Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinekeHorses schreef:Heb nooit geweten dat Ritalin gevaarlijk kon zijn (voor niet ADD'ers.) :
Het word ook wel als cocaïne gebruikt, stond wel even raar van te kijken!
http://www.drugfreeworld.org/nl/drugfacts/ritalin.html
Heeft iemand ervaring met Methamfetamine? Hoe werkt het?
Daisies schreef:Ik heb een paar weken Ritalin geslikt, een paar weken omdat ik er vreselijk heftig op reageerde. Ik ben begonnen met 3 keer een half tabletje per dag, hiervan had ik al slapeloze nachten en had constant het gevoel dat iemand mij achtervolgde en iedereen naar me keek. Wel kon/kan ik me goed concentreren als ik het heb genomen. Het was de bedoeling dat ik naar 3 x daags een heel tabletje zou gaan maar toen ik één tablet had genomen had ik volgens omstanders grote pupillen en kon ik echt niet meer normaal functioneren.
En dat je van Ritalin minder gaat eten is ook logisch, er zit pep in, dat pept je op en zorgt dat je minder eetlust hebt.
Ik neem het nu alleen bij toetsen, en als bijvoorbeeld wedstrijd heb zodat ik me goed kan focussen.
TinekeHorses schreef:Dat is nou typisch'n bijwerking. Denken dat iemand je achtervolgd (paranoia) en grote pupillen.
Zou er wel mee oppassen als je een keer'n te hoge dosis neemt.
Menino schreef:TinekeHorses schreef:Ja, dat hoor je wel vaker.
De ene reageert sterker op middelen dan anderen.
Maar als je dat hebt, stop je dan niet met de medicijnen?
bij mij heeft 't een jaar geduurd voordat ik doorhad dat 't m'n medicijnen waren
Taffje schreef:Dat mensen die ritalin gebruiken eerder verslavingsverschijnselen hebben dan anderen is niet zo raar maar dat heeft meer met de doelgroep te maken waar ritalin voor is, in de groep ADHDers hebben ook veel meer mensen een veel hogere verslavingsgevoeligheid.
Heino schreef:De ervaringen die jij beschrijft heb ik ook Coby! Maar dan binnen de kinder- en jeugdpsychiatrie (neuropsychologie)
Daarom baal ik zo van al die negatieve berichtgeving die vaak op onderbuikgevoelens en halve waarheden gebaseerd zijn, waardoor ouders negatiever tov medicatie gaan staan.
Klijntjuh schreef:m'n concerta is op.. nu iets van 3 dagen zonder..
en PFFFFF wat een verschil!
Echt een CHAOS in de woonkamer! allemaal onafgemaakte 'projecten'..
ik word zo moe van mezelf!
Hopelijk ligt het recept morgen weer klaar...