De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:23

Milan_lover schreef:
Heb je al wel eens bachbloesems geprobeerd? Die heb ik nu ook en voel me al stukken beter!
Ik heb nu ook wel bewijs vanuit het laboratorium dat ik lyme heb, maar school en HA geloven me alsnog niet :\

Trouwens, heb sinds vanavond een vreselijke pijn in mijn pols en heb er nu toch maar een verbandje omheen gelegd, man wat doet dat zeer! Ik weet ook niet waar het ineens vandaan komt, heb echt niks gedaan vandaag :\

Nee die heb ik nog niet geprobeerd. Hoop dat ze vrijdag een diagnose en behandeling hebben, maar dat zal wel niet.

Wat ongelofelijk raar dat ze je nog steeds niet geloven! Kun je geen doktersverklarig krijgen van je behandelende arts? (Of heb je die door dat probleem dus nog niet?)

Milan_lover

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:35

Ik loop nu bij Ewalts, maar dat klinkt ongeloofwaardig van een natuurarts, dus ben ik doorgestuurd naar het Radboud, maar dat duurt gewoon lang ;)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:16

Ewalts is ook regulier arts naast natuurarts, dat moet je ervaak even bijzeggen. Zij mag dus reguliere testen uitschrijven en ook reguliere medicatie uitschrijven. Daarnaast heeft ze als natuurarts gestudeerd, een dubbele studie dus.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:45

Ik heb vandaag de AB niet genomen, kon het effe niet meer opbrengen.
Zo ziek en verrek van de rugpijn, de afgelopen tijd zoveel voor mijn kiezen gehad dat ik effe de vechtlust kwijt ben en weer even helemaal tot mezelf moet zien te komen.
Morgen ga ik even overleggen hoe verder.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:50

Heb net A gebeld en ik heb een afspraak op 1 December, dan gaan we verder kijken wat we kunnen doen zonder AB.
Ze zei ook dat als ik me zo ziek ervan voel dat het dan ook de oplossing niet is.
Nu zit ik dus met een mega voorraad van die pillen...ik weet als ik het terug breng naar de apotheek dat het vernietigt wordt, dat vind ik eigenlijk zo zonde!
Ik heb ze gister dus al niet meer genomen en merk nu al dat ik wat minder beroerd ben...ik kan er gewoon niet tegen, heb het een tijd terug ook al eens gehad met doxycicline, daar moest ik ook mee stoppen want stond echt op mijn kop en net als nu raakte ik volkomen in paniek, zo ziek voelde ik me ervan.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:51

Ik hoop dat er snel een andere oplossing gevonden wordt Onassa, dit is inderdaad geen doen meer :(:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:53

Nee echt niet...ik was gister morgen op een gegeven moment in staat 112 te bellen want dacht echt dat ik het loodje ging leggen.
Tja en dan slaat de paniek aanval toe en dan is het helemaal het hek van de dam.
Hoe gaat het met jou nu dan?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:56

Ik heb vanochtend nog niet genomen, zo even wat eten en dan werk ik alles weer naar binnen... Ik had vanochtend een vroege toets (eerste uurtje dus nu alweer thuis) en daarvoor krijg ik nooit wat naar binnen, en vanochtend dus ook die pillen niet.. Nu nog wel heel erg misselijk, dus ga direct maar even een broodje pakken... Maarja, het is nog steeds erg zwaar met die pillen want ik voel me er echt beroerd van, gisteravond lag ik ook al heel vroeg op bed omdat ik het niet meer trok.. Als ik dan niet ga liggen val ik echt om...

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:12

Ik ben net getest op Lyme met de Eliza test (alweer) omdat hier in de buurt die andere niet gedaan wordt,
Ik heb met de dokter overlegd dat ik die andere test toch wel graag wil doen om gewoon uit te kunnen sluiten dat het lyme niet is (of wel). Nu gaat ze met het bacteriele lab (oid) overleggen voor die 2e test, en dan kan ik volgende week bellen hoe we dat nou gaan doen..
hoop dat ik dan eindelijk wat wijzer wordt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:32

Ml, kl*te dat je je ook nog zo beroerd voelt.
Hoe is de test gegaan op school?

Ik heb de supplementen ook nog niet genomen, door de enorme misselijkheid kreeg ik niets meer weg.
Moet erbij zeggen dat ik heel erge overgeef fobie heb(emetofobie)
Hierdoor raak ik totaal in paniek, zo erg dat ik flauw kan vallen.

Chantal, bij welk ander lab willen ze gaan testen dan?
Want als het dan weer de Elisa word of de western blot word je misschien weer niets wijzer.
Ik zou als ik jou was de prikset van Prohealth aan vragen, dat geeft nog de betrouwbaarste uitslagen.
Ik heb de DNA PCR test laten uitvoeren en daar kwam een positief beeld uit (klinkt altijd zi gek he positief als blijkt dat je lyme hebt).

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:34

Proefwerk ging wel goed, ben normaal nooit zo goed in teksten bij Nederlands maar de vragen die ze hadden kon je gewoon letterlijk vinden in de tekst gelukkig :)
Zo maar eens voor natuurkunde bezig...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:46

Das in ieder geval dan goed nieuws meid!
Succes met natuurkunde.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:55

Is lyme eigenlijk besmettelijk?
ik las op de ene site wel en op de andere site niet. Dus ik dacht, ik vraag het even hier! :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:21

Ja het kan via bloed/speeksel/lichaam sappen overdraagbaar zijn.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:28

Bedankt!
Is die kans groot? Want ik heb dus met mijn vriendje gezoend en nu heeft hij hle erge rugpijn (ik ook) en ik heb bijna zeker de ziekte van lyme..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 23:32

joh echtwaar dat wist ik niet. chantal fijn dat je dokter de moeite neemt. en vriend even in de gaten houden of ff langs de dokter

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:47

Ja hoe groot die kans ik durf ik niet te zeggen maar het kan wel.
Ik wil eigenlijk mijn man ook nog een keer via Prohealth getest hebben, maar eerst weer effe wat centjes sparen.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:50

Jups!

Gisteren overal zoveel pijn gehad.
Zit er nog.. maar iets minder.
Nog een paar uurtjes en de dag is weer voorbij :D

Onassa hoe gaat het nu?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:27

Ik ben dus gestopt met de AB en het gaat al ietsie beter, de misselijk is nog niet weg maar sta niet meer zo dood en dood ziek op.
Wel heb ik nu als ik de hele eierdop vol supps op heb dat ik erg misselijk word, geen idee welke van al die soorten die misselijkheid veroorzaakt.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:01

Oh, ik voel me zo poedersuiker :\
Het gaat écht niet, ik lig maar te liggen en voor mijn gevoel kook ik, ben helemaal rood. Ik heb ontzettend buikpijn en vandaag nog geen hap naar binnen kunnen krijgen :\ Ik ga wel door, maar zou niet weten hoe :\ Ik ben ontzettend misselijk en vandaag op school ging ook niet, maar 2 uurtjes en 2 toetsen, maar toch. Zo ontzettend veel buikpijn en kramp, mijn moeder weet ook even niet meer wat ze nu met me aan moet.. Ik wil er zo graag vanaf, ik wil er zo graag tegen vechten, maar zo lukt het echt niet :\

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:40

Een vraagje aan de mensen die al onder behandeling staan: hoe is het bij jullie nou vastgesteld? Ik heb de Elisa en Western-blot test gedaan. Ik maak wel IgM aan, maar geen IgG. En heb volgens het ziekenhuis dus geen Lyme. Ook zijn al m'n waardes goed na uitgebreid bloedonderzoek. Ik ben dus gezond, maar voel me alles behalve.

Balen Milan dat je je zo sh*t voelt. Kun je eindelijk aan de behandeling, voel je je nog beroerder :(:)
@ Onassa: zonder AB word je toch niet beter? Of hebben jullie nu een ander behandelingsplan? Wel heel naar dat je er zo ziek van geworden bent.
Laatst bijgewerkt door Sassol op 19-11-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:41

Ik had ook wel IgM en geen IgG bij de Elisa, ik heb geloof ik de PCR bloedkweek gedaan bij prohealth...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:39

Ohjee ML, hetzelfde als hier dus en door alle stress er hier bij van de afgelopen tijd kon ik niet verder en moest ook van A stoppen.
Ze wil sowieso dat ik eerst een in wat rustiger vaarwater kom.

Sassol, de Elisa en westernblot zijn niet betrouwbaar!
Steek even wat geld in een uitgebreide test van Prohealth en bij mij kwam het er bij de DNA PCR bloed test er wel degelijk uit.
We willen idd gaan kijken wat een alternatief is nu voor me, 1 December heb ik weer een afspraak en dan gaan we verder kijken hoe het vervolg gaat worden van de behandelingen.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:40

Ik moet maandag sowieso nog even bellen en ik heb de 30e weer een afspraak, en 5 december een in het radboud...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:48

Wat ga je in het radbout doen dan??
Ahhh heb je net een dag eerder een afspraak, jammer, anders hadden we net als Juud en ik elkaar bij A kunnen ontmoeten ;)