Quellian schreef:Momenteel heb ik een zuurstofopname van 64%, 2 maanden geleden lag dat nog op 50%, er zit dus wel heel duidelijk een stijgende lijn in.
Ik denk dat je bedoelt long functie?
Als je zuurstof gehalte zo laag is heb je standaard O2 nodig
Cayenne gebruik jij geen onderhouds meds?
En je longfunctie is die stabiel?
Extra griep prik bedoel je dat je er twee krijgt?
MamboBeach schreef:Waarom krijg je dan geld terug? Waar zit hem dat in?
Als je iets chronisch heb krijg je een klein bedrag terug en als je een bepaalde combi meds gebruikt of opname in revalidatie centrum heb gehad of zulke geintjes krijge je naast dat bedrag nog wat terug.
Dit gebeurt automatisch....
Cayenne schreef:Kan een huisarts ook een longinhoud test doen? (dus meten voor hoeveel % je longblaasjes nog werken?)
Echte complete long functies moeten in t ZH de HA kan wel wat testen maar niet alles
Cayenne schreef:Ik heb hem idd ook bij de huisarts laten doen. Heb toen alleen dus niets over mijn longinhoud qua procenten gehoord. Dat had ik wel fijn gevonden eigenlijk.
Die bij de HA zijn minder uitgebreid dus echt duidelijke waardes die jij wilt weten kan je wel in t ZH krijgen
T valt me op dat men t over bepaalde procenten in O2 heeft wil daar toch ff over invallen!
Vaak als de arts je over procenten verteld gaat t over je long inhoud niet over de zuurstof opname....
Cayenne schreef:Thanks! Het stukje naar de dokter lopen is maar 5 minuten maar ik klonk als een hijgend paard toen ik daar aankwam

Zal blij zijn als ik weer meer lucht heb.
Gniffel herkenbaar
Cayenne schreef:Zeker! Vond het ook erg fijn, anders zit er weer een weekeinde tussen en ben er echt ziek van geworden.
De apotheek is net langs geweest en ik heb Doxycycline gekregen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het zijn maar 8 pilletjes

Is antbiotica en jep ken t een van de weinige varianten waar ik niet alergisch voor ben
Cayenne schreef:Ik heb sinds vandaag ook Ventolin erbij.
Merk nog geen verschil maar ben het ook pas net gaan gebruiken natuurlijk.
Ventolin moet vrij snel verlichting geven heeft een inwerk tijd van max een minuut of 15 en werkt een aantal uur.
Zo beetje t topic door gelezen
Hier ook een instabiel astma persoon gebruik wat medicatie en heb geregeld infecties.
Ik ben gestop met rijden *eigen paard verkocht* vanwege de vele infecties ed...