Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:12

Ik zeg ook niet dat het al dan niet terecht is, maar dat ik het me wel kan voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:14

KoudbloedKim schreef:
Het gaat vooral om de manier waarop je hebt brengt..

Ik kan me voorstellen dat mensen die maar niet zwanger kunnen raken, een beetje pissig worden van de *\o/*-poppetjes.

maarja, ligt dat dan aan de mensen die niet zwanger kunnen worden (en hoe die er mee omgaan) of aan de TS ?

Er staan ook wel eens berichten op bokt, die bij mij echt vervelende gevoelens oproepen door bepaalde ervaringen etc. Moeten die mensen nu voor mij hun berichtjes aan gaan passen. Nee dus :D

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:14

Ik vind het een goede keus van de TS.
Wél vind ik het erg dom om zwanger te worden terwijl je absoluut geen kinderen wil.
Maar waarom zou zij in hemelsnaam het kindje houden als zij écht geen kinderen wil?
Daar maak je het kind niet gelukkig mee en jezelf ook niet!
Begrijp me niet verkeerd, zou ik zwanger worden (dat zit nog niet in e planning nu :P ) dan laat ik het NOOIT weghalen maar dat is omdat ik heel graag kinderen wil!!! En adoptie zou ik al helemaaaaaaal niet overwegen!!!
Maar als jij ten eerste geen kinderen wil (vind ik de belangrijkste reden!!) en ten tweede geen goede thuisbasis kan geven omdat je dus nog thuis woont, dan vind ik het een eerlijke keuze!
Stom (!!!) dat het is gebeurd, maar ik vind het een goede keuze!

Edit; en ik snap best dat de TS blij is dat ze er op tijd bij was e.d.!!! Moeten we dan ook maar alle Prenatal winkels sluiten, want tsja als je daar voorbij loopt wordt je er ook mee geconfronteerd?? Ik kan me best voorstellen dat iemand die moeite heeft met zwanger worden of helemaal niet zwanger kan worden dit echt niet leuk vind om te lezen, maar dan kan je helemaaaaaaaaal niets meer op een openbaar topic schrijven!
Laatst bijgewerkt door Patriesja op 15-06-11 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:15

Maar er is ook meteen een spiraal gezet om te voorkomen in het vervolg wat ik dan weer een complimentje waard vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:16

Menino: Ik heb een reactie boven je berichtje geplaatst.. :)

Patriesja schreef:
Wél vind ik het erg dom om zwanger te worden terwijl je absoluut geen kinderen wil.
Soms kun je er niks aan doen.. :) ..condoom kan scheuren etc.
Dat hoeft niet altijd te maken hebben met het onveilig doen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:19

KoudbloedKim schreef:
Menino: Ik heb een reactie boven je berichtje geplaatst.. :)

Patriesja schreef:
Soms kun je er niks aan doen.. :) ..condoom kan scheuren etc.
Dat hoeft niet altijd te maken hebben met het onveilig doen.

Ja okeej daar heb je gelijk in....
Ik heb het misschien wat botter verwoord dan ik bedoelde!
Laatst bijgewerkt door Patriesja op 15-06-11 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:19

Respect voor jou, TS! Een hele goede keuze vind ik. Jouw leven, jouw beslissing. En als jij daar een happy smilie bij wilt zetten, prima. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je blij bent. Ik vind kinderen erg leuk, maar zou er nu ook echt nog geen eentje willen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:20

KoudbloedKim schreef:
Ik zeg ook niet dat het al dan niet terecht is, maar dat ik het me wel kan voorstellen.

Maar waarom plaats je er dan een opmerking over .... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:21

Menino schreef:
[naam] schreef:

Omdat dat mijn mening is?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:22

Is alles wat je je kan voorstellen een mening? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:25

Nee, en dat heb ik ook nergens beweerd.. ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:27

Misschien vinden jullie dit een gekke opmerking hoor maar, ik vind het altijd raar dat mensen zeggen dat je abortus niet als voorbehoedsmiddel kan/mag gebruiken. Ik vind dat ook niet zo'n goed idee maar in principe heb je daar toch alleen jezelf mee?? (buiten het feit dat het natuurlijk ook gemeenschapsgeld kost).

EDIT: ik vind het ook raar dat de TS hier iedere keer de opmerking krijgt dat ze het had moeten/kunnen voorkomen en dat het zo stom is. Wie is hier nu geschaad behalve de TS zelf die 7 weken misselijk is geweest en een pijnlijke ingreep heeft ondergaan?? Dat heeft ze toch wel door zelf mag ik hopen en als ze denk nou doe ik morgen nog eens is dat toch ook haar goed recht :o? .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:34

Even puur theoretisch: Abortus kan nooit een voorbehoedsmiddel zijn. Een vóórbehoedsmiddel voorkomt nl dat je zwanger raakt.
Ook zie ik die opmerking nooit langs komen, het is alleen toevallig in dit topic een keer genoemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:35

KoudbloedKim schreef:
Menino schreef:

Het is jouw mening, maar je weet niet of die wel terecht is :P ?
Klinkt als een goed onderbouwde mening! ..... :P :+

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:38

H_Nalanta schreef:
Ja, ik vind het moord. Je maakt toch iets dood?
De een vind het een kind, de ander een klompje cellen..

Als je op mieren staat maak je ze ook dood.. Niet meer lopen dus? Kom nou..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:39

So0p_ schreef:
H_Nalanta schreef:
Ja, ik vind het moord. Je maakt toch iets dood?
De een vind het een kind, de ander een klompje cellen..

moeite nemen om het topic te lezen? Ze heeft voor deze uitspraak haar excuses al aangeboden.....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:45

stef schreef:
Even puur theoretisch: Abortus kan nooit een voorbehoedsmiddel zijn. Een vóórbehoedsmiddel voorkomt nl dat je zwanger raakt.
Ook zie ik die opmerking nooit langs komen, het is alleen toevallig in dit topic een keer genoemd

Er had uiteraard "in plaats van" moeten staan ipv als ;) . Maar ik heb toch meerdere malen in dit topic opmerkingen gelezen dat de TS stom is geweest of dat ze voorzichtiger had moeten zijn. En ook minimaal 2 die zeiden dat ze niet tegen abortus waren maar vooral voor goed gebruik van voorbehoedsiddelen.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:46

stef schreef:
So0p_ schreef:

moeite nemen om het topic te lezen? Ze heeft voor deze uitspraak haar excuses al aangeboden.....

Excuses hiervoor, ben nu pas klaar met het lezen van het hele topic. :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:56

ik heb nu al een paar keer een opmerking voorbij zien komen over het filmpje van een abortus waarop het kindje/embryo/hoe je het noemen wil wegkruipt voor de naald/iets waar ze mee aborteren.

Ik hoop dat iedereen inmiddels weet dat dit NIET ECHT is, dit is ooit gemaakt door de EO juist om mensen duidelijk te maken hoe zielig een abortus wel niet zou zijn.
Ik heb meerdere doodgeboren foetussen van 20+ weken gezien en ja dit zijn al hele mensjes om te zien maar meer dan dat is het IMO ook niet.
Ik ben voor abortus zeker in het geval van TS, heb vroeger een vriendin gehad die er ook zo fel op tegen was, dat heb ik altijd gerespecteerd net zoals ik eenieders geloof wil en zal respecteren maar waarom moeten mensen hun geloof altijd zo ontzettend opdringen ipv elkaars mening te respecteren.
Ik respecteer dat er mensen zijn die nooit een abortus zullen doen omdat ze vanaf dag 1 vinden dat het een mensje (of wat dan ook) is, respecteer dan ook TS die een kindje wil behoeden voor een leven waarin het niet gewenst is, volgens mij is er niks ergers dan geboren worden in een ongewenste situatie, dan kan je er maar beter niet zijn.

Maar nogmaals, dit is MIJN mening, daar hoeft niemand het mee eens te zijn, iedereen kan en mag zijn mening geven hier maar dat betekend nog niet dat er maar 1 waarheid is. Tuurlijk kan iemands mening veranderen maar dat moet je niet opdringen en al helemaal niet met een geloof erachter, er zijn nou eenmaal ook mensen die niet geloven.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:12

Polly schreef:
ik heb nu al een paar keer een opmerking voorbij zien komen over het filmpje van een abortus waarop het kindje/embryo/hoe je het noemen wil wegkruipt voor de naald/iets waar ze mee aborteren.

Ik hoop dat iedereen inmiddels weet dat dit NIET ECHT is, dit is ooit gemaakt door de EO juist om mensen duidelijk te maken hoe zielig een abortus wel niet zou zijn.
Ik heb meerdere doodgeboren foetussen van 20+ weken gezien en ja dit zijn al hele mensjes om te zien maar meer dan dat is het IMO ook niet.
Ik ben voor abortus zeker in het geval van TS, heb vroeger een vriendin gehad die er ook zo fel op tegen was, dat heb ik altijd gerespecteerd net zoals ik eenieders geloof wil en zal respecteren maar waarom moeten mensen hun geloof altijd zo ontzettend opdringen ipv elkaars mening te respecteren.
Ik respecteer dat er mensen zijn die nooit een abortus zullen doen omdat ze vanaf dag 1 vinden dat het een mensje (of wat dan ook) is, respecteer dan ook TS die een kindje wil behoeden voor een leven waarin het niet gewenst is, volgens mij is er niks ergers dan geboren worden in een ongewenste situatie, dan kan je er maar beter niet zijn.

Maar nogmaals, dit is MIJN mening, daar hoeft niemand het mee eens te zijn, iedereen kan en mag zijn mening geven hier maar dat betekend nog niet dat er maar 1 waarheid is. Tuurlijk kan iemands mening veranderen maar dat moet je niet opdringen en al helemaal niet met een geloof erachter, er zijn nou eenmaal ook mensen die niet geloven.

ik ben het helemaal eens met polly :j
Daarnaast vind ik het ook knap van de TS dat ze het hier toch heeft durven plaatsen ondanks de kans op *rellen*. Ik ben ook voor abortus als je zelf echt geen kids wil of een kindje niet kan onderhouden. Kan me voorstellen dat het vervelend is voor de mensen die wel graag een kindje zouden willen, maar het blijft haar lijf en zij mag helemaal zelf weten wat ze er mee wil :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:15

Menino schreef:
ik snap het nooit zo goed, jaarlijks komen er duizenden beesten om bij het kappen van regenwouden... Omdat we zo nodig houten spullen willen, dan nog die duizenden bomen die worden gekapt. Dagelijks worden er duizenden beesten vermoord, omdat wij zo nodig vlees moeten eten. Dieren worden afgeschoten om de (leef)situaties leefbaar te houden in bossen.

Maar een amper volgroeid klompje cellen, dat wordt verwijderd omdat het kind hoogstwaarschijnlijk toch nooit in een gelukkige stabiele leefsituatie op zal groeien. Dat wordt er over een soort van koelbloedige moord gesproken ....

Over de hypocrisie van de mens gesproken zeg..... :+

Amen :j . Zo denk ik er dus ook over.
Alsof een mens meer waard is dan een dier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:35

[naam] schreef:
Menino schreef:

Menino schreef:
Het is jouw mening, maar je weet niet of die wel terecht is :P ?
Klinkt als een goed onderbouwde mening! ..... :P :+
Een mening hoeft nog altijd geen feit te zijn. ;)
Zoals ik in mijn eerste reactie heb geschreven, kan ik mij indenken dat mensen die er alles aan doen, maar niet zwanger raken, pissig kunnen worden om de *\o/*-poppetjes.
En of dit terecht is of niet, staat los van de feiten, dat gaat over gevoel.
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik vind dat je nu toch wel een beetje irritante reacties geeft op dingen die totaal niet van belang zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:48

Is vice versa net zo Kim, daarom negeer ik "hoera ik ben zwanger" topics. Iemand die druk probeert een kindje te krijgen kan dus abortus topics ook negeren.
Ik zou me iig niet aan gaan passen "want stel dat ik er mensen mee kwets".... Want nogmaals, het is eenrichtingsverkeer. Mensen die proberen zwanger te raken kwetsen mag niet, mensen die kiezen voor abortus kwetsen mag wel.....

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:55

Ik ken genoeg mensen die spijt hebben van hun kinderen, maar het is een groot taboe dit uit te spreken. Ik vind jou keuze dus wijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:58

Stef; Dat snap ik helemaal.
Heb ook nergens geschreven of ik wel of niet tegen/voor abortus ben.
Ik vorm mijn mening n.a.v de omstandigheden.
Er is echter wel een verschil in dingen over brengen, want hoe je het ook went of keert, een abortus is niet niks.
Dat mensen die niet zwanger raken dit soort topics beter over kunnen slaan, ben ik helemaal met je eens.