Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
laetitia schreef:Splash: werk je dan ook gewoon? En hoe gaat dat?
Blazelover: probeer wel na de huishoudbeurs even te relaxen, je krijgt dan nl. de hele dag heel veel prikkels en daarvan kan je nogal druk worden in je hoofd. Dus 's avonds lekker boekje lezen en kopje thee en een lange hete douche nemen om te onthaasten.
Heb vanochtend van de HA slaapmedicatie gekregen voor 15 dg

. laetitia schreef:GroteVogel: Medicatie afbouwen moet je onder controle van een psychiater doen.
Vraag daarom een verwijzing van je HA naar een psychiater, deze kan jou heel goed en veilig (!) begeleiden om heel geleidelijk je medicatie af te bouwen. Op het laatst zal je zelfs medicatie in vloeibare vorm krijgen, omdat dit beter te doseren is in kleine hoeveelheden.
Verder denk ik naar aanleiding van jou tekst dat je dringend professionele hulp nodig hebt om jouw problemen in kaart te brengen. Naast je slapeloosheid ook je verslaving en waarschijnlijk onderliggende zorgen.
Mijn vraag is of je al psychische hulp hebt?
GroteVogel schreef:Nee ik ben er als kind ooit geweest, geen vertrouwen in dus zie het eerlijk gezegd niet zo zitten ( geitenwollensokken gedoe)
Ik heb bv geen zin om over mijn jeugd te praten terwijl ze daar juist weer een oorzaak zoeken waar ik het niet mee eens ben.
Ik zou niet eens weten waar ik een psych moet zoeken, de huisarts had me eens door verwezen en er was een wachtlijst van 1 jaar!! Nou daar gaat je motivatie dan toch......
Huisarts laat me een beetje aan klooien zolang ik maar eerlijk blijf en zeg wat ik neem ( die sero dan) als ik die eens te snel op heb is dat geen probleem.....( nou ik vind dus van wel)
En ik ben gewoon bang als ik moet af gaan bouwen dat ik me er niet aan zal gaan houden ( zelfkennis uit verleden)
Vandaar dat ik heb alles of niets......
Ook hoor ik dat je best veel bij moet betalen voor een psych......
Dus zomaar 1 prikken uit de telefoongids zal het ook niet worden dan....
Maar de psych kan toch niks doen aan bv al mijn pijn klachten? ( heb ook een maagband die niet werkt)
Logisch met die vreetbuien.....bah.
Ik kreeg ook ooit te horen dat ik maar naar een neuroloog moest gaan voor de klachten met mijn geheugen, en ook om de medicijnen door te nemen........Tja dan twijfel ik weer, waar moet ik nu in vredesnaam heen dan???

. 
. Heb die van 2,5 en slik er daar 2 tot 4 van. Maar het werkt nog niet echt...