Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:25

Maar hoe komt het dan dat je er pas 3 uit hebt? Viel het zo tegen dan? Omdat ze normaal altijd 2 en dan nog 2 doen.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:31

Brr! Maandag ik heb voor het eerst mijn verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg in het ziekenhuis (heb al 2 boven bij de tandarts zelf getrokken). Deze moest er uit omdat ie horizontaal in mijn mond lag en bijna tegen een zenuw aan duwde. De ingreep zelf stelde weinig voor maandag ze hebben met een boor de verstandskies geboord en vervolgens in stukjes eruit gehaald en daarna gehecht met 3 hechtingen. Het geluid is echt niet fijn, maar heb niet veel pijn gehad!

Maar sinds nu en gister heb ik echt vlagen met echt ontzettende pijn! heb niet kunnen slapen. Gebruik ook de mondspoeling en de (bruis) brufen die ik heb mee gekregen. Heb het idee dat het niet echt helpt pijn blijft. Heb zelfs af en toe een parecetemolletje bij genomen. :\ Hoe lang duurde het bij jullie voordat de pijn echt wegging?

Chessje

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:15

@Niek, super dat de behandeling is meegevallen. Bij mij hielp de brufen super. Was alleen wat overmoedig, ik voelde geen pijn dus wou ik op de 2e dag al minderen ermee en ben ik paard gaan rijden. Heb wel eens betere plannen gehad. Verder heb ik nu een week later na het avond eten toch nog wel stevige pijn. Maar gaat dagelijks beter.

Ze zeggen dat je er 3 tot 4 dagen behoorlijk last ervan kan hebben en er zijn meer dames in dit topic waar de brufen niet bij werkt. Hou het in de gaten en als je het niet vertrouwd je chirurg of tandartd even bellen.

Beterschap!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:09

@ Niek: Ik nam standaart achter mijn ubi 2 paracetamol, daar mag je er 6 tot 8 van op een dag dus misschien werkt dat ook wel voor jou?

Wat Chessje zegt klopt, ik ben nu een week en 1 dag verder en gisteravond heb ik voor het eerst spaghetti naar binnen geslobbert, dat wil zeggen; klein gesneden en alleen saus, groenten zijn nog te hard.

Gisteren terug geweest naar de chirurg, omdat ik mijn hechtingen eruit viste en die waren ontstoken + amazing veel pijn dinsdagavond. Nu is gisteren de wond gespoelt, dus is nog best flink maar moet vanzelf dicht gaan, maar het spoelen luchte wel op. Zit nu zonder ibu omdat ik nog niet gegeten heb maar straks toch maar weer wel denk ik.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:46

Mijne is er 10 minuutjes geleden uitgehaald. Was m'n eerste :). Dood en echt dood zenuwachtig, heb ik ook gezegd voor ik in die stoel ging liggen. Tandarts heeft me heel erg gerustgesteld, en het is me 100% meegevallen!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:57

Niek wat fijn indd dat de behandeling meeviel, de napijn kan soms best heftig zijn , bij mij werkte de ibu ook niet , had ook nog nurofen… ook geen succes.
Ik nam 2 paracetemol en dan opbouwen., er staat dat je er 8 per dag mag, maar ik heb dat ook overschreden.
Dat is wat bij mij echt hielp, ik kreeg ook een onsteking erbij , dag 4 klapte die gelukkig en vanaf toen ging het stukken beter.

Hoop dat je snel opkanpt!

Bonjoy… ook weer achter de rug, mooi zo

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:37

Bonjoy schreef:
Mijne is er 10 minuutjes geleden uitgehaald. Was m'n eerste :). Dood en echt dood zenuwachtig, heb ik ook gezegd voor ik in die stoel ging liggen. Tandarts heeft me heel erg gerustgesteld, en het is me 100% meegevallen!

Nou, gelukkig :) Hoef je er maar één of volgt de rest?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:46

Eentje moet er over een tijdje ook uit. Maar die is gestopt met groeien, dus mag nog even blijven zitten. Die gaat een stuk lastiger worden, want zit scheef in m'n kaak.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:38

Ik ben net terug uit het UMCN. Viel weer reuze mee :)
Nu zijn ze er alle 4 uit.

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 07:28

Super dat jullie het ook mee vondenvallen...

Morgen zit ik op 2 weken. De hechtingen hebben afgelopen weekend losgelaten. Boven zit het goed. Onder heb ik nog een aardig gat zitten. Het zeurt af en toe maar verder heb ik er geen last van. Wel de hoeveelheid eten dat erin blijft steken vind ik vervelend. Gisteren stak een sliertje rode kool erin... Was wel even friemelen om die eruit te krijgen....

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:12

Na de vorige keer had ik nergens last van...
Nu lijk ik wel op Frankenstein.... mijn hele wang is opgezwollen :P Beetje jammer....

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 01:33

Bij mij is mijn (horizontale) verstandskies er nu 9 dagen er uit en heb echt nog veel last! Heb nog geen nacht goed kunnen slapen. Mijn zakjes brufen zijn op maar ben nu over op de gewone ibuprofen. Ik ben al naar de huisarts geweest omdat ik ontzettend last heb van mijn oor, om te kijken of die niet toevallig ontstoken is. Dit was niet het geval. Mijn rechterkaak doet echt zeer wat loopt tot mijn oor. Morgen weer terug naar de kaakchirurg. Ben benieuwd wat hij zegt.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 17:56

Nou ik heb toch gebeld. 2 Januari mag ik. Pff zie er zo tegen op..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:44

Hee dan mogen we samen :) Moet je voor een intake of gaan ze trekken?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:50

Heb je eerst intake dan? Volgens mij gaan ze erbij mij gelijk uit..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:52

Ibuprofen heeft wel goed geholpen bij mij, voelde bijna niks.
Mijne moest ook eerst gespleten en daarna getrokken maar daar voel je niets van.

Het ergste vond ik het gaasje wat erna in moest dat smaakte echt vies, en dat eruit halen bah. Net alsof er een spaghettisliert uitkwam :')

Maar ben toch bang voor de volgende, mag ik volgende maand laten doen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:08

Dreamer top dat je gebeld hebt , je kan er maar van af zijn! komt echt helemaal goed!!!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 20:09

_Pilipa_ schreef:
Dreamer top dat je gebeld hebt , je kan er maar van af zijn! komt echt helemaal goed!!!

Ik hoop het!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:22

tuurlek, we hebben het allemaal overleefd , en ook wij deden het bijna in onze broeken, eht is even doorbijten en dan paar dagen later ben je blij dat je er van af bent en je er nooit meer druk over hoeft te maken! geloof me het is echt een opluchting , ben blij dat ik er nooit meer aan hoef te denken

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:27

Dreamerr schreef:
@ Daphne_horse, Oke ben benieuwd hoe dat bij mij is. :)

Voel me echt een schijterd maar vind het echt dood eng, ben zo bang voor alles wat met tandartsen te maken heeft. Val zo flauw..

ik nog net niet maar ik vindt gaatjes vullen al niets, krijg twee dagen van te voren niets door mijn strot. gelukkig heb ik waarschijnelijk wel genoeg ruimte _/-\o_

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:31

Gaatjes vullen vind ik veel erger, want dat duurt veel langer. Kiezen zijn er in een wip uit, zeker als je 't in 't ziekenhuis laat doen, die gasten doen niet anders.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:31

nou ik wil wel onder narcose ik kan e echt niet tegen dan ga ik van mijn stokkie

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:45

@Niek, Wat zei de kaakchirurg...

Ben nu 2,5 weken verder en het trekt af en toe nog wel eens en het tandvlees is soms nog wat geïrriteerd. Ik denk dat dit komt doordat je een aardige eetvoorraad kwijt kunt in het gat... Over 1,5 weken ben ik alweer aan de beurt voor de 2e en laatste keer... Wou het eerst uitstellen, maar het gaat nu dusdanig goed dat ik wel klaar ben voor de andere kant...

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:57

Zo aan de andere kant zijn de verstandskiezen er nu ook uit.... Met wat meer geweld, wel...

Bovenste wortel was afgebroken met trekken en deze wou er dus niet uit... Nu ook wat meer last, maar al met al was het nu ook weer goed te doen...

Hoe gaat het met jullie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:42

Ik wacht nog steeds op bericht van de verzekering :+
Het zal wel half januari worden voor ik meer hoor denk ik zo.