Ongezonde levensstijlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:36

Ik ken een jongen met een ongezonde levensstijl, echt zo erg kan gewoon niet...
En dit is écht zo ja...

Ontbijt; 3 eieren
Lunch; 5 eieren
Avond; macdonalds.

En bij dat alles heeft hij iedere dag 1,5 liter cola op... :r

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:37

Brainless schreef:
en babyvoeding gebaseerd op soya.
Het kon niet anders. Bij de oudste waren haar darmen aangetast door de koemelk en de jongste begon met 2 dagen te huilen en is niet meer gestopt totdat zij die speciale voeding kreeg.
Bij de eerste hebben we eerst van alles geprobeerd (alle melkarme voeding) totdat wij bij deze speciale voeding kwamen. Omdat de jongste dezelfde symptomen kreeg hebben wij gelijk gekozen voor deze voeding. En echt niet voor de grap... kosten 60/70 euro per week.
De oudste heeft nog steeds snel last van haar darmen (buikpijn/snel diarree) de jongste heeft gelukkig geen last van haar darmen gekregen.

Oh joh, ik schrok al :D
Sommige kindjes zijn daar heel gevoelig op inderdaad. Mijn kind gelukkig niet *klopt af*, die is weer gevoelig op andere dingen (dat is trouwens ook zo hè, steeds meer kinderen hebben allergieën voor dit of dat).
Dan is het heel erg fijn dat er een alternatief bestaat zoals soya.

Anoniem

Re: Ongezonde levensstijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:49

Brainless, mijn tip is om toch nog een keertje na te vragen of preparaten wellicht wenselijk zijn. Vooral tijdens de groei heeft een lijf veel calcium en D3 nodig om de botten goed te kunnen vormen. Om D goed opgenomen te laten worden mag je kind niet te mager zijn, dus tot en met de laatste groeispurten in de puberteit geen gelijn en gedieet toelaten als dat niet nodig is.
Het is maar een tipje hoor, je hoeft er niks mee te doen :).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:09

Lovely schreef:
Aan 'schijnt' heb je niet zoveel. Feit is dat als je je hele leven geen zuivelproducten gebruikt, je een kalktekort oploopt. Tegenwoordig worden baby's wel behandeld en krijgen ze preparaten, maar vroeger was dat dus niet zo.
Overigens haal ik mijn informatie niet uit allerlei populairwetenschappelijke, commerciele bronnen.

Brainless, daar kan een baby niks mee en voor volwassenen is dat niet afdoende.

Ik gebruikte schijnt omdat ik nu geen bronvermelding kan geven. Ik ben er zeker van dat ik dat heb gelezen in een deugdelijke publicatie. Ik zal daar weer eens naar op zoek.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:28

@ colway.
Het eerder krijgen van borsten bij meisjes, komt volgens mij door de hormonen wat in de loop der jaren steeds meer aan de veestapel is gevoerd. Dit werd/wordt toegevoegd om de dieren sneller "groot"te laten worden. Zodat ze sneller geslacht konden worden. Mijn generatie die met weinig vlees en vis is grootgebracht, gewoon omdat vlees en vis voor vele huishoudens niet was te betalen, kreeg laat borsten en ging laat menstrueren.

In het algemeen zijn er steeds andere produkten naar voren geschoven die gezond of ongezond bleken. Terwijl 5 jaar geleden men nog zwoor bij light produkten, is er nu weer een onderzoek geweest die zegt dat je hersenen een sein krijgen dat ze "zoet"krijgen, maar dit niet kunnen vinden in een lightprodukt, waardoor je de hele dag trek in zoet krijgt (en daar meestal dan aan toe geeft, dus dikker wordt)De schijf van 5 is nu weer ïn", maar ik weet het niet meer hoor! Ik eet waarvan ik denk dat het gezond is, waarvan ik vind dat het lekker is. Maar als een ander zich gelukkig voelt door de hele dag ongezond te eten, dan gaat hij/zij zijn gang maar.
Want ik kan nu wel beweren dat bijvoorbeeld chips heel erg ongezond is. Komt er weer een onderzoek, die zegt dat chips best nog wel wat vitaminen bevat, omdat het van aardappels is gemaakt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:02

Ann_e schreef:
Ik ken een jongen met een ongezonde levensstijl, echt zo erg kan gewoon niet...
En dit is écht zo ja...

Ontbijt; 3 eieren
Lunch; 5 eieren
Avond; macdonalds.

En bij dat alles heeft hij iedere dag 1,5 liter cola op... :r

50% gezond :') Eieren zijn prima, ook in grotere hoeveelheden, mac en cola natuurlijk wat minder.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:04

Ik denk dat je over het algemen gewoon je eigen plan moet trekken.
Ik voel me persoonlijk niet goed bij de schijf van vijf, of vega. Dat gaat even goed, maar dan begin ik te merken dat ik me niet helemaal top voel.
Zoals ik nu eet vind ik prima. De meesten zullen het een ongebalanceerd dieet vinden met een overdaad aan (verzadigde) vetten, maar ik zie er kerngezond uit en zo voel ik me ook :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:08

phormicola schreef:
50% gezond :') Eieren zijn prima, ook in grotere hoeveelheden.

Niet bij nierziektes... Eieren zijn niet zo onschuldig.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:11

phormicola schreef:
Ik denk dat je over het algemen gewoon je eigen plan moet trekken.
Ik voel me persoonlijk niet goed bij de schijf van vijf, of vega. Dat gaat even goed, maar dan begin ik te merken dat ik me niet helemaal top voel.
Zoals ik nu eet vind ik prima. De meesten zullen het een ongebalanceerd dieet vinden met een overdaad aan (verzadigde) vetten, maar ik zie er kerngezond uit en zo voel ik me ook :j

Ik denk dat je hier de (spreekwoordelijke) spijker op de kop slaat. Iedereen is anders dus heeft iedereen zijn eigen 'waarheid'.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:00

Ersina schreef:
@ colway.
Het eerder krijgen van borsten bij meisjes, komt volgens mij door de hormonen wat in de loop der jaren steeds meer aan de veestapel is gevoerd. Dit werd/wordt toegevoegd om de dieren sneller "groot"te laten worden. Zodat ze sneller geslacht konden worden. Mijn generatie die met weinig vlees en vis is grootgebracht, gewoon omdat vlees en vis voor vele huishoudens niet was te betalen, kreeg laat borsten en ging laat menstrueren.

Klopt, maar in Nederlands vlees gebeurt dat dacht ik niet meer, Amerika wel. Maar ik doelde eigenlijk vooral op de kinderen die geen 'borstvorming' door hormonen hebben, maar door vet, oftewel gewoon vetkwabben, dus niet alleen de meisjes van 8 maar ook de jongetjes

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:01

Op zondag naar het zwembad is inderdaad redelijk confronterend.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:02

Citaat:
Want ik kan nu wel beweren dat bijvoorbeeld chips heel erg ongezond is. Komt er weer een onderzoek, die zegt dat chips best nog wel wat vitaminen bevat, omdat het van aardappels is gemaakt.

Het is maar net door wat voor bril je kijkt (oftewel, welke fabrikant het onderzoek financieert) er zal vast vitamine C inzitten (net als in patat) maar ook veel slechte koolhydraten, vet en zout....Dat weegt dan m.i. weer niet op tegen die paar vitamine

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:03

F_Orumster schreef:
Op zondag naar het zwembad is inderdaad redelijk confronterend.

Ik vind kinderen vetmesten, hoe onbedoeld ook eigenlijk een vorm van verwaarlozing en daarmee dus kindermishandeling

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:04

Ja, is het ook. In Mexico waren ook ontzettend veel dikke kinderen, meer dan hier (ja sorry, heeft nogal indruk gemaakt). Niet best!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:14

Ersina schreef:
@ colway.
Het eerder krijgen van borsten bij meisjes, komt volgens mij door de hormonen wat in de loop der jaren steeds meer aan de veestapel is gevoerd. Dit werd/wordt toegevoegd om de dieren sneller "groot"te laten worden. Zodat ze sneller geslacht konden worden. Mijn generatie die met weinig vlees en vis is grootgebracht, gewoon omdat vlees en vis voor vele huishoudens niet was te betalen, kreeg laat borsten en ging laat menstrueren. In het algemeen zijn er steeds andere produkten naar voren geschoven die gezond of ongezond bleken. Terwijl 5 jaar geleden men nog zwoor bij light produkten, is er nu weer een onderzoek geweest die zegt dat je hersenen een sein krijgen dat ze "zoet"krijgen, maar dit niet kunnen vinden in een lightprodukt, waardoor je de hele dag trek in zoet krijgt (en daar meestal dan aan toe geeft, dus dikker wordt)De schijf van 5 is nu weer ïn", maar ik weet het niet meer hoor! Ik eet waarvan ik denk dat het gezond is, waarvan ik vind dat het lekker is. Maar als een ander zich gelukkig voelt door de hele dag ongezond te eten, dan gaat hij/zij zijn gang maar.

grappig dat dat word gezegt , Ben al lang vegitarisch en heb idd weinig voorgevel. Helaas heeft moeder natuur wel bepaald dat ik heel snel mn maandelijkse feestje moest krijgen. Daar kan ik dus helaas niks aan veranderen :7

Verder heb ik met vlagen dit topic wat bijgelezen en vind ik mensen erg doorslaan. Ik eet heel basic gewoon sochtends bammetjes (zonder enummers ) met chocoladepasta of lekker vol vette kaas, Smiddags eet ik dit vaak ook of bammetjes met tomaat, Savonds eet ik gewoon groentes etc. En als ik aardappelen eet in de winter vaak een fikse klont roomboter... Maar ik ga echt niet op 1 aardappel leven omdat ik evt dik kan worden. Wanneer je heel de dag normaal eet kan een vet product echt geen kwaad, het gaat juist om de tussedoortjes zoals chips ed. die je moet vermijden...

Van ze lang zal ze leven niet dat ik een stel gore crackers met een hoop toevoegingen ga eten omdat ik dik zou kunnen worden :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:59

Hoezo doorslaan? Je bepaald zelf wat je in je maag stopt en ik doe dat liefst gezond en het kan veel gezonder en dat ik iets wat ik belangrijk vind. Ben altijd erg geinteresseerd geweest in voeding en ik sta ook graag in de keuken, dus de ideale combinatie.

Sla een etentje elders niet af en eet dan gerust een lekkere biefstuk met gegratineerde aardappeltjes bijvoorbeeld, maar de dagen dat ik er om kan denken doe ik dat.

En daarnaast ik merk gewoon dat nu ik tegen de 30 loop sneller aankom en minder makkelijk af val, hartproblemen zitten behoorlijk in de familie, reden genoeg om een beetje 'door te slaan' (wat i.m.o. gewoon 'erom denken' betekent) wat mij betreft ;-)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 10:02

Idd Colway :)

Wat vinen jullie eigenlijk van ingevroren fruit? bijvoorbeeld van die blauwe bessen, bramen, frambozen, mango.. Ik vind het best relaxed omdat je dat makkelijk door een toetje kan doen of een smoothie van kan maken ofzo. Maar is de voedingswaarde echt nog steeds hetzelfde dan? Dat staat namelijk op het pak.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:05

Ingevroren fruit en groente heeft volgens mij best veel behoud van voedingswaarde, vaak meer dan al wat langer bewaard spul. Ik vind die doosjefruit iig ideaal!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 10:08

oke mooi want ik vind het meevallen hoe duur ze zijn! Zo koop je in de winter een lekker doosje mango wat ongeveer net zo duur is als een gewone mango die je alleen in de zomer kan kopen..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 10:11

Heeft iemand trouwens nog leuke recepten voor groene smoothies? Of in ieder geval hele gezonde smoothies? Die het liefst ook nog een beetje lekker zijn!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:25

YankeeBoy schreef:
Leuk dat er hier ook mensen zijn die denken dat melk niet goed voor je is. Hoe vaak ik dat wel niet uit moet leggen :+

Beetje late reactie, maar moet toch even reageren.
Melk hoeft niet slecht te zijn, maar volwassen mensen zijn niet gemaakt om lactose af te breken, omdat we de enzym lactase niet meer produceren. Als je dat niet meer kunt geeft dat problemen in de darmen.
(zie wikipedia)

Lactose is voor baby's en kleine kinderen om van te groeien. Volwassen mensen hebben dat niet meer nodig. Dus melkprodukten nuttigen is niet meer nodig en kunnen we de nodige vitaminen en mineralen wel uit andere produkten halen.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:26

Moet je google op 'super smoothie'.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:01

Ik maakte ook wel eens smoothies van ingevroren fruit

Ik wil graag een echte goede sapcentrifuge waar je naast fruit ook groentes in kan stoppen....En een goede blender wil ik ook nog

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:48

@ Yarrah, goed bedoeld, maar is nu al een paar keer voorbij gekomen :)

Maartpaard, green smoothies levert ook gezonde smoothies op, vaak met spinazie, mango etc.
En mijn favoriete website: http://www.tastespotting.com/search/smoothie/1

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:01

Ohhhh goede ideeën weer, hoe maken jullie die smoothies dan? (welk apparaat?)