Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KoudbloedKim schreef:Het gaat vooral om de manier waarop je hebt brengt..
Ik kan me voorstellen dat mensen die maar niet zwanger kunnen raken, een beetje pissig worden van de-poppetjes.
) dan laat ik het NOOIT weghalen maar dat is omdat ik heel graag kinderen wil!!! En adoptie zou ik al helemaaaaaaal niet overwegen!!!KoudbloedKim schreef:Menino: Ik heb een reactie boven je berichtje geplaatst..Patriesja schreef:Soms kun je er niks aan doen..Wél vind ik het erg dom om zwanger te worden terwijl je absoluut geen kinderen wil...condoom kan scheuren etc.
Dat hoeft niet altijd te maken hebben met het onveilig doen.
. So0p_ schreef:H_Nalanta schreef:Ja, ik vind het moord. Je maakt toch iets dood?
De een vind het een kind, de ander een klompje cellen..
Als je op mieren staat maak je ze ook dood.. Niet meer lopen dus? Kom nou..
stef schreef:Even puur theoretisch: Abortus kan nooit een voorbehoedsmiddel zijn. Een vóórbehoedsmiddel voorkomt nl dat je zwanger raakt.
Ook zie ik die opmerking nooit langs komen, het is alleen toevallig in dit topic een keer genoemd
. Maar ik heb toch meerdere malen in dit topic opmerkingen gelezen dat de TS stom is geweest of dat ze voorzichtiger had moeten zijn. En ook minimaal 2 die zeiden dat ze niet tegen abortus waren maar vooral voor goed gebruik van voorbehoedsiddelen. Polly schreef:ik heb nu al een paar keer een opmerking voorbij zien komen over het filmpje van een abortus waarop het kindje/embryo/hoe je het noemen wil wegkruipt voor de naald/iets waar ze mee aborteren.
Ik hoop dat iedereen inmiddels weet dat dit NIET ECHT is, dit is ooit gemaakt door de EO juist om mensen duidelijk te maken hoe zielig een abortus wel niet zou zijn.
Ik heb meerdere doodgeboren foetussen van 20+ weken gezien en ja dit zijn al hele mensjes om te zien maar meer dan dat is het IMO ook niet.
Ik ben voor abortus zeker in het geval van TS, heb vroeger een vriendin gehad die er ook zo fel op tegen was, dat heb ik altijd gerespecteerd net zoals ik eenieders geloof wil en zal respecteren maar waarom moeten mensen hun geloof altijd zo ontzettend opdringen ipv elkaars mening te respecteren.
Ik respecteer dat er mensen zijn die nooit een abortus zullen doen omdat ze vanaf dag 1 vinden dat het een mensje (of wat dan ook) is, respecteer dan ook TS die een kindje wil behoeden voor een leven waarin het niet gewenst is, volgens mij is er niks ergers dan geboren worden in een ongewenste situatie, dan kan je er maar beter niet zijn.
Maar nogmaals, dit is MIJN mening, daar hoeft niemand het mee eens te zijn, iedereen kan en mag zijn mening geven hier maar dat betekend nog niet dat er maar 1 waarheid is. Tuurlijk kan iemands mening veranderen maar dat moet je niet opdringen en al helemaal niet met een geloof erachter, er zijn nou eenmaal ook mensen die niet geloven.
Menino schreef:ik snap het nooit zo goed, jaarlijks komen er duizenden beesten om bij het kappen van regenwouden... Omdat we zo nodig houten spullen willen, dan nog die duizenden bomen die worden gekapt. Dagelijks worden er duizenden beesten vermoord, omdat wij zo nodig vlees moeten eten. Dieren worden afgeschoten om de (leef)situaties leefbaar te houden in bossen.
Maar een amper volgroeid klompje cellen, dat wordt verwijderd omdat het kind hoogstwaarschijnlijk toch nooit in een gelukkige stabiele leefsituatie op zal groeien. Dat wordt er over een soort van koelbloedige moord gesproken ....
Over de hypocrisie van de mens gesproken zeg.....
. Zo denk ik er dus ook over. [naam] schreef:Menino schreef:Omdat dat mijn mening is?Maar waarom plaats je er dan een opmerking over .... ?
Menino schreef:Een mening hoeft nog altijd geen feit te zijn.Het is jouw mening, maar je weet niet of die wel terecht is?
Klinkt als een goed onderbouwde mening! .....![]()

-poppetjes.