Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:04

ziet er goed uit HOrsii_mine.. beetje jammer dat het zoooo ver weg is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:38

Ik ga altijd met mijn vriend naar de Sauna en vind het leuk om te zien hoeveel verschillende mensen er rondlopen, die gewoon lekker zichzelf kunnen zijn. :j

Overigens zijn mijn vriend en ik helemaal niet van het kleffen in de Sauna, vinden we niet netjes en het staat ook eigenlijk overal in de regels. "Een kusje mag, maar meer niet".

Laatste keer waren we in Sauna de Veluwe, in Lunteren. Die was erg lekker :j en over 2,5 weken gaan we naar de zwaluwhoeve. En we zitten 2 keer per week in de sauna in de Sportschool :+

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:59

IngridM schreef:
Shaar waarom geen centre du lac ? En dat zei iemand anders ook al.

Mijn vriendin is daar pas geweest en zei 'voor mij geen elysium meer maar voortaan naar centre du lac'
Kwaliteit eten vond ze daar veel beter, maar dat is voor mij niet de hoofdreden waarom ik erheen ga.

Centre du Lac vind ik geen sauna. Althans, als je het Elysium gewend bent kan er weinig aan tippen. Ik vond Centre du Lac dan ook echt een tegenvaller. Ontzettend klein en totaal geen sfeer. Het Elysium daarentegen is bijvoorbeeld ook echt op sfeer gebouwd (vind ik zelf), krijg daar een heel ander gevoel bij dan Centre du Lac wat meer op een zwembad met wat sauna's lijkt.
De Veluwse Bron vind ik dan zeker weer wel kunnen tippen aan het Elysium :j

Ik ben ook 1x een bekende tegen gekomen (iemand waar ik geen vrienden mee ben en kwam haar tegen in Centre du Lac nog wel, terwijl al mijn collega's altijd naar het Elysium gaan :D ). Hoewel Centre du Lac erg klein is heb ik haar toch kunnen vermijden :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:05

Is iemand hier wel eens in Velp bij http://www.saunabeautyvelp.nl/ geweest? Zit er over te denken om daar volgende week maar even heen te gaan, maar geen idee of het daar leuk is als je puur voor de sauna's gaat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:25

Ik ben in de vakantie (ben sinds zaterdag thuis) heel dapper geweest, ik ben in bikini op de foto gegaan! Mijn vriend vond dat ik mij er maar overheen moest zetten. Maar ik denk niet dat ik die foto in ga plakken haha, maar ik denk wel. T is toch wie ik ben :j en ja, met zo'n tropische omgeving hoort die foto er wel bij.

Mijn huisarts mag mij wel naakt zien, die heeft toch al bijna alles gezien haha maar haar man is tevens mijn docent.... En dat hoeft nou weer niet :D

Ik moet nodig weer naar de sauna, ben ziek aan het worden en dan is de sauna wel lekker na die tijd :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:34

Ik ga ook wel eens naar de sauna, heerlijk. Tuurlijk kijk je zelf wel naar andere mensen maar de meesten zijn beschaafd genoeg om niet uitgebreid te gaan staren of lachen ofzo. Het is wel mooi om te zien dat er inderdaad niemand perfect is.

Wat ik het allergrappigste vond... Was laatst in Elysium in Bleiswijk en daar hebben ze zo'n zoutwater bad, maar je badjas moet je uitdoen en dan nog aardig wat meters afleggen voor je erin bent en je handdoek had je ook niets aan :P . Stonden er 2 meisjes, nou ik zweer het je, er liepen maar 2 perfecte lichamen rond daar en dat waren hun twee maar moeilijk doen met badjas uitdoen en oh hopen dat niemand ons ziet.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:08

Nou zit ik te twijfelen...hier in de buurt heb je Huize Holterhof; sauna/wellness, hotel en restaurant ineen. Ze hebben een arangement voor €50,- --> toegang tot sauna en 1x overnachting voor 2 personen. Nou gaat mijn zoon volgend weekend uit logeren bij een vriendje en als ik onze dochter dan ook uitbesteed...kunnen papa en mama even lekker een hoognodig mini-weekendje weg.
Maar ja...da's over 2 weken...wie weet wordt ik dan wel weer ongesteld ^) Grmbl...kan er geen peil op trekken namelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:10

Hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst naar de sauna gingen? Ik ben 17 (oké, officieel pas vanaf morgen haha) en het lijkt me echt super leuk eigenlijk! Maar ik denk dat ik m'n vriendinnen nooit mee ga krijgen :'). Als ik al zie hoe panisch die doen over dat ik moet douchen na het hockeyen, dan zie ik ze al helemaal zulke ogen krijgen: :oo Douche jij echt waar iedereen bij is? NAAKT!?
Dus dat wordt hem niet.. Moet maar eens op zoek gaan naar iemand die met me mee wilt een keertje haha. :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:14

Ik was 20 denk ik,mijn vriend 18
ik wou het wel eerder, maar ik kreeg niemand zo gek haha.

Maar mijn vader stopte mij wel eens in een turksstoombad, vond hij goed voor mijn longen :j. Maar dat was met badkleding :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:15

Hoe moet je anders douchen dan? Met je sportkleren aan? _O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:16

MamaMiesje schreef:
Nou zit ik te twijfelen...hier in de buurt heb je Huize Holterhof; sauna/wellness, hotel en restaurant ineen. Ze hebben een arangement voor €50,- --> toegang tot sauna en 1x overnachting voor 2 personen. Nou gaat mijn zoon volgend weekend uit logeren bij een vriendje en als ik onze dochter dan ook uitbesteed...kunnen papa en mama even lekker een hoognodig mini-weekendje weg.
Maar ja...da's over 2 weken...wie weet wordt ik dan wel weer ongesteld ^) Grmbl...kan er geen peil op trekken namelijk...

Ja da's een goeie: hoe doen andere mensen dat? Ik gebruik de pil niet (meer) en ben dus hardstikke onregelmatig ongesteld. Maar dat plant dus nogal lastig voor de sauna...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:18

MamaMiesje schreef:

Bikini :').

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:21

Ik ga regelmatig naar de sauna, Thermen Holiday, is letterlijk om de hoek bij mij.
Alleen ga ik, omdat ik zowel op kantoor in de zorg als in de zorg zelf bij een bekende zorginstelling in Schiedam en bij de thuiszorg heb gewerkt, alleen op damesdag.
Ik ken zoveel mensen van mijn werk en heb geen zin om mannelijke bekenden tegen te komen. Ben niet preuts ofzo, maar heb daar geen zin in.
Ook hoor ik vaak genoeg verhalen van andere dames, dat die kerels toch echt zitten te kijken en dat ze worden aangesproken door kerels of dat ze iedere keer heel toevallig naast hun opduiken in het zwembad of in de sauna. Daar he bik geen zin in.

Ik ga altijd naakt, ben 1 x op badkledingdag geweest omdat er iemand voor het eerst meeging en niet naakt durfde, maar vind dat niks.

Wat betreft dikke mensen, ik zie van alles lopen, van heel dun tot dik, maar ik let er niet zo op. Enige wat mij opvalt, zijn wel eens dames die een slangetje in hun buik hebben, voor nierspoeling. Verder kijk ik echt geen lijven op z'on dag. Ik zie wel of iemand dik is of dun, maar ik ga iemand niet zitten bekijken.
Ik heb alleen 1 x heel erg mijn lachen in moeten houden, omdat er een oudere dame liep met heeeel lang schaamhaar, dat viel echt op!

De 1e keer was ik 27, vrij laat :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:22

Ach ik heb zoiets van laat mannen dan maar kijken hoor. Je kijkt zelf (stiekem, of minder stiekem :')) toch ook wel afentoe? Ik vind mensen kijken heerlijk. Vind dat ook het leukste aan de zomer eigenlijk. Terrasje doen en dan mensen kijken..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:23

Horsii_mine schreef:
Ik ging eerder trouwens altijd naar deze sauna: http://www.sauna-oase.nl/. Echt super daar! Vooral als ze een opgooi sessie doen :j Heerlijk! Bovendien vroegen ze geloof ik 12,50 voor studenten en dan kon je daar van 6 tot 12 terecht. Maar ik weet niet of dat nu nog is want ben er al meer als een half jaar niet meer geweest.

Daar kwam ik vaak langs. Altijd volk daar.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:25

Rebeccaa schreef:
MamaMiesje schreef:

Bikini :').

OMG wat erg.
Hoe is die "trend" toch ontstaan? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:26

Weet ik niet eigenlijk. Wij doen het ook niet hoor, maar er zijn er zoveel die zo dom doen.. Kom op, na een wedstrijd is er toch niks geks aan om even te douchen voordat je weer 2 uur met elkaar in een auto zit. Vind het juist vies als je het niet doet :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:30

Ja precies!

@Laura82:
Ja ik zou dus écht niet gaan als ongesteld ben. Dan loop ik de hele dag te stressen of het touwtje er niet uithangt en ik vind het ook eigenlijk niet prettig, een OB. En bovendien...ja..2 kinderen geworpen he :') ...als ik dan een ob in heb en in het zwembad ofzo ben, heb ik het idee dat dat ding ongeveer het halve zwembad opzuigt aan water. Waardoor hij dus weer verzadigd raakt en naar beneden zakt en ik dus wéér zit met een OB die niet lekker zit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:31

Ik heb voor 5 maanden in Finland gestudeerd, dus de sauna daar was mij niet onbekend. Ook daar gewoon zonder kleding - alleen vrouwen - rondgelopen. En ja dat is dan toch een beetje 'internationale' lichamen kijken :+ (was overigens ook zo dat we elkaar allemaal wel kenden en dat we toch ook wel openlijk wat gingen vergelijken. Erasmus, zal daar wel mee te maken hebben :+ )

In Nederland ben ik afgelopen voorjaar voor het eerst naar een gemengde spa geweest (22jaar, maatje 34, om het compleet te maken :+). Was even wennen, maargoed, iedereen loopt er zo rond. Val je juist meer op als je je 'verstopt'. Heb nog een bon liggen van 25 euro, moet ook maar snel worden ingewisseld :))

(vriendlief wil trouwens niet mee.. Watje...)

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:46

Rebeccaa schreef:
Ach ik heb zoiets van laat mannen dan maar kijken hoor. Je kijkt zelf (stiekem, of minder stiekem :')) toch ook wel afentoe? Ik vind mensen kijken heerlijk. Vind dat ook het leukste aan de zomer eigenlijk. Terrasje doen en dan mensen kijken..

Nee echt, ik zit echt niet te kijken. Het boeit me echt niet. Ik kom die dag om even mijn hoofd leeg te maken en alle troep eruit te zweten, even een dagje relaxen en dan interesseert het echt niet hoe mijn mede-saunagangers eruit zien. Ik zie ze en het beeld verdwijnt weer uit mijn hoofd.
Terrasje kijken valt voor mij persoonlijk echt onder een andere noemer ;) .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:00

Ik slik gelukkig de pil, dus ik weet wanneer ik niet heen kan. Maar goed, als ik bv een doorbraak bloeding heb dan ga ik echt niet haha. Ik zit niet lekker als ik de hele tijd moet controleren of de tampon nog goed zit!

Ik douchte nooit na gym.... Of sportclub := deed niemand eigenlijk.... Nooit bij stilgestaan.

Ik kijk wel altijd in de sauna, ben niet blind en onbewust gaat een blik toch wel naar een vrouw met enorme borsten, of man die zich overal heeft geschoren maar t is even een blik, meer niet. Ga niet staren haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:04

kan moeilijk zeggen dat ik niks zie in een sauna. maar echt kijken... zie daar de toegevoegde waarde niet van.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:13

Ik kijk echt wel hoor, ik kijk altijd eigenlijk, waar ik ook ben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:11

Nouja echt staren is een andere uiterste, maar ik bekijk en vergelijk mensen wel altijd. Is mijn idee van ontspanning dan weer. :)

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:26

Misschien leuk om daar eens heen te gaan?