Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:42

Je kan er dus ook losse bijkopen. leuk :)

Ik zat net te kijken naar Zumba spellen. Maar ik kom veel negatieve reacties tegen. Welke zumbaspellen hebben jullie. En welke is dus ook een echte aanrader?

edit: Ik zie dat er ook een zumba 2 is. voor 5 euro meer, maar is dat een leukere game?

_Blacky_

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:15

ik heb zumba 1, ik vind het een leuk spel,
maar die lessen duren erg lang, en als je nog nooit zumba gedaan hebt is het erg lastig om bij te houden zonder lessen.

@zwitsal, ik heb m besteld bij bol.com daar was die nu ook 25 euro en had nog een bon van 10euro liggen,
alleen het is 7 werkdagen levertijd :( naja dan nog maar even wachten.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:21

hmm.. Ik heb nog nooit zumba gedaan. Maar ik heb wel jaren gedanst. Pasjes pik ik vaak snel op, dus is het dan wel te doen? Het lijkt me wel onzettend leuk. maarja. 50 euro is niet niks voor mij...

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:24

SteffiiY schreef:
Ik twijfel ook om een wii te gaan kopen en wii fit plus, alleen val je hier werkelijk van af?

Als jij de discipline hebt om het vaak genoeg te doen ja, dan kan je er inderdaad mee afvallen :j
Ik ben zelf ondertussen 15 kilo kwijt met diverse wii-spellen, waaronder ook wii fit.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:44

Oh die link van die dancemat ga ik even opslaan!

De zumba vind ik nog best lastig te volgen. Vooral omdat ik een ramp ben met het nadoen van pasjes.. Ben echt een beetje motorisch gestoord geloof ik want ik doe alles verkeerd om, wissel links en rechts om, raak in de knoop met armen en benen enz :p. Ik vind het al knap zat als ik eerst alleen de armen goed na kan doen:p.
Just dance is beter te volgen vind ik dus dat is dan ook gelijk intensiever omdat ik niet alleen maar stil naar t beeld sta te staren omdat ik t niet kan volgen :p.

Heb vandaag al lekker de ea active uitgebrobeerd en had daar af en toe wel dat ie mn bewegingen niet oppikte. Of dat het instructie poppetje ineens 2 sec pauze houdt oid en dan krijg ik commentaar omdat ik t niet goed doe omdat ik dan doorga met de oefening.

Mn hond vond het trouwens errug raar. Dat ik daar stond te springen ed voor de tv. En toen ik op de grond ging liggen voor de buikspieroefeningen (eeeh die gingen ook niet zo soepel hehe, ging met een hoop gekreun en gesteun gepaard) probeerde ze bovenop me te springen enz. Toen sloeg dat programma helemaal op hol want ze stond voor de sensorbalk haha

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:53

Daar liep ik ook tegenaan bij EA Active, dat het programma soms secondenlang stopte omdat ik het niet goed zou doen.... Maakte mij niet enthousiaster :n

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:57

oops . dat is niet zo fijn. maar andersom is ook niet zo fijn. (als je op de bank zit uit te puffen en die WII blijft maar zeuren van: Je gaat goed. You rock etc.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:20

Ja dan ga ik dus door met de oefening en houdt dat mensje pauze.. Vervolgens denk ik :ok even pauze, en dan net als ik pauze wil houden doet zij weer de oefening en loop ik weer achter. Er zit ook niet echt regelmaat in die oefeningen/pauzes geloof ik. Maarja.. Verder heb ik me wel vermaakt!
Wel erg goed te merken dat mn buikspieren echt flut zijn.. Bij het innemen van die uitgangshouding hou ik t al niet eens vol :p

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:26

Net toch een kleine anderhalf uur bezig geweest op de WII.
Eerst wilde ik een half uurtje dansen op de dansmat. Maar na een kwartier werd ik echt kotsmisselijk. (normaal doe ik dat spel ook wel lang, maar dan doe ik het samen met iemand. dus om en om. En er zat iemand naast te eten xD ) Dus daar ben ik maar snel mee opgehouden. Toen de WII fit er nog even bij gepakt. Wat leuke spelletjes gedaan en wat Yoga en Muscle oefeningen. das nog best zwaar.

Ik vind het wel weer goed voor vandaag :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:29

Siamsmeesje schreef:
SteffiiY schreef:
Ik twijfel ook om een wii te gaan kopen en wii fit plus, alleen val je hier werkelijk van af?

Als jij de discipline hebt om het vaak genoeg te doen ja, dan kan je er inderdaad mee afvallen :j
Ik ben zelf ondertussen 15 kilo kwijt met diverse wii-spellen, waaronder ook wii fit.

maar hoevaak en hoelang sta jij er dan wel niet per dag op?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:51

LeonieL schreef:
Eerst wilde ik een half uurtje dansen op de dansmat. Maar na een kwartier werd ik echt kotsmisselijk. (normaal doe ik dat spel ook wel lang, maar dan doe ik het samen met iemand. dus om en om. En er zat iemand naast te eten xD ) Dus daar ben ik maar snel mee opgehouden. Toen de WII fit er nog even bij gepakt. Wat leuke spelletjes gedaan en wat Yoga en Muscle oefeningen. das nog best zwaar.

netjes!
maar hoezo word je misselijk van die dansmat?
omdat het intensief is? of door wat anders?

ik heb nog een vraagje voor degenen die ea active sports gebruiken: hoe hebben jullie die handvaten aan de dynaband gemaakt?
ik zag geen andere manier dan het de dynaband aan de handvaten vast te knopen maar die dynaband is nu behoorlijk kort (ik kan niet met mn voeten beetje uit elkaar op dat ding gaan staan en dan mn handen boven mn schouders/hoofd brengen, daar is ie echt te strak/kort voor) en ik ben bang dat als ik m dus wel zo strak trek door mn handen omhoog te doen dat dan op een gegeven moment die knopen los schieten en ik mn schouder naar de gallemiezen help omdat mn arm dan ineens doorschiet oid.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:06

Zwitsal schreef:
LeonieL schreef:

netjes!
maar hoezo word je misselijk van die dansmat?
omdat het intensief is? of door wat anders?

Ik heb géén idee. Ik heb er normaal nooit last van.. Het enige wat anders was dan normaal dat er iemand naast zat die satesaus aan het eten was..Misschien toch te intensief. maarja. deze liedjes doe ik wel vaker.. Ik probeer het morgen of overmorgen gewoon weer :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:04

Zwitsal schreef:
ik heb nog een vraagje voor degenen die ea active sports gebruiken: hoe hebben jullie die handvaten aan de dynaband gemaakt?
ik zag geen andere manier dan het de dynaband aan de handvaten vast te knopen maar die dynaband is nu behoorlijk kort (ik kan niet met mn voeten beetje uit elkaar op dat ding gaan staan en dan mn handen boven mn schouders/hoofd brengen, daar is ie echt te strak/kort voor) en ik ben bang dat als ik m dus wel zo strak trek door mn handen omhoog te doen dat dan op een gegeven moment die knopen los schieten en ik mn schouder naar de gallemiezen help omdat mn arm dan ineens doorschiet oid.

Ik heb ze er met een 8knoop aan vast gemaakt. Beetje lastig uitleggen, maar denk als je googlet op 8knoop er wel iets tevoorschijn komt. Ze blijven bij mij goed zitten.
De lengte van de band is wel een beetje een issue inderdaad. Voor zitten roeien is hij veel te lang, voor andere is hij eigenlijk aan de korte kant. Maar als jij je armen niet boven je hoofd kan krijgen, gebruik je denk ik toch te veel band in de knoop.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:25

LeonieL schreef:
hmm.. Ik heb nog nooit zumba gedaan. Maar ik heb wel jaren gedanst. Pasjes pik ik vaak snel op, dus is het dan wel te doen? Het lijkt me wel onzettend leuk. maarja. 50 euro is niet niks voor mij...

Op www.play.com kan je ze veel goedkoper kopen, maar moet je wel een cc voor hebben :)

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:11

Mijn ea active sports is binnen :D heel snel, stond 1,5 week heb m na 3 dagen :) maar nu wou ik heel enthousiast beginnen, en nu doet de hartslagmeter het niet, ik heb hem op allemaal mogelijke manieren op
mn arm bevestigd, hoog laag boven onder maar hij maakt geen contact.
iemand een idee wat ik hier aan kan doen? of moet ik hem echt omruilen???

Groetjess

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:17

Het wordt hoog tijd dat ik m'n Wii weer verplaats. Hij staat nu bij m'n vriend, en het Balance bord bij mij thuis.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:05

_Blacky_ schreef:
Mijn ea active sports is binnen :D heel snel, stond 1,5 week heb m na 3 dagen :) maar nu wou ik heel enthousiast beginnen, en nu doet de hartslagmeter het niet, ik heb hem op allemaal mogelijke manieren op
mn arm bevestigd, hoog laag boven onder maar hij maakt geen contact.
iemand een idee wat ik hier aan kan doen? of moet ik hem echt omruilen???

Groetjess

Heb je de knop lang ingedrukt gehouden bij het contact maken? Dat was bij mij het euvel. Of maakt hij wel contact met het spel, maar doet alleen de hartslag meter het niet?
Als je hem aan hebt staan, zie je binnenin een groen lichtje branden (niet recht inkijken!! Is erg fel). Dat lampje moet aan de binnenkant van je arm, zeg maar in het midden van je elleboog maar dan net onder je elleboog. Ik vind overigens ook dat hij wel vrij strak moet, dus misschien heb je hem niet stevig genoeg vast?
Als dat allemaal niet werkt en een keer opnieuw opstarten ook niet, zou ik er achteraan gaan.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:28

Tieme schreef:
Siamsmeesje schreef:

maar hoevaak en hoelang sta jij er dan wel niet per dag op?

5x per week een half uurtje, en dan My Fitness Coach Get In Shape. En anders dagelijks 30 tot 45 minuten wii fit.
Natuurlijk ook wel in de gaten houden wat je eet, maar het heeft mij alles bij elkaar 15 kilo lichter gemaakt in zo'n 2,5 jaar tijd.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:56

LeonieL schreef:
Je kan er dus ook losse bijkopen. leuk :)

Ik zat net te kijken naar Zumba spellen. Maar ik kom veel negatieve reacties tegen. Welke zumbaspellen hebben jullie. En welke is dus ook een echte aanrader?

edit: Ik zie dat er ook een zumba 2 is. voor 5 euro meer, maar is dat een leukere game?

Heb zelf de Zumba 1 en ook de 2, maar de 2 is wel een stukje moeilijker vind ik persoonlijk. Ondanks dat ik ruim 2 jaar Zumba heb gedaan in de sportschool, blijft het goed volgen van de pasjes lastig.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:03

Ik heb ondertussen Zumba 2 overgenomen van een bokker. Ik hoop dat hij vandaag binnenkomt.
Maar toch bedankt. Ik ben wel benieuwd :D

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:14

Dan moet ik zumba 2 zeker niet kopen, ik kan sowieso al niet volgen bij zumba 1 :o :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:16

Ik heb zojuist even 30 minuten just dance gedaan pfft... Daarna maar even een douche genomen. Kijken of vriendje morgen een halfuurtje of uurtje mee wil doen.
Tot nu toe vind ik just dance leuker dan de wii fit plus... Maar ik ben dan ook gek op dansen en muziek.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:29

Jakary schreef:
Dan moet ik zumba 2 zeker niet kopen, ik kan sowieso al niet volgen bij zumba 1 :o :')

Je kunt wel de pasjes van tevoren oefenen, maar dan nog gaat het snel hoor!
het voordeel van Zumba 2 ten opzichte van deel 1 is dat je ook losse nummers kunt dansen, je hoeft dus niet perse 20 minuten of gelijk 45 minuten te Zumba-en.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:36

Bij m'n oppaskindjes deed ik dat ook altijd. := Helaas hebben wij geen WII. :(

Wat zijn ze nu trouwens goedkoop! Waren die dingen niet altijd 600 euro ofzo?

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:44

Ik heb geen lampje. Wel sensor. Dan is denk ik lampje kapot. Ga er straks nog ff mee bezig.
Blauwe lampje blijft maar knipperen