Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Irmy schreef:Citaat:AchIk vind 't altijd wel gezellig! Avond is de leukste tijd. Anders is het al weer zo snel morgen, haha! Lekker genieten van de tijd dus. Slapen kun je later nog genoeg als je snapt wat ik bedoel
Niet dat ik niet van slapen hou hoor! Ik slaap als het kan lekker lang uit.
Is het ook, ik vind de avond ook gezellig!
Maar ik weet niet hoe oud je bent, als je nog op school zit; heb je dan niet altijd enorme wallen? Of dat je moe uit je ogen kijkt ofzo?
Ik ben jaloers op mensen zonder wallen. Uitslapen kan ik niet, 7 uur opstaan bah, veel te vroeg!

loeky_flap schreef:In het weekend ga ik later dan mijn ouders naar bed toe,
Meestal rond 01:00, en dan kom ik s'ochtends om 8 uur vrolijk bij mijn paardjes, zonder wallen etc.
Ik vind het niet kunnen dat je als ouder de pc van je kind gaat nakijken hoor , ik vind dat je als ouder je kind ook moet kunnen vertrouwen, en er zijn gewoon dingen in het leven van een puber die de ouders niet hoeven te weten
Vriendjes enzo.Ik heb een laptop op mijn kamer, en een tv+dvd-speler, maar de tv gebruik ik alleen als er vrienden zijn.Ook luister ik muziek als ik ga slapen.
In vakanties of weekenden ben ik ook wel eens tot 01:00 op straat met vrienden.
Laatst had ik een feestje bleef ik bij een vriendin slapen, hele nacht wakker alleen s'ochtends even van 7 tot 8 geslapen en om 9 uur zat ik op het paard...
De volgende dag men moeder; ja wat deden jullie nog zo laat op de gang?
DDDMakkink schreef:loeky_flap schreef:In het weekend ga ik later dan mijn ouders naar bed toe,
Meestal rond 01:00, en dan kom ik s'ochtends om 8 uur vrolijk bij mijn paardjes, zonder wallen etc.
Ik vind het niet kunnen dat je als ouder de pc van je kind gaat nakijken hoor , ik vind dat je als ouder je kind ook moet kunnen vertrouwen, en er zijn gewoon dingen in het leven van een puber die de ouders niet hoeven te weten
Vriendjes enzo.Ik heb een laptop op mijn kamer, en een tv+dvd-speler, maar de tv gebruik ik alleen als er vrienden zijn.Ook luister ik muziek als ik ga slapen.
In vakanties of weekenden ben ik ook wel eens tot 01:00 op straat met vrienden.
Laatst had ik een feestje bleef ik bij een vriendin slapen, hele nacht wakker alleen s'ochtends even van 7 tot 8 geslapen en om 9 uur zat ik op het paard...
nou dat zou ik juist wel willen weten
hoeveel ''foute'' jongens kom je wel niet tegen
en als ouders voel en zie je dat heel gauw
Ik mocht toen nog niet eens in mijn eentje van een vriendinnetje naar huis fietsen 
Parkietjee_ schreef:kleinvosje schreef:Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. En ja, vroeger ging ik ook wel eens stiekem lezen met een zaklamp, maar nooit langer dan een half uur na mijn bedtijd.
Wat de telefoon betreft: ook daar vind ik dat ouders heel ver doorschieten. Op de middelbare school een mobieltje vind ik ok, maar daarvoor eigenlijk niet. Je hebt em dat toch nog niet nodig? En moet het dan meteen een met alles erop en eraan zijn? Als ze er zo een willen, moeten ze er maar voor gaan sparen. Ik ben van mening dat er veel makkelijker met geld 'gestrooid' wordt als vroeger...
Nou.. ik mocht een mobieltje toen ik 9 was en dat was wel nodig hoor. Bijvoorbeeld in het donker naar huis fietsen van de hockey, dan wilden mijn ouders mij wel de hele tijd kunnen bereiken.En als je op je 9e een mobieltje krijgt, ga je niet opeens super veel smsen, je bent dan juist bang dat je beltegoed opgaat omdat je anders voor belangrijke dingen niet meer kunt bellen ofzo.
Hanafubuki schreef:Hmm.. op je 9e alleen naar huis fietsen in het donker? Ben ik de enige die je ouders dan aardig onverantwoord vindt?Ik mocht toen nog niet eens in mijn eentje van een vriendinnetje naar huis fietsen
Parkietjee_ schreef:
Nou.. ik mocht een mobieltje toen ik 9 was en dat was wel nodig hoor. Bijvoorbeeld in het donker naar huis fietsen van de hockey, dan wilden mijn ouders mij wel de hele tijd kunnen bereiken.En als je op je 9e een mobieltje krijgt, ga je niet opeens super veel smsen, je bent dan juist bang dat je beltegoed opgaat omdat je anders voor belangrijke dingen niet meer kunt bellen ofzo.
), maar slapen en computers deden ze gelukkig toch écht niet moeilijk over. Ja, als ik op m'n 8e nog tot 4u 's nachts stiekem aan het lezen was, maar goed, ze kregen me toch niet eerder naar bed. Op een gegeven moment hebben ze de regel ingesteld dat om 1:00u het licht uit ging, en dat ik verder maar zelf moest uitzoeken wanneer ik ging slapen. Dat was op m'n 12e/13e gok ik?
Je kunt een kind wel dwingen om te leren, dat gaat misschien (MISSCHIEN) op het VWO, maar als het daarna naar het HBO of de universiteit gaat redt je dat echt niet meer hoor, als ouder.
kleinvosje schreef:HeleneDas schreef:Ik kan heeel goed zonder mobiel, maar met mobiel is fijner!
Wat is er fijn aan 's avonds laat nog internetten? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van...
Zoals nu ook, het is maandagochtend 10 uur, waarom ben je online? Ok, als je ziek bent en thuis, snap ik het en is het geen probleem, maar je zit toch normaal gesproken op dit tijdstip op school? Zit je dan onder schooltijd tijdens de les te internetten? Schandalig...
Of vind jij internetten op het werk ook zoo schandalig?
joyce2 schreef:Pfoe, ik ben blij dat er nog jonge mensen zijn die wel optijd naar bed gaan/naar bed gestuurd worden. En als ik dan lees dat er hier kids zijn die zeggen dat ze niet kunnen slapen, daarom laat naar bed gaan en ook nog eens gaan internetten op bed. Tuurlijk ben je overdag dan moe! Je hersens en lichaam zijn volop in de groei en hebben veel rust en regelmatig nodig... Snap niet dat ouders dan niet ingrijpen, je zorgt er dan toch voor dat je kind een goed dag/nacht ritme krijgt.
En op je 9de in het donker naar huis fietsen, je ouders die zich zorgen maken en je dan maar een mobieltje geven ipv je ophalen? Tsjonge... Op die leeftijd werd ik netjes opgehaald of thuis gebracht, maarja, toen ik 9 was, had niemand ook nog een mobieltje. Ik vind wel dat ouders zich er dan makkelijk afmaken, alsof je met een mobieltje opeens "veilig" bent.
ik moest er toch sochtends half7 weer uit omdat ik in amersfoort op school zat.
wat maakt het uit of je om 10u of half 12 slapen gaat? is het tegenwoordig soms stoer om "laat" op te blijven?
wat bereik je ermee.. niks naar mijn idee! voldoende slaap funcioneert een mens veel beter en kan je veel makkelijker je nest uut komen sochtends
HeleneDas schreef:Hoezo iedereen heeft een prive leven, mijn ouders gaat het ook niet aan wat ik bespreek met vrieden
En ik weet zeker dat jouw kinderen dat over een paar jaar ook zeggen, dat hou je toch niet tegen lijkt mij. een kind heeft ook geheimen voor zn ouders hoor
.HeleneDas schreef:Dan leren ze lekker niet voor frans! dan lopen ze achter, slechte cijfers..
Als je er echt boven op moet zitten, lijkt het mij echt geen nut hebben.
Een kind moet het zelf doen, ze komen er van zelf wel achter wat het voor gevolgen heeft
En het lijkt mij van zelf sprekend om niet naar rare sites te gaan, doen ze dat wel? heel dom, maar als jij hebt gezegt dat het niet mag en ze doen het toch dan is het geen computer meer.
Je moet ze kunnen vertrouwen en afspraken maken, niet gelijk er boven op gaan zitten maar pas als het mis is gegaan, jij hebt tenslotte gezegt dat het niet mag, dus je kan ze niet vertrouwen!
Brainless schreef:Over dat kostgeld, ik heb altijd mijn 50% van mijn verdienste in moeten leveren vanaf mijn 14de.
Parkietjee_ schreef:joyce2 schreef:Pfoe, ik ben blij dat er nog jonge mensen zijn die wel optijd naar bed gaan/naar bed gestuurd worden. En als ik dan lees dat er hier kids zijn die zeggen dat ze niet kunnen slapen, daarom laat naar bed gaan en ook nog eens gaan internetten op bed. Tuurlijk ben je overdag dan moe! Je hersens en lichaam zijn volop in de groei en hebben veel rust en regelmatig nodig... Snap niet dat ouders dan niet ingrijpen, je zorgt er dan toch voor dat je kind een goed dag/nacht ritme krijgt.
En op je 9de in het donker naar huis fietsen, je ouders die zich zorgen maken en je dan maar een mobieltje geven ipv je ophalen? Tsjonge... Op die leeftijd werd ik netjes opgehaald of thuis gebracht, maarja, toen ik 9 was, had niemand ook nog een mobieltje. Ik vind wel dat ouders zich er dan makkelijk afmaken, alsof je met een mobieltje opeens "veilig" bent.
Nee, hehe, natuurlijk is het niet veiliger, maar je bent wel altijd bereikbaar. En als ik wilde dat ze mij opkwamen halen dan kon dat gewoon hoor. En, ja ik fietste altijd met een groepje dus dat is wel veiliger dan in je 1ntje.
Vind het heerlijk om te slapen, maar ben ook altijd weer vroeg wakker.