Borivage schreef:Ik plaats even 2 posts want anders moeten jullie mega tekst lezen.
Het is gebaseerd op de lering uit mijn leven en wat ik geleerd heb bij diverse instanties.
@RedPassion
Hoog gevoeligheid = Empathie tot het het zowat letterlijk in andermans schoenen kunnen staan en zijn emoties voelen die hij op dat moment
voelt als diegene wel of niet binnen handbereik is. Voorbeeld wat ik meegemaakt heb wat een redelijk extreem bijna freacky geval is:
Mijn toenmalige vriend was een politieagent die verkeerscontrole post had aan de grens met de KMAR etc. op een zaterdagavond. Men ging dan
letterlijk alles checken........ ofwel de welbekende fuiken waar we allemaal wel eens mee te maken hebben gehad. Hij stond met zijn team in de
buurt van de Belgische grens t.h.v. Huybergen en ik woonde toen in Breda t.h.v. Oosterhout. Op een gegeven moment zat ik op de bank en ik
voelde een adrenaline rush, angst, kwaaigheid en ervoer tot in detail wat er gaande was. Ik wist op dat moment dat mijn vriend bijna aangereden
werd. Ik heb hem gebeld en kreeg zijn chef aan de lijn met de woorden Michelle sorry dat ik opneem maar......... MrX is oke.
Ik doorvragen naar wat er gebeurd was (ik geef nooit hints weg over wat ik voel wegens div. redenen)
. Bleek dat mijn vriend een automobilist aan signaleerde om de fuik binnen te rijden, hij werd op een paar cm met een snelheidlimiet overschijdende snelheid omver gereden. Hij kon de auto net op tijd ontwijken door weg te springen. In het geval van hooggevoelig/empathie is dit een redelijk extreem iets.
Pfff dit is eng herkenbaar.
Net als dat oppikken van emoties, net als "weten" dat iemand binnenkort dood gaat.