Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:33

Voor het hardlopen heb ik idd sportbh's.. Voorheen had ik gewoon shirts en lange sportbroek. Nu voor de zomer een 3/4 nike runningpants en een runningshirt gekocht.. Ja, dat zit toch wel heel lekker :j
Ik liep op oude Reeboks.. Nu nieuwe Ascics, ook al zo'n verademing :D Ze maken het niet voor niks :P Maar inderdaad, het kan in andere kleding ook.. Als je schoenen maar goed zijn :j

Intervallen doe ik als ik paarden moet monsteren.. en dan ben ik na 2 benen echt buiten adem :n
Dus dat moet ik echt nog wel even oefenen :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:41

Smudges: heb zelf geen ervaring, maar veel mensen op mijn AV lopen ermee en zijn heel tevreden :j
Mootje: ik loop ook in een simpele sportbroek en t shirtje van Bristol hoor :D Mijn schoenen zijn denk ik 3x zoveel waard als mijn hele verdere outfit als het niet meer is!
Maris89: ik heb hem idd ook van Honkemoller, die zit goed en ben er erg tevreden mee :)
Yv_: klinkt als een pittige training, en een klein beetje smokkelen mag best ;)
lelijke_heks: Ik heb 75D maar moet er niet aan denken om met mn gewone bh te rennen. Met paardrijden heb ik weer geen last...
Cer: Asics zijn inderdaad heerlijk, ik vind het net lijken of je op veren loopt en de ventilatie is ook erg goed :j

Smudges

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:55

Zo heb voor mezelf even een schemaatje gemaakt in excell. Heb een beginnersschema van runnersworld gehaald maar die was voor 3x in de week dus ik heb deze omgezet naar 2x.
Nou aan motivatie geen gebrek. Heb zin om vanavond te lopen. Mijn zus belde om te vragen of ik bij haar kwam eten en secret story kijken. En toen heb ik gezegd dat ik eerst ging lopen. Voorheen had ik gedacht: ik ga morgen wel, en dat deed ik nooit. Dus dit is al 1 overwinning ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:47

Top!
Idd een eerste succesje, lopen is makkelijk, het weerstaan van verleidingen is het lastige stuk :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:52

Goed hoor!! Hahaha, maar secret story of hardlopen, dan zou ik ook voor 100% gaan harlopen :P .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:00

Goed bezig iedereen!

Een sportBH is voor mij toch ook wel een absolute must. Ik heb er één van Freya. Toen ik die nog niet had deed het echt zeer.
Ik loop in een jazzbroek, ik heb ook een hardlooprokje. Ik ben nog op zoek naar een loopshirt, maar die dingen zitten allemaal zo wijd dat het niet leuk meer is. Nog even doorzoeken dus.

Ik heb ook schoenen van Asics, de gel cumulus. Heerlijk! :)

Ik ben gisteren bij de Evy-trainingen ingevallen bij les 10. Vandaag les 11 gedaan. Gaat prima.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:05

Loopshirts wijd? Die van mij is aardig strak? Heb uhh.. een blauwe asics.
Afbeelding.

Edit: Zie trouwens bij daka.nl allemaal getailleerde runningshirts hoor?

Ik ben wel benieuwd naar die lessen van Evy. Kun je die ook ergens in tekst vinden op internet? Ben even vergeten hoe dat programma heet? Wil alleen kijken hoe het schema in elkaar zit, hoef het niet op mijn telefoon oid.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 12-05-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:06

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:32

Hihi ik loop ook in een gewoon tshirt en een simpele sportbroek.
Heb trouwens ook geen sportbh.

Ik ga vanavond samen met vriendlief + hond lopen, heb er weer zin in! Maar eerst mijn eten laten zakken.
Voor degene die vanavond ook gaan lopen, SUCCES!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:47

Ik moet ook maar eens naar de winkel :D
Ik ga vanaaf spijbelen O:) Vriendje komt langs straks en had 3 pakketjes om uit te pakken... Morgen zit vriendje in Parijs, dus kan ik wel hardlopen!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:09

hey, ik heb mijn rondje gelopen. En het lukte me zelfs om de volle minuut uit te lopen. 5x 1 minuut lopen en 5x 2 minuten wandelen. Ben trots op mezelf ook al is het maar 1 minuut. Zit nu op de bank bij mijn zus en ga zo de finale van sst kijken.
Veel plezier voor iedereen die gaat lopen.
Groetjes s

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:32

Ik ga vanavond ook weer! Al 1.5 week niet geweest.. FOEI!
dus vanavond denk weer 4x 2min rennen, 2 min lopen.
Ga straks naar t meer, eens kijken hoe het daar is

Smoesjes ken ik..
Ben ongesteld.. Heb het druk met school (dan ineens wel :P)
Ja maar, ik zwem ook.. Wil nog ff tv kijken. Net gegeten. blablablabla :P

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:02

Ik wilde vanavond gaan lopen maar kom net terug uit het zwembad (pfff die hitte) en heb vandaag
ook al 3 kwartier gefietst dus heb me voorgenomen om morgenavond te gaan lopen :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:40

Zo ik ben weer terug! Ging best goed, heb 1x10 min. en 1x 7 min. hardgelopen.
Helaas kreeg ik wel ineens een scherpe pijn achter op mijn linker bil/bovenbeen, even in de gaten houden dus.

Smudges: Super goed!!!! *\o/*

Annn: En hoe ging het?

Wendy31: Je hebt in ieder geval beweging gehad :D ( zwemmen & fietsen )

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:49

sunshine schreef:
Wendy31: Je hebt in ieder geval beweging gehad :D ( zwemmen & fietsen )

Het zwemmen was dan niet van mezelf maar voor mijn zoon ;)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:41

Mootje schreef:
Ik moet ook maar eens naar de winkel :D
Ik ga vanaaf spijbelen O:) Vriendje komt langs straks en had 3 pakketjes om uit te pakken... Morgen zit vriendje in Parijs, dus kan ik wel hardlopen!

HAHA ik heb ook gespijbeld :oo . Ben vanavond met de paarden op het strand geweest dus was pas laat thuis. Morgen ben ik vroeg vrij dus doe ik les 3 :9 . En zondag ga ik ook met vriendje rennen dus dan doen we miss nog een keer les 3 :) .

Yv, wat GOED man die interval!! Zie je nou wel, ik houd je nog lang niet bij :P .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:26

Haha, Maris... Vanavond moet ik wel echt hardlopen :=
Yv, Jij bent echt goed bezig!!
Smudges kon het een minuut lang volhouden +:)+
Sunshine, Hoe gaat het vandaag met je kont?

Gisteren heb ik mijn stepapparaat binnen gekregen en in elkaar gezet, voor als het regent :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:07

Ja ik verheug me er elke keer wel weer op om te rennen maar was gister pas 19:30 terug van de paarden en wilde wel m'n RTL5 avondje houden :p . Vanavond heb ik genoeg tijd. Paardje heeft een vrije dag :P .

Even offtopic, ging jij nou ook niet meer naar de instructieweek? Jij zat toch ook in week 2?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:17

Ja, dat was de bedoeling, maar ik ben helemaal gestopt met paardrijden... Ik had er geen zin meer in, dus heb alles de deur uit gedaan :+

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:29

Mootje schreef:
Ja, dat was de bedoeling, maar ik ben helemaal gestopt met paardrijden... Ik had er geen zin meer in, dus heb alles de deur uit gedaan :+

Wow! Wat een heftige beslissing. Hoe dat zo? Heb je ook je paard verkocht of had je die ook niet? :oo

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:50

Goedemorgen allemaal, ik heb helemaal geen spierpijn. Heb ik niet hard genoeg mijn best gedaan?? Heb wel meer aandacht aan warming up en cooling down besteed en tussendoor een paar keer gerekt. Zal het daaraan liggen? Morgen agility en paardrijden en zondag paardrijden en maandag weer lopen heb er nu al zin in. Hopelijk heb ik dan ook nieuwe schoenen.
Fijne dag iedereen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:00

De tweede keer had ik ook al geen spierpijn meer, met dezelfde warming-up en cooling down. Zal vast komen doordat de spieren het ineens gewend zijn ;)
Maris, Ja: paard, trailer, 2 zadels, BP, airjacket, rijjasjes en caps: binnen 3 weken alles weg :+

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:04

Ik las hier gister dat je het beste kunt beginnen met de podcast van Evy. Ik was dinsdag echt helemaal gesloopt van in totaal 7 minuten hardlopen en gister heb ik in totaal 11 minuten gehaald en had ik geloof ik nog meer kunnen doen :D :D :D

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:17

@_manuela Wat goed. Hoe lang ben je al bezig? Misschien dat dit al in dit topic staat maar is in korte tijd al zoveel geschreven.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:32

Ik wil ook beginnen met hardlopen. heb de lessen van evy al op mijn Mp3 staan en ga vanavond voor het eerst rennen. de motivatie om te gaan hardlopen is afvallen, een betere conditie en stoppen met roken.