Kinderbedtijd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:21

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:28

Irmy schreef:
Citaat:
Ach :P Ik vind 't altijd wel gezellig! Avond is de leukste tijd. Anders is het al weer zo snel morgen, haha! Lekker genieten van de tijd dus. Slapen kun je later nog genoeg als je snapt wat ik bedoel :+
Niet dat ik niet van slapen hou hoor! Ik slaap als het kan lekker lang uit.

Is het ook, ik vind de avond ook gezellig!
Maar ik weet niet hoe oud je bent, als je nog op school zit; heb je dan niet altijd enorme wallen? Of dat je moe uit je ogen kijkt ofzo?
Ik ben jaloers op mensen zonder wallen. Uitslapen kan ik niet, 7 uur opstaan bah, veel te vroeg!

Ja, ik ben weleens heel erg moe en heb ook weleens wallen ja :P
Nee, ik weet van me zelf dat ik meer slaap nodig heb. Is alleen erg lastig omdat ik al zo lang laat naar bed ga. Moet gewoon een keer de discipline hebben om om een vaste (eerdere) tijd te gaan slapen.
Ben trouwens 17, een half jaartje nu.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:45

het is over het algemeen bewezen dat als je niet kan slapen je beter in het donker kan zitten met thee of warme melk
geen koude dranken meer en zeker geen tv of computer
want die stimuleren je hersens om te blijven werken namelijk
want je ogen nemen alles op wat je ziet en zo blijf je wakker
omdat er elke keer een prikkel afgegeven word

BlackShadowZ

Re: Kinderbedtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:20

In het weekend ga ik later dan mijn ouders naar bed toe,
Meestal rond 01:00, en dan kom ik s'ochtends om 8 uur vrolijk bij mijn paardjes, zonder wallen etc.
Ik vind het niet kunnen dat je als ouder de pc van je kind gaat nakijken hoor , ik vind dat je als ouder je kind ook moet kunnen vertrouwen, en er zijn gewoon dingen in het leven van een puber die de ouders niet hoeven te weten ;)
Vriendjes enzo.
Ik heb een laptop op mijn kamer, en een tv+dvd-speler, maar de tv gebruik ik alleen als er vrienden zijn.Ook luister ik muziek als ik ga slapen.
In vakanties of weekenden ben ik ook wel eens tot 01:00 op straat met vrienden.
Laatst had ik een feestje bleef ik bij een vriendin slapen, hele nacht wakker alleen s'ochtends even van 7 tot 8 geslapen en om 9 uur zat ik op het paard...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:23

Tot zolaat op straat?

Je kind moet je indd kunne vertrouwen maar als mijn kids tot zolaat nog op de pc zaten en niet naar me luosterden schend dat je vertrouwen wel

Tot 1 uur opstraat vind ik persoonlijk echt geen porum

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:24

loeky_flap schreef:
Meestal rond 01:00, en dan kom ik s'ochtends om 8 uur vrolijk bij mijn paardjes, zonder wallen etc.
Ik vind het niet kunnen dat je als ouder de pc van je kind gaat nakijken hoor , ik vind dat je als ouder je kind ook moet kunnen vertrouwen, en er zijn gewoon dingen in het leven van een puber die de ouders niet hoeven te weten ;)
Vriendjes enzo.
Ik heb een laptop op mijn kamer, en een tv+dvd-speler, maar de tv gebruik ik alleen als er vrienden zijn.Ook luister ik muziek als ik ga slapen.
Laatst had ik een feestje bleef ik bij een vriendin slapen, hele nacht wakker alleen s'ochtends even van 7 tot 8 geslapen en om 9 uur zat ik op het paard...

nou dat zou ik juist wel willen weten
hoeveel ''foute'' jongens kom je wel niet tegen
en als ouders voel en zie je dat heel gauw

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:26

Ooh dat mag ik zeker niet! Men moeder schiet al helemaal in de stress als ik nu int donker over straat moet..
Mijn ouders vertrouwen mij gelukkig, in de vakantie zit ik inderdaad wel eens tot 1 uur op de computer. Praat ik vaak met een vriend van mij, en als ik dan wil ga slapen kom ik men broer op de gang wel eens tegen :+ De volgende dag men moeder; ja wat deden jullie nog zo laat op de gang? :Y)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:27

DDDMakkink schreef:
loeky_flap schreef:
Vriendjes enzo.

nou dat zou ik juist wel willen weten
hoeveel ''foute'' jongens kom je wel niet tegen
en als ouders voel en zie je dat heel gauw

Ik zou gek worden als mn ouders gaan kijken met welke jongens ik praat en wat ik zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:31

Hmm.. op je 9e alleen naar huis fietsen in het donker? Ben ik de enige die je ouders dan aardig onverantwoord vindt? := Ik mocht toen nog niet eens in mijn eentje van een vriendinnetje naar huis fietsen :n

Parkietjee_ schreef:
kleinvosje schreef:
Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. En ja, vroeger ging ik ook wel eens stiekem lezen met een zaklamp, maar nooit langer dan een half uur na mijn bedtijd.
Wat de telefoon betreft: ook daar vind ik dat ouders heel ver doorschieten. Op de middelbare school een mobieltje vind ik ok, maar daarvoor eigenlijk niet. Je hebt em dat toch nog niet nodig? En moet het dan meteen een met alles erop en eraan zijn? Als ze er zo een willen, moeten ze er maar voor gaan sparen. Ik ben van mening dat er veel makkelijker met geld 'gestrooid' wordt als vroeger...

Nou.. ik mocht een mobieltje toen ik 9 was en dat was wel nodig hoor. Bijvoorbeeld in het donker naar huis fietsen van de hockey, dan wilden mijn ouders mij wel de hele tijd kunnen bereiken. :) En als je op je 9e een mobieltje krijgt, ga je niet opeens super veel smsen, je bent dan juist bang dat je beltegoed opgaat omdat je anders voor belangrijke dingen niet meer kunt bellen ofzo.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:33

Jans; ik zou dat ook niet mogen van mijn ouders. Ze hebben het nu al liever niet dat ik alleen in het donker fiets. Zelfs niet die 300 meter over de straat naar vriendin, ik mag wel maar toch hebben ze het liever niet.. Ergens anders heen mag ik niet in het donker, laat staan toen ik 9 was. Toen mocht ik amper alleen op de fiets :+

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:34

Ik word nú naar boven gebonjourd :+
Half 10 dus :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:34

Ik moest altijd eerder dan mijn broer naar bed.. die is 2 jaar ouder... Daar kon ik dus echt niet tegen!
En ik ging dus bijhouden op welke leeftijd hij naar bed ging. En dan was ik die leeftijd en zei ik: Maar nu mag ik zo laat naar bed' Dan moesten mijn ouders altijd heel hard lachen... ook hadden we van die telefoons op onze kamer die met een lijn met elkaar waren verbonden. en dan pakte je er een op en zei: 'Slaap je al?'
klinkt heel stom maar we lagen soms in een deuk xd.
Nu ben ik 14 en ga soms om 21.30 in bed tv kijken of sms'en met een vriendin die ook niet kan slapen.. maar nu is dat al later. soms 21.30 en dan weer 22.00 < alleen als ik 1ste u vrij ben Btw. En in het weekend even laat als mijn ouders. Maar nu heb ik heel vroeg zaalhockey dus ga ik wel iets eerder naar bed...
Het hangt er eigelijk van af.. niet echt een vaste tijd.
Idd xlovelove, mijn vader zit al met krome tenen als ik naar hockey fiets...
fiets ik met me vriendin oke, maar alleen..mag niet..
Soms echt heel Stom, maar ze geven om je, en je accepteert het maar.
x

Btw toen ik 9 was, fietste me moeder nog mee naar school...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:00

Ik ben 16, ik hou van laat naar bed gaan, maar ik weet ook dat ik er dan halverwege de week niet meer tegenkan, dus ik probeer ook daar aan te denken en dan verstandig te zijn en naar bed te gaan gewoon. Ik probeer uiterlijk half 12 er in te liggen. Ik merk dat ik vanaf 7,5 uur slaap niet moe ben. Het is ook gewoon een kwestie van jezelf kennen.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:08

Om kwart voor 10 ben ik nog even naar beneden gegaan wat gedronken enzo, en dan blijf ik ook boven. Nog even msnnen/ make-up afhalen enzo, tanden poetsen ed. Dan op bed nog boekje lezen, en dan is het snel 11 uur.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:09

Hanafubuki schreef:
Hmm.. op je 9e alleen naar huis fietsen in het donker? Ben ik de enige die je ouders dan aardig onverantwoord vindt? := Ik mocht toen nog niet eens in mijn eentje van een vriendinnetje naar huis fietsen :n

Parkietjee_ schreef:

Nou.. ik mocht een mobieltje toen ik 9 was en dat was wel nodig hoor. Bijvoorbeeld in het donker naar huis fietsen van de hockey, dan wilden mijn ouders mij wel de hele tijd kunnen bereiken. :) En als je op je 9e een mobieltje krijgt, ga je niet opeens super veel smsen, je bent dan juist bang dat je beltegoed opgaat omdat je anders voor belangrijke dingen niet meer kunt bellen ofzo.

Nee hoor Jans, ik had er eerder ook al wat over gezegd ;)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:10

Ik mocht ook echt nog niet alleen fietsen in het donker toen ik 9 was. Zelfs nu willen mijn ouders het liever niet, gelukkig. :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:31

Mijn ouders waren op alle andere gebieden toch redelijk streng (mocht tot m'n 16e pertinent niet uit, mag nog steeds niet in m'n eentje 's avonds laat over straat en ik woon niet eens meer thuis :D), maar slapen en computers deden ze gelukkig toch écht niet moeilijk over. Ja, als ik op m'n 8e nog tot 4u 's nachts stiekem aan het lezen was, maar goed, ze kregen me toch niet eerder naar bed. Op een gegeven moment hebben ze de regel ingesteld dat om 1:00u het licht uit ging, en dat ik verder maar zelf moest uitzoeken wanneer ik ging slapen. Dat was op m'n 12e/13e gok ik?

Ook hebben mijn ouders nooit mijn huiswerk gecontroleerd, ze waren er voor me als ik een overhoring wilde en mijn vader gaf me wiskunde bijles, maar alleen als ik daar om vroeg. Toch heb ik op m'n sloffen het VWO en de universiteit gehaald en ben ik nu aan het promoveren. Gut wat ben ik toch slecht terecht gekomen :+ Je kunt een kind wel dwingen om te leren, dat gaat misschien (MISSCHIEN) op het VWO, maar als het daarna naar het HBO of de universiteit gaat redt je dat echt niet meer hoor, als ouder.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:40

Bij mij precies zo als bovenstaande. Wil ik een overhoring? Dan moet ik daar om vragen en krijg ik die meteen! Niet dát ik daar (vaak) om vraag.. Maar als ik geholpen wil worden doen mijn ouders ook hun best om het zo goed mogelijk uit te leggen bijvoorbeeld.

Ik ga over 20 minuten naar bed, maar ga nu alvast m'n tandjes poetsen.. Kan ik nog even rustig aan doen. Dan nog tot ongeveer half 12 tv kijken, en dan val ik ongeveer meteen in slaap. Morgen om 9 uur staat de wekker. Dus dan kom ik op genoeg uur slaap uit. :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 07:28

kleinvosje schreef:
HeleneDas schreef:
Ik kan heeel goed zonder mobiel, maar met mobiel is fijner!

Wat is er fijn aan 's avonds laat nog internetten? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van...

Zoals nu ook, het is maandagochtend 10 uur, waarom ben je online? Ok, als je ziek bent en thuis, snap ik het en is het geen probleem, maar je zit toch normaal gesproken op dit tijdstip op school? Zit je dan onder schooltijd tijdens de les te internetten? Schandalig...

Dat mag soms gewoon hoor als je het al af hebt. :') Of vind jij internetten op het werk ook zoo schandalig? :))

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 07:47

joyce2 schreef:
Pfoe, ik ben blij dat er nog jonge mensen zijn die wel optijd naar bed gaan/naar bed gestuurd worden. En als ik dan lees dat er hier kids zijn die zeggen dat ze niet kunnen slapen, daarom laat naar bed gaan en ook nog eens gaan internetten op bed. Tuurlijk ben je overdag dan moe! Je hersens en lichaam zijn volop in de groei en hebben veel rust en regelmatig nodig... Snap niet dat ouders dan niet ingrijpen, je zorgt er dan toch voor dat je kind een goed dag/nacht ritme krijgt.

En op je 9de in het donker naar huis fietsen, je ouders die zich zorgen maken en je dan maar een mobieltje geven ipv je ophalen? Tsjonge... Op die leeftijd werd ik netjes opgehaald of thuis gebracht, maarja, toen ik 9 was, had niemand ook nog een mobieltje. Ik vind wel dat ouders zich er dan makkelijk afmaken, alsof je met een mobieltje opeens "veilig" bent.

Nee, hehe, natuurlijk is het niet veiliger, maar je bent wel altijd bereikbaar. En als ik wilde dat ze mij opkwamen halen dan kon dat gewoon hoor. En, ja ik fietste altijd met een groepje dus dat is wel veiliger dan in je 1ntje.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 07:54

toen ik jong(er) was, moest ik op mijn 13e om 9u naar bed hoor ;) ik moest er toch sochtends half7 weer uit omdat ik in amersfoort op school zat.
dat is toch normaal? dan ging ik in bed nog ff een half uurtje lezen of tv kijken ofzo.. ik vindt voldoende slaap nu op mijn 18e nog steeds belangrijk :D wat maakt het uit of je om 10u of half 12 slapen gaat? is het tegenwoordig soms stoer om "laat" op te blijven? :P wat bereik je ermee.. niks naar mijn idee! voldoende slaap funcioneert een mens veel beter en kan je veel makkelijker je nest uut komen sochtends :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:02

HeleneDas schreef:
Hoezo iedereen heeft een prive leven, mijn ouders gaat het ook niet aan wat ik bespreek met vrieden :)
En ik weet zeker dat jouw kinderen dat over een paar jaar ook zeggen, dat hou je toch niet tegen lijkt mij. een kind heeft ook geheimen voor zn ouders hoor :o

Hier ben ik het toch even niet met je eens. In principe controleer ik de laptops/telefoons van mijn kinderen niet, ze hebben recht op hun privacy. Maar als ik het gevoel krijg dat er iets is, gebeurt dat wel. Dan kunnen de dames hoog of laag springen, maar ik ben nog altijd de baas en niet zij. Dus wat betreft hebben jullie kids nog niets te willen ;) .

HeleneDas schreef:
Dan leren ze lekker niet voor frans! dan lopen ze achter, slechte cijfers..
Als je er echt boven op moet zitten, lijkt het mij echt geen nut hebben.
Een kind moet het zelf doen, ze komen er van zelf wel achter wat het voor gevolgen heeft ;)

En het lijkt mij van zelf sprekend om niet naar rare sites te gaan, doen ze dat wel? heel dom, maar als jij hebt gezegt dat het niet mag en ze doen het toch dan is het geen computer meer.
Je moet ze kunnen vertrouwen en afspraken maken, niet gelijk er boven op gaan zitten maar pas als het mis is gegaan, jij hebt tenslotte gezegt dat het niet mag, dus je kan ze niet vertrouwen!

Als een kind via zo'n foute site kennis maakt met een meneer die achteraf toch niet zo aardig blijkt te zijn en enge dingen met het kind uithaalt, geeft dat niet? Want de ouders moeten pas ingrijpen als het mis is gegaan? Nee, zo werkt het dus niet. Ouders moeten ingrijpen vóórdat het misgaat en dat houdt dus in dat het wel eens kan gaan op een manier die het kind niet zo leuk vindt.

Brainless schreef:
Over dat kostgeld, ik heb altijd mijn 50% van mijn verdienste in moeten leveren vanaf mijn 14de.

Vanaf je 14e? Mijn dochter heeft een krantenwijkje, maar ik zou het echt heel raar vinden om daar de helft van in te nemen. Waarom was dat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:19

Parkietjee_ schreef:
joyce2 schreef:
Pfoe, ik ben blij dat er nog jonge mensen zijn die wel optijd naar bed gaan/naar bed gestuurd worden. En als ik dan lees dat er hier kids zijn die zeggen dat ze niet kunnen slapen, daarom laat naar bed gaan en ook nog eens gaan internetten op bed. Tuurlijk ben je overdag dan moe! Je hersens en lichaam zijn volop in de groei en hebben veel rust en regelmatig nodig... Snap niet dat ouders dan niet ingrijpen, je zorgt er dan toch voor dat je kind een goed dag/nacht ritme krijgt.

En op je 9de in het donker naar huis fietsen, je ouders die zich zorgen maken en je dan maar een mobieltje geven ipv je ophalen? Tsjonge... Op die leeftijd werd ik netjes opgehaald of thuis gebracht, maarja, toen ik 9 was, had niemand ook nog een mobieltje. Ik vind wel dat ouders zich er dan makkelijk afmaken, alsof je met een mobieltje opeens "veilig" bent.

Nee, hehe, natuurlijk is het niet veiliger, maar je bent wel altijd bereikbaar. En als ik wilde dat ze mij opkwamen halen dan kon dat gewoon hoor. En, ja ik fietste altijd met een groepje dus dat is wel veiliger dan in je 1ntje.

Maar dat stond er geloof ik niet bij, dat je in een groepje fietste, dat is wel wat veiliger en dan nog vind ik 9 jong hoor. dat is groep 5/6! En verder, wat heeft het voor nut om bereikbaar te zijn als jij door een engerd van de fiets word geplukt? Of als je knock-out op straat ligt doordat je bent gevallen of aangereden. Dan heb je helemaal niets aan je mobiel.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:29

Ik moest altijd na GTST naar bed, dat was om 20:30 uur. En dan om 21:00 uur slapen. Was toen een jaar of 13/14 denk ik. Ik moet er wel bij vertellen dat ik veel slaap nodig heb. Vandaag de dag gaan we nog wel om 21:30 uur slapen en ik woon inmiddels samen :) Vind het heerlijk om te slapen, maar ben ook altijd weer vroeg wakker.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:34

Over dat wel of niet privecy
Zolangnde kids bij de ouders de voeten onder de tafel steken zijn de ouders de baas heel simpel dit heb ik ookmaltijd van mijn ouders te horen gekregen

Al zeg ik je gaat om 7 uur naar bed hebben ze te luisteren heel simpel..