douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:27

Ik douche ook wel eens 2x per dag als ik 's avonds gesport hebt of iets anders inspannends heb gedaan. Maar 's ochtends douche ik sowieso anders voel ik me de hele dag vies..

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:28

Vjestagirl: ik gebruik het ook nooit hoor! Hier in huis vinden ze dat ook vies. Mijn moeder beweert dat ze nog steeds naar zweet zou ruiken als ze geen douchespul zou gebruiken... kan het me niet voorstellen, ik krijg nooit klachten? :D (en ja, ik informeer wel eens :+ ) Shampoo is wel genoeg, toch? Deo'tje? En je kleren niet te lang dragen? :o

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:32

Gadverdarrie, zonder zeep of douchegel, daar kan ik me niets bij voorstellen. Heb het 1 keer op gehad, en voelde
me echt niet zo schoon als anders. Misschien zit dat tussen de oren, maar het idee alleen al. Ik douche me in ieder
geval 1 keer per dag, in sommige gevallen vaker.

Ik gebruik een puff, die mee gaat met de witte 60 graden was, dat is zo'n 2 a 3 keer per week. 2 Keer per week
was ik mijn haren, omdat ze anders te snel vet worden. Tijdens het douchen gaan die in een staart zodat ze niet
nat worden. 1 Keer per week scrub ik mijn lijf, tijdens het intrekken van mijn haarmasker.

Handdoeken gaan ook na 1 keer afdrogen de was in, evenals washandjes voor mijn gezicht. Je droogt jezelf ook
van onderen af als het goed is, en ik hoef die handdoek de volgende dag dan niet meer in mijn gezicht te hebben.
Dan kan ik me eigenlijk alweer douchen :=.

Ben een ontzettende piet lut in dat soort dingen, volgens mij zelfs met smetvrees-neigingen. Heb dat (misschien
helaas?) van mijn oma geërfd, en ik vind het totaal niet erg.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:34

Siets schreef:
Handdoeken gaan ook na 1 keer afdrogen de was in, evenals washandjes voor mijn gezicht. Je droogt jezelf ook
van onderen af als het goed is, en ik hoef die handdoek de volgende dag dan niet meer in mijn gezicht te hebben.
Dan kan ik me eigenlijk alweer douchen :=.

Daarom gebruik ik ook 3 handdoeken per keer, maar wel een paar keer :D.

Wat ik vies vind is als mensen eerst alles met een handdoek afdrogen, en die vervolgens om hun haar slaan..

Wel een leuk topic trouwens, om te zien hoe mensen verschillen in wat ze vies vinden.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:36

Eigenlijk droog ik me niet zo 'intensief' af :')

Ik stap de douche uit, sla een redelijk grote handdoek (lang haar) om mijn haren, en sla een handdoek om mijn lijf. Op de manier die je ook vaak op het strand ziet. Dan veeg ik de mascara sporen weg met een watje en gezichtsreiniger en dan kleed ik me om. Dan pas haal ik de handdoek van mijn haar en kam het uit met een heleboel antiklit spray :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:53

Weet je wat ik écht erg vind? Vlak na het douchen naar de wc moeten voor een grote boodschap :o dan sta ik soms gelijk weer onder de douche, al is het alleen maar om me daar onder even opnieuw schoon te wassen :=

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:00

Haha, ja dat probeer ik ook altijd zo te timen dat ik niet na het douchen nog voor een grote of kleine boodschap moet!
Enyaa schreef:
Eigenlijk droog ik me niet zo 'intensief' af :')

Ik stap de douche uit, sla een redelijk grote handdoek (lang haar) om mijn haren, en sla een handdoek om mijn lijf. Op de manier die je ook vaak op het strand ziet. Dan veeg ik de mascara sporen weg met een watje en gezichtsreiniger en dan kleed ik me om. Dan pas haal ik de handdoek van mijn haar en kam het uit met een heleboel antiklit spray :)

Ik droog me dus ook op die manier af. Hoe doen andere mensen dat dan, zitten die echt hun hele lijf te scrubben met de handdoek?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:03

nee, gewoon een beetje deppen overal zeg maar. Alleen mijn haar doe ik wel beter.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:14

ik douche altijd voor ik naar bed ga.
Als het warm is in de nacht of als ik mezelf vies voel douche ik nog een keer.
Ik was om de dag me haar, het is nog al lang en dik ik moet het drogen maken anders blijft het nat!
Washandjes heb ik wel maar gebruik ze eigenlijk nooit.
Misschien gek maar ik was mijn gezicht altijd met zwitsal gaat mijn make er goed af!
Zonder douche gel zou ik niet kunnen leven das zooooo lekker

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:16

Haha wat een leuk topic!

Ik heb ook altijd hetzelfde ritueel. Douche altijd 's ochtends, maar dan was ik mijn haren niet. 's Avonds douche ik ook en dan was ik mijn haren ook. Doe eerst shampoo en terwijl dat intrekt was ik mezelf met douchegel. Uitspoelen en af wassen. Dan doe ik cremespoeling in de puntjes en intussen scrub of was ik mijn gezicht. Dan de cremespoeling er weer uit. Daarna zorg ik dat mijn haar verder droog blijft, dat scheelt me weer met laten drogen haha. Vervolgens nog scheren en klaaaaar.
Droog me meteen helemaal af, kan er niet tegen als er iets niet helemaal droog is en er dan textiel tegenaan komt. :+

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:18

AmyII schreef:
Weet je wat ik écht erg vind? Vlak na het douchen naar de wc moeten voor een grote boodschap :o dan sta ik soms gelijk weer onder de douche, al is het alleen maar om me daar onder even opnieuw schoon te wassen :=

_O- _O- _O- Daar sluit ik me bij aan!

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:18

OJA: Ik moet altijd eerst mijn lenzen uit doen voor ik ga douche, ik verdraag geen water in mijn ogen als ik ze nog in heb.
Mijn vriend heeft nergens last van.
Meer mensen die die hebben ?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:19

Ik douche juist met lenzen! Anders doet het pijn als er shampoo in komt en anders zie ik zo weinig..

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:20

- ik douche elke ochtend
- ik was maar 1 keer per week mijn haren
- ik heb mijn eigen douche spullen en neem die ookaltijd weer mee als ik uti de douche kom
- ik door mij goed af
- ik ga altijd eerst ontbijten en dan douchen(opzondag kan er dus best was uur tussen onbijt en douche zitten)
-ik gebruik vaak mijn hand en 1 keer per week een scrub handschoen
- ik zet mijn water altijd uit als ik mij in ga soppen

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:20

Nee ik douche gewoon met lenzen in.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:22

ik vond het ook zwaar irritant dat het niet kan, soms wil ik even snel een douche nemen omdat ik mezelf dan vies voel, moet ik eerst me lenzen in en uit doen. en met zwemmen is het ook lastig!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:23

Ik douche gewoon met lenzen hoor, geen probleem, voel ik niks van!

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:23

Ik douche zonder lenzen, ben veel te bang dat ze wegspoelen oid :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:24

vind wel dat er hier door veel mensen schrikbarend veel wordt gedouched hoor, jeetje wat slecht voor het milieu en je portemonnee!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:28

Ik kan heel snel hoor!! Ik heb altijd tijd te kort s morgens dus ik ben ook echt in 5 minuten klaar :j
Kort haar scheelt ook wel, toen het nog lang was had ik echt meer tijd nodig. Die besteedt ik nu aan föhnen :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:30

opisop_shop schreef:
huh, wat maf om je haar na het wassen af te drogen en dan weer te wassen?
Kan het niet gewoon in nat haar, jouw conditioner??

Ik 'droog' m'n haren niet 'af' ik maak ze handdoekdroog, doet de kapper ook en dan pas (dus met vochtig haar) doe ik de conditioner erin.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:40

Ik doe het meestal zo:

Eerst mijn lijf & haar natmaken, dan shampoo erin en dat uitspoelen. Dan zet ik de kraan even uit en doe er conditioner in (die moet inwerken) en zeep me gelijk even in met zwitsal (dat ruikt zoo lekker :o ) en dan spoel ik mijn conditioner eruit en dan de zwitsal ook gelijk. Soms daarna nog een haarmasker/biosilk.
En ik dep mijn lichaam even af met een handdoek die ik 1 keer gebruik. (zijn hele kleintjes eigenlijk) en droog mijn haren een beetje af en dan gaan ze in de turbie towel.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:51

Turbie Towel?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:52

Werkt dat nou echt?

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:10

ik vind douchen zo lekker, echt even tijd voor mezelf :)) . doe het dus ook altijd 2x per dag. 's ochtends was ik mijn haren, 's avonds alleen mijn lichaam. want met nat haar naar bed vind ik zo koud, brrr
ik heb verschillende shampoos , conditioners en douchegels staan. neem gewoon wat ik op dat moment voor geurtje wil :P . ook kies ik of ik een washand ,puff of gewoon mijn handen gebruik. scrubben doe ik 1x per week... het enige dat vaststaat is heel goed afdrogen met 1 handdoek en die gaat meteen de was in.