Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MightyMike schreef:Ik heb het hele topic niet door gelezen, maar ik weet precies wat je voelt.. Mijn dochtertje van ruim 2 eet dus ook helemaal niets. Ja, ze lust wel een happymeal.. Ze begon vrij goed als baby, maar rond 1,5 ging ze steeds minder eten. Een halve boterham is het ongeveer, moet er wel alleen pindakaas op, anders hoeft ze niet. Fruit wil ze ook niet meer, aardbeien vond ze eerst ontzettend lekker, was dan het enige wat ze nog at, maar nu ook zelden. Fruitzakjes drinkt ze wel. Ze is gek op drinken, en ik denk dat dat het hongergevoel weg neemt. Voor mijn dochter ben ik op het consultatieburo specifiek hier voor geweest. Opvoedtechnisch alles besproken en daar ligt het niet aan, we denken niet aan medische redenen, maar een koppige peuter is het.. Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind, ze krijgt niet veel groente en fruit binnen. Verder kom ik er op advies van een deskundige dus niet mee, ze groeien er wel goed van, dan rekent men al snel dat het wel goed zo is, maar ik zou graag willen dat ze wat vitamientjes binnen had. Evt is er nog een verder traject, maar dan kom je in het medische. Wat ze wel lust is zo weg van het bord, patat, pizza, croissant.. Voor haar ben ik bang dat ik maar moet wachten tot er een discussie kan plaats vinden. Als je het op eet, mag je wat leuks doen, dat helpt wonderen voor mijn 4 jarige.
Succes met je kleine eigenwijs!
Blabla1980 schreef:Ik heb niet meer bijgelezen dus ik weet niet of het al eens besproken is.
Maar zoou het niet kunnen zijn dat hij intollerant/ allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen. En dus buikpijn ofzo krijgt na het eten daarvan en dus daarom slechter gaat eten omdat hij bang is voor buikpijn?
marleen_usar schreef:Dat heb ik in het begin al geopperd,mijn dochter heeft daar door 6 jaar niks gegeten.Ik weet niet of ts er iets mee heeft gedaan?
, hoewel ik moet bekennen dat ik niet je hele topic heb gelezen. Is je kind getest op glutenallergie? Als de allergie ernstig is, dan kan het kind heel ziek worden van het eten van bepaalde vezels die gluten bevatten. Als het kind merkt dat die buikpijn/ziekte steeds na het eten verschijnt, is het een natuurlijke reactie om de link te maken met het eten. Ik kan me voorstellen dat je kind dan liever helemaal niet meer eet omdat hij natuurlijk niet precies weet aan welk eten het precies ligt. Ik opper maar wat hoor, het hoeft niet te kloppen. Glutenallergie is erfelijk maar kan wel in sterkere en mindere mate voorkomen. De kinderen van kennissen hebben het ook (de oudste wilde aanvankelijk ook niet eten) en de moeder bleek het ook te hebben, hoewel zij er zelf nooit echt last van heeft gehad. fjordowner18 schreef:gister heeft hij b.v.
fruithap,
plakje worst,
slokje kippensoep, stukjes kip van kippenpoot en 2 danootjes

Roselie schreef:Lastig zeg!
Naar een natuurgeneeskundige gaan kan ook nog helpen als je daar voor open staat.
Glutenallergie zou heel goed kunnen of een andere allergie, een test laten doen is nooit verkeerd.
En samen met je kindje eten, werkt dat? Samen cakjes bakkenm boodschappen doen, koken etc.
Succes en sterkte!
XLeandrosX schreef:Jammer dat het eventjes goed ging en daarna weer minder.
Je schreef een tijdje terug ook dat je het gevoel had dat hij slecht hoorde. Heb je al een afspraak bij de KNO arts gehad of heb ik daar over heen gelezen?
fjordowner18 schreef:denk inderdaad dat ik hem maar meer geef van wat hij wel wil, dus veel fruit en worstjes, eventueel soep enzo.
helaas eet hij geen krentenbol.
ook kaasstengel enzo wat hijeerst wel at eet hij niet meer.
helaas wil hij ook geen ijs dus dat werkt ook niet![]()
die gedroogde abrikoos ga ik wel proberen, nooit aan gedacht