Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazyshar

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:37

thnx, het was ook echt wel poedersuiker, maar ik hoop dat ik er weer een les uit kan leren.
ik was echt heel blij dat ik weg kon en niet tot 11u vanavond moest blijven.
pfff vanavond op tijd mijn bed in denk ik :)
bedankt!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:05

@crazyshar!
Lijktmij ook niet fijn zoals het gegaan is! Ik zou ook in de stress schieten zo op een nw plek, niet ingewerkt, en dan nogzo es niet fijne collega's om je heen! Logisch hoor!

Fijn dat je vriend er was!

En hoop wel dat je inziet, dat je dip maar even duurt, en niet zoals wss vroeger, dat je er mss wel dagen lang in bleef zitten.Lekker vroeg naar bed, en straks weer met frisse moed naar je eigen afdeling! Zorg er wel voor dat deze nare dag niet jouw plezier verziekt die je hebt op de leuke afdeling!!! Maar snel vergeten deze dag!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:25

Crazyshar, balen zeg. Kan me heel goed voorstellen op een nieuwe plek en zonder iemand die je op weg helpt maar juist mensen die je aan je lot overlaten dat je daar even niet mee overweg kon. Is geen schande hoor, je hebt het sowieso geprobeerd en dat vind ik knap van je :)

Is het een locatie waar je wel weer naar terug moet? Of is dat enigszins flexibel als je op de locatie niet past, dat ze je ergens waar het wel past gaan neerzetten?

Hier gister bezoekje aan een coach gehad, ook omdat ik op zoek wil naar antwoorden op wat ik wil (m.n. werk). Maar voorlopig vooral bezig met mijn 'valkuilen' benoemen en kijken hoe daaraan te werken. Ik leg de lat voor mezelf erg hoog, en kijk teveel naar einddoelen ipv kunnen genieten van de 'reis' er naar toe.

Klinkt wat vaag, maar heb het idee er mee bezig te zijn en dat is fijn :) Vandaag tweede cursusdag gehad (volg cursus acrylnagels prive) en eerste was zo'n teleurstelling dat het niet lukte! Vandaag heel rustig kunnen blijven, nog niet perfect maar resultaat was best aardig en ik vond het leuk om te doen en kon er veel beter mee omgaan dat het niet allemaal perfect ging. Toch weer een kleien overwinning toch? :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:43

ik ga maandag zowiso bellen met het uitzendbureau en dan meld ik het meteen dat ik daar niet meer wil staan noch in die ploeg wil werken, die mensen waren echt onuitstaanbaar.

ik heb zelf bij mijn opleiding ook geleerd om nagels te zetten, en het is echt niet makkelijk hoor, geef jezelf de tijd, het is zo fijn als je het echt goed kunt doen, anders is het pijnlijk voor de klant ;)

en wat betreft genieten van de weg naar je doel ipv je doel op zich is ook heel erg waar, als je je doel bereikt hebt, kun je er eigenlijk niet meer van genieten, want je hebt het immers al bereikt, dus ga je weer op zoek naar een nieuw doel, waardoor je dus een vicieuze (sorry voor spelling) cirkel terecht komt.
het is inderdaad de weg ernaar toe die je beter kunt waarderen omdat je die ook daadwerkelijk meemaakt, eens je doel bereikt is heb je er niets meer aan, bij wijze van spreke ;)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:49

crazyshar schreef:
welkom allebei , ervaringen, kletsen,... allemaal goed

ik doe nu zelf momenteel aan accupuntuur en haptonomie, accupuntuur is jullie wss wel bekend, haptonomie heeft eigenlijk alles te maken met 2 voeten op aarde staan. in elke vorm waarin je deze context kunt plaatsen.
zowel universeel als aards, zweverig/nuchter, luchtig/diepzinnig,....

en het werkt heel fijn, ik ben zelf wel heel erg spiritueel maar mijn vriend bv helemaal niet en die begrijpt het ook super dus ja wel fijn.

Trager/Mentastics is ongeveer hetzelfde als haptonomie. Je gevoel weer in jezelf plaatsten en dat vooral met oefeningen, contact maken met de aarde, dat je dus ook zelfstandig kunt doen.
En tafelwerk, mijn therapeut voelt dan aan wat mijn licaam nodig heeft. En past dat toe in het tafelwerk.

Ook mijn vriendje is niet zo'n 'zweverig' persoon, maar ziet wel degelijk verschil in mijn doen en laten!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:15

Fijn dat je vriend ook al verschil merkt :)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:21

Ja dat is zeker.... Soms ziet een ander dingen, die jezelf helemaal niet ziet.

Vandaag trouwens weer zo'n typische maandag... Moet ik weer even aclimatiseren.... Kan op maandag mn draai nooit zo goed vinden en de werkdag lijkt een eeuwigheid te duren..
Jullie ook deze ervaring?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:00

Ik heb standaard op de nacht van zondag naar maandag dat ik slechter slaap :?
Dat gaat al jaren zo! (en zelfs in de vakantie!!, zal wel allergisch zijn voor die nacht ofzo haha)

Mooi dat je vriend ook verschil merkt!

Verder weinig nieuws, zwanger buikje begint nu echt minder leuk te voelen....vanmiddag op condoleance geweest, vanmorgen gewerkt, vanavond met vriendin mee naar haar dressuurles, eten staat nu op en verder ben ik eigenlijks wel moe!
Begin op mijn werk steeds meer in te zien dat die 2 nare collegas gewoon nare mensen zijn, bedoel, dát wist ik al, maar dat ik er alsmeer met afstand naar kan kijken. Ik negeer ze nu zelf ook op persoonlijk gebied, bedoel, toon geen persoonlijke interesse meer in ze maar blijf gewoon netjes en fatsoenlijk!
De 1 was zelfs vorige week jarig, trakteerde ze samen met andere collega die dus tompoucen had gehaald namen hun, nou ja, ik heb de 1 gefeliciteerd, en bedankt voor de heerlijk tompoucen. Wat wel leuk was om te zien, is dat er meer dachten dat die ene dus alleen trakteerde en toen zei die nare collega zo "in de grap"van: nou leuk dat iedereen toch denkt dat alleen zij trakteert.....
Dus ik dacht: haha, wéér een schreeuw om aandacht, ik heb er gewoon niet op gereageerd. en sommige andere collega's: oh haha, nou jij ook gefeliciteerd dan he!

Nja, in die zin negeer ik d'r dus. Maar goed, ik weet dat zij ook vooral door 1 andere collega NIET gefeliciteerd wil worden en al helemaal niet gezoend wil worden......(is een collega die van mannetje naar vrouwtje wordt 'omgebouwd'. ) Dus ik dacht, ach, nou, weet je, ik heb ook helemaal geen zin om JOU te feliciteren....

Gaf stiekem best een goed gevoel, d'r geen aandacht meer geven op persoonlijk vlak!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:43

Bobomelo, goed dat je al op het punt zit dat je gedeeltelijk kunt negeren.
Want zoals ik het lees negeer je decollega wel, maar ben je zelf nog niet in die fase dat het het jou niets meer doet? Of zie ik dat verkeerd??

Omdat ik het zelf vaak mee bezig ben wat een ander vind, wat me dus vooral erg onzeker maakt, heeft mijn psychologe me een zin gegegevn, die ik een paar keer op een dag moet herhalen tegen mezelf.. Heb m thuis opgehangen in de gang en bij mijn buro op het werk.. Komt er in het kort op neer: Ik vind mezelf waardevol en laat mijn leven door niemand verzieken.
Misschien ist voor jou ook iets??

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:03

Maandags moet ik ook weer even ópstarten' atijd. De zondagavond vind ik ook zo'n rotavond eigenlijk, hebben jullie dat ook dan?

Bobomelo, met die collega. Vervelend zeg, zijn toch mensen die je dagelijks mee van doen hebt dan waarschijnlijk. Succes!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:39

@bobomelo :(:) nog even dan ben je van je buikje verlost en heb je een mooie beeb in de plaats, en wat goed dat je die 2 _-:( lekker kunt laten katten, hoe dat vol ze zijn het niet waard.

maandag is inderdaad even opstarten maar ik vind woensdag erger, dan zit je er echt zo midden in, vind dat altijd een vervelende dag :o
kreeg vandaag telefoon of ik 1,5u vroeger wilde beginnen pff dus 10u gewerkt vandaag, morgen gelukkig niet, en dan de rest van de week weer wel,
:O zo lekker naar bed toe :Z heerlijk.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:36

10 uur, dat is wel een lange dag dan. Gelukkig vandaag niet, toch even weer bijtanken voro de rest van de week ;)

Hier trouwens (voor zover het bijna rond is) goed nieuws. Ik ga lekker van 5 dagen naar 4 dagen bij mijn huidige werkgever. Iets wat ik eigenlijk al flink lang in mijn hoofd had, maar nooit echt een reden voro heb gehad om door te zetten en het daarom maar heb gelaten zoals het is..

Klinkt waarschijnlijk heel stom, maar voelt even als een stapje voor mezelf in de zoektocht naar wat ik nu precies wil :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:34

Pff, 10 uur is wel erg lang :(:)

bobomelo: goed van je dat je dit kunt!
Hoe lang moet je nog voor je zwangerschapsverlof?

Even wat anders, heeft iemand ervaring met Amitriptyline?
Ik krijg dit niet als AD, maar als bestrijding tegen zenuwpijn na een operatie.
Maar omdat het officieel een AD is ben ik eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft.
Voor ik vragen krijg even het verhaal in het kort:
Amanda schreef:
Ik heb gewoon continu pijn in mijn benen, waarschijnlijk door die operaties van vorig jaar.
Vanochtend bij de huisarts geweest en zenuwpijntest gedaan waar ik bijna 100% op scoor.
31 mei heb ik een afpsraak met de arts die mij geopereerd heeft vorig jaar en ik moet bij hem aandringen op een doorverwijzing naar dermatoloog en neuroloog.

Het vermoeden is dat er een hoop zenuwen in mijn been kapot zijn, waardoor mijn hersenen continu pijnprikkels krijgen.
Waardoor ik dus niet lang kan zitten, staan, lopen, liggen, enz. Ik heb altijd pijn, trillende benen, elektrische schokken, tintelingen.

Als proef gaan we tot 31 mei iets met medicijnen proberen die neurologen voorschrijven voor zenuwpijn.
Als dit het is... Dan kom ik hier gewoon nooit meer vanaf. Heb ik de rest van mijn leven gewoon pijn. En daar moet ik maar mee leren leven.
Terwijl ik de operaties heb laten doen om dit te voorkomen.

Dit nieuws, in combinatie met al 4 weken 4/5 uur slaap per nacht viel even niet zo goed.

En daarnaast hebben we dan nog een slecht functionerend lymfestelsel, wat voor de operaties gewoon goed functioneerde.
Kortom: ik baal er even goed van.

Op dit nieuws na gaat het overigens nog steeds goed :j

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:32

ik kan het eens aan mijn moeder vragen amanda, die heeft ongeveer een hele apotheek thuis staan en wel bijna alle mogelijke medicijnen gehad voor haar zenuwpijnen. waaronder ook een paar AD.
wel vervelend hoor, ik weet niet de oorzaak van je eerste pijn waardoor je de operatie gehad hebt, maar mijn moeder heeft nu een neurostimulator, dat is een soort elektrode die op de juiste punten op je zenuwen zit waardoor de pijnprikkels naar je hersenen onderbroken worden, met een batterij in je buikwand, die je kunt opladen met een apparaat buiten je lichaam om, je kan de frequentie instellen naar je dagritme, dus als je lekker thuis bent kun je hem op het laagste instellen, ga je een avondje stappen dan kun je hem hoger instellen,....

ik kan wel een infofleyer van mijn moeder inscannen voor je, als je dat graag hebt?
sterkte in ieder geval.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:42

Graag crazyshar!

Ik heb de aandoening lipoedeem. Een storing in mijn cellen, waardoor ik geen vetverbranding in mijn benen heb.
En daardoor had ik zware benen, zere benen, snel blauwe plekken, zere gewrichten, enz.
Prognose: over 10 jaar in een rolstoel.
Omdat te voorkomen ben ik via het ziekenhuis door verwezen voor een liposculptuur. Die heb ik vorig jaar april en mei gehad (1 been per keer).
Sindsdien heb ik steeds klachten gehad, maar volgens de kliniek had dat wel een jaar nodig.

Nu zijn we dus een jaar verder en worden verdere onderzoeken in gang gezet.
Het zure is dat ik 2 zeer pijnlijke operaties heb ondergaan (verdoving werkte rechts niet, links niet volledig) en nu veel meer klachten heb dan voorheen.
Slecht werkend lymfestelsel (nooit last van gehad voor de operaties) en nu dus die zenuwpijn. Al moet dat allemaal dus nog wel verder onderzocht worden.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:09

NEVRO opzoeken op internet, belgische instelling voor neurostimulator, onder begeleiding van amerikaanse artsen.
lyrica ,anti-epileptie, spasmen tegen te gaan, tegen gaan van zenuwpijn.heeft mijn moeder heel lang heel goed opgeweest, oorspronkelijk voor epilepsie maar wordt in belgie ook vaak voor zenuwpijn gegeven
cymbalta ,zenuwpijn, na operatie's ook een goed medicijn, volgens mijn moeder
oxycontine, pijnstiller, die zeer effectief is.

mijn moeder heeft wel een andere achtergrond medisch gezien als jij, zij is al 12jaar rugpatient met 3 hernia's, 10 operaties op 5jaar tijd, met nieuwe ruggewervels zetten, en dan als laatste vorig jaar die neurostimulator, ze is nu echt heel goed,
neurostimulator wordt tot nog toe alleen gezet bij rugpatienten, maar het is ook heel effectief op been klachten, omdat mijn moeder ook continu met zenuwpijn in haar been en voeten, met spasmen voortkomend uit oncontroleerbare pijn.

wie weet heb je er wat aan. succes en sterkte :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:11

Bedankt!
Spasmen heb ik niet.
Wel continu een zeurende pijn, pijn bij aanraking, elektrische schokken, tintelingen, trillingen (binnenin, van buiten niet te zien) en kramp.
Heftig van je moeder zeg :\

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:16

ja dat heeft mij ook heel veel gedaan, ik was nog jong toen mijn moeder dat kreeg en heel mijn puberteit is eigenlijk naar mijn moeder en mijn opleiding gegaan. dus daar is in mijn geval al veel vanuit voortgekomen, heb eigenlijk meer moeder geweest voor mijn moeder dan mijn moeder, moeder heeft kunnen zijn voor mij.

maar jij bent nog hatstikke jong als dat je vooruitzichten zijn dan baal je wel zeg, en daarbij de continue pijn, petje af hoor dat jij daarbij dan nog werkt en doet,..
echt knap +:)+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:25

Ik hou niet van stil zitten. Dan ga ik er teveel over nadenken.
Afleiding werkt het beste, dan voel ik de pijn ook gewoon minder.
Maar ik kan wel heel goed begrijpen dat het enorme impact op je leven heeft inderdaad. Het beheerst je leven gewoon, ben ik ook nu wel achter.

Ik ben altijd heel positief ingesteld. Altijd al geweest ook. Ook toen ik overspannen thuis zat. Al had ik uiteraard wel mijn dipmomenten :D
Die heb ik nu ook weer. Maar ik weet zeker dat ik ook hier weer ga kijken naar wat ik wél kan en niet naar wat ik niet kan.
Vandaag even niet overigens. Volgende week ofzo :+

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:31

whuhahaha, nou hopelijk volgende week dan :D,
ik denk dat dat je ook wel helpt in moeilijke tijden met je ziekte.

ik ben zelf ook van mening dat iedereen krijgt wat hij of zij aankan, en dat alles op het einde ook een levensles erbij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:32

Dat scheelt echt hoor. Dat heeft me overal doorheen gesleept.
Maar met dit soort dingen is het gewoon wel even moeilijk. Heeft even tijd nodig.

En dat laatste ben ik ook met je eens, maar besef je vaak pas achteraf. Ik tenminste wel.
Als je ergens middenin zit dan is dat besef er nog niet.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:35

even in het kort vanaf mijn mobiel
amanda vroeg naar ervaringen met amitriptyline, dat heb ik! Dus kom maar op met je vragen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:38

Ik wil alles weten :D
Welke dosering heb je gehad? Hoe lang? Wat voor bijwerkingen had je? Hoe lang duurde dat?
Wat was de werking tov je klachten?
Ik ben niet depressief, het is puur voor de zenuwpijn. Dus ben sowieso benieuwd wat ik er verder van ga merken...

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:47

Cindyrella schreef:
Omdat ik het zelf vaak mee bezig ben wat een ander vind, wat me dus vooral erg onzeker maakt, heeft mijn psychologe me een zin gegegevn, die ik een paar keer op een dag moet herhalen tegen mezelf.. Heb m thuis opgehangen in de gang en bij mijn buro op het werk:
Ik ben waardevol & niemand gaat met mij aan de haal, ik laat mijn leven door niemand verzieken!!

Geen ervaringen met amitriptyline van mijn kant.
@Amanda: respect dat je zo positief ingesteld bent.. Vind het knap van je!
Succes!!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:40

Amanda, klinkt heftig. Knap van je dat je toch zo positief kan zijn :)

Ik hoop trouwens dat ik hier even ook mijn verhaal kwijt kan?

Net aanvaring op het werk met collega (= mijn manager). Ik was 2 weken thuis geweest, vorige week halve dagen en nu 6 uur per dag weer oppakken. Het is een bepaald project dat vooral mij teveel werd, dus kreeg nu ´gewoon´ werk. Maar dus met een deadline van vrijdag a.s. Heb het paar keer naast me neer kunnen leggen, maar uiteindelijk bekroop me toch die angst ´het moet af, wat nu als het niet lukt´

Probeerde ik aan te geven, te laat dus was zelf al emotioneel. En toen halverwege het gesprek werd mijn manager letterlijk boos op mij en kwam van zijn kant ook het woord eruit:
'Dat ie zich eerder al in de steek gelaten voelde met dat andere project wat hij opeens echt alleen moest doen' bijvoorbeeld.

Alsof ik het heerlijk vond om ´ziekgemeld´ te zijn. Fijn hé, begrip i.p.v. verwijten naar je hoofd..

Dit gaat nog een hele grote staart krijgen vrees ik.. Voelde me zo zeker vanmorgen in de auto hier naar toe, niks meer van over..