen, wat is daar nou bedreigend aan? Ik krijg het gevoel dat TS liever reacties krijgt van mensen die het met haar eens zijn en haar in haar gevoel bevestigen.
listiglistje schreef:Bassenqua schreef:Is toch juist helemaal niet bedreigend, nu kan ze de juiste info krijgen van een persoon die van de hoed en de rand weet en duidelijkheid kan scheppen, wat is daar nou bedreigend aan? Ik krijg het gevoel dat TS liever reacties krijgt van mensen die het met haar eens zijn en haar in haar gevoel bevestigen.
Mi verdwijn je alleen wanneer je wat te verbergen hebt....anders vraag je ze wel van hoe, wat, waarom etc.
Lijkt me niet meer dan normaal dat mensen met vage klachten om de zoveel jaar opgeroepen worden om de stand van zaken nogmaals te bekijken/beoordelen![]()
Maar ja als je dan al zo verontwaardigd een OP start, komt dat mi al niet echt meewerkend en realistisch denkend over...

Anoeska schreef:Webcare is tegenwoordig heel normaal. Als je dapper genoeg bent om dingen over het UWV te roepen op een openbaar forum, dan kan je verwachten dat het UWV daar ook z'n reactie op geeft.
Marion71 schreef:Petpa schreef:Ik kan me ook wel voorstellen dat het bedreigend overkomt dat het UWV meeleest.
Dat begrijp ik niet. Het biedt toch eerder kansen om de juiste info te krijgen? Valt me sowieso op dat sindsdien meerdere mensen verdwenen zijn, en dat komt op mij dan weer gek over.
Ersina schreef:Lovely schreef:Helaas ken ik ook een paar mensen die misbruik maken van de voorzieningen. Helaas ben ik ook bekend met het uitgebreide repertoire smoezen en leugens, sommige mensen schamen zich helemaal nergens voor zolang ze maar niet hoeven te werken en hun geld zo krijgen.
Waarom geef je deze mensen niet aan?Het is tenslotte fraude. Dat kan anoniem. Vele mensen die wel terecht een uitkering krijgen zijn er bij gebaat.
@Bonita-bon....ik bedoel mijn reactie niet als heftig...hoop ook dat je hem niet als zodanig interpreteerd. Maar vond je verhaal iets eenzijdig belicht.
Het is een belachelijk systeem. 'Gewoon, omdat het kan.' De hardwerkende Nederlander die werkloos raakt krijgt met moeite een baan (zelf meegemaakt) & de oplichter lacht zich een bult dat wij allemaal werken en zij zo geld krijgen.