verstandskiezen weg laten halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:14

mijn verstand kiezen zijn er al jaren uit ,maar nu moet ik AS maandagmiddag om een kies te laten trekken
de achterste onderin, ik loop al meer dan een jaar met steeds ontstekingen tussen de wortels en nu is de kies wat los gaan zitten
ik scheit ook 1000 kleuren voor de tandarts maar gelukkig heb ik deze al 25 jaar en kent hij me goed :j

ik heb ook al vele doosjes paracetamol en ibiprufen op en raggen en spoelen , :( waar mijn tanden bruin van worden

dus geen verstand kies maar een gewone kies[ is dit het begin van aftakelen -O- >;) ]

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:37

Mellanie_ schreef:
Neeee jij zei:
Kaitlyn schreef:
En 4 kun je er niet in 1x uithalen met plaatselijke verdoving ivm mogelijke ademhalings en slik problemen. :)

en duss moet het onder narcose! Ze wouden ze er bij mij alle 4 in 1 keer uithalen en dan alleen verdoofd!
dus vroeg ik of het onder narcose mocht.

verder vind ik het jammer dat je zegt dat mensen zich aanstellen als ze het onder narcose willen.
1. ik ben bang voor de tandarts en dat is heel vervelend.. :\
2. zelf met gaatjes vullen ben ik 3 verdovingen nodig omdat ik met boren verga van de pijn ;(

Was verder niet aanvallend bedoelt ofzo trouwens

Bij mij was het ook niet aanvallend bedoeld :n
Wat het bij ons is; ze doen ze er gewoon 2 om 2 uithalen alleen bij hoogste uitzondering alle 4..
EN wat ik zei over aanstellen:
Citaat:
Onder narcose doen ze niet zomaar hoor :n

Vind dat persoonlijk ook een beetje onzin of er moet een geldige reden voor zijn. Maar als jij alleen maar een beetje zenuwachtig bent dan vind ik dat je je niet zo moet aanstellen. :o

Ik ken ook mensen die echt heel erg bang zijn voor de tandarts, dan snap ik het inderdaad als je volledig onder narcose gaat :j

Maar als je een beetje zenuwachtig bent vind ik het onzin ja maar daar zit dan ook een groot verschil tussen ;)

Mellanie_

Re: verstandskiezen weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:44

Ja inderdaad een beetje zenuwen moeten te overwinnen zijn :)

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:45

horseees schreef:
Mellanie_: Ik ben bijna onmiddelijk moeten stoppen met ibuprofen en overgeschakeld naar Dafalgan, is iets zwaar voor de maag, moest er ook van braken en dat doet idd pijn aan de wonden..
Je zal je beter voelen als je een andere pijnstiller gebruikt :)

Goh dan gebeurd het dus veel vaker! Had je ook dat het heel lang doorbloedde dan?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:31

Nee dat niet..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:01

Mijn orthodontist zei ook tegen mij dat ze mijn verstandskiezen er onder gehele narcose uit moesten snijden. Belde ik het ziekenhuis op zei de assistent daar dat ze dat maar zelden doen. Alleen bij bijvoorbeeld gehandicapten kinderen die niet stil kunnen liggen of zeer jonge kinderen. Verder werd er bij onze kaakchirurg bijna geen uitzondering gemaakt!

Ondertussen ben ik weer een paar maanden verder en heb ik gister te horen gekregen dat mijn beugel er al uit mag! Alles staat weer recht! Ik hoop dat ik geen 3e keer meer aan een beugel moet ;) Het heeft mijn ouders nu wel genoeg geld gekost!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:04

Ik moet in juli mijn verstandskiezen laten verwijderen, maar daar kan ik me nu al druk om maken.

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:13

nowornever schreef:
Ik moet in juli mijn verstandskiezen laten verwijderen, maar daar kan ik me nu al druk om maken.

wat je ook doet, geen ibuproven slikken tegen de pijn ;)
En sterkte! :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:17

Haha idd :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:47

Ik heb van die zakjes ibuprofen gekregen en nergens last van gehad :P

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:04

ik vond het verschrikkelijk!
Ging alleen voor de onderste 2, was het beter dat ik eerst links deed en dan een volgende x terug kwam voor rechts.
Nou dus op links beide verwijderd. Ik kon het wel redden met een paar paracetamol werd er gezegd.
Nou volgende dag al opgebeld dat ik toch wel heel erg veel pijn had en een erg vieze smaak in de mond.
Kreeg ik ibuprofen bruis en waterstofperoxide om te spoelen. Na 2 dagen ( weekend) werd mijn halve gezicht ontzettend dik.Er zou altijd een kaakchirurg in de buurt zijn... niet dus de dichtstbijzijnde was in den bosch.. 2x naar de 1e hulp gebeld wat ik moest doen en die wisten zich geen raad. Uiteindelijk ben ik langs gegaan omdat ik mijn mond niet meer open en dicht kon doen en ik gek werd van de pijn. Kreeg ik tramadol voorgeschreven en dat zou me dan moeten redden tot maandag. Uiteindelijk weer terug naar de hulppost want tramadol hielp niet voldoende. Antibiotica gekregen en ik moest van de kaakchirurg (die telefonisch overleg had met de arts op ehp) nog maar 1/2 keer tramadol pakken en dan hopen dat ik het haalde tot maandag.
Tsja toen ging ik bijna van mezelf af want ik had al een halve week bijna niets gegeten.
Maandag terug geweest, alles weer open gemaakt want er zat een dikke vette ontsteking!!

Werd er gezegd ja mw u heeft gewoon pech gehad!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:14

Ik heb aan beide kanten ook ontstekingen gehad maar ik zie het inderdaad ook als pech. :j

oliebol happens, hoe vervelend het ook is..

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:22

Tsja ik heb er niet zo veel vertrouwen meer in, ze hebben bij mij ook tussendoor verdoving bij moeten spuiten. Werd er gezegd ja kan ook want de spuit was op het laatst bijna leeg.
Ik ben nu echt doodsbang

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:25

De 1e keer zat er bij mij de verdoving ook niet helemaal goed in. Wat een helse pijn was dat toen ze aan het rukken en wrikken waren en uiteindelijk met veel kracht een kies maar doormidden braken omdat ze 'm er niet uitkregen..

heb de keer daarop ook aangegeven of ze wat meer wouden inspuiten dan vorige keer en dat hebben ze ook gedaan. :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:27

Mellanie_ schreef:
nowornever schreef:

wat je ook doet, geen ibuproven slikken tegen de pijn ;)
En sterkte! :)

Dat lijkt me vreemd. De kaakchirurg schrijft zoiets namelijk zelf voor.

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:35

volgens mij is inuprofen bruis veliger voor je maag.
Die kreeg ik ook voorgeschreven maar mijn zakjes waren vochtig geweest en hielpen op
de één of andere manier niet goed..

@ maudenmarc Bloedde het bij jou dan ook nog een hele tijd??

ik heb het gevoel dat ik de enige ben.. bij mij bloed het nu al 8 dagen!! gaasjes helpen niet..
Ik zou eigenlijk gister terugkomen maar toen zat ik heel erg met mijn maag in de knoei..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:39

Ik heb afgelopen maandag mijn 2 rechter verstandskiezen laten weg halen. De andere 2 zijn 1,5 maand geleden gebeurd.
Het is mij beide keren erg meegevallen en ook de pijn erna. Deze keer heb ik de dag zelf (werd om 9 uur 's ochtends geholpen) 1 aspirine op "just for sure" en verder niet. :n Alleen de vieze smaak is minder, daarom veel spoelen en kauwgom eten, maar verder nauwelijks pijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:42

mellanie; na 8 dagen nog bloeden? :oo Daar heb ik geen last van gehad :n Toch maar even langsgaan voor de zekerheid..

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:36

Ik bloedde een halve dag maar 8 dagen is niet goed eigenlijk...

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:57

hmm.. misschien is er dan toch wat mis :\ heb er verder weinig pijn aan! Naja ik ga volgende week langs.
Strax gaan ze eraan zitten sleutelen en dat wil ik nie want heb zaterdag wedstrijd :P
Ben benieuwd wat ze er dan aan willen doen..

het begint steeds te bloeden als ik lig..

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:05

ik heb de eerste x 2 kiezen gedaan en daar heb ik echt 2 weken last van gehad,

de 2de keer gingen de andere 2 eruit en heb geem minuut pijn gehad,

eerste keer waren ze wel gaan ontsteken

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:17

@ Mellanie, het heeft bij mij ook wel lang gebloed een dag of 5 .
Ik vind 8 wel extreem lang

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 07:34

Nou volgend mij is het bij 8 dagen gebleven! Ik spuugde vanochtend geel achtig speeksel
Uit in plaats van rood speeksel! Helemaal happyy :D

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:00

Super!!

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:22

Ja :D kan nu nooit meer lang duren denk ik !