Darmonderzoek (Colonoscopie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: Darmonderzoek (Colonoscopie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:34

Sterkte Tjady, je bent nogal wat van plan hoor voor na de scopie. Ik zou er maar niet op rekenen dat je morgenavond kan rijden :n Misschien dat stallen mesten al een probleem wordt morgen ochtend, aangezien je echt helemaal leegloopt.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:36

tjady schreef:
Ik begin er al aan te wennen. Ben nu nog een beetje aan het klussen. Wasje draaien, stofzuigen en bed verschonen. Heb de stallen al gemest en al het voer voor vanavond en morgenochtend staat al klaar. Moet ze alleen staks nog binnen halen.
Ik hoop dat ik morgen voor dat ik naar ziekenhuis ga, alles buiten heb staan en de stallen al gemest heb. Dan hoeft dat niet meer als ik terug kom en ik hoop morgenavond even in het zadel te zitten.

mijn vriend dronk het slokje voor slokje in een kwartier , hij vondt het spul wel mee vallen hij had citroen smaak dacht ik

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:39

Ik dronk in 1 teug een glas per kwartier. Maar bij de liter kotste ik alles weer uit :')

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:44

Wietsje92 schreef:
Ik dronk in 1 teug een glas per kwartier. Maar bij de liter kotste ik alles weer uit :')

ow bah bah ..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:48

Wietsje92 schreef:
Sterkte Tjady, je bent nogal wat van plan hoor voor na de scopie. Ik zou er maar niet op rekenen dat je morgenavond kan rijden :n Misschien dat stallen mesten al een probleem wordt morgen ochtend, aangezien je echt helemaal leegloopt.

Oke Wietsje dan kan ik daar rekening mee houden. Blijft het de hele nacht doorgaan dan?
Als ik morgenavond niet kan rijden, is dat ook niet erg hoor. Ik dacht alleen dat stallen ervoor makkelijker zou gaan dan erna. Woensdag wel in de planning om naar mijn werk te gaan eerlijk gezegd.
Vervelend dat je alles weer uitspuugde.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 15:59

Het blijft niet lopen vannacht, op een gegeven moment ben je gewoon echt leeg.. Maar aangezien je morgen weer opnieuw begint met drinken kan j eniet veel meer doen dan dicht bij het toilet blijven! Ik was na het onderzoek erg moe + buikkramp en heb die dag dan ook echt niets meer uitgevoerd..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:05

Lola: hoe bedoel je weer op nieuw begint met drinken? Ik heb alleen voor vandaag mee gekregen.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:15

Lola mijn vriend had dat idd ook ,
@ Tjady ...na het onderzoek is hij nog wel paar dagen bij huis gebleven , gewoon eten lukte al bijna niet ( aardappels enz ) dat is schijnbaar dan weer te zwaar op de maag en hij had toen flinke steken daardoor..
Hij is na het onderzoek begonnen met bouillion soep en brood... bij mn vriend duurde het wel een week voordat hij weer fatsoenlijk kon eten......

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:28

NoiRam, kennelijk ben ik alweer wat te optimistisch. Laat het maar over mij heenkomen. Wil alleen liever niet de paarden stil zetten.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:37

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ben wel benieuwd hoeveel mensen hier zijn die Crohn hebben. Ik heb nu een aantal jaren Crohn en zit gelukkig nu al een tijdje in een rustige fase, dankzij medicijnen.

Tjady succes morgen! En ook ik denk niet dat je 's avonds kan gaan rijden, maar aan de andere kant dat verschilt ook wel voor iedereen.
Overigens redde ik het niet eens met de Klean prep...brrrr...smerig spul. Ik krijg toen een ander middel, ook smerig maar veel minder, 2 x 450 ml wegdrinken, dus zeg 2 x een glas, ipv die liters klean prep...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:39

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:10

Ik heb vooral erg veel buikpijn gehad na de scopie. Ik lag toen ook in het ziekenhuis, en misschien had ik na de scopie naar huis gemogen, maar dat ging nog niet door toen :n Ik voelde me echt gewoon enorm lamlendig na de scopiën die ik gehad heb.

Bonnielau welk middel heb jij dan gekregen? Dan zou ik dat eventueel aan kunnen geven bij de internist, omdat ik de moviprep echt niet weg kreeg :n Vind het zo jammer, dat als je dan 1 van de 2 liter op hebt, dat alles er dan weer uit komt en ik weer opnieuw kan beginnen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:47

Nou proost dan maar, het laaste glas staat klaar en dan heb ik de vier liter erop zitten.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:32

Goed hoor Tjady!

Ik kreeg een maagsonde ivm overgeven.. Heb op t moment een rustige Crohn maar wel alsnog overgevoelige darmen zijn ze vorige week achter gekomen.. :(

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:57

Jeetje 4 liter.. Bah..

Amaryllis, ik wou t niet meer drinken nadat ik overgegeven had, ik werd er zoo misselijk van, dus de volgende morgen was ik nog steeds erg misselijk, en wilden ze dat ik nog ging drinken, dat heb ik toen geweigerd, en toen wilde die zuster ook een sonde inbrengen. Ik kreeg t er spaans benauwd van en trok dat ding er weer uit (schijnt een heel normaal iets te zijn bij mensen die astmatische klachten hebben gehad), moest me volgens de zuster maar niet zo aanstellen >;) Ik vraag me dus wel eens af of die mensen die je op zo'n moment verzorgen/begeleiden/klaar maken voor het onderzoek, überhaupt zelf wel eens het hele traject voor een scopie zijn afgegaan.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 07:47

het is bijna zover, alle dieren zijn verzorgd en de stallen gemest. Ik ga zo douchen en dan maar die kant op. Ik zie niet echt op tegen het onderzoek omdat ik weet dat ik slaap. Gek maar ik maak mij meer zorgen over wat ik nou zou hebben. Zal wel niks zijn maar toch.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:33

tjady schreef:
het is bijna zover, alle dieren zijn verzorgd en de stallen gemest. Ik ga zo douchen en dan maar die kant op. Ik zie niet echt op tegen het onderzoek omdat ik weet dat ik slaap. Gek maar ik maak mij meer zorgen over wat ik nou zou hebben. Zal wel niks zijn maar toch.

Succes met je onderzoek vandaag !!!
mijn vriend was trouwens gewoon bij met het onderzoek alleen door dat spul wordt je een beetje veel ontspannen :-)
Overigens had mijn vriend daar pas last van toen hij weer thuis was , in het ziekenhuis was hij nog zo blij als wat zelfs na het onderzoek hahah

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:55

Tjady succes en sterkte he! Ik reageer niet op roesjes die ze geven helaas, dan ben ik er tijdens het onderzoek gewoon bij, en daarna begint t roesje pas te werken.:\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:15

Ik was ook bij. Alleen kan ik me niet echt iets herinneren.
Sliep op het moment dat ik terug naar de kamer gereden werd. :+

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:46

Ben alweer klaar, moet nog wat uitslapen. Was er half/half bij. Het is mij meegevallen.straks lekker naar huis.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:52

@ Tjady gelukkig dat ook jou het is mee gevallen !!!
Rust maar lekker goed uit ... hopelijk is de uitslag goed !

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:02

Ik ben weer aardig bij gekomen. beetje high geweest hihihi. Kan mij kort herinneren dat ik even wakker werd door gestomp in mijn buik, maar echt veel weet ik er niet meer van. Ik geloof dat er ook niet veel bijzonders te zien was. Volgende week dinsdag uitslag.
Ik ben nog wel een beetje moe, maar als het vanavond over is, wil ik toch even rijden. Al is het maar wat stap en drafwerk.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:11

tjady schreef:
Ik ben weer aardig bij gekomen. beetje high geweest hihihi. Kan mij kort herinneren dat ik even wakker werd door gestomp in mijn buik, maar echt veel weet ik er niet meer van. Ik geloof dat er ook niet veel bijzonders te zien was. Volgende week dinsdag uitslag.
Ik ben nog wel een beetje moe, maar als het vanavond over is, wil ik toch even rijden. Al is het maar wat stap en drafwerk.

Ik was ook ontzettend high en wilde na het onderzoek gelijk naar Macdonalds en werd pissed dat dat infuus er uit moest. :')
Ben ook een paar momenten bij geweest maar heb geen pijn gevoeld!
Succes met de uitslag :) Ik denk dat jij vanavond toch lekker in je bedje blijft hoor!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:17

Macs, je zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Heb net even een paar boodschappen gehaald en ben toch iets meer vermoeid dan ik dacht. Straks de paarden binnen halen en de paddock mesten en dan zie ik wel weer verder.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:57

Onderwerp: Darmonderzoek (Colonoscopie)

Wietsje92 schreef:
Ik heb vooral erg veel buikpijn gehad na de scopie. Ik lag toen ook in het ziekenhuis, en misschien had ik na de scopie naar huis gemogen, maar dat ging nog niet door toen :n Ik voelde me echt gewoon enorm lamlendig na de scopiën die ik gehad heb.

Bonnielau welk middel heb jij dan gekregen? Dan zou ik dat eventueel aan kunnen geven bij de internist, omdat ik de moviprep echt niet weg kreeg :n Vind het zo jammer, dat als je dan 1 van de 2 liter op hebt, dat alles er dan weer uit komt en ik weer opnieuw kan beginnen.

Ik weet helaas niet meer hoe dat middel heet, sorry! Was iig wel een laxeermiddel maar dus veel minder. Heb trouwens bij mijn laatste onderzoek een soort pruimensap gehad, dat werkte prima. Overigens was dat wel een minder uitgebreid onderzoek. Ik kan ook echt geen liters drinken (zowiezo niet, ook geen gewoon water ofzo) mijn lichaam komt gewoon in opstand. Ook met de contrast vloeistof voor de mri heb ik altijd grote problemen, lukt me nooit om alles op te krijgen!