Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kaygee schreef:Het sterftecijfer onder baby's schijnt hier zo hoog te zijn door de ongecontroleerde zwangerschappen onder allochtone vrouwen. Niet door het aantal thuisbevallingen. Het zou misschien een steentje bijdragen maar is niet de hoofdoorzaak. Eens kijken of ik daar nog een artikel over kan vinden wat ik eens gelezen heb.
Uit het archief van NRC.nl:Citaat:Ook heeft Nederland mogelijk veel allochtone zwangeren, een groep die een hoge perinatale sterfte kent. Uit recent, nog niet gepubliceerd onderzoek in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid blijkt dat de thuisbevalling geen rol speelt bij de te hoge babysterfte: vrouwen bij wie de kans op complicaties klein is, kunnen even goed thuis bevallen als in het ziekenhuis.
NatasjavE schreef:Ik zou niet zo zeer over de natuurlijk bevallen mafia willen praten. Waar ik persoonlijk veel meer last van gehad heb is de thuisbevalingsmafia. Getvertje. Die druk om het toch vooral thuis te moeten doen. Bah, bah, bah.
Ja binnen 48 na een KS naar huis. Belachelijk.
Maar dat kwam omdat onze jongens op de couveuse-unit lagen, anders had ik na 5 dagen naar huis gemoeten.
weet nog precies hoe het voelde! lovemyhorse1 schreef:@MamboBeach
Ze hebben de vliezen gebroken bij de 2de in het ZH.
Daarna weeenopwekkers gehad.
Na 4 uur kwamen ze erachter dat mn zoon niet via de natuurlijke weg ter wereld kon komen.
Dus toch maar een spoed KS gekregen.
Ik heb de vliezen breken en daarna zeer heftige weeen als zeer pijnlijk ervaren.
Was echt blij met mn KS.
En na 4 weken weer op het paard zitten.
De gyn heeft mij gezegd als je je goed voelt moet je het doen maar wel pas na 4 weken.
Ik heb naderhand helemaal geen last gehad van mn lichaam.
Ook ik heb de weeen als zeer heftig en pijnlijk ervaren, ik had ook een weeenstorm maar dat hoort erbij. Althans, dat denk ik dan... Ik zou niet weer voor een KS kiezen ook al is het me niet tegen gevallen maar het herstel van een vaginale bevalling vindt ik makkelijker en fijner. Elmee schreef:Ik zou er veel voor doen om nu zonder KS te mogen bevallen. Ben nu 21 weken zwanger en de gyn zei al van in het begin dat het weer KS zal worden gewoon omdat mijn eerste zoontje 4.520kg woog en een tweede meestal nog zwaarder wordt. Ik heb het er eigenlijk wel een beetje moeilijk mee. Nooit een gewone bevalling meemaken. Ik ben echt jaloers op mensen die gewoon bevallen. Nu voel ik me zo minderwaardig omdat ik dat niet kan...
Al mag ik niet klagen over mijn KS. Weinig last van gehad. Alleen je kan de eerste dagen maar beter niet lachen, want dat was niet zo prettig onder meer door de doorgesneden buikspieren. Maar na de KS duurt het natuurlijk wel even voor je bij je kindje kan zijn. Om 20.50u is hij geboren en ik was pas op de kamer om 23u!! Had mijn kind nog niet vastgehad en hij lag al lekker te dromen in de armen van mijn zus.
En ivm met de blaas. Daar heb je zowieso al meer last van tijdens de zwangerschap. Dat merk ik nu wel goed. Als ik nu moet niezen heb ik meestal prijs.
Kaygee schreef:Mijn buikspieren zijn wel degelijk doorsneden hoorweet nog precies hoe het voelde!
Citaat:Bijna altijd maakt de gynaecoloog een ‘bikinisnede’, een horizontale (dwarse) snede van 10-15 cm vlak boven het schaambeen, ongeveer rond de haargrens. Bij uitzondering wordt soms een snede van de navel naar beneden gemaakt. Na de snede in de huid worden het vet onder de huid en een laag verstevigend bindweefsel boven de buikspieren doorgesneden. De lange buikspieren die van de ribbenboog naar beneden lopen worden opzij geschoven, en vervolgens opent de gynaecoloog de buikholte. De blaas, die voor een deel over de baarmoeder heen ligt, wordt losgemaakt van de baarmoeder en naar beneden geschoven. Daarna haalt de gynaecoloog meestal via een dwarse snede in de baarmoeder uw kind naar buiten.