Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje1990 schreef:hemoglobine is volgens mij je ijzergehalte (gaat dat met een prikje in je vinger?)
enne... dan weet je toch iig zeker dat je gezond ben... is het voor jou tenminste nog iets waard..

Wendy_Komen schreef:Zou ik er persoonlijk achter aan bellen om te vragen of dat klopt.
Heb hier de buisjes van Europdonor ontvangen. Gelijk even ziekenhuis gebeld, en kan daar zonder problemen de buisjes laten vullen. Dan terugsturen en kom ik in de databank te staan.
En wie weet wordt ik ooit in mijn leven opgeroepen :-D (lijkt me opzich wel gaaf ondanks de bijwerkingen..)
Silvia schreef:Wendy_Komen schreef:Zou ik er persoonlijk achter aan bellen om te vragen of dat klopt.
Heb hier de buisjes van Europdonor ontvangen. Gelijk even ziekenhuis gebeld, en kan daar zonder problemen de buisjes laten vullen. Dan terugsturen en kom ik in de databank te staan.
En wie weet wordt ik ooit in mijn leven opgeroepen :-D (lijkt me opzich wel gaaf ondanks de bijwerkingen..)
Ik heb de buisjes laten vullen toen ik toch bloed heb geven bij de bloedbank.

ik ben nu 19 en toen ik 18 was geworden heb ik mij direct geregistreerd als orgaandonor en daar ben ik ook trots op. ik weet dat heel veel leeftijdsgenoten van mij hier niet over nadenken of geen donor willen zijn, maar wat voor mij de doorslag gaf is dat ik zelf WEL een orgaan van iemand zou willen als ik het nodig zou hebben, dus waarom niet mijn organen weg geven als ik doodga....?
) 
Wendy_Komen schreef:Weet je dan zeker dat het een controle betreft, en niet gewoon de bloedafname?
Ik kreeg namelijk een mail na het aanmelden met de vraag wanneer ik langs zou kunnen komen in Leiden. Heb toen gevraagd of het om meer ging dan enkel bloedafname, en als dat niet het geval zou wezen, ze de buisjes op zouden kunnen sturen (had dit op de site gelezen). Hierna kreeg ik dus inderdaad de mail dat er buisjes onderweg waren naar mij toe. Die heb ik inmiddels dus ook binnen, en ga ze maandag bij het ziekenhuis even laten vullen, en dan weer opsturen.
Dus vandaar mijn vraag/ interesse.