trouwens PDS-ers hebben jullie ook een overgevoeligheid voor blaasontsteking ?
_Chendo_
Geplaatst: 24-09-11 09:59
Hoi hoi,
Ik heb ook een lijstje Chronisch...
-Fibromyalgie -Spondylolisthesis + daardoor plaatselijke artrose (kan wel geopereerd worden maar ze willen het pas doen als ik daadwerkelijk verlamd begin te raken i.v.m. dat het niet altijd werkt + grote operatie is), nu heb ik wel af en toe uitval verschijnselen en uitstralingspijn. Maar we gaan dus nog even door.) -Hypermobiliteit maar niet overal, maar de gewrichten die er last van hebben zijn extreem en willen ook nog wel eens ontwrichten.
Ik werk parttime (29 uur) als dierenarts assistente, nu wel achter de balie vooral, want de dieren vasthouden etc dat trok ik niet meer. Ik geef ook nog les in grondwerk met paarden. Daarnaast heb ik mijn grote paard verkocht (Tinker met shire bloed) omdat ik hem niet meer kon verzorgen. Rijden doe ik ook niet meer. In plaats daarvan heb ik nu een mini van +- 90 cm.
Dapnik
Geplaatst: 24-09-11 10:15
Seven schreef:
nee gelukkig niet
Miepie77
Geplaatst: 24-09-11 10:22
Dapnik schreef:
Seven schreef:
Seven heb je al een bekkenbodemfysio gehad voor de pds?? Werkt om de spanning/krampen beter te reguleren en heeft misschien ook een positief effect op je blaas? De technieken die ik daar geleerd heb geven me wel verlichting
Je leert je b.b.spier te spannen en los te laten: door aanspanning van die spier is de doorbloeding in je darmen slechter wat krampen veroorzaakt/versterkt. Door oefeningen leer je je bb te ontspannen en krijg je ook tips om de krampen te verlichten. Het zal niet bij iedereen evengoed werken, maar baat het niet schaad het niet!