Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:42

Vriend kreeg vandaag zijn bloed terug, hij heeft het ook gehad maar het heeft zich bij hem niet zo fel geuit als bij mij. Bij hem zijn er ook geen actieve dingetjes meer gevonden, die zijn er bij mij wel. Ik mag maandag / dinsdag weer bellen voor mijn uitslag.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:02

Sterkte aan iedereen die momenteel last heeft van klierkoorts(>zo noemen we het in Belgie).
In april 2009 begon bij mij de vermoeidheid op te komen. In september 2009 werd bloedgenomen en zeiden ze dat ik de ziekte van pfeiffer had. Ik dacht, ach als het dit maar is, goed dan heb ik er niet zoveel last van :)
Toen zat ik in m'n laatste jaar secundair. Ik heb 1 jaar universiteit gedaan, een zwaar jaar met herexamens en moest in september aan m'n 2de jaar beginnen. Ik ben welgeteld 2 dagen naar de les kunnen gaan en ben dan letterlijk ingestort. De ziekte van pfeiffer. Ik kon het niet geloven! Ik heb het al gehad!! blijkbaar was het nog niet doorgebroken. Nu zit ik nog steeds thuis sinds 26 september, ben m'n jaar kwijt. Veel vrienden hebben ook helemaal geen begrip met wat ik doormaak.. Heb een aantal erg zware maanden achter de rug dat ik echt geen toekomst meer zag en niet wist wat ik dan moest studeren. M'n enige hoop en toekomst is dat na zoveel jaren zagen m'n ouders hebben ingestemd om m'n eerste paardje aan te kopen, nu heb ik iets om naar uit te kijken (m'n paardje staat tot mei in opfok)!
Ik ben nogal perfectionistisch en ik heb het er nog steeds moeite mee dat ik m'n droom moest opbergen door die stomme klierkoorts! Momenteel weet ik nog steeds niet hoe het verder moet. Ik wil graag verder gaan met m'n richting aan de unief maar ben bang dat de klierkoorts nog steeds in m'n lijf gaat zitten in september. Andere opties zijn er voor mij niet. Geen enkele andere studierichtingen zie ik zitten.
Veel sterkte aan de mensen die pfeiffer hebben :§

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 17:12

Kun je je opleiding niet aangepast doen? Een gedeelte van je lessen volgen?

Ik ben weer volledig aan het werk en voel me eigenlijk supergoed! Ben weer fit, maar blijf uiteraard wel goed op mezelf letten.
Ik heb er uiteindelijk ruim 6 maanden echt goed last van gehad, ik hoop dat het nu weg blijft!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:08

Het is een opleiding van 6jaar lang :/ mss fysiek te zwaar :/

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:37

Dat had ik dus ook met mn opleiding
ik kon wel minder stage uren maken maarja dan einde van de opleiding geen diploma omdat je voor een bepaalde tijd zoveel stage/werkuren moet hebben gemaakt....

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:46

Goof schreef:
Yup, gezegend met pfeiffer hier..... -O-

Al sinds begin september ziek/ niet fit. Twee bloedonderzoeken gedaan en een week of twee terug de bevestiging gekregen dat ik pfeiffer heb. Arts kan niet meer dan zeggen dat ik rust moet nemen als ik die nodig heb en vitamine c moet nemen om herstel te bevorderen.

Ik heb nu al anderhalve maand dikke klieren in mijn hals (die ook pijn doen), ben supermoe, maar ik heb ook al anderhalve maand lang iedere avond koorts. Daarbij heb ik het zo bizar koud dat ik echt bijna extreme maatregelen moet treffen om mezelf op temperatuur te houden :')

Vroeg me af of er (momenteel) nog meer bokkers met pfeiffer zijn? Hoe zij dit ervaren en of ze ook de koorts en het koud hebben herkennen? Hoe lang zij er al zoet mee zijn, of ze wel werken en of ze nog tips hebben om er snel weer vanaf tekomen?

En in afwachting van jullie reacties ga ik maar een tukkie doen :')

Okee ik ga me nu toch wel een beetje zorgen maken want heb precies dezelfde verschijnselen/klachten :oo
Heb de koortsaanval alleen tussen 12 en 2 uur 's middags ipv 's avonds.
Heb al 2x bloed laten prikken en allebei de keren negatief maar dat is ook alweer eventjes geleden!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 09:22

Misschien nog eens laten prikken anne?

Het is voor mij inmiddels 10 maanden geleden dat ik ziek werd en hier is de pfeiffer uit mijn bloed. Wel merk ik nog dat als ik echt veel gedaan heb of echt veel aan mijn hoofd heb dat ik snel moe ben. Maar dan slaap ik lekker een hele zaterdagmiddag bij haha :D
En ik heb ook nog heel snel last van mij buik. Slecht eten, veel suiker of koffie of vet ofzo en ik heb meteen weer buikpijn.

Nog niet helemaal fit dus, maar komt goed!

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:56

Fijn dat het zoveel beter gaat :))
Ja ik zal eens kijken of ik nog eens kan laten prikken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:40

Mijn pfeiffer komt alleen savonds nog op, dan ben ik moe. In,iddels werk il wweer fulltime en dat gaat echt heel goed :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 18:04

Vanaf wanneer had jij pfeiffer Jans? Lang bezig geweest ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:16

December vorig jaar :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 18:21

OK. Nou fijn dat fulltime werken weer goed gaat!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 19:41

Topic is inmiddels 5 maanden niet gebruikt, maar ik ben benieuwd hoe het met jullie is?

Reden dat ik nog eens reageer is omdat ik nog steeds buikpijn heb zoals ik eerder in dit topic ook al schreef.
Ik heb nog steeds pijn rechts onderin en ik reageer nog steeds op vlees, suiker en koffie (alcohol gaat goed gek genoeg).
En aangezien ik koffie nog steeds niet kan laten staan, heb ik dus ook echt dagelijks pijn en steken in mijn buik. Dit begint al na enkele kopjes en houdt dan tot 's avonds aan.

Iemand die dit toch herkent?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:42

Jeetje wat naar Goof! Ik heb het niet.

Ik merk wel dat ik met de donkere dagen weer echt moe ben.
Kom 's ochtends echt niet goed m'n bed uit, ook al heb ik er dan een nacht opzitten van 10 of meer uur. Blijf ook de hele dag een beetje in slaapstand. (Ook in de auto, wat niet zo handig is).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 19:44

Nou focussed, ook dat herken ik dus wel.
Ik kan op werkdagen eigenlijk gewoon goed mijn bed uitkomen, maar op mijn vrije dagen moet ik echt bijslapen wat ik doordeweeks mis. Op mijn vrije dagen is het ook net of ik in een bubbel mijn bed uit kom, of ik half afwezig ben ofzo.
Best eng.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:48

Die bubbel is heel herkenbaar.... Bijna letterlijk een bubbel want ik heb het heel vaak ook niet door als iemand tegen me praat. Of ik ga helemaal in mijn eigen gedachten op in het gesprek. Heel vervelend... Kan me ook niet goed concentreren.
En inderdaad in het weekend bijslapen anders ben ik helemaal een wrak.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:59

Met mij gaat t wel, nog steeds veel moe, maar dat kan ook door de kou etc komen. In de wintermaanden ben ik nooit op mn best.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:52

Ik ben ook elke dag nog helemaal kapot.. Alsik's morgens wakker moet worden val ik steeds weg en is het net of ik boven mezelf zweef. Inderdaad een beetje alsof ik in een bubbel zit. Ook ik moet nachten van 10 uur maken om me redelijk te kunnen voelen. Het lijkt wel of het nooit meer weggaat.

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:01

Even naar dokter gaan en specifiek op b12 laten testen!!! Ik had ook erg last van me buik paar x nar ziekenhuis afgevoerd overgeven en flauwvallen van de pijn nu zijn ze er achter dat ik ernstig b12 tekort heb krijg wekelijks injecties gaat nu top ensstuk minder moe en na genoeg geen buikpijn meer

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 11:32

Chico-lama; dus die buikpijn herken jij??

Rot he Liesje89, ik herken het.

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:16

Ik heb precies hetzelfde! Ik moet ook echt minstens 10 uur slapen wil ik me een beetje opgewekt voelen. Uit bed komen is bij mij ook echt een drama, nog steeds. ;s Ik heb wel periodes dat het beter gaat, maar nu weer zo'n periode dat ik zo moe ben. Daarnaast ben ik nu ook hardstikke verkouden.. Ik heb ook een erg slechte weerstand en ben gewoon snel ziek. Om 8 uur val ik al bijna in slaap.. ;s Ik heb vannacht gewoon 13 uur geslapen.. Wat ik zelf het vervelends vind is dat ik gewoon altijd tussen kwart voor 10 en half 11 ga slapen, maar zo moe blijf en nooit een keer kan uitgaan of wat dan ook. Vaak kan ik ook gewoon niet in slaap komen dan. Mijn mede klasgenoten gaan vaak pas 12 uur keer slapen. Nou als ik dat doe ben ik echt dood.. Dat red ik niet. Ik kan niet eens naast school werken, of in het weekend uit gaan omdat ik zo moe blijf. Op mijn leeftijd doe je dat juist, lekker uitgaan enzo. Daar baal ik echt van, maarja.

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:17

xWildrose schreef:
Ik heb precies hetzelfde! Ik moet ook echt minstens 10 uur slapen wil ik me een beetje opgewekt voelen. Uit bed komen is bij mij ook echt een drama, nog steeds. ;s Ik heb wel periodes dat het beter gaat, maar nu weer zo'n periode dat ik zo moe ben. Daarnaast ben ik nu ook hardstikke verkouden.. Ik heb ook een erg slechte weerstand en ben gewoon snel ziek. Om 8 uur val ik al bijna in slaap.. ;s Ik heb vannacht gewoon 13 uur geslapen.. Wat ik zelf het vervelends vind is dat ik gewoon altijd tussen kwart voor 10 en half 11 ga slapen, maar zo moe blijf en nooit een keer kan uitgaan of wat dan ook. Vaak kan ik ook gewoon niet in slaap komen dan. Mijn mede klasgenoten gaan vaak pas 12 uur keer slapen. Nou als ik dat doe ben ik echt dood.. Dat red ik niet. Ik kan niet eens naast school werken, of in het weekend uit gaan omdat ik zo moe blijf. Op mijn leeftijd doe je dat juist, lekker uitgaan enzo. Daar baal ik echt van, maarja.

ik herken dit precies :') na 2,5 jaar zit ik nog steeds zo, was eerst zo erg dat ik niet eens naar school kon enzo nu gaat dat gelukkig wel maar uitgaan is voor mij geen optie ga eens in de 2 a 3 maand uit en dan moet ik alles al zo plannen dat ik de dag(en) erna weinig tot niets te doen heb en risico lopen dat ik daarna ook griep of dergelijks krijg.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:36

Ik herken het helemaal! Vreselijk dat je er zo lang last van kunt hebben he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:54

Bij mij gaat het ook redelijk, ben nog steeds doodmoe, heb ook het gevoel dat ik nog steeds ingehaald wordt door de pfeiffer in combinatie met de burnout van vorig jaar :=

Je zou denken dat 5 maanden rust genoeg is, maar niets is minder waar :=

Ik merk ook dat ik er erg door verander: ik kan niet tegen onverwachte dingen: eerste wat ik denk is: nee daar gaat mijn rust -O-

En ik heb tegenwoordig echt minimaal 9 uur slaap nodig. Ik had er 6 vannacht, ik voel me echt niet goed nu :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 13:05

Jans schreef:
Ik merk ook dat ik er erg door verander: ik kan niet tegen onverwachte dingen: eerste wat ik denk is: nee daar gaat mijn rust -O-

Oh dat herken ik ook hahaha. Niemand komt aan mijn rust }>
Ik plan ook zo min mogelijk hoor haha, rust is heilig :D