"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:03

Lieve Ts, ik denk dat het heel belangrijk is dat je uit die cirkel komt waar je nu in zit. Iets moet doorbroken worden voor je ziet hoe je er (misschien) wel uit kan komen.
Neem je paarden lekker mee op vakantie waar je tot rust kan komen en waar je kan overdenken hoe je eruit kan komen. En mijn gevoel zegt ( misschien wettelijk ten onrechte, maar puur gevoelsmatig) vent de helft van het paard betalen? Dat heeft hij allang betaald gekregen. Diep in mijn hart zou ik het liefste een keer met je meegaan en een "fijn gesprek"met de viezerik aangaan. Maar ik kan me indenken dat je helemaal niet op dit soort dingen zit te wachten. Maar Grrr, ik kan me zo kwaad maken om mensen die misbruik van een ander maken.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:04

regio Leiden

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:05

Boomerang schreef:
Via PB zou je ook mensen in het topic kunnen benaderen voor je woonplaats.

Ts, ik zit in de omgeving van Harderwijk. Mocht je daar wat aan hebben, dan help ik je graag!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:05

Hier nog eentje voor Drenthe of Groningen-Zuid.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:06

Ik meld mij ook voor de regio Alkmaar! Er moet iemand met je mee ter bescherming.. :j

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:07

Lieve, lieve TS ik wil echt even kwijt dat ik het zo ontzettend moedig van je vind dat je deze stappen hebt durven nemen.

Mocht je hulp omgeving Zoetermeer/Leiden/voorschoten nodig hebben, dan kan je me altijd PB'en. Ook voor eventuele verplaatsing/schijnkoop/onderbrenging van je paardje.

Anoniem

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:19

Moderatoropmerking:
Probeer het topic ontopic te houden, heb respect voor elkaars meningen. Ook is het niet de bedoeling een verzamelplaats van regio's te maken in het topic. Indien je de TS wil helpen, PB haar je regio, dan blijft het topic op het onderwerp gericht.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:21

Maar mag ik 1 ding zeggen wat ik zo snel nog niet gelezen heb? En waarom ik echt vind dat je wel aangifte moet doen?

Als jij het niet doet en jij bent er weg, wie komt er dan bij hem op stal? Bij wie krijgt hij nog meer de kans om iets te doen? Ik ben altijd bang dat dit soort mensen nooit kunnen stoppen.

Ik snap hoe moeilijk dat is en ik snap hoe frustrerend het is als ze weinig kunnen doen, maar hij krijgt dan wel even een duidelijke waarschuwing. En misschien kunnen ze er wel meer mee doen. Zeker omdat het nog steeds speelt. Voor jezelf is het ook een goede manier om het beter af te sluiten en jezelf te overwinnen. Doe in ieder geval aangifte!

Ow en ga niet meer alleen naar stal, zorg dat er altijd iemand is die elke minuut bij je is. Je bent dan met z'n 2en, dan kan hij al niets maken. Ik ben niet de enige die mee wil, maar op mij zit je dan ook niet te wachten... (Heb van hetzelfde last als Femiaans... kwaadheid en zelf een te grote mond gaan hebben dan, dat is niet goed..)

Wat ook niet geheel onverstandig lijkt, ga eens na wie er in het verleden bij hem op stal hebben gestaan. Heb zo'n klein vermoeden dat je niet de enige zult zijn... Had zelf eerst ook verzorgpaarden en werd ook gewaarschuwd... Bij mij was er toen nog niets gebeurd, maar een paar dingetjes die gewoon raar waren. Als hij kwam met "willen jullie wat drinken?" was ik degene die maar even mee moest lopen om het te halen. Ik werd "betaald" (ging om bijna niets) omdat ik zo goed had geholpen en of ik dat vaker wilde komen doen dan de dagen dat we met zijn allen waren. Dan ga je tegen de kleine stomme dingetjes toch opeens heel anders kijken... En mocht je iemand tegenkomen die hetzelfde heeft meegemaakt en niets gemeld, dan sta jij ook alweer een stuk sterker.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:34

Ik heb alleen eerste pagina van deze topic gelezen.

Ik begrijp iets niet: je bent 20 en dus 17 jaar toen het begon, hoe kan je dat nou toelaten? Dan weet je toch dat het niet normaal is en dat het niet mag tenzij je het toestaat en het graag wilt.

Gewoon die paard kopen via nepkoper en dan bijrijder zoeken die met jou de stalkosten deelt tot je het volledig betalen kan per maand.

En vooral aangifte doen tegen die gore viespeuk, 80 jaar of niet, het moet altijd afgestraft worden, nooit toestaan.

Helaas gebeurd het vaker dan je denkt hoor, meisje mag paard verzorgen van een man en die maakt misbruik van de situatie en misbruikt het meisje sexueel en die wil leuke paardje niet opgeven, bah misselijkmakend zeg.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:40

Ik ben toen ik een twintiger was ook drie van dat soort kerels tegengekomen. Alleen kwamen ze er bij mij niet mee weg. Ik liet het niet gebeuren.

Maar het wordt tijd dat je eens aan jezelf gaat denken. Jij bent verdorie het slachtoffer en hoe goed bedoeld van jou, je ouders horen er voor jou te zijn. Wat deze kerel jou aandoet behoren je ouders te weten en zij dienen jou te beschermen. Je ouders horen er voor jou te zijn.
Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:41

Helaas is dit verhaal herkenbaar, maar dan ruim 20 jaar geleden.
Ook daar bleken meerdere meisjes dat meegemaakt te hebben.

Ik vind het dan ook een hele goede tip om op zoek te gaan naar anderen die daar opstal hebben gestaan- verzorgd etc.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 16:24

Wauw, wat een overdonderd aantal berichten! Ik heb net een hoop ontzettend lieve PB-tjes gelezen, waar ik iedereen enorm voor wil bedanken! Ik ga straks proberen om ze ook allemaal te beantwoorden. Ook in het topic is ontzettend veel geplaatst, ik ga hard mijn best doen om zo snel mogelijk al jullie reacties te lezen, al moet ik soms even stoppen omdat ik het niet meer kan..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:28

Op het moment dat iemand aan je lijf zit,verstijf je helemaal en kan je niets doen.
Je wil er wel tegenin gaan,maar op de een of andere manier gaat dat gewoon niet.
Iemand die een beetje verlegen is of wat zwakker is altijd een makkelijk slachtoffer.
TS moet die knop zien om te draaien,wat heel erg moeilijk is.Je bent in het ware in een soort van trance op momenten dat het weer gebeurt.
Het is zó moeilijk om eruit te komen.Maar TS je gaat er wél uitkomen hoor,hoe dan ook.
Ik ben er zelf ook uit gekomen,durfde nooit tegenin te gaan,verstijfde gewoon,enz.
Met de TS meegaan,dan is het tijdelijk opgelost.De TS moet sowieso hulp zoeken,want ook al is het straks gestopt is ze er nog niet vanaf.
Kom op TS zet die knop om!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:02

TS je bent een jongen meid
hoe kan het dat een 83 jarig ouwe l*l je zo klein krijgt?
niet dat ik je niet geloof hoor maar zo'n ouwe vent rent toch niet zo hard meer?

als het nou weer gebeurd, waarom ren je dan niet heel hard weg?
(misschien denk ik te simpel hoor heb zoiets ook nog nooit mee gemaakt)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:10

Als je in de gelderse vallei zit, moet je maar even pb'en.

Ik vind sommige reacties erg bot overkomen. Ik denk niet dat mensen weten hoe verlammend zoiets kan zijn, en hoeveel kracht oudere mensen nog hebben.

Heel veel sterkte TS, als ik iets voor je kan betekenen, laat het even weten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:10

Net of elke bejaarde man een slappe vaatdoek is :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:23

Mijn 'oom' van 96 is afgelopen april overleden, maar tot vorig jaar toe durfde ik daar nog mijn kinderen aan mee te geven in de auto hoor, als hij wat wilde weten googelde hij het, en als hij zin had om ergens naartoe te gaan pakte hij de fiets en reed zo van Eindhoven naar Helmond. Oh - vergeet zijn wekelijkse potje tennis niet! :') Nee, oude mensen zijn niet per definitie zwakke wezentjes die je zo omblaast, hoor....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:27

nou daarom zeg ik: misschien denk ik wel te simpel

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:32

Ragdollcat schreef:
Ik heb alleen eerste pagina van deze topic gelezen.

Ik begrijp iets niet: je bent 20 en dus 17 jaar toen het begon, hoe kan je dat nou toelaten? Dan weet je toch dat het niet normaal is en dat het niet mag tenzij je het toestaat en het graag wilt.

Gewoon die paard kopen via nepkoper en dan bijrijder zoeken die met jou de stalkosten deelt tot je het volledig betalen kan per maand.

En vooral aangifte doen tegen die gore viespeuk, 80 jaar of niet, het moet altijd afgestraft worden, nooit toestaan.

Helaas gebeurd het vaker dan je denkt hoor, meisje mag paard verzorgen van een man en die maakt misbruik van de situatie en misbruikt het meisje sexueel en die wil leuke paardje niet opgeven, bah misselijkmakend zeg.

Als je niet weet waat je het over hebt, houd dan alsjeblieft gewoon je mond in plaats van pijnlijke en lompe opmerkingen te maken die TS geen steek verder helpen. Alsjeblieft zeg..

LimaMambo, het is echt heus niet zo simpel als jij het schetst, denk je nou echt dat als het allemaal zo makkelijk was er zoveel slachtoffers waren? Helaas..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:46

LimaMambo schreef:
nou daarom zeg ik: misschien denk ik wel te simpel

Je zegt het idd. simpel,maar waarom? het lijkt ook simpel voor een buitenstaander.En ik weet ook dat jij dit niet kwaad bedoelt,maar goed bedoelt.Wás het idd. maar zo simpel!
Pas als je dit zelf mee maakt of hebt mee gemaakt weet je dat het niet simpel is.
Het is idd. een soort verlamming op dat moment,je kán niet weg rennen.

Het klinkt allemaal ook zo anders voor mensen die dit zelf niet hebben mee gemaakt,maar dat wil niet zeggen dat men het niet goed bedoelt.
Om bokkers nou te gaan aanvallen als ze zoiets zeggen is ook niet nodig.
Het is gewoon heel moeilijk te begrijpen allemaal.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:48

Wat een nare en vervelende situatie!

Wat is de reden die je de man hebt opgegeven dat je het paard wilt verkopen? Neem aan dat hij de echte reden dan wel snapt? :=

Vraag me ook af hoe het komt dat dit zolang aan de gang kan blijven gaan? Roept hij je in huis oid als je bij je paard bent? Want dan kan je dus net doen alsof je hem niet hoort, en gewoon niet reageren?
Misschien denk ik ook wel erg simpel, maar omdat het een oudere man is denk ik ook al snel aan iemand die niet zo hard meer loopt, en waar je dus voor weg kan rennen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:51

Jullie denken te simpel...

Wegrennen.... nee.... zo makkelijk is dat niet....
Je durft je op zo'n moment niet te verweren...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:52

Het is net of je onder hypnose bent op die momenten.
Je kan écht niets doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:53

Jolliegirl schreef:

wat ik me dan weer afvraag is hoe het komt dat je je niet kan verweren.. in dit geval tegen een ouwe banketstaaf van in de 80

ik kan voor mezelf zeggen dat die vent na de eerste keer geen verschrompelde balletjes meer had.. maar helemaal geen balletjes meer

hoe komt het dan dat iemand het dan wel 'pikt'?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:56

LimaMambo schreef:
Jolliegirl schreef:

wat ik me dan weer afvraag is hoe het komt dat je je niet kan verweren.. in dit geval tegen een ouwe banketstaaf van in de 80

ik kan voor mezelf zeggen dat die vent na de eerste keer geen verschrompelde balletjes meer had.. maar helemaal geen balletjes meer

hoe komt het dan dat iemand het dan wel 'pikt'?

Ik vind het niet zo kies dat je dit topic gebruikt om jouw gebrek aan kennis over deze materie, waarmee je je gelukkig kan prijzen, te uiten
Open een topic als je wijzer wilt worden

Een van de belangrijkste gevoelens bij misbruik is de schuld die het slachtoffer onterecht voelt
Dat voedt jij op deze manier dat is niet zo netjes, vooral omdat je er al op gewezen bent.