randie schreef:Ik heb officieel geen hooikoorts maar overgevoelige slijmvliezenwaardoor ik op heel erg veel reageer het gehele jaar.. Heb wel alle symptomen nu en het is echt niet uit te houden op het moment. Flexonase help niet, zorgt voor alleen maar meer pijn. Allerfree etc help niet niet. Ik ben vorig jaar helemaal onderzocht op allergieen, en er zijn foto's gemaakt van mijn holtes. Ik heb A-typische allergieen, die zijn niet meetbaar. Kan rook zijn, pollen, het weer zelf etc etc. Op dit moment heb ik zon pijn in mijn holtes onder en boven mijn oog dat het door straalt naar mijn kaken, heb oorpijn en ben contant "verkouden" en hoest mn longen uit mijn lijf. Het doet zo pijn dat ik afgelopen week gewoon 2 keer heb zitten janken van de pijn.. Woorden van de dokter waren "leer en maar mee leven"
maar het is echt geen doen dus van de week maar weer terug..
Dit heb ik dus ook, en gebruik daarvoor ook het gehele jaar medicijnen(neusspray), anders ben ik het gehele jaar super verkouden dat ik er gewoon ziek van ben, net als jij nu. Maar daarnaast heb ik dus ook hooikoorts. Met de medicijnen heb ik veel minder last.

Heb van bomen 1 of andere vloeistof wat in een soort pipetje zit. Moet je onder je tong doen en dan 2 minuten er onder houden. Voor grassen heb ik een soort pilletje wat je ook onder je tong moet doen en vanzelf oplost. Je doet er wel heel lang over (inderdaad 3-5 jaar) maar dan ben je er gewoon (zo goed als) van af! Ik vind het een veel betere en gezondere manier om van je hooikoorts af te komen. Ik heb af en toe nog wel eens een niesbui en snotter maar lang niet zo erg meer als het was. Hiervoor moest ik er niet aan denken om naar buiten te gaan waar bomen waren of in het gras gaan liggen. Vandaag heb ik heerlijk een uurtje op de dijk gelegen in het gras
) zit ik daar sowieso aan.
maar als je iets kan vermijden.... waarom dan aan de immunotherapie
. Zij had het over inspuitingen. Ik zei dan iets over de pilletjes die je onder je tong moet gebruiken maar daar wist ze niet veel vanaf
vreemd