Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:06

Ik kan pas rond 6 - 7 uur.. dan is het echt pikkiepikkiedonker :(

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:13

@Kiwipitje Ik werk ook gewoon overdag en moet dus ook altijd 'savonds in het donker lopen. Niet altijd even leuk, maar het is niet anders. Wat ik wel doe is in de auto ergens naar toe rijden waar je veilig en fijn kunt lopen. Wij wonen zelf aan een dijk en al die wegen erom heen zijn smal en er wordt altijd veel te hard gereden.
@Scooby Mijn knollie is al 12... Maar denkt soms dat ie 3 is... Nu is het zo dat wij geen binnenbak hebben en hij dus veel stil heeft gestaan helaas. Wel komen de paarden er iedere dag uit, maar op een stuk betonpad kunnen ze zich niet echt lekker uitleven, dus dat doet ie nu als ik hem meeneem baar de binnenbak!

Helaas niet de zonsverduistering gezien. Mijn kantoor zit aan de westkant van het gebouw, merk wel dat het op dit moment nog behoorlijk "duister" is buiten! Wel apart!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:17

Wij zitten op de zuidkant, dus als ik een beetje draai kan ik het precies zien. Was wel bijzonder... :j

Kiwipitje, ik denk dat de meeste mensen wel in het donker moeten lopen hoor, de meeste mensen werken immers.

En daarbij, de dagen zijn alweer aan het lengen, dus het kan voorlopig alleen maar beter worden... ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:22

Ik zeg toch nergens dat iedereen hier overdag kan lopen?
Ik zeg alleen dat ik jaloers ben op de mensen die dat wél kunnen :).
Ik kan pas over een dikke 2 maanden in het licht lopen en dat vind ik wel heel erg jammer.

@klotshtiduj: Ik woon in het centrum van een dorp dus dat is voor mij gelukkig niet nodig!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:24

Ik loop 1x in de week ook in het donker, nog een paar maandjes en dan is het weer een stuk langer licht. Daar kijk ik wel heel erg naar uit :j

Gisteravond niet gelukt om de kompu weer te reanimeren :n Ben nu ook even bezig, moet zo naar de haptotherapeut dus ben even de tijd aan t doden.

En ik verslaafd? Hoe komen jullie daarbij ;)

Juud, mijn gestoorde sTinkert heeft dat ook, bokken en scheuren, helemaal als het zo koud is en hij een tijdje niet aan t werk is gezet. Raar peerd.

Wen fijn dat t met lis de goede kant op gaat, geeft denk ik een goed gevoel.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:26

Ja Bom, dat scheelt vast een kilo van mijn schouders... Ben nog niet klaar met alles, maar de eerste stap is gezet weer.. Moet echt mezelf in acht nemen want loop alweer met een opkomende migraine. Het is nog te onderdrukken met medicijnen, maar moet me maar niet al te druk maken... :o

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:39

Lekker getraind Marjoleintje! Spinning is erg leuk voor de afwisseling. Vervelend van je vriend zeg, ik zou zeker terug gaan! :(:)
@ WenK, fijn dat het zo goed ging met Liz, wie weet toch Z2 in de toekomst! :j heb een stukje van de zonsverduistering gezien, alleen is het erg bewolkt hier.
Migraine is vervelend, maar je kunt je er beter aan toe geven, des te eerder is het over.
@ Kiwipitje, heb jij geen rijbewijs? Dan zul je begrijpen waarom je ook op de stoep een hesje aan zou moeten. In de auto zie je ineens een flits voorbij komen, hierop geeft een automobilist een reactie. Met alle gevolgen van dien, het gaat er om dat een automobilist kan zien wat er waar beweegt. Daarom ben ik ook van mening dat wandelaars en vooral honden een lampje of reflectoren om zouden moeten als het donker is. Natuurlijk moet je het zelf weten of je er één aan doet, maar het heeft meerdere redenen zo'n hesje.
@Judith, wat een lekker ondeugende knolliebollie heb jij! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:41

Ik heb wel een rijbewijs. Tussen de stoep en de weg staan auto's en bussen geparkeerd dus lijkt me allemaal nogal meevallen. Heb ook absoluut geen last van hardlopers die ineens voor mijn auto liggen of die ik ineens in een flits zie.. maargoed.. dat zal ongetwijfeld aan mij liggen :)

Als ik ergens op de weg ga lopen zonder verlichting dan ga ik wel kijken voor zo'n ding, maar niet als ik op een stoep loopt met 2/3 meter aan geparkeerde auto's tussen mij en de weg :n.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:55

Juf denkt dat het kan, die is er van overtuigd dat we haar die wissels aangeleerd krijgen. Ben benieuwd... :=

Ben het met je eens mbt verlichting van wandelaars en honden. Nou zeg ik je eerlijk, vanuit huis loop ik 10 meter over een woonerf en dan in een park, kom dus amper op de openbare weg, dus mijn honden hebben geen verlichting aan (zijn wel aangelijnt).
Als automobilist schrik je je idd rot van slecht verlichte hardlopers. Toen ik gister van werk naar stal reed nog 1. Geen reflectie aan, geen verlichting en op de stoep aan het joggen. Is in een woonwijk waar rechts voorrang heeft. Ik kijk dus ff die straat in en zie ineens vlak bij mijn auto die jogger. Gelukkig had ik geen verkeer achter me, want je staat dus meteen op je rem. Met verkeer achter me had dat vast en zeker een kop-staartje geweest. En bedankt mevrouw de jogger.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:57

Tja ik zie wel eens vaker plotseling dingen, maar dan ga ik niet op de rem lopen te hengsten :). Dus het kan best zijn dat jíj je rotschrikt, maar echt niet alle automobilisten schrikken zich rot van zoiets en gaan dan midden op de weg stilstaan :). Plus dat ze me achter die auto's zonder hesje sowieso niet zien. Schrikken ze dadelijk nog als ik een hesje aan heb :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:59

Nou wil ik niet zeuren he, maar stoep is eigenlijk helemaal niet goed om op hard te lopen.. Het geeft de slechtste demping van alles. Daarna komen de straatkinkers,en uiteindelijk pas asfalt. Daarom lopen de meesten ook lekkerder op asfalt en stampen ze wat meer op stoep en klinkers.

Je hoeft je overigens niet meteen zo aangevallen te voelen over dat hesje, ik snap best dat anderen niet begrijpen dat je daar niks aan uit wilt geven. Ik zat zo te denken he, in je auto heb je daar niet zo'n ding in liggen? Ik pak die namelijk altijd, wel maatje gigantisch groot maar beter iets dan niets. Als wij met de atletiekclub naar buiten gaan mogen we alleen mee als we een hesje aan hebben. Zo niet, pech dan train je maar op de baan. Het is toch een soort ongeschreven regel tussen hardlopers blijkbaar.

Ik mag vanavond weer! Op de club hadden ze broeken te koop een knietight en een korte van asics, samen voor 15,-! Wel gewoon een simpele zwarte, maar die heb ik ook het liefste. Mijn schema voor vandaag is 3 x (200-300-400) in tempo (Z4-Z3-Z3) met daartussen (200-300-400) dribbelen. Vanaf week 4 starten we met het voorbereidingsprogramma voor de halve marathon!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:01

Op de straat komt vrachtverkeer langs, daar ga ik liever niet tussen lopen :n. Ik vóel me niet alleen aangevallen.. ik wórdt aangevallen over dat hesje. Mensen kunnen niet in mijn portomonnee kijken en al helemaal niet bedenken waar mijn geld wél of niet naar toe gaat. In de auto heb ik ook geen hesjes liggen geloof ik. Als ik lekker zonder hesje wil lopen laat me dan. Ik heb nog steeds ogen in mijn hoofd en ren heus niet zomaar van de stoep af voor een auto :n.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:05

Tja, als ik ineens iets schuin voor mijn auto zie trap ik op de rem. Zou wat zijn als ik dat niet deed zeg! En ik kan me niet voorstellen dat mensen daar niet van schrikken.

Mbt het aangevallen voelen. Je wordt niet aangevallen, je krijgt kritiek. Das wat anders. En op een uitgave van zo'n 100 euro voor fatsoenlijke schoenen mag een hesje van misschien 5 euro echt niet uitmaken. Dan ben je simpelweg verkeerde prioriteiten aan het stellen.

Het (verplichte!) hesje uit je auto pakken kan ook inderdaad nog.

Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je niet mee mag met de loopgroep als je niet voldoende zichtbaar bent. Veiligheid en gezondheid voor alles hoor.

Maar weet je, ik heb geen zin in een discussie die notabene over JOUW veiligheid gaat. Als jij alleen maar "ja maar" wil roepen en denkt dat je veilig bent zonder zichtbaar te zijn moet je dat vooral doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:07

Kiwipitje schreef:
Op de straat komt vrachtverkeer langs, daar ga ik liever niet tussen lopen :n. Ik vóel me niet alleen aangevallen.. ik wórdt aangevallen over dat hesje. Mensen kunnen niet in mijn portomonnee kijken en al helemaal niet bedenken waar mijn geld wél of niet naar toe gaat. In de auto heb ik ook geen hesjes liggen geloof ik. Als ik lekker zonder hesje wil lopen laat me dan. Ik heb nog steeds ogen in mijn hoofd en ren heus niet zomaar van de stoep af voor een auto :n.

Mensen geven hier hun mening, en jij gaat er op in. Maar prima, loop zonder verlichting of reflectie, je eigen keus!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:10

Ik heb ook geen zin in een discussie over MIJN veiligheid :) dus dan zijn we het daar over eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:10

WenK schreef:
Tja, als ik ineens iets schuin voor mijn auto zie trap ik op de rem. Zou wat zijn als ik dat niet deed zeg! En ik kan me niet voorstellen dat mensen daar niet van schrikken.

Mbt het aangevallen voelen. Je wordt niet aangevallen, je krijgt kritiek. Das wat anders. En op een uitgave van zo'n 100 euro voor fatsoenlijke schoenen mag een hesje van misschien 5 euro echt niet uitmaken. Dan ben je simpelweg verkeerde prioriteiten aan het stellen.

Het (verplichte!) hesje uit je auto pakken kan ook inderdaad nog.

Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je niet mee mag met de loopgroep als je niet voldoende zichtbaar bent. Veiligheid en gezondheid voor alles hoor.

Maar weet je, ik heb geen zin in een discussie die notabene over JOUW veiligheid gaat. Als jij alleen maar "ja maar" wil roepen en denkt dat je veilig bent zonder zichtbaar te zijn moet je dat vooral doen.

Op oudjaarsdag was ik nog een stuk gaan lopen. Het was toen ik wegging nog licht, maar op de terugweg al donker. Nu heb ik wel reflectie op mijn kleding maar mijn hesje had ik niet aan en de lampjes ook niet. Een vriend van mij (zelf ook hardloper) reed mij voorbij met de auto, hij was zich helemaal lam geschrokken vertelde hij later. Ik was niet meer dan een glinsterend streepje! Ik schaamde me best wel, beetje domme actie van mijzelf.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:14

Klopt. Ik zag trouwens van de week iemand hardlopen, die was echt fantastisch te zien. Had een trainingsjack aan volledig van reflecterend materiaal. Zijn broek had reflectiestrepen en hij had een reflecterend petje op. Om zijn arm had ie nog van die ledlampjes en aan de rits van zijn jack aan de voorkant scheen een wit lichtje.

Wat dat betreft zag ik trouwens van de week bij de HEMA nog heel fijne lampjes, die heb ik nu ook, waren 2 euro en kun je met een soort elastiek overal makkelijk aan vast maken. Ideaal!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:15

Zullen we ophouden over hesjes en verlichting? Ik denk dat iedereen haar punt duidelijk heeft gemaakt en dat iedereen haar eigen verantwoordelijkheid hierin moet nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:18

die lampjes heb ik bij blokker geloof ik in de hand gehad, zijn die fijn? Ik dacht dat als ik ze aan mijn jas maakte dat ze dat dan naar beneden schenen.

Ik hoop dat mijn trainingsjack snel klaar is. Die is rood met wit, en het witte is reflecterend materiaal, en de letters achterop ook.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:20

Die ik heb wel... Zal eens kijken of ik een afbeelding kan vinden.

Voor de paarden had ik trouwens nog weer anderen (wel stukken duurder, die waren 12 euro, maar schijnen rondom).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:21

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:22

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:28

Angela_ schreef:
http://vlakwatercross.atvvenray.nl/Vlak ... ss2011.pdf

Ik weet niet of ik het hier al gemeld had, maar misschien leuk voor mensen uit het zuiden? Wij organiseren een hardloopwedstrijdje door de mooie natuur van Venray!

Wat jammer dat ik in de kop van Friesland woon...

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:29

Is voor mij ook een beetje uit de richting! Wel leuk anders! :)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:35

*zucht* Ben continue info aan 't verzamelen over de ziekte van Lyme, er is zooooo weinig over bekend! En de richtlijnen waar de Nederlandse artsen zich aan houden zijn eigenlijk zo verouderd. Volgens de huidige richtlijnen behandelen artsen bij fase 1, dus de o.a. de Rode kring (erythema migrans) maar 10dgn met 2d100mg doxycicline (=antibioticum) maar volgens de internationale wetenschappelijk onderbouwde richtlijnen is een behandeling van 6 weken nodig in deze fase 1 en dan 400-600mg doxycicline per dag!! Ik vind 't zo moeilijk, maar ik wil dit wel aan gaan geven bij de huisarts. Ik vind sowieso dat vriendlief weer behandeld moet worden met een antibioticum en dan langer en misschien dus ook wel hoger gedoseerd.

Weet wel dat ik niet een miepje ben dat zelf continue bij de huisarts staat om elk pijntje hoor en ik ook geen voorstander ben van direct altijd maar starten met een antibioticum. Maar de Lyme is zo'n nare grillige ziekte, dat ik nu wel heel oplettend ben. Natuurlijk ook omdat ik al een degelijke medische kennis heb, maakt 't soms extra complex. Heb er een beetje hoofdpijn van...moet het nu maar even van me afzetten. Deze week maar even een afspraak maken en dan ga ik gewoon met hem mee naar de huisarts. Nu kan ik er toch niet veel aan veranderen, al zou ik dat graag willen. Ga me maar even op 't huishouden richten...lijkt me beter...