Mijn eetpatroon wijkt zowiezo erg af van het standaard westerse dieet maar ik leef zo ongeveer op groente en fruit. Maar ook op noten, zaden, pitten e.d. Snap niet hoe mensen het níet eten. Niet alleen vind ik het heerlijk maar ook om de wetenschap dat je je lijf daarmee en groot plezier doet.
Daarnaast eten we alleen onbespoten en als het even kan uit eigen tuin. Maak wekelijks 3 á 4 keer verse groentesappen met weinig fruit erdoor voor een extra boost voedingsstoffen en eet maar heel weinig bewerkte voeding. Dat gezegd hebbende eten we 1x per week spaghetti, wel weer met verse groenten erdoor en 1x per week patat met daarbij weer een grote verse schaal rauwkost.
Wat je in de supermarkt koopt kun je geen 'voeding' noemen, dat is buikvulling. Zelfs het handige voorgesneden en voorverpakte spul. Door het snijden worden de voedingsstoffen blootgesteld aan zuurstof wat maakt dat voedingsstoffen oxideren en daarmee niet alleen waardeloos zijn voor je lichaam maar nog belastend ook.
Door het gebruik van kunstmest (hooguit 3 mineralen) en pesticiden wordt onze voeding qua voedingswaarden leger en leger.
Ik ben niet van plan 120 jaar te worden

maar als ik om me heen kijk en mensen zie van alle leeftijden die ziek, zwak, misselijk zijn en overgewicht hebben weet ik waar ik het voor doe.
Mijn gezondheid is voor mij erg belangrijk. Ouder worden vind ik geen probleem maar dan wel graag gezond.