een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:10

E_Nalanta schreef:
Voor mij was het al wel duidelijk dat jij vrijwel álles kunt hebben, mazzelkont! :')

Ik bedoel meer, zo erg is een glaasje dubbelfris toch niet? Kijk, elke dag hele pakken wegdrinken, maar af en toe een glaasje... ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:13

SplashIsLief schreef:
Water met siroop?
Light sapjes (Spa enzo)

Is siroop het zelfde als ranja? :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:17

Rianne_ schreef:
SplashIsLief schreef:
Water met siroop?
Light sapjes (Spa enzo)

Is siroop het zelfde als ranja? :o

Ja :j

Rianne_

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:18

Oké, maar is dat dan niet te zoet? teveel suikers?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:18

RoosVicee 50/50? :))

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:19

Rianne_ schreef:
Oké, maar is dat dan niet te zoet? teveel suikers?

Als je er een half glas siroop bij doet wel :D Maar in principe doe je het vooral voor de smaak en verdun je het met water.

hetbommeke

Voor een betere conditie ben ik 3 jaar geleden gaan hardlopen, eerst met Evy van Start to Run, later met Renate Wennemars van Dutchrunners. Afgelopen winter ben ik geblesseerd geraakt aan mijn heup en ben toen overgestapt op Power 90, zie http://www.beachbody.com

Nu ben ik weer heel voorzichtig aan het opbouwen met Start to Run en doe de niet-hardloopdagen de Sculpt (spierversterkende) trainingen van Power 90.
Op de hardloopdagen doe ik na het lopen de Abripper200 (200 buikspieroefeningen) ook van Power 90.
De Sweat (cardio) trainingen van Power 90 heb ik nu vervangen door het hardlopen.

Merk inmiddels dat ik strakker in mijn velletje kom te zitten, dus cm's kwijtraak. Niet zozeer kilo's maar dat komt nog wel :j

Rianne_

Hm daar houd ik niet zo van.. :o O ik ben echt veeel te zinnig.

Dat is waar Splash! :) Misschien toch maar weer ranja kopen dan. ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:22

Sorry ik kom hier zomaar even binnenvallen..

Maar: van al dat sporten krijg ik ZOVEEL honger, zeker nu het wat kouder wordt. Nu eet ik zoveel dat ik mij afvraag of het überhaupt zin heeft dat ik zoveel beweeg (zou eigenlijk niet minder willen bewegen maar goed...)

Wie herkent dit en wat kan je er aan doen? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:23

Als je er niet van aankomt is het toch geen probleem? Je lichaam zal het wel nodig hebben als je zoveel honger hebt ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:24

Ik herken het, ik kan op één dag wel een heel brood wegbunkeren en dan nog heel wat andere dingen erachteraan.
Beheers me nu gewoon, je rekt er je maag alleen maar mee op en dat resulteert weer tot nóg meer willen eten.
Robin_S, ik denk dat je vaker op een dag kleine dingetjes moet eten en moet proberen je in te houden. Ik weet niet hoeveel
je op een dag eet? Of je lijft heeft het nodig, bij kou heb ik ook altijd honger.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:24

Fiffill schreef:
E_Nalanta schreef:
Voor mij was het al wel duidelijk dat jij vrijwel álles kunt hebben, mazzelkont! :')

Ik bedoel meer, zo erg is een glaasje dubbelfris toch niet? Kijk, elke dag hele pakken wegdrinken, maar af en toe een glaasje... ;)
er zit veel suiker in. En voor die suiker en calorien zou ik liever iets te eten pakken :) maar een glaasje kan geen kwaad. Zeker als je niet hoeft af te vallen.

Ik drink alleen water, thee, optimel(s'ochtends) en crystal clear zonder koolzuur. In het weekend bij uitgaan crystal clear met koolzuur :)

Robin, ik weet niet wat je op een dag eet. Maar als je veel sport moet je zeker wel je voeding er op aan passen. Als je echt honger hebt, heeft je lichaam eten nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:25

Goh aankomen.. dat niet écht, maar ik zou wel graag een paar kilootjes kwijtraken! En dat gaat nogal moeilijk met mijn huidige eetlust. Ach ja misschien is het gewoon een kwestie van eventjes doorbijten ofzo :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:26

Robin, wat eet je nu? En er is een verschil tussen (lekkere) trek en echt honger... het kan best zijn dat je lijf het gewoon nodig heeft...

En natuurlijk zit er suiker in, maar als je verder gezond eet (ik snoep bijv weinig ;) ) dan maakt het imo niet zoveel uit, dat ene glaasje. Elke dag liters cola wegwerken vind ik al een ander verhaal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:28

E_Nalanta schreef:
Ik herken het, ik kan op één dag wel een heel brood wegbunkeren en dan nog heel wat andere dingen erachteraan.
Beheers me nu gewoon, je rekt er je maag alleen maar mee op en dat resulteert weer tot nóg meer willen eten.
Robin_S, ik denk dat je vaker op een dag kleine dingetjes moet eten en moet proberen je in te houden. Ik weet niet hoeveel
je op een dag eet? Of je lijft heeft het nodig, bij kou heb ik ook altijd honger.

Ja dat is het volgens mij ook, de zelfbeheersing! Ik eet 6 tot 7 keer per dag. Ik begin de dag met 1 of 2 stukken fruit, een half uur later een paar boterhammen, om 10h opnieuw fruit of noten, om 12h een slaatje, om 14h kerstomaatjes of komkommer, om 16h toast met smeerkaas, dan nog ergens tussendoor een stuk marsepein en 's avonds warm eten.

Oké als ik het zo lees eet ik zelfs 8 keer per dag :o Daar moet ik dan nog eerlijk bij vertellen dat ik méér dan goed voor me is even stop bij de McDo. Gemiddeld om de 3 dagen. Ik heb gewoon het gevoel dat ik verhonger de laatste tijd!

Maar ja zoals je zegt: je maag rekt uit. Dat is het probleem volgens mij :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:30

Je kan wel vaak op een dag eten maar zoals ik het nu lees eet je maar één keer op de dag boterhammen en tenzij je er dan ineens 10 eet vind ik het niet vreemd dat je honger hebt ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:30

Wow da's een behoorlijke lijst :oo Misschien eens opschrijven wat je nu precies eet op een dag, dan overdenken of dat wel écht
nodig en normaal is en dan proberen wat dingetjes te schrappen? Als je er niet van aankomt en als je je er lichamelijk
en energiek beter door voelt zul je het ook wel gewoon nodig hebben... Toen ik laatst 15 boterhammen had opgegeten
had ik ook het gevoel alsof ik de hele wereld aankon, maar bálen dat ik deed natijd... Leek wel zwanger van een weeshuis. :+

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:32

Robin, en als je je maaltijden nou groter maakt? Om 12 uur een slaatje heb k echt niet genoeg aan. Dan eet ik wel 4 boterhamman ofzo. En sochtends ook. Vind dat je weinig brood eet!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:32

Zet het eens even op een rijtje:

1 a 2 fruit
Boterhammen (aantal?)
Fruit/noten
Slaatje (met 'je' stel ik me geen berg sla voor)
Komkommer/tomaatjes
Toast
Marsepein
Warm eten

Klink allemaal leuk, maar je eet in feite vooral veel water :+ komkommer, tomaat, fruit, sla... ik zou ook sterven van de honger :') je lichaam heeft die vezels wel nodig hoor ;)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:34

Doordeweeks drink ik eigenlijk alleen water en 2 of 3 kopjes thee op een dag. In het weekend let ik nergens op, dus naast het nodige water drink ik 7-upjes, baco's, warme chocomel enz.
Misschien niet ideaal, maar zo houdt ik het leuk :j

Zelfbeheersing gaat steeds beter, heb soms ook het idee dat ik een heel brood op kan, maar vaak komt dat doordat ik dan lekker brood en lekker beleg heb :j
Eet nu 's ochtends 1 boterham, tussendoor sultana, lunch 2 cracottes en een ei, tussendoor 2 boterhammen en avond eten, als ik toch 'honger' heb tussendoor, neem ik een sultana of koekje :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:35

3 boterhammen op een dag :wow: dat je dat vol houdt! Ik eet er toch wel minstens 6 hoor, en ik eet geen brood bij het ontbijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:38

Oei ik heb juist het gevoel dat ik veel eet!
's Morgens eet ik 3 bruine boterhammen.

En een slaatje betekent inderdaad gewoon een bord sla met nog bv een komkommer en een stukje vis bij ofzo. Maar dan heb ik echt genoeg!

Wat eten jullie zoal op een dag dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:40

Fiffil wat eet je dan als ontbijt? Ik heb al vanalles geprobeerd maar het enige wat mijn honger een beetje in de hand houdt zijn die 3 boterhammen met pure chocolade...

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:47

Robin_S schreef:
Ja dat is het volgens mij ook, de zelfbeheersing! Ik eet 6 tot 7 keer per dag. Ik begin de dag met 1 of 2 stukken fruit, een half uur later een paar boterhammen, om 10h opnieuw fruit of noten, om 12h een slaatje, om 14h kerstomaatjes of komkommer, om 16h toast met smeerkaas, dan nog ergens tussendoor een stuk marsepein en 's avonds warm eten.

Oké als ik het zo lees eet ik zelfs 8 keer per dag :o Daar moet ik dan nog eerlijk bij vertellen dat ik méér dan goed voor me is even stop bij de McDo. Gemiddeld om de 3 dagen. Ik heb gewoon het gevoel dat ik verhonger de laatste tijd!

Maar ja zoals je zegt: je maag rekt uit. Dat is het probleem volgens mij :j

Van fruit op een hele maag (omdat dit ineens heel veel vruchtensuiker is) kan je heel gauw alweer trek krijgen. Althans, dat is mijn ervaring. Ik kan niet ontbijten met fruit, dan loop ik echt de hele ochtend te snaaien. Misschien dat jij daar ook last van hebt? Twee boterhammen of yoghurt met cruesli valt bij mij een stuk beter :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:51

Had een lijstje hier neergezet, zal het even opzoeken en aanvullen want het klopt niet helemaal (was een oud lijstje)

- Ontbijt: kom cornflakes/cruesli met melk en evt fruit
- Lunch: 3 tot 6 boterhammen (dat zijn dubbele dus 2 hele sneetjes = 1 boterham) belegd met bijv kaas, vega paté en iig groente (sla, komkommer, tomaat etc) soms gekookt ei, avocado - ik eet geen zoet beleg op mijn brood
& wat fruit
- Als ik thuis kom van school vaak nog een tosti
- Avondeten: in de winter vaak stamppot, en dingen zoals pasta, rijst, aardappelen met groente etc iig genoeg groente en geen vlees/vis, wel vleesvervangers
- Tussendoor (willekeurig tijdstip van de dag, vaak na school): fruit, koekjes, snoep, crackers alles waar ik zin in heb alhoewel ik niet zo heel vaak snoep eet

Als ik meer brood eet, eet ik ook minder tussendoortjes (lees: zoete troep/koekjes) ;) aangezien ik vaak na school iets haal en dat is dan omdat ik trek heb en geen brood meer heb, dan ben ik ook eerder geneigd iets lekkers te halen, maar haal nu wel vaker een kaasbroodje dat is altijd nog beter dan een zak snoepjes leeg gaan eten.

Verder drink ik alleen een glas sinaasappelsap bij het ontbijt en de rest van de dag drink ik thee en naar school neem ik een flesje (kraan)water mee, vul het elke dag gewoon een paar keer bij. Af en toe een glas dubbelfris als ik thuis ben.

Dit is dus wat ik eet als ik niet sport op 1 uur paardrijden na en wat fietsen in het weekend ;) vroeger fietste ik ook nog naar school, maar nu moet ik met de trein. Dus heb ik ook minder eten nodig.

Toen ik werkte op IJsland at ik 's ochtends 2 borden honeynutdingen met melk en at ik tussen de middag 8+ boterhammen (geen dubbele sneetjes) en dan om 4 uur ook nog iets tussen de 2 en 4 en 's avonds avondeten en daarna vaak ook nog wel een broodje of 2 :') het is maar net wat ik doe.
Dat was zelfgebakken brood trouwens, eet thuis ook alleen biologisch brood, dus geen witbrood troep wat niet vult maar goed brood. ;)