75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 17:33

hesterve schreef:
Zo duur zijn die shakes nou ook weer niet ... een bus voor 32 shakes voor €20 Ik ben juist wat aan de dunne kant en bij mij helpt het goed om wat spieren aan mn lijf te houden en dat ik geen rechte stok ben maar nog een beetje figuur overhoud .... maar nogmaals overleg even met je dietist wat zij ervan vind en als ze het ermee eens is zoek dan een shake die bij jouw past of vraag even advies op die site.

Ik geloof niet zo in shakes en ben meer van de gezonde voeding. IMO kun je dan ook afvallen :j
Ik vind (mijn mening dus) dat die shakes gewoon pure geldklopperij zijn.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:37

ten eerste wauw wat goed zeg. Schamen? nee jij mag super trots op jezejf zijn, je hebt hulp gezocht en ook nog eens zo goed afgevallen.

Tegen het slappe gevoel zou je dextro kunnen nemen

_Buddha

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:48

Shakes zijn absoluut niet om af te vallen maar juist om het eiwitgehalte in de spieren hoog genoeg te houden om afbraak tegen te gaan. Wanneer je uit je voeding te weinig eiwitten binnenkrijgt en ook nog eens flink sport en daarbij dus kleine scheurtjes in je actine en myosine elementen (in de spier) veroorzaakt heeft je spier echt extra eiwitten nodig om dit te kunnen herstellen. Krijgt de spier die eiwitten niet of onvoldoende ga je spieren afbreken en dat ik precies wat je niet wilt bereiken. Shakes zijn dus een hele goede tip. Wel zou ik ze ná de training nuttigen, vanag 30 min. na je training tot 60 min. na je training.
Shakes zijn helemaal niet zo duur, je doet er lang mee. Maak je shake wel aan met water, in melk zitten weer een hoop extra calorieen.
Verder vind ik dextro geen goede tip. Je lichaam is er namelijk al aan gewend om voornamelijk suikers (koolhydraten) te verbranden in plaats van vet. Suikers zijn de eerste bron die wordt aangesproken wanneer er energie nodig is, ga je dextro tot je nemen zal dat helpen, maar je lichaam maakt dat niet de switch om vetten te gaan verbranden omdat het eigenlijk lui gemaakt wordt met extra suikers!
Een goede gevarieerde voeding kan helpen tegen je slappe gevoel, hoeveel maaltijden nuttig je? 6 maaltijden per dag zijn namelijk de basis van een goede voeding!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:52

De shakes bestaan uit eiwitten dat is een goede voeding voor de aanmaak/herstel van je spieren.
Ik wilde tijdje geleden ook wat shakes gaan gebruiken vanwege de extra eiwitten,helaas kwam ik tot de conclusie dat er overal kunstmatige suikers inzitten....laat ik daar nu net allergisch voor zijn :+

Nu moet je die shakes niet als maaltijdvervanger zien maar als een extraatje om je spieren te voeden.Selenium en extra Vit.E zijn trouwens ook goed voor je spieren.Dit kun je binnen krijgen door elke dag een stuk of 5 para noten te eten.Kun je gewoon bij de notenboer halen...zijn die grote noten die ook in de studentenhaver zitten :)

Even overleggen met je dietist ;)

Zag dat Rudi mij voor was :D Dextro is idd niet goed,dat moet je alleen in noodgevallen gebruiken ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:51

Ah op die manier, dan had ik het verkeerd begrepen, sorry!
Mijn dieetiste heeft in plaats van shakes juist extra kwark aangeraden.
Ik moet s'avonds een extra schaaltje kwark eten.

Ik dacht dat jullie het hadden over die maaltijdshakes waarvan je zou afvallen, maar daar geloof ik echt niets van :o
Ik zag trouwens dat er in tonijn ook veel eiwitten zitten, klopt dat?
Dextro heb ik ook een tijdje gebruikt, maar werd er niet veel wijzer van.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:00

Vette vis bevat veel eiwitten net zoals bv eieren en kaas.Je kunt even kijken op http://www.eenkiloperweek.nl/

Daar staan veel tips over eiwitrijke voeding en lekkere recepten :)

Als je trouwens zoet wilt dan kun je Stevia wit (natuurlijke zoetstof) gebruiken,daar zitten geen foute koolhydraten in zoals suiker heeft.Als je meer over wilt weten moet je even pb sturen ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:14

Aan zoet heb ik meestal geen behoefte. Vette vis eet ik liever niet, want daar zit weer veel vet in :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:23

Vette vis is juist heel gezond,je hebt goede en "foute" vetten...vis heeft goede vetten.Zit vol met omega 3 http://nl.wikipedia.org/wiki/Omega-3-vetzuren
Heel gezond om zeker 1x per week vette vis te eten zoals tonijn,makreel,zalm enz. vraag maar aan je dietiste.Je moet niet alle vetten uit je dieet schrappen,vet is een belangrijke brandstof en heeft nog meer functies.Je moet alleen letten op welke vetten je naar binnen werkt ;)

Heb wel een heerlijk recept voor je...

1 blikje tonijn op olijfolie basis,sla of fijngesneden rauwe andijvie,cherry tomaatjes,zilveruitjes en mayonaise en dan wel de echte zaanse mayo.Deze bestaat namelijk uit oa eieren met natuurlijke goede olieën.
Smaakt heerlijk,vult goed,heel gezond...

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:46

Zoetstoffen werken voor je lichaam hetzelfde als suiker (koolhydraten) je lichaam reageert hier hetzelfde op en kan de switch naar vetverbranding niet snel maken. Wel wordt je er minder snel dik van..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:48

rudi schreef:
Zoetstoffen werken voor je lichaam hetzelfde als suiker (koolhydraten) je lichaam reageert hier hetzelfde op en kan de switch naar vetverbranding niet snel maken. Wel wordt je er minder snel dik van..

Dat betwijfel ik. Cola light=zoetstoffen, maar 0 koolhydraten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 08:51

Maar zit er in cola light niet meer suiker?

Sowieso drink ik geen cola of andere frisdrank, eigenlijk alleen maar water :)

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:59

Je hersenen registreren ook zoetstof als brandstof.. op het moment dat je wil dat je lichaam meteen vetten aan gaat spreken moet je echt van de koolhydraten af (tijdelijk)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:56

ik vind zeker niet dat je je hoeft te schamen!
75 kilo is al een heel eind en echt super goed dat je al zo ver bent!
helaas is er altijd een punt waar je blijft hangen en waar je door heen moet bijten.
tips heb ik helaas niet voor je, maar ik wil je nog wel heel veel succes wensen met afvallen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:02

Ik heb niet echt tips, moet mezelf nog steeds een schop onder mijn kont verkopen om eens te gaan afvallen.
Maar ik wil wel zeggen: Wat ontzettend knap van je dat je al zo ontzettend veel bent afgevallen. Heel veel respect!!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 10:04

Tijd voor een update :)

Vorige week ben ik weer naar de dieetiste geweest.
Ik zou eigenlijk al eerder gaan, maar omdat ik dus bijna 5 weken ziek ben geweest en daarom niet kon sporten (en eetbuien kreeg uit frustratie omdat ik m'n energie niet kwijt kon :o ) hebben we die in overleg overgeslagen.
Ik ging dus met knikkende knieeen daar op de weegschaal staan en durfde niet te kijken :=
Maar er waren dus zelfs wat kilo's vanaf!!! :oo Ik viel bijna om van verbazing en ben er nog een keer opgestaan omdat ik dacht dat haar weegschaal kapot was haha :') Maar het klopte echt! *\o/* Ik snap er nog steeds niet van want ik heb echt niet kunnen sporten en heb vrij ongecontroleerd gegeten, maar blijkbaar heeft de koorts wel geholpen om het eraf te houden.

Sinds deze week mag ik weer wat sporten en het is nog even zoeken naar m'n conditie (ben die onderweg ergens verloren :+ ) maar we gaan er weer voor :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:27

Misschien is je lijf door het wisselvallige eten eve wakker geschud! Of had het even rust nodig vh sporten!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:59

goed om te horen hoe het nu gaat! En het gaat nog steeds de goede kant op! *\o/* nu weer werken aan je conditie, Heb je een schema om op te bouwen? Weet je a wat voor sport(en) je gaat doen?
In ieder geval heel veel succes!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:14

Fijn dat het goed gaat en dat je afgevallen bent, ga zo door :D