Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fiffill schreef:LCharlotte schreef:Ieder mens kan een ziekte meedragen of het nu een homo een hetero of een bi betreft, daarom vind ik het bijzonder als mensen puur op grond van de geaardheid besluiten dat er niet gedoneerd mag worden.
Maar er wordt dus niet op geaardheid geselecteerd, dat is het hele punt. Het gaat er gewoon om dat het een risicogroep betreft met een verhoogde kans op HIV besmetting en daarom wordt deze groep uitgesloten. Dat het om homo's gaat heeft daar helemaal niks mee te maken.
sjnoebel schreef:Fiffill schreef:Maar er wordt dus niet op geaardheid geselecteerd, dat is het hele punt. Het gaat er gewoon om dat het een risicogroep betreft met een verhoogde kans op HIV besmetting en daarom wordt deze groep uitgesloten. Dat het om homo's gaat heeft daar helemaal niks mee te maken.
er wordt wel op geaardheid geselecteerd, ik ben homo, mijn bloed is zuiver, waar kan ik het donoren volgens jou?
het gaat niet om de gever, het gaat om de ontvanger. Fiffill schreef:Nee, je valt binnen een risicogroep. Net zoals mensen die piercings of tattoo's hebben laten zetten ook niet direct mogen doneren, of mensen met veel wisselende contacten, etc. etc. Het is toch niet zo dat je niet mag doneren omdat je homo bent? Nee, het is zo dat je niet mag doneren omdat er binnen die groep een verhoogd risico is op HIV. Dat het toevallig homo's zijn maakt geen donder uit. Als het nou lesbiennes waren mochten die niet doneren, was ook geen discriminatie geweest. Of hetero's, had ook gekund.
Echt, ik vind het zo jammer dat er mensen zijn die overal direct maar discriminatie in zien. Een beetje logisch nadenken scheelt al een hoop :)
[/quote]sjnoebel schreef:je vergeet 1 belangrijk ding!!!! en dat is, ik heb er niet voor gekozen om homo te zijn, die mensen die een tattoo of piercing laten zetten hebben er wel zelf voor gekozen, net als dat je veel wisselende contacten wilt, daar kies je voor.
Ik wil de medemens helpen, maar het mag niet, ook al doe ik in mijn ogen niets verkeerd!

lesilla schreef:Authentic schreef:Welke groepsindelingen hebben ze dan onderzocht?
Alle groepen die in aanmerking komen voor bloeddonatie en dan al de verschillende subgroepen naar risicoanalyse door levensstijl en werk. Hierdoor komen ze ook aan de verschillende indelingen.
en juist daardoor snap ik dat er ook nog steeds (teveel) homo's zijn die er niet zo over denken als jij (en de homo's die ik ken
) stef schreef:Ik vind het belachelijk.
Als ik kijk naar mijn moeder, die is járen bloeddonor geweest, ineens kreeg ze een brief dat ze geen bloed meer mocht geven (een paar jaar terug). Reden hiervan was dat ze 10 jaar voor die brief een bloedtransfusie had gehad (bloeding tijdens een operatie) en nu was er een hele kleine kans dat er iets niet goed was met dat bloed.
Dat ze mijn moeder er dan uitgooien kan ik inkomen, maar 10 jaar later???? Mijn moeder ging elke 2 maanden, wie weet hoeveel mensen er al haar bloed hebben.
En dan gaan we moeilijk doen over homo's? Nee, ik vind dit belachelijk, bekrompen, etc